dieper inzicht in jezelf

*Ey3z

Newbie
Stelling:

Drugs, vooral hallucinogenen, zijn een betere en/of makkelijkere manier om inzicht in jezelf te krijgen dan (nuchtere) meditatie

BacingsPen

Badass junkie
*Ey3z zei:
Stelling:

Drugs, vooral hallucinogenen, zijn een betere en/of makkelijkere manier om inzicht in jezelf te krijgen dan (nuchtere) meditatie

Een makkelijkere? Dat zeker denk ik.. Je hebt minder geduld nodig..

Een betere? Dat lijkt mij niet.. Als je nuchter tot bep. inzichten kan komen, is dat altijd beter dan dat je er een middel voor nodig (denkt) te hebben..

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
SpacingBen zei:
*Ey3z zei:
Stelling:

Een betere? Dat lijkt mij niet.. Als je nuchter tot bep. inzichten kan komen, is dat altijd beter dan dat je er een middel voor nodig (denkt) te hebben..

Helemaal mee eens.

Hallucinogenen kunnen je een duwtje in de juiste richting geven, maar uiteindelijk denk ik dat het beter is om op eigen kracht inzicht in jezelf te krijgen.

nexus

Experimenterende gebruiker
Sweet_Shadow zei:
SpacingBen zei:
*Ey3z zei:
Stelling:

Helemaal mee eens.

Hallucinogenen kunnen je een duwtje in de juiste richting geven, maar uiteindelijk denk ik dat het beter is om op eigen kracht inzicht in jezelf te krijgen.

bijna helemaal...

sommige inzichten over hoe de geest in elkaar zit kan je alleen maar bekomen door hem bewust en doelgericht uit evenwicht te brengen. Andere manieren van inzicht verwerven streven juist naar evenwicht.

Maar langs de andere kant zijn dit minder belangrijke inzichten dan degene die je nuchter en over je eigen persoon kan verkrijgen...

gonzo

Experimenterende gebruiker
Het inzicht dat psychedelische drugs me hebben gegeven is dat de hoe de wereld aan ons verschijnt slechts afhankelijk is van de instrumenten die we hebben om haar waar te nemen. Vroeger dacht ik dat de psychedelische visie op de wereld een afwijking was van de nuchtere visie - nu staan ze voor mij naast elkaar, de psychedelische visie is niet méér waar, of verhevener, dan nuchter en vice versa. [/i]

GewoonVOL

Wijs gebruiker
gonzo zei:
Het inzicht dat psychedelische drugs me hebben gegeven is dat de hoe de wereld aan ons verschijnt slechts afhankelijk is van de instrumenten die we hebben om haar waar te nemen. Vroeger dacht ik dat de psychedelische visie op de wereld een afwijking was van de nuchtere visie - nu staan ze voor mij naast elkaar, de psychedelische visie is niet méér waar, of verhevener, dan nuchter en vice versa. [/i]
Yeh :mrgreen:

Bovenaan