drugs en ouders

TLK#1

Newbie
Ik woon bij m'n papa en hij weet dat ik smoor.... Hij heeft het zelf ook al eens geprobeerd maar is met een keer gebleven. Ik mag niet binnen roken, maar rol wel gewoon mijn jointjes op de salontafel :grin:

Een lijntje op de salontafel leggen daarentegen ... dan vlieg ik inderdaad ook het huis uit. Hij had ooit eens vermoedens en ik heb toen gewoon laten testen (was zeker dat ik enkel weed in m'n bloed had zitten op die moment...) en nu is hij er heilig van overtuigd dat ik enkel smoor :stoned:

Psykaholik

Wijs gebruiker
AnotherDimension zei:
Mijn ouders stellen het niet echt op prijs dat ik wel eens xtc & coke gebruik. Maar toen ik op vakantie gingen hadden ze er wel voor gewaarschuwd om geen xtc en coke mee te nemen, vanwege een ander drugs beleid.

Voor de rest vragen ze er vrijwel nooit meer naar..
en je ouders hebben gelijk daarin.
neem het maar van mij aan.
want je kan zo wel eens serieus bescheten uitkomen. :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Mijn ouders... tja... Geval apart denk ik. Ik heb me eerste pillen van m'n moeder en haar vriend gepakt(die trouwens errug goed waren, thnx mom!) en nadat m'n pa 2 jaar coke verslaafd was heb van hem wel geleerd dat ik zelf geen coke moet gaan doen want ik lijk in te veel opzichten op hem... Ze weten dat ik blow sinds m'n twaalfde en heb voor de eerste keer met me pa geblowd toen ik 14 was. En het bleef niet bij die ene keer. Ik regel af en toe pillen voor me pa, en ik heb zelfs een keer met oud en nieuw samen met me moeder en haar vriend pillen gedaan op een feest waar zij ook was, en dat was zo vet! Ik en m'n beste maat hadden er samen iets van 7/8 op en me ma en d'r vriend een paar halfjes(blauwe dolfijntjes hadden we gehaald) en elke keer als ik 'r tegenkwam bij de bar ofzo gaven we elkaar een hug van echt 5 minuten ofzo en we hebben echt tot 6 uur 's ochtends gedanst! Maar omdat m'n ouders zo open zijn over drugs was het voor mij maar een hele keine stap om datgene wat ik mijn ouders zag doen(roken, drinken, blowen en hard drugs) zelf ook te doen. En ik denk dat ik daarom die dingen nu ook te veel doe. Niet dat ik hard drugs verslaafd ben maar ik blow al wel 8 jaar elke dag en vanaf m'n vijftiende doe ik elke maand wel een minimaal 1 keer pillen en/of speed en/of paddo's en de ritalin die ik voor m'n adhd kreeg snoof ik voor de lol... Niet echt een gezonde jeugd dus...

Dus mochten er ouders zijn die dit lezen; wees voorzichtig met de wereld de je je kinderen voorspiegeld! Ben niet te beschermend maar ben ook niet te makkelijk.

caatje

Badass junkie
SideScroller zei:
Ze weten dat ik blow sinds m'n twaalfde en heb voor de eerste keer met me pa geblowd toen ik 14 was. En het bleef niet bij die ene keer. Ik regel af en toe pillen voor me pa, en ik heb zelfs een keer met oud en nieuw samen met me moeder en haar vriend pillen gedaan op een feest waar zij ook was, en dat was zo vet! .

Is dat modern of niet.........? Ik heb dan geen kids maar ik weet zeker dat als ik ze had ze van mij geen drugs krijgen of zullen vinden. Voorlichten oke maar samen gezellig aan de pil no way. Natuurlijk zou ik t erg prettig vinden om te weten wat mijn kinderen uitvoeren maar ik vind dat er toch een bepaalde grenzen zijn qua gebruik van drugs.

(misschien ben ik wel hopeloos ouderwets :( )

Osi`

Bewuste gebruiker
Khad nog nie lang geleden een blow avondje geregeld met m'n broer en samen met m'n ma en stiefpa (mn echte pa weet niet dat ik blow, mss wel, ma bon) En ik rolde dan een joint voor mij, een joint voor m'n ma en stiefpa en m'n broer een joint voor hem en z'n vriendin, en dan wij allemaal lekker blowen in de tuin ^^ En m'n ma kon moest algauw lachen enal maar die kon amper bewegen zegt ze, ze moest ook huilen ofzo (khad haar santa maria gegeven, wss net te zwaar ..) en onze stiefpa moest gewoon alleen lachen enal. Nadien ging ze slapen en ik dan met m'n broer en der vriendin wa smoken in onze kamer.

Soms komt mijnen ma wel eens binnen in de nacht als ik tv zit te kijken en een jointje zit te blowen, maar dan zegt ze meestal da de tv ff stiller moet :tongueout: Ze heeft er gelukkig niets op tegen. Je moet gewoon eerlijk zijn en het allemaal zeggen voordat je betrapt wordt, van soft drugs moet dat kunnen (tenzij je ouders echt uberstreng zijn) maar van harddrugs zou ik dat idd niet zeggen (maar ik gebruik ook geen harddrugs buiten alcohol)

space scientist

Wijs gebruiker
zo zelfde iets maakte ik mee toen ik perongeluk emt grote pupillen aan tafel zat, gelijk emt een lampje er in schijnen en zo. Ik heb eht toen af kunnun schuiven op ziek zijn maar ze hadden me bijna door.

Ze vragen nu ook redelijk vaak of ik niet aan die rotzaai zit, maar me kamer doorzoeken doen ze gelukkig niet, dan was ik al lang de klos geweest.

Vreemd genoeg had ik gewoon normaal verteld dat ik lachgas had gedaan en werd ze daar neit boos over (je bent meet 1 keer in Spanje waar je het zo kan kopen :grin: )

Freezing

Bewuste gebruiker
Pfoe wat ik hier soms lees over samen blowen met ouders etc. zou ik echt nooit willen, geen id waarom.

Maar verder, mn ouders hebben het zelf ook gedaan, mn pa doet het nog steeds, ze hebben me al paar x betrapt op gwn roken, pakje sigaretten gevonde maar ik ontkende en zei dat die van een vriend waren waarvan ze wisten dat hij rookte (; verder ben ik ook al vaker knetter thuisgekome en toen hebbe ze het wel gezien enzo dus volgens mij hebben ze het allang door.

Ook hebben de ouders van mn neef, ( is tevens ook een supergoede vriend van me ) mn neef betrapt, hij had een joint in een fietslampje geduwt was dat fietslampje net kapot dus zn pa wil het maken vinden ze die joint ( DOH ) en ze hebben het gezien toen we knetter waren =P Dus ik denk dat mijn tante en oom ( ouders van die neef dus ) het allang tege mijn ouders hebbe gezegd, en dat mijn ouders nu aant afwachten zijn tot ik het zelf vertel ofzo, maarja dan kunne ze nog lang wachten :mrgreen: ben pas 14 ( word 4 sept 15 ) dus ik vind het nog iets te vroeg om te zeggen dat ik blow.

caatje

Badass junkie
Nezir zei:
mijn punt is: Je kan wel zwijgen erover, maar niet aan te raden tegen diegenen waarmee je leeft in een gezinsverband.

Ik woon nu al zo'n 18 jaar niet meer thuis en ik weet dat als ik nu mn ouders vertel wat ik af en toe gebruik dat ze me alsnog een jaar eenzame opsluiting geven. hahaha.
Maar ik ben van mening dat ze (ook al woon je thuis) niet alles van je hoeven te weten. Denk je nou echt dat zij jou wel echt alles vertellen? Iedereen heeft z'n geheimen en ik denk dat er ook een duidelijke grens moet zijn tussen ouders en kinderen. Het is leuk als ze als vrienden met je om kunnen gaan maar er zijn grenzen. Ouders hebben ten alle tijden een opvoedkundige rol. Of je nou 1jr of 80jr bent. Ik vind dat gewoon een soort van respect naar mijn ouders toe. -->zorgen dat hun zich zo min mogelijk zorgen over mijn leefwijzen hoeven te maken. Ook al houdt dat in dat ik dingen stiekem moet doen.

ik weet t ik ben van de oude stempel :wink:

Play_bunny

Wijs gebruiker
caatje zei:
Maar ik ben van mening dat ze (ook al woon je thuis) niet alles van je hoeven te weten. Denk je nou echt dat zij jou wel echt alles vertellen? Iedereen heeft z'n geheimen en ik denk dat er ook een duidelijke grens moet zijn tussen ouders en kinderen. Het is leuk als ze als vrienden met je om kunnen gaan maar er zijn grenzen. Ouders hebben ten alle tijden een opvoedkundige rol. Of je nou 1jr of 80jr bent. Ik vind dat gewoon een soort van respect naar mijn ouders toe. -->zorgen dat hun zich zo min mogelijk zorgen over mijn leefwijzen hoeven te maken. Ook al houdt dat in dat ik dingen stiekem moet doen.

Dat ben ik wel met je eens. Je ouders hoeven echt niet alles van je te weten, en andersom ook niet.
Ik woon zelf ook al jaren niet meer thuis, maar ik weet zeker dat mijn vader er alles aan zou doen om mij "onder controle" te krijgen wat drugs betreft.
Ouders maken zich toch wel zorgen over hun kinderen, waarom zou je dat erger maken door te vertellen dat je (illegale) drugs gebruikt? Zij gaan geen informatie zoeken, en je kan ze van alles vertellen, maar volgens mij blijven ze bij hun mening dat het levensgevaarlijk is, hoe je het ook gebruikt.

Psykaholik

Wijs gebruiker
caatje zei:
Nezir zei:
mijn punt is: Je kan wel zwijgen erover, maar niet aan te raden tegen diegenen waarmee je leeft in een gezinsverband.

Ik woon nu al zo'n 18 jaar niet meer thuis en ik weet dat als ik nu mn ouders vertel wat ik af en toe gebruik dat ze me alsnog een jaar eenzame opsluiting geven. hahaha.
Maar ik ben van mening dat ze (ook al woon je thuis) niet alles van je hoeven te weten. Denk je nou echt dat zij jou wel echt alles vertellen? Iedereen heeft z'n geheimen en ik denk dat er ook een duidelijke grens moet zijn tussen ouders en kinderen.

Of je nou 1jr of 80jr bent. Ik vind dat gewoon een soort van respect naar mijn ouders toe. -->zorgen dat hun zich zo min mogelijk zorgen over mijn leefwijzen hoeven te maken. Ook al houdt dat in dat ik dingen stiekem moet doen.

pfff oude stempel, ik ben 20 jaar en ik vind dat je groot gelijk hebt.
en ik zal het later ook zeker en vast niet toelaten aan mijn kinderen dat ze gebruiken.
ze hebben een zeer groot probleem,ik ken genoeg van drugs en ik zal vrijwel onmiddelijk zien dat ze drugs gebruiken.

Don Casanova

Belezen gebruiker
Hetzelfde zou dan overkomen met jou kinderen in groot geval, dat zij het verstoppen van jou, klinkt fuckin' logisch.. zo vader zo zoon :)

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
Mijn moeder is er niet zo tegen, ze weet dat ik rook en afentoe blow en drink, maar laatst had mn broer haar verteld dat k xtc gebruikte :( dat vond ze niet zo leuk, maar ik zei tegen haar ik heb het maar 1 x gedaan en het was maar een halve blabla :P en toen bleek dat ze vroeger ook had gebruikt :confused: maar iig, mn ma vind het niet heel erg, maar ik vertel haar niet wat ik allemaal gebruikt heb, want dat zijn gewoon mijn zaken vind ik :)

Qocaïne

Badass junkie
PRINCEZS_ zei:
Mijn moeder is er niet zo tegen, ze weet dat ik rook en afentoe blow en drink, maar laatst had mn broer haar verteld dat k xtc gebruikte :( dat vond ze niet zo leuk, maar ik zei tegen haar ik heb het maar 1 x gedaan en het was maar een halve blabla :P en toen bleek dat ze vroeger ook had gebruikt :confused:

Grappig eigenlijk hè? Ouders zijn ook niet altijd lievertjes geweest!
Maar wat heb je verder verteld? Weet je moeder dat je het nu vaker doet?

Ik ben trouwens nu even van mijn ouders af. Ik woon op mezelf en kan nu helemaal zelf bepalen wat ik doe.
Het is trouwens ook helemaal goed gekomen.. (ik topicstarter :P) heb verteld over de paddo's, lachgas en poppers. Ze was flink over stuur maar pikte het later gelukkig goed op!

Al mag ze nooit achter mijn hd gebruik komen... dan komt ze me vanavond nog uit me huis plukken en krijg ik huisarrest :grin:

Nee gelukkig.. ik woon op mezelf en mag alles zelf bepalen! YES!

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
tsjah ouders hea,
mijn ouders weten dat ik blow, regelmatig. maar ze zeggen tegen mij, ik hoop dat je er verstandig mee om gaat, want als ik het je ga verbieden schieten we er nix mee op :rolleyes: ik ben ook gewoon eerlijk als ik geblowd heb. ze willen nu dat ik het beperk tot het weekend (wat mij gewoon niet lukt) ik ben nu net gestopt met roken en wie weet volgt blowen ook over een tijdje. daar zou ik mijn ouders erg blij mee maken :rolleyes:

:stoned: :wave:

Pommetje H.

Bewuste gebruiker
Mijn ouders weten niet dat ik gebruik. Zouden een hartverzakking krijgen als ze het wisten.
Nu woon ik net weer een paar dagen bij mijn ouders. Tijdelijk als noodoplossing tot ik weer een eigen huisje heb.

Ik durf niets te gebruiken hier, doodsbang dat ze erachter komen, en ik ben verdorie 28!!! Sneu hè..
Maar iedereen ligt in bed nu, dus ik pak zo een halve pil en dan lekker spacen in mijn bedje..... :smoke:

Qocaïne

Badass junkie
Pommetje H. zei:
Mijn ouders weten niet dat ik gebruik. Zouden een hartverzakking krijgen als ze het wisten.
Nu woon ik net weer een paar dagen bij mijn ouders. Tijdelijk als noodoplossing tot ik weer een eigen huisje heb.

Ik durf niets te gebruiken hier, doodsbang dat ze erachter komen, en ik ben verdorie 28!!! Sneu hè..
Maar iedereen ligt in bed nu, dus ik pak zo een halve pil en dan lekker spacen in mijn bedje..... :smoke:

zijn ze er nooit achter gekomen? en gebruikte je al toen je thuis woonde? hoe oud was je toen? :)

gonzo

Experimenterende gebruiker
Ze hebben nooit iets gemerkt hier thuis, ironisch genoeg heb ik laatst een zakje cocaine gevonden dat niet van mij was - bleek van mijn vader te zijn... :openmouth:

davie

Wijs gebruiker
Mijn ouders weten het nu en doen er soms nog lastig over. In dat opzicht heb ik een drugsprobleem. Ik gebruik de drugs en zij maken er een probleem van, mijn drugsprobleem :grin:

Voor de rest gaat het goed. Ze weten niet dat ik regelmatig harddrugs gebruik, maar dat hoeven ze ook niet weten zolang ze erbij lopen te zeiken daar schiet ik niks mee op.

Ze hebben het eigenlijk altijd wel geweten maar nooit gelooft. Voor mijn ouders is drugs goed fout. Onwetendheid, maar ik verwijt het hun niet het blijven ouders die het beste met je voor hebben. Ik heb ooit een periode gehad dat ik veel meer gebruikte en dat ze het niet zagen. Toen ik een keer 1 dag niks had gebruikt zeiden ze wat is er met jou aan de hand, gebruik jij iets of zo. :confused:

buzzy

Badass junkie
Mijn ouders weten ook zowat alles wel, dankzij mijn slordigheid vonden ze nog wel eens wat... Maarja nu ik de 18 gepasseerd ben moeten ze niet meer zeiken :P

rocka

gonzo zei:
Ze hebben nooit iets gemerkt hier thuis, ironisch genoeg heb ik laatst een zakje cocaine gevonden dat niet van mij was - bleek van mijn vader te zijn... :openmouth:

Oooeeeh gratis drugs :mrgreen:

far out

Newbie
mijn ouders weten het ook gewoon, kom tegenwoordig gewoon knetter stoned thuis. en vorig weekend is me pa gewoon mee gegaan de smartshop in paddo's halen!! :grin: haha

cadou

Belezen gebruiker
trismus zei:
Het probleem met ouders en drugs is het gebrek aan kennis die ze hebben over drugs... spijtige zaak :cry:

Dat is vaak niet anders met kids hoor :mrgreen: .
Maar je bent 20 qocaine, respecteer de wensen van je ouders zolang je onder hun dak woont of zoek je eigen plek. Simpel toch?

Qocaïne

Badass junkie
cadou zei:
trismus zei:
Het probleem met ouders en drugs is het gebrek aan kennis die ze hebben over drugs... spijtige zaak :cry:

Dat is vaak niet anders met kids hoor :mrgreen: .
Maar je bent 20 qocaine, respecteer de wensen van je ouders zolang je onder hun dak woont of zoek je eigen plek. Simpel toch?

Klopt helemaal trismus...

Ik ben dan ook snel een eigen plekje gaan zoeken..
niet om eindelijk drugs te gebruiken.. maar wel om even van dat gezeur af te zijn, en zelf te bepalen wat ik wil.

Ik ga gelukkig altijd zeer verstandig om met drogerende middelen =)

Peels

Ik ben zelf moeder van een bijna 18 jarige dochter. Heb met haar al verschillende gesprekken gehad, en haar op het hart gedrukt, dat áls ze wat wilde proberen, het dan liever via mij moet doen, omdat wij weten waar we ze moeten halen. (waarop haar antwoord was,.."ja dagggggggggggg ik ga toch niet met pillen op zak lopen die ik via mijn MOEDER heb!!?? Maar ze heeft het wel onthouden) Ik vertelde haar dat ik wel eens had gebruikt, en dus ook de nadelen hiervan heel goed wist (nieuwe rot ervaring erbij, van het weekend verkeerde pil gehad ).
Zo is ze wel open met dit soort dingen, komt ook thuis, "mam, ik heb geblowd, ben je nu boos??" Ik zeg dan alleen maar, maak er geen gewoonte van (hoor mij :rolleyes: ) Ook dat ik naar Armin zou gaan, en haar vertelde dat het van 22.00 tot 07.30 zou duren, zei ze: Joh, als je het niet red,..daar zijn pilletjes voor heh mam". Het lijkt mij, dat het beter is om het fenomeen "drugs" bespreekbaar te maken, zo heb je meer "contact" met je dochter/zoon. Beter betrokken, dan langs de kant.

xtaz

Wijs gebruiker
Peels zei:
Ik ben zelf moeder van een bijna 18 jarige dochter. Heb met haar al verschillende gesprekken gehad, en haar op het hart gedrukt, dat áls ze wat wilde proberen, het dan liever via mij moet doen, omdat wij weten waar we ze moeten halen. (waarop haar antwoord was,.."ja dagggggggggggg ik ga toch niet met pillen op zak lopen die ik via mijn MOEDER heb!!?? Maar ze heeft het wel onthouden) Ik vertelde haar dat ik wel eens had gebruikt, en dus ook de nadelen hiervan heel goed wist (nieuwe rot ervaring erbij, van het weekend verkeerde pil gehad ).
Zo is ze wel open met dit soort dingen, komt ook thuis, "mam, ik heb geblowd, ben je nu boos??" Ik zeg dan alleen maar, maak er geen gewoonte van (hoor mij :rolleyes: ) Ook dat ik naar Armin zou gaan, en haar vertelde dat het van 22.00 tot 07.30 zou duren, zei ze: Joh, als je het niet red,..daar zijn pilletjes voor heh mam". Het lijkt mij, dat het beter is om het fenomeen "drugs" bespreekbaar te maken, zo heb je meer "contact" met je dochter/zoon. Beter betrokken, dan langs de kant.
Amen..

matthijs

Badass junkie
Is misschien wel het beste maar ik kan me niet voorstellen dat ik er later blij mee zou zijn wanneer mijn kind zou gebruiken terwijl ik zelf ook gebruik.

caatje

Badass junkie
@peels, bespreekbaar maken oke, maar om ze nou ook wijs te maken waar je ze haalt. Of sterker nog ze aan je kind geeft omdat je een dealer kent. Nee sorry, op de een of andere manier vind ik dat raar. Hou me ten goed: ik zou zelf niet goed weten hoe ik het wel op zou lossen maar niet op deze manier.

Peels

caatje zei:
@peels, bespreekbaar maken oke, maar om ze nou ook wijs te maken waar je ze haalt. Of sterker nog ze aan je kind geeft omdat je een dealer kent. Nee sorry, op de een of andere manier vind ik dat raar. Hou me ten goed: ik zou zelf niet goed weten hoe ik het wel op zou lossen maar niet op deze manier.

Ja kan ik me voorstellen dat je het raar vind, maar heb liever dat ze het via mij doet, dan dat ze troep van de straat krijgt, ik heb haar ook verteld wat dat met mij gedaan heeft, en believe me, dat was echt geen pretje. Ze weet het nu,.. en weet ook, dat als ze het écht wil proberen (wat nog niet zo is, want ze is ze tevens de koewelere geschrokken van mijn verhaal) dat ze me dan inseint. Haar vriendin heeft ook shit gehad, en echt, er is een hoop troep in omloop. Denk niet dat ik deze beslissing zomaar even nam,.. ik heb hier ook heel lang over nagedacht. Ben blij dat ik het gedaan heb, want zo heeft ze van iemand van heel dichtbij, goede maar ook slechte dingen gehoord. Kijk en al mocht ze het van een ander krijgen, een gewaarschuwd mens teld toch voor 2!

Qocaïne

Badass junkie
Maar zelfs pillen die van jou afkomen peels zijn niet altijd goed.. blijkbaar..

Ik vertelde haar dat ik wel eens had gebruikt, en dus ook de nadelen hiervan heel goed wist (nieuwe rot ervaring erbij, van het weekend verkeerde pil gehad ).

Als je het haar zou makkelijk aan zou kunnen bieden krijgt ze helemaal het idee dat drugs niet slecht zijn. Heb ik het idee?!

Het blijft toch moeilijk om je kinderen zo goed mogelijk te informeren over drugs.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Mijn ouders weten dat ik een periode veel geblowd heb (althans, ik denk dat ze toen zware vermoedens hadden), en weten ook wel dat ik het af en toe nog steeds doe. Het word zeg maar gedoogd. Maar o wee al ze er achter komen dat ik veel meer gebruik dan een beetje wiet. :wink:

ballie15

Belezen gebruiker
Ik heb wel geluk denk ik.
Mijn moeder werkt in de verslavingszorg.
Ik ben heel eerlijk als het om drugs gaat.
Laatst voor mysteryland heb ik haar verteld dat ik voor het eerst pillen ging gebruiken.
Ze zei dat ze het niet leuk vond en dat ik de volgende keer eerst met mijn pillen langs dr werk moet gaan om ze te laten testen.
Verder gaf ze wat tips en achteraf was ze heel benieuwd hoe ik het allemaal vond.
Ze vertrouwt me en weet veel van drugs af. Daardoor kan ik normale gesprekken hebben met haar.

El Retro

Wijs gebruiker
ballie15 zei:
Laatst voor mysteryland heb ik haar verteld dat ik voor het eerst pillen ging gebruiken.
Ze zei dat ze het niet leuk vond en dat ik de volgende keer eerst met mijn pillen langs dr werk moet gaan om ze te laten testen.
Verder gaf ze wat tips en achteraf was ze heel benieuwd hoe ik het allemaal vond.
Ze vertrouwt me en weet veel van drugs af. Daardoor kan ik normale gesprekken hebben met haar.

Dat vind ik nu eens echt tof om te lezen, dat er nog zo'n ouders bestaan. Echt tof voor je dat je er zo mee kan praten.

Qocaïne

Badass junkie
El Retro zei:
ballie15 zei:

Dat vind ik nu eens echt tof om te lezen, dat er nog zo'n ouders bestaan. Echt tof voor je dat je er zo mee kan praten.

ja idd! Dat is gewoon super dat je het zo kan bespreken met je moeder! :)

^_^

Bewuste gebruiker
Ik ben altijd eerlijk tegen me ouders, dus ook over drugs maar dat konden ze niet waarderen dus nu lieg ik erover, niet echt een andere keus he.

orange

Newbie
En nu andersom

He hoe zou het zijn als je dochter(rond de 20) erachter komt dat pa en ma allebei regelmatig aan de pillen zijn..... Terwijl zij een super tegenstander is van alles wat maar met drugs te maken heeft....

Heb zelf die ervaring gehad, dat ze de dag erna nog kon zien dat ik (wij) gebruikt hadden..... Mega teleurgesteld, hebben haar ool beloofd om het niet meer te doen, maar ja....... Soms kun je de verleiding niet weerstaan...................

Hoe zouden jullie hier mee omgaan ???????

caatje

Badass junkie
Re: En nu andersom

orange zei:
He hoe zou het zijn als je dochter(rond de 20) erachter komt dat pa en ma allebei regelmatig aan de pillen zijn..... Terwijl zij een super tegenstander is van alles wat maar met drugs te maken heeft....

Heb zelf die ervaring gehad, dat ze de dag erna nog kon zien dat ik (wij) gebruikt hadden..... Mega teleurgesteld, hebben haar ool beloofd om het niet meer te doen, maar ja....... Soms kun je de verleiding niet weerstaan...................

Hoe zouden jullie hier mee omgaan ???????

Het zal niet leuk zijn te ontdekken dat je ouders drugs gebruiken maar je hebt toch een eigen leven ook als ouders zijnde? Mijn mening: zolang het gezin niet geschaadt wordt door verantwoord(!) drug gebruik is er niks aan de hand. Zij heeft toch ook haar eigen "ding"?

Bovenaan