Eerste keer valhalla truffels

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Beste mensen,

Na al redelijk wat ervaring met truffels (10+ trips) wil ik nu de sterkste truffels proberen. Voorheen altijd atlantis, mushrock en dragon’s dynamite gehad en die vond ik allemaal overeenkomen qua sterkte. Kan ik een veel sterkere trip verwachten met 15g valhalla t.o.v. 15g atlantis?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De verschillen in sterkte valt in mijn ervaring enorm mee. Het is vooral een marketing truc om er meer geld voor te vragen.

Als je een sterkere trip wilt kun je beter gewoon de dosis verhogen.

Ontdekkingsreiziger

De verschillen in sterkte valt in mijn ervaring enorm mee. Het is vooral een marketing truc om er meer geld voor te vragen.

Als je een sterkere trip wilt kun je beter gewoon de dosis verhogen.

Goed om je ervaring hierover te horen :)

Ga het doen met een first-timer (heb voor haar wel 15g atlantis) dus hou het voor deze keer sowieso bij de 15g zodat ik nog een beetje tripsitter kan spelen. Zelf nam ik de eerste keer 15 gram en was dit mij erg goed bevallen. Zal ik toch voor haar beginnen met 10g en evt na een uurtje nog de rest? En is het gevoeligheid voor psylocine bij mannen en vrouwen verschillend zoals bij mdma?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ga het doen met een first-timer (heb voor haar wel 15g atlantis) dus hou het voor deze keer sowieso bij de 15g zodat ik nog een beetje tripsitter kan spelen. Zelf nam ik de eerste keer 15 gram en was dit mij erg goed bevallen. Zal ik toch voor haar beginnen met 10g en evt na een uurtje nog de rest? En is het gevoeligheid voor psylocine bij mannen en vrouwen verschillend zoals bij mdma?
Na een uur nog bijnemen heeft geen zin, dat zal de trip enkel verlengen en niet versterken.

Of 15g voor de eerste keer goed te doen is verschilt erg per persoon. Voor sommigen zal dat echt teveel zijn, voor anderen is het prima. Aangezien je niet weet hoe iemand er op gaat reageren is 10g voor de eerste keer eigenlijk wel aan te raden.

Ontdekkingsreiziger

Na een uur nog bijnemen heeft geen zin, dat zal de trip enkel verlengen en niet versterken.

Of 15g voor de eerste keer goed te doen is verschilt erg per persoon. Voor sommigen zal dat echt teveel zijn, voor anderen is het prima. Aangezien je niet weet hoe iemand er op gaat reageren is 10g voor de eerste keer eigenlijk wel aan te raden.

Ik deel je ervaring. Ik vond de trip niet merkbaar heftiger dan een 15g atlantis truffels. Sterker nog; ik heb sterkere trips gehad op de atlantis. Het zou natuurlijk aan verschillende factoren kunnen liggen, maar ik bereid me wel altijd goed voor op de trips. Dus wss is het vooral marketing. Heb jij de high hawaiians wel eens geprobeerd?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb jij de high hawaiians wel eens geprobeerd?
Nope, ik heb ervaring met Mexicana, tampanensis, Atlantis, dragons dynamite en hollandia.

In mijn ervaring leek het allemaal op elkaar qua sterkte, dus ik neem ook niet meer de moeite om nog een ander nieuw soortje te proberen die nu zogenaamd nog sterker zou zijn.

Als je op zoek bent naar sterkere trips zou ik jezelf de moeite besparen om telkens andere soorten te proberen en in plaats daarvan gewoon de dosis tekens met 5g verhogen. Voor mij persoonlijk is 15g truffels altijd maar een milde tot zelfs zwakke trip geweest eigenlijk.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik denk ook dat de sterkte van truffels eerder batch-afhankelijk is dan soort-afhankelijk. De eerste keer dat ik Hollandia-truffels bestelde in de hoop/veronderstelling dat die sterker zouden zijn dan Atlantis, had ik een batch die niks deed. Werd gedurende een half uur een beetje stoned en daarna niets meer. Zoiets lijkt me eerder uitzonderlijk, heb ook netjes nieuwe gekregen van de smartshop (en die werkten als een tierelier :grin:), maar ik denk dat ik het voortaan ook gewoon maar bij de goedkopere varianten hou. Uiteindelijk speelt je mind set ook een grote rol bij de ervaring, wrs. zelfs een grotere rol dan de exacte hoeveelheid psilo.

Maar ik zou een first-timer voor de zekerheid inderdaad geen 15 gram geven. Het is erg persoonlijk hoe het uitpakt. Ik ben zelf best wel gevoelig voor psychedelica, vooral visueel, en mij geeft 15 gram dus wel al een behoorlijk stevige trip. Ik kan me voorstellen dat dat too much zou zijn voor iemand die nog helemaal niet weet of hij/zij die staat van zijn wel kan waarderen. Het zou ook prima kunnen dat 10 gram te mild blijkt (ik had mijn zusje dit ook aangeraden de eerste keer en voor haar had het achteraf wel wat heftiger gekund), maar better safe than sorry in dit geval denk ik.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb een keer high hawaiians gehad. Zo'n bakje met 22 gram geloof ik. Zeer intense trip gehad, welke vergelijkbaar was met eerdere paddotrips van tegen de 40 gram. Rond die hoeveelheid paddo's betekende voor mij dat ik echt op reis ging in tegenstelling tot het gevoel gewoon in je kamer te blijven en daar dingen te zien. Rare gewaarwording toen ik daarna weer op aarde kwam. Ik liep mijn huis door en het was alsof ik daar een jaar niet was geweest. Ik was dus echt goed weggeweest. Tijdens die trip heb ik ook de mooiste blauwe lucht gezien die ik ooit heb mogen aanschouwen. Dat staat me er vooral aan bij.

Anyway, ben het met de mensen boven me eens. Niet te moeilijk doen met allerlei soorten. Gewoon bij 1 soort blijven en de dosering langzaam opvoeren. Al die soorten met bijhorende effecten is inderdaad vooral marketingpraat. Waar het verschil in zit is de hoeveelheid psilocybine in je truffels/paddo's, maar dat is nooit consistent hetzelfde bij elk pakje/bakje.

Ontdekkingsreiziger

better safe than sorry in dit geval denk ik.
zo heb ik het inderdaad ook met haar gedaan. Ze had 10g genomen en dit was voor haar een hele mooie introductie aan psychedelica :) Ze had het nog wel iets heftiger gewild, maar zoals jij zegt; better safe than sorry!

Anyway, ben het met de mensen boven me eens. Niet te moeilijk doen met allerlei soorten. Gewoon bij 1 soort blijven en de dosering langzaam opvoeren. Al die soorten met bijhorende effecten is inderdaad vooral marketingpraat. Waar het verschil in zit is de hoeveelheid psilocybine in je truffels/paddo's, maar dat is nooit consistent hetzelfde bij elk pakje/bakje.
Dus de high hawaiians zouden wel echt sterker moeten zijn? In de shop staat er ook bij dat dit niet wordt aangeraden voor beginnende psychonauten. Nu ben ik toch wel nieuwsgierig. Of zal het komen doordat het bakje 22g is dus de portie groter? Of denk je dat 15g HH een sterkete trip geeft dan 15g ATL?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Weet ik niet zeker. Ik heb maar 1x high hawaiians gehad en die leken per gram wel echt sterker te zijn dan altlantis (+30 keer op getript). Het leek niet alleen aan die 7 gram extra te liggen. Maar goed, ik kon ook geluk gehad hebben. Heb ook weleens een pakje altlantis gehad die blauw uitsloeg van de psilo en die trip was dan ook een stuk intenser dan mijn gemiddelde trip met atlantis.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
zo heb ik het inderdaad ook met haar gedaan. Ze had 10g genomen en dit was voor haar een hele mooie introductie aan psychedelica :) Ze had het nog wel iets heftiger gewild, maar zoals jij zegt; better safe than sorry!

Oei, sorry, had niet door dat dit al een wat ouder topic was. Fijn dat het een mooie introductie is geweest!

Ontdekkingsreiziger

Weet ik niet zeker. Ik heb maar 1x high hawaiians gehad en die leken per gram wel echt sterker te zijn dan altlantis (+30 keer op getript). Het leek niet alleen aan die 7 gram extra te liggen. Maar goed, ik kon ook geluk gehad hebben. Heb ook weleens een pakje altlantis gehad die blauw uitsloeg van de psilo en die trip was dan ook een stuk intenser dan mijn gemiddelde trip met atlantis.
goed om te weten :) volgende keer dat ik koop gewoon zo brutaal zijn om te vragen om ze te zien voordat ik ze koop!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar 7 gram extra is best een flinke stap in dosering. Vergelijk je die 22g high hawaiians nu met 22g Atlantis of met 15g Atlantis?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja 7 gram is niet niks, maar zoals gezegd was de trip te vergelijken met tegen de 40 gram paddo's aan, wat toch wel een stukje sterker is dan 22 gram atlantis truffels.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja 7 gram is niet niks, maar zoals gezegd was de trip te vergelijken met tegen de 40 gram paddo's aan, wat toch wel een stukje sterker is dan 22 gram atlantis truffels.
Maar de verhouding van truffels naar paddos toe is ook weer lastig. Ik heb toch echt het idee dat je appels met peren aan het vergelijken bent en je dus niet zomaar kunt concluderen dat high hawaiians sterker zijn dan Atlantis.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja oké, maar daarom zei ik ook dat ik het niet zeker weet. Ik weet alleen dat die ene ervaring zeer vergelijkbaar was met trips van me die tegen de 40 gram paddo's aan zaten. Heb ook wel rond de 22 gram atlantis gehad (1,5 pakje) en dat was niet zoals dat.

Maar het blijft lastig vergelijken. Mindset heeft zo'n enorme impact bij psychedelica. En dan heb je nog de variatie in hoeveelheid psilocybine.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb ook wel rond de 22 gram atlantis gehad (1,5 pakje) en dat was niet zoals dat.
Ah dus toch, want daar vroeg ik eerder naar namelijk.

Maar het blijft lastig inderdaad. Sowieso is de ene batch de andere niet, blijft toch een natuur product. En je Mindset is zeker ook erg belangrijk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, dacht dat het wel duidelijk zou zijn dat het sterker voelde dan 22 gram atlantis met de vergelijking met 40 gram paddo's.:wink: Maar toch wel handig om te vermelden ja.

Man, ik zou immers een tijd van de tripmiddelen afblijven maar door dit topic begin ik weer "cravings" te krijgen.:wink: Nee, maar ooit wil ik de wondere psilo wereld wel weer eens bezoeken.

Ontdekkingsreiziger

Man, ik zou immers een tijd van de tripmiddelen afblijven maar door dit topic begin ik weer "cravings" te krijgen.:wink: Nee, maar ooit wil ik de wondere psilo wereld wel weer eens bezoeken.

Sinds een van de eerste keren toen ik met truffels op door het park liep en m'n ogen uitkeek als een kind van 3 in de snoepwinkel, maar dan 10x zo intens. Dit was op 15g atlantis, mijn 4e keer truffels denk ik. Beetje naïef van mij geweest misschien dat ik al zo'n 5 x daarna altijd 15g heb genomen en het zelfde effect verwachtte en dit niet kwam. Ik hou wel meestal een aantal maanden (soms een paar weken) tussen trips maar ga volgende keer denk ik voor 20g atlantis :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou niet gaan verwachten dat dat gevoel terugkomt door het verhogen van de dosering. Het kan, maar hoeft niet.

In plaats daarvan kun je beter gaan mediteren/mindfulness toepassen tijdens een trip. Mijn eerste trips waren magisch en wonderlijk, maar dat is elke keer alleen maar toegenomen sindsdien, zelfs na zo'n 60/70 keer trippen. En ik neem niet meer, maar juist steeds minder.

Je moet inderdaad die verwachting niet teveel hebben en juist aandachtig op de kleine dingetjes letten. En je dan mee laten voeren door die verwondering, zoals een kind dat ook doet.

Pietercool

Newbie
Hoi ik wil eigenlijk truffels gaan doen maar welke soort zou ik dan hallen de utopia of Valhalla of is dit de sterk en zullen je en andere aan weizen dan hoor ik dit ook wel wand heb wel is de holandia gedaan maar wil keertje en andere soort die ook best sterk is proberen en de utopia wel wat van gelezen maar ben ook nieuwe schierig na de Valhalla dus iemand tips voor me met vriendelijke groet pieter

Bovenaan