DMT + Bipolaire stoornis

djdg

Newbie
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus als ik iets verkeerds doe hoor ik het graag.

Sinds 3 jaar ben ik bipolair en gebruik daar Lithium voor. Daarnaast Sertraline (anti-depressivum) en Abilify (anti-psychoticum). Ik heb een zeer sterke wens, na het zien van zowat alle testimonials op Youtube, om DMT te roken.

Betekent mijn medicijngebruik dat ik nooit aan DMT zal mogen beginnen? Zijn er mensen die ook bipolair zijn die met tussenwegen toch DMT gerookt hebben, en belangrijker: zonder problemen?

Ik ga dit binnenkort uiteraard bespreken met mijn psychiater, maar aangezien die van mij nogal conservatief is wat betreft drugs dacht ik er goed aan te doen om ervaringsdeskundigen hier ook te raadplegen.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Fool

Badass junkie
Ik raad het best wel af, vooral omdat je al last hebt van een mentale stoornis en dat vaak al een risico is voor mensen zonder dat, DMT zou best iets depressiefs kunnen triggeren waardoor je manische periodes langer of intenser kunnen zijn. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er zelf geen ervaringen oid mee heb, dit is alleen wat ik er over heb kunnen vinden

Ik heb een artikel kunnen vinden van het gebruik van een dissociatief (DXM) op iemand met een bipolaire stoornis, dat eindigde niet bepaald positief voor de betreffende persoon:

Een patiënt met een bipolaire stoornis die werd
behandeld met lithium, kreeg tijdens het gebruik van een dextromethorfan bevattend
hoestmiddel klachten van slapeloosheid, angsten en agitatie
Artikel: Bostwick JM. Dextromethorfan-induced manic symptoms in a bipolar patient
on lithium. Psychosomatics 1996; 37: 571-573.

djdg

Newbie
Uiteraard wil ik het niet in combinatie met de medicijnen gebruiken. Ik wil kijken of ik ze, in samenspraak met mijn psychiater, kan afbouwen. Ik weet dat dat als manisch-depressieve moeilijk gaat en dat je eigenlijk levenslang vastzit aan medicatie. Maar volgens mij als leek, moet het toch mogelijk zijn om een korte tijd zonder lithium te kunnen leven.

Fool

Badass junkie
Een groot deel van mijn bericht had ook niets te maken met medicijnen :wink:

Daarbij is het ook niet duidelijk of de effecten bij de beschreven 'proef' veroorzaakt werden door de lithium of door de bipolaire stoornis.

Bovenaan