drugs en ouders

Qocaïne

Badass junkie
Ik sluit mij volledig aan bij caatje!
Wanneer er verantwoord (!) wordt gebruikt, en het gezin er verder niet mee wordt geschaad is er niet veel aan de hand.

Als jullie verantwoord gebruiken en veel weten over drugs zoals xtc (werking op de hersenen, verslaving etc.) is het misschien is het een goede optie om er op een goed moment over te praten. Vertel haar waarom jullie gebruiken.. en hóé jullie het gebruiken. (hebben gebruikt)

Ik kan mij wel voorstellen dat het ontzettend raar is om als kind erachter te komen dat jou ouders af en toe gebruiken. Om het simpele feit dat de stereotype ouders fel tegen drugs zijn. Kan het me ook niet voorstellen.

Lastig...

Mischien omwille van je dochter maar echt niet meer gebruiken?

orange

Newbie
Het is net wat de vorige typer schreef, we hebben allemaal ons ding en bij ons is dat zo af en toe een xje gezellig met vrienden thuis en dan elkaar erop wijzen dat we niet teveel nemen, hooguit 1,5 pil per avond/nacht..........
Heb al een paar aanvaringen met mijn dochter gehad, soms best wel heftig... En zij schermde dan steeds met ik ga het huis uit, wil niets meer met jullie te maken hebben, terwijl ze binnen haar vriendengroep een 10tal personen heeft die elk weekend zo strak staan als een kanarie, en daar gaat ze dagelijks mee om..... Heb haar dan ook verteld dat wij het zo af en toe doen en dan ook nog heel gecontroleerd, en dat ze daar vertrouwen in moet hebben en dat we niet zo worden als haar vrienden,
en dat het op een midden 40e leeftijd makkelijker te beheersen ...........
Als alle jeugd zo met drugs omging, wordt het allemaal nog makkelijker............

Qocaïne

Badass junkie
Ik dacht altijd alles tegen mijn ouders te kunnen zeggen.. misschien niet nú, maar later als ik volwassen zou zijn. Wanneer mijn ouder mij helemaal niets meer zouden kunnen maken.

Maar ben er pas achter, dat het soms beter is wanneer je ouders niets weten van de dingen die je soms doet :)

Het doet ze later alleen maar pijn wanneer ze erachter komen wat je allemaal hebt gebruikt.

Wat denken jullie... zouden jullie je ouders óóit vertellen over je (experimentele) gebruik?

cunt

Wijs gebruiker
Qocaïne zei:
Ik dacht altijd alles tegen mijn ouders te kunnen zeggen.. misschien niet nú, maar later als ik volwassen zou zijn. Wanneer mijn ouder mij helemaal niets meer zouden kunnen maken.

Maar ben er pas achter, dat het soms beter is wanneer je ouders niets weten van de dingen die je soms doet :)

Het doet ze later alleen maar pijn wanneer ze erachter komen wat je allemaal hebt gebruikt.

Wat denken jullie... zouden jullie je ouders óóit vertellen over je (experimentele) gebruik?
daar heb ik wel over nagedacht.. wil het ze eigenlijk wel vertellen over 10 jaar ofzo, als ze me zoals je zegt niets meer kunnen maken. maar weet niet of dat verstandig is, denk niet dat de band er beter op zal worden. of misschien juist wel.. vraag het me af. maar vertel de komende 10 jaar niets zolang ze er niet achter komen.

ze weten inmiddels wel dat ik een tijd lang dagelijks geblowt heb en dat ik het nu zo af en toe doe. maar van de hard drugs weten ze niets af.

paupie

Bewuste gebruiker
Mijn ouders weten alles wat ik op het gebied van drugs heb gedaan. Ze weten dat ik wel es een jointje rook en dat ik lachgas en paddo's heb gedaan. Bij paddo's vroeg me moeder zelfs hoe het was. En dan zeggen ze alleen: als je het maar niet te vaak doet. Ze kunnen wel boos gaan worden maar ze weten zelf ook dat dat helemaal niets uithaalt. En ik vertel het allemaal omdat ik vind dat ik daar eerlijk over moet zijn tegenover me ouders. Als ik later zelf kinderen heb wil ik ook dat ze eerlijk tegen mij zijn.

Carlitos

Badass junkie
Mijn ouders zeer geschokt door veelvuldig gebruik in korte periode.
Maar er spelen heel veel dingen mee,en vind dat me ouders er zeer goed mee om zijn gegaan.

Maar heb veel fout gedaan.. :smilingimp:

flashkop

Bewuste gebruiker
Mijn familie is de laatste tijd vaak bezig over X-tc, wss omdat men neef het niet zo goed kan verbergen als ie thuiskomt, die loopt altijd te koeke van hier tot in china en weer terug echt erg.
Hij kauwt dan wel altijd kauwgom en is altijd snel boven zegt hij, ik daarintegen kom gewoon niet thuis na een feestje tot in de late middag als ik terug normaal ben.
Maar wat ik dus eigenlijk wou zeggen is dat ze en dat laten ze blijken uit discussies die ik al heb gespioneerd het eigenlijk niet zo heel erg vinden die xtc, zou hier iets meer achter zitten?
Wss niet hoor maar toen men moeder ontdekte dat ik pafte zei ze dat ze het zelf maar een maal had geprobeert en dat ze ervan in slaap voel, jazeker een maal, my *** een maal...
maar x wordt wel anders bezien dan jointjes in deze maatschappe, terwijl dat ik toch vind dat...
yoeps

Qocaïne

Badass junkie
cunt zei:
Qocaïne zei:

daar heb ik wel over nagedacht.. wil het ze eigenlijk wel vertellen over 10 jaar ofzo, als ze me zoals je zegt niets meer kunnen maken. maar weet niet of dat verstandig is, denk niet dat de band er beter op zal worden. of misschien juist wel.. vraag het me af. maar vertel de komende 10 jaar niets zolang ze er niet achter komen.

ze weten inmiddels wel dat ik een tijd lang dagelijks geblowt heb en dat ik het nu zo af en toe doe. maar van de hard drugs weten ze niets af.

Ik dacht het ook wel te kunnen vertellen over 10 jaar.
Maar ik denk je ze daar achteraf veel pijn mee doet. Je hebt toch hun vertrouwen beschaad.

En waarom zou je het heel graag willen vertellen over 10 jaar? :)

^_^

Bewuste gebruiker
Eigenlijk zit ik best vaak na drugsgebruik aan tafel gewoon met mijn ouders met grote doppen. Eerst was ik bang, nu weet ik dat ze het toch niet zien als je niet gaat staren :)

Qocaïne

Badass junkie
^_^ zei:
Eigenlijk zit ik best vaak na drugsgebruik aan tafel gewoon met mijn ouders met grote doppen. Eerst was ik bang, nu weet ik dat ze het toch niet zien als je niet gaat staren :)

Ongelofelijk... er moet als ouder zijnde toch iets opvallen?
Mijn moeder ziet DIRECT wanneer ik iets heb gebruikt.

Heb je geblowd? (ja, gister space cake.. jzs!)
Wat heb je gebruikt (paddo's.. wtf :confused: hoe weet ze DAT nou weer?)

etc. >.<

cunt

Wijs gebruiker
Qocaïne zei:
cunt zei:
Qocaïne zei:

Maar ik denk je ze daar achteraf veel pijn mee doet. Je hebt toch hun vertrouwen beschaad.

om hun mij als persoon beter te laten begrijpen. en je bent meer open als relatie van ouder/kind. hierdoor word de relatie beter. is in elke relatie zo als je het mij vraagt.

Qocaïne

Badass junkie
cunt zei:
Qocaïne zei:
cunt zei:
Qocaïne zei:

om hun mij als persoon beter te laten begrijpen. en je bent meer open als relatie van ouder/kind. hierdoor word de relatie beter. is in elke relatie zo als je het mij vraagt.

Ok, niets mis met die gedachte! Ik hoop ook echt dat ouders goed zullen reageren op deze berichten.. en niet dat ze zich veraden voelen, door deze jaren :)

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Nee,, ik vertel mijn ouders het niet.
Ik weet dat ze dan helemaal flippen.
Roken,blowen en drinken weten ze.
Maar meer niet want dan heb ik echt een probleem.

Anne

Belezen gebruiker
mijn ouders weten het ook niet
ze weten eigenlijk bijna niets over mij, dus waarom zou ik ze dit vertellen??

L

Lid 3601

Gast
Mijn ouders zouden het vreselijk vinden als ze wisten dat ik rook. Laat staan dat ze weten over mijn soft-en harddruggebruik.
Ik wil het hen ook niet vertellen omdat ze het zich veel erger zouden voorstellen dan het werkelijk is. Ik heb mezelf volledig onder controle en kan perfect lange tijd zonder iets te gebruiken.

-spaceman-

Badass junkie
Ik snap de redenen van jullie ouders niet om de drugs te verbieden.. Argument van mijn ouders: Als je normale leven (werk/school/sociaal) er niet onder lijd, kan ik me geen reden bedenken waarom je het niet zou mogen gebruiken...

M'n ouders weten dat ik zo 1 keer in de 3 maanden xtc doe, zelfde met paddo's en dat ik zo om de dag joints rook! en hebben er totaal geen problemen mee... aangezien er ook niks fout gaat! (werk/school/sociaal)

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
mijn moeder afgelopen week verteld :grin:
gaat echt een last van mijn schouders af,
ze ging er heel begripvol en informerend mee om :)
gelukkig niet de boze boeman die ik verwacht had :)

Midway

Wijs gebruiker
Mijn ouders weten het, ze keuren het niet goed (vooral mijn vader niet, zeker niet nadat ik meegenomen was door de politie voor amper 2 joints) maar ze weten ook dat ze er niets kunnen tegen doen, ook omdat ik bijna 20 ben.

DK^

Newbie
Mijn ouders weten het niet.
Ze komen er vast over een tijdje wel achter.

Ik denk dat ze er niet echt problemen mee zullen hebben.
Beiden hebben ze het vroeger gedaan en ik weet nog dat
mijn moeder het een jaar geleden nog een keer gedaan heeft.

Allolalie

Bewuste gebruiker
Mijn ouders weten het niet, nog niet. Zit nu in een pakket dat ik het ze wel moet vertellen, omdat een ongeruste moeder van een vriend het sowieso tegen mijn ouders gaat vertellen uit voorzorg voor narigheden. Dus wil ik eerst mijn verhaal doen.

Supervlieg

Wijs gebruiker
mijn ouders zijn achter mijn gokverslaving gekomen toen k nog thuiswoonde.. en da was geen pretje maar we zijn r samen uitgekomen gelukkig.

en tsja nu woon k lekker op mezelf, heerlijk zorgeloos thuiskomen en uitkateren de volgende dag :grin:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik woon op mezelf dus dat is relaxed. Toch heb ik aan mijn ouders verteld dat ik xtc neem. Gewoon omdat ik er de laatste tijd achter ben dat het beter is om eerlijk te zijn, anders raak je zover van je ouders verwijderd. Krijg je het idee dat ze je helemaal niet kennen, dat je een facade voor ze ophoudt. Dat je een totaal ander persoon bent in hun ogen, dan degene die je echt bent. Als er dan eens echt iets met je is, geef je ze niet eens de gelegenheid je te helpen.

Ze reageerde er goed op, maar ze hopen wel dat ik er verstandig mee omga. Mijn moeder had een pil meegewassen, en die zat vast in de wasmachine (wel gelukkig met goede bescherming eromheen), en toen ze hem vond gaf ze hem aan me terug! Lief toch :hearteyes:

hypersnap

Bewuste gebruiker
Ik heb ongeveer een jaar geleden de vraag gekregen van men moeder of ik al eens geblowed had. Hierop heb ik eerlijk een ja gegeven en ze vroeg naar het gevoel, ik had gezegd dat ik niets voelde maar de rest maar schaapachtig aan het lachen was en toen ze vroeg van waar ik had had zei ik dat haar dat niet aanging en ze had er alle begrip voor :) Nu denkt ze dat ik het niet meer doe (en van hd weet ze zeker niets en zal zo blijven aangezien ik men gebruik goed onderr controle kan houden). MAAR moest men vader ooit weten dat ik 1 of andere drug gebruik dan wordt het direct weer naar kortenberg (instelling) om te praten over men gedrag etc. aangezien men vader in zen jeugdtijd een vriend verloor door drugs...

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
mijn ouders leven nog in t stenentijdperk, kortom ze zijn heel ouderwets

ze denken heel simpel,

drugs = NO GO
of
drugs = SLECHT

als je over drugs begint of mensen die drugs gebruiken vinden ze die mensen meteen slecht etc,,,

denk als ik het vertel dat ze me dan meteen als een vieze junk zien :confused:
ze snappen niet dat je heel verantwoordelijk kan gebruike ,,,,

wtf heb je daar nou aan

zei gingen vroeger op een vrijdag avond een boek lezen, terwijl iemand uit onze jeugd uit gaat of iets gaat doen en nogal makkelijk iets voor ze neus krijgt geschoven,,,,,

Dissonant

Bewuste gebruiker
Bloob zei:
ik zat thuis, te roken op mijn kamer, pa gaat naar het toilet, mijn kamerdeur stond open (DOM?) en ik hoor hem roepen van beneden:
Wie is daar weed aan het roken (op een kwade toon).
Ik kom uit kamer en wist niet goed wat te zeggen, dus ik zei: Rob zeker ? (Rob is de naam van mijn broer)

Hij antwoorde: da kan nie want dies al paar uur weg....

Ik: ik dan .... :/

lol :mrgreen:

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Eigenlijk zouden alle ouders een hele goede voorlichting moeten krijgen waarin duidelijk word gemaakt dat drugs geen middel van Satan is om het maar even zo te zeggen :beer:

Boelie

Newbie
Ik snap heus wel, waarom ouders zo fel zijn tegen drugs gebruik. Het help je naar de klote en geen een ouder wil zijn kind naar de klote zien en zijn toekomst vergooit.

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
mijn moeder kan ik eigenlijk alles wel vertellen, mijn vader daarentegen is een heel ander verhaal. Die flipte al zowat toen ik vertelde dat ik af en toe blowde! Gelukkig houdt ze alles voor zich :)

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Boelie zei:
Ik snap heus wel, waarom ouders zo fel zijn tegen drugs gebruik. Het help je naar de klote en geen een ouder wil zijn kind naar de klote zien en zijn toekomst vergooit.

Dat je naar de klote gaat en je toekomst vergooid vind ik erg kort door de bocht. Ik vind het jammer dat veel mensen zo'n conclusie gaan trekken.

Maar even simpel gezegd: Zolang je er verstandig mee om gaat en niemand er mee lastig valt vind ik dat het gewoon geaccepteerd moet worden. Beetje te simpel gezegd eigenlijk. Want het antwoord op wat nou verstandig gebruik is en wanneer je er iemand mee lastig valt zullen per persoon verschillen.
Maar zoals ik al zei zou een goede voorlichting over het gebruik van drugs mij een prima idee lijken (voor zowel jongeren als ouders).

Supervlieg

Wijs gebruiker
maiskorrel zei:
Boelie zei:

Dat je naar de klote gaat en je toekomst vergooid vind ik erg kort door de bocht. Ik vind het jammer dat veel mensen zo'n conclusie gaan trekken.

Maar even simpel gezegd: Zolang je er verstandig mee om gaat en niemand er mee lastig valt vind ik dat het gewoon geaccepteerd moet worden. Beetje te simpel gezegd eigenlijk. Want het antwoord op wat nou verstandig gebruik is en wanneer je er iemand mee lastig valt zullen per persoon verschillen.
Maar zoals ik al zei zou een goede voorlichting over het gebruik van drugs mij een prima idee lijken (voor zowel jongeren als ouders).

Dat is wel zo, maar een goede voorlichting staat niet altijd garant voor verantwoordelijk drugsgebruik. En als ouder lijkt het me vreselijk om het misbruiken van drugs door je kind op je geweten te hebben.

Ik zou in ieder geval drugs never nooit introduceren in de opvoeding van mij kind. Pas als ik merk dat mijn kind in aanraking komt met deze wereld (en dat merk je toch wel op) dan pas zou ik ingrijpen.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Een goede voorlichting vind ik heel belangrijk.
Als jij pas met voorlichting wil beginnen als je kind al in aanraking is met 'die wereld'. Ik denk dan dat je te laat bent.

Dat je het toch wel merkt, als je zelf weinig tot niks met drugs te maken hebt gehad. Zul jij dat niet zien aan je kind (of te laat).

Er word wel voorlichting over drank gegeven maar dat moeten ze ook met drugs doen.

ZI09

Bewuste gebruiker
Als ik kids had zou ik ze ook liever niet zien gebruiken :)
Met mate zou mogen, als het daarbij bleef. Vanzelfsprekend.

Mijn ouders zijn er trouwens pas achter gekomen dat ik blow. Blijkbaar moet je geen joints in de tuin laten liggen met je stonede hoofd. Dat schijnt op te vallen.
Ze waren niet echt kwaad. Maar ze snapten ook allemaal niet.

Situatie was als volgt: Ik had de vorige avond 2 joints gedraait, maar 1 was wel genoeg. De ander was ergens in de tuin gevallen. Ik dus 's ochtends opmerken dat de andere joint weg was. Dus ik fanatiek in de tuin zoeken (Waar hun hem al gevonden hadden en weggelegd) en later binnen "ja, dus dit is van jou"
Like: Ja.
Moeder:"waarom loop je die dan te zoeken? Is dat dan omdat je het zo hard nodig hebt?"

LIKE:
OH
MY
FUCKING
GOD
enzo.

Ze pikte het antwoord "zodat jij hem niet zou vinden" wel, maar toch. .. -.-'

Welke conclusie kunnen wij trekken uit dit verhaal?
Awel: Blow altijd veel, zodat er niets achter blijft!
Succes!

Wacky

Badass junkie
Voor ik 18 was hebben ze een keer aan mn ogen gezien dat ik stoned was. Ik werd toen ook erg streng opgevoed en dat was ff niet fijn toen. Ik heb gewoon keihard ontkent, maar het was overduidelijk en ze hadden ook geen enkele twijfel. Dat is een vervelende situatie als je stoned bent :)

Intussen ben ik 27. Ik werd tot mijn 18e streng opgevoed, sinds mn 18e verjaardag kan alles. nu is de relatie met mijn moeder gelukkig heel open. Mn ma kweekte vorig jaar nog wiet voor me in haar tuin en toen ik sochtens thuiskwam en vertelde dat ik XTC gebruikt had zei ze alleen maar "ik hoop dat je er geen gewoonte van maakt".

Laatst had ze morphine pillen voorgeschreven gekregen. Ze vond het maar niets, dus wat ze nog over heeft krijg ik wel denk ik. :grin: Geen idee of er een dosis inzit die wat doet, maar ik wil ze wel eens proberen.

Moraal van het verhaal: Ouders kunnen veranderen :)

Bovenaan