Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heyhey!

Eindelijk m'n eigen paddo's kweken! Hier keek ik al lang naar uit!
Eigenlijk is het m'n tweede poging, m'n eerste was buiten in mijn tuin, met een Psilocybe azurescens spawnbag, maar dat bracht vorig jaar niets op. Dit jaar ga ik toch nog eens proberen er nieuw leven in te blazen en hopelijk toch nog paddo's buiten kunnen oogsten.

In de tussentijd ga ik me eens wagen aan de binnenkweek! Voor mijn eerste keer binnen heb ik gekozen voor een growbox, zodat ik de levencirkel van de paddo's kan bestuderen, en al enkele dingen leer, voor ik me waag aan het zelf ineen steken van paddo-terraria.

Well, here I go!

Ik heb de box al 12 uur in water laten soaken, en nu staat hij ready, tschijnt dat ik er nu niets meer aan hoef te doen en enkel te wachten. Ben benieuwd!

exsmoker

Bewuste gebruiker
Ziet eruit als mijn kit :)
Heb em ook maar gesoaked gisteravond en vanmorgen t water eraf gelaten. Staat nu netjes in de zak en net zoals bij jou terug in de doos :grin:

succes met growen man :sunglasses:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt! Jij ook trouwens hé! Is wel interessant, nu kunnen we goed vergelijken :grin: samen gestart, zelfde kit,.. Ben benieuwd :grin:

Wat ik me nu wel afvraag is of het normaal is/kwaad kan dat die bak precies niet volledig is opgevult, vooral in de linkerbovenhoek is er een put..
En is het ok dat die witte korrels ook vanboven liggen enzo? Of is dit door het versturen/vallen/botsen..?

exsmoker

Bewuste gebruiker
thanx :)

Dat de bak niet volledig vlak is opgevuld komt door t afgieten van het water. Dat moet niks uitmaken voor de paddestoeltjes, die groeien toch wel in dat kuiltje.

En die witte korrels bovenop maakt geen verschil denk ik. Dat is vermiculiet denk ik.
Dat houdt t vocht vast waardoor het mycelicum gaat uitlopen.

correct me if i'm wrong :wink:

malotet

Experimenterende gebruiker
succes alletwee !

Wat zijn die witte korrels eigenlijk ?, het ziet eruit als perlite.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk het, ik weet het niet juist..

Voorlopig nog geen veranderingen..

En bedankt trouwens! :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heyhey! Ik heb een update! :grin:

Jaja, sinds vandaag kan ik toch al enkele shroomies bespeuren! waaronder 2 duidelijk zichtbare! Me happy!! ^^

Ik vrees wel nog altijd dat er een vochttekort is de zak... Ik denk dat ik de volgende flush iets langer water in laten staan dnek ik. Mja, ik zie wel hoe deze oogst zal zijn.

Hier de pics! (véél is nog niet zichtbaar hoor, maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren! Ik heb gecheckt om 13uur vandaag, en toen zag ik 2 kopjes, nu om 19uur zijn die 2 al precies gegroeid, en andere kopjes zijn ook opgemerkt!)

exsmoker

Bewuste gebruiker
Dikke dikke shit man :sunglasses: :beer:
t duurt lang he... voordat er wat gebeurt... maar dan toch :)
Jou zak is idd wel erg droog vanbinnen. Mijn zak is echt overal beslagen van t vocht.

Zal bij mij binnen enkele dagen ook wel wat te zien zijn hopelijk.
Ben wietplanten kweken gewend :flushed:
maar die kopjes komen dus uit die witte schimmel of wat?

:wink:

henkie84

Bewuste gebruiker
Een vriend van mij raadde me aan om iedere dag met een plantenspuit een beetje water in de zak te spuiten om de vochtigheid te bevorderen. Iemand hier ervaring/meningen over?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jaja, vandaag zijn de kopjes weeral wat groter en nog makkelijker te herkennen! Whii ^^

Nu is er op de achterkant ook een grotere condens plek gekomen. Ik denk dat ik de volgende flush iets vochtiger ga laten.

Exsmoker
, dat jouw zak volledig beslagen is komt waarschijnlijk omdat je in het begin er zelf water nog hebt ingespoten? Ik denk niet dat dat een slecht idee was eigenlijk, Ik hoop dat jouw shroomies ook vlug hun kop boven zullen steken!

De Paddos komen inderdaad uit dat wit (niet de korrels, maar het mycelium) Ik heb namelijk in mijn kweekset precies een dode hoek, waar geen wit is en dus ook geen kopjes opkomen (rechtsonder), mss bij een volgende flush..

henkie84 zei:
Een vriend van mij raadde me aan om iedere dag met een plantenspuit een beetje water in de zak te spuiten om de vochtigheid te bevorderen. Iemand hier ervaring/meningen over?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar... Alhoewel ze ook niet teveel vocht mogen hebben hé.. Iedere dag is mss wel iets te veel denk ik..

exsmoker

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Exsmoker[/b], dat jouw zak volledig beslagen is komt waarschijnlijk omdat je in het begin er zelf water nog hebt ingespoten? Ik denk niet dat dat een slecht idee was eigenlijk, Ik hoop dat jouw shroomies ook vlug hun kop boven zullen steken!

klopt. Ik heb voordat de zak dichtging ff met de plantenspuit de zak aan de binnenkant natgespoten. Dit om de luchtvochtigheid te activeren/versterken. Denk dat jij je weinig zorgen moet maken over een vochttekort. Kijk maar eens naar je bakje zelf. Zie je vocht tegen het bakje en het mycelium zitten dan is het vochtig genoeg.

En die dode hoek heb ik ook in mijn bakje. Dat is waar je het water eraf hebt gelaten. Ik denk ook bijna zeker te weten dat jouw dag temperaturen beter zijn dan die van mij. Mijn CV staat op economic :wink:

Je kan de paddo's water geven maar doe dit dan niet rechtstreeks gericht op de paddo. Doe dit dan in het bakje of tegen de wand van de zak aan om de luchtvochtighied te verhogen kan ook, maar nooit rechtstreeks op de paddo spuiten.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mja, ik ga ze geen water geven, zeker niet nu ze mooi aan het groeien zijn.

Die dode hoek is bij mij echter niet de hoek waar ik het water afgelaten heb, dat is de linkerbovenhoek.

's nachts word het hier ook onder de 20 graden. En nu de lessen terug beginnen zal het hier in de dag ook niet meer boven de 20 gaan denk ik, enkel in de avond. Ik hoop dat het niet al te veel de groei van de paddestoelen hindert.

Hier alvast nog enkele verse foto's !

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Groeien dat die doen!

Enkele fotos:

Ik vraag me wel af of het normaal is dat de steeltjes zo bruin zien? Weeral springt het idee van vochttekort in men kop...

exsmoker

Bewuste gebruiker
Ziet er goed uit man

die bruine steeltjes is niks om je zorgen over te maken :wink:

let it gro let it gro :hearteyes:

ps wat voor lamp heb jij erboven of staat de kit gewoon voor t raam?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Er staat hier wel een lamp, maar die gebruik er niet voor. S'avonds staat die wel soms aan, omdat ik hier dan zit. Ik bedoel dan het groot licht, niet men bureaulamp (groot licht geeft minder/zachter licht)
maar zoals je ziet, staat het bij het raam. Iets emer licht zou wel niet kwaad kunnen denk ik.

Hier een foto:

Van links naar rechts: Paddo kweekset; 2 cactussen waarvan ik de naam niet weet; 2 peyote (met daarachter een peyote kweekset van vorigjaar, waar ik nu opnieuw leven in probeer te blazen); Salvia Divinorum; San Pedro; Een fles water :grin:; Een salvia stek die aan het sterven is..

Als het niet meer vriest gaan die salvia planten weer buiten, dat zal hun wel goed doen, want het is hierbinnen niet vochtig genoeg denk ik. Alhoewel je dat niet zou zeggen door het crappy venster..

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
4 dagen nu. En er blijven elke dag precies nieuwe bijkomen, en de bestaande groeien echt goed door. Elke dag is er een duidelijk verschil!

De fotos van gisteren zijn weeral outdated :grin: Ze zijn terug al véél groter nu :grin: Maar ik ga niet elke dag een foto posten. De volgende zullen binnen enkele dagen zijn.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Grote update! (Ookal zijn we maar 2 dage verder :grin:)

They keep on growing fast! En er blijven er maar bijkomen.
Ik denk dat het niet zo lang meer zal duren voor ik kan oogsten. Ik twijfel wel hoe lang ik het best zou wachten.. Enkele caps al open laten gaan zodat de rest ook nog wat groeit? Of toch maar beter oogsten vanaf ik de eerste caps zie opengaan?

Hier alvast de pics!! :hearteyes:

Van Gisteren (13/02):

Van Vandaag (14/02):

Ziet er mooi uit vind ik zelf :tongueout: Mijn moeder en broer stonden ook versteld van de groeisnelheid! :tongueout:

Wel spijtig vind ik is die ene dode hoek. Ik denk dat daar het mycelium nog niet volledig volgroeid was. Of het is gewoon te stevig aangedrukt?
Mja, dit kan ik mss wel verhelpen bij de eerst volgende flush.

Me happy :hearteyes:

exsmoker

Bewuste gebruiker
wow! wat een groeisnelheid hebben ze toch he!! :beer:
Echt SUPER! :openmouth: zie het zelf ook met mijn shroompies, t gaat echt als een raket :mrgreen:

idd jammer van je lege spot Argulas :(
volgende flush levert toch meer op dus dat groei nog wel vol!

:wave:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mja, ik ga het water de volgende keer langs die hoek laten weglopen. Dat zal wel verbeteren dan, zo komt het daar wat losser te zitten enzo.

Of zou ik na het plukken mss eventueel heel de doos weer in het donker kunnen zette, zodat het mycelium verder uitgroeit? Of gaat dat niet meer na de eerste kweek?

exsmoker

Bewuste gebruiker
In het donker zetten zou ik niet doen. Als ik ga oogsten daarna direct een nacht flushen en sochtend het water eraf en weer terug in de zak.

Maar die lege spot, heb je in die hoek dan ook het water afgegoten?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Altijd leuk om ze in topsnelheid van kleine pinnetjes naar joekels van stronken te zien groeien :mrgreen:

Zien er lekker uit! :hearteyes:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
exsmoker zei:
Maar die lege spot, heb je in die hoek dan ook het water afgegoten?

Nee, aan de linkerbovenhoek heb ik afgegoten (daar waar het meest wit is en een verdieping is.)

De volgende keer ga ik het water aan de overstaande hoek afgieten, dus de rechter onderhoek. (de dode hoek)

@Radeon915:Thx! ^^ (Alhoewel ik er geen klop aan gedaan heb :tongueout:)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Big update!

Eerst een fototje van de 15de:

Dan de 16de, rond 4uur smorges :grin::

En rond 19uur diezelfde dag was het oogsttijd! Hier de fotos!:

:hearteyes: 125gram fresh cubensis! :hearteyes:

Nu liggen ze te drogen in een kast, bovenop een kartonnen doos met een vochtvreter erin.

Ondertussen ook al de bak laten soaken voor 12uur en staat nu al terug klaar voor de volgende flush!

Hier nog een toffe gif van men shrooms hun levensloop :tongueout:

Me is very happy ^^

azgaza

Badass junkie
Dat .gif plaatje is echt geweldig. Dat zien er uit als heerlijke goede paddo's. Veel plezier ermee.

exsmoker

Bewuste gebruiker
Hele mooie paddo's Argulas :sunglasses: En op t juiste moment geoogst

al een idee wanneer je je oogst gaat opeten? :mrgreen:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thx voor de reacties! :hearteyes:

Ik had nog gedacht om afgelopen dag ze te testen, maar dat is er niet van gekomen. Waarschijnlijk deze week of in het weekend. Als ik een mooi moment heb. Ben benieuwd hoe ze zullen zijn, het gaat trouwens ook de eerste keer zijn dat ik gedroogde ga eten. Ben benieuwd hoe dat smaakt.. Alhoewel ik denk dat verse toch véél beter zijn.. We zullen zien!

Ik denk ook wel dat ze héél potent zijn, sinds ze bij het plukken waar ik ze aanraakte al direct blauw werden. En Het zijn niet al te grote, dat helpt ook wel.

:wave:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Update!

De eerste tekenen van Flush 2 zijn zichtbaar! Het duurde ongeveer even lang als de vorige keer voordat de eerste shroom tevoorschijn kwam, dus als alles goed gaat kan ik waarschijnlijk volgende zondag/maandag oogsten! :grin:

Hier de gedroogde shrooms van men eerste oogst:

Van 125gram vers naar 13gram gedroogd!

Dit weekend toch geen tripje wegens omstandigheden. Maar eens getest, horen jullie het hier wel :)

exsmoker

Bewuste gebruiker
zow!! dat gaat snel met de nieuwe flush Argulas! :openmouth: :sunglasses:
mijn bakje laat nog geen nieuwe shroomies zien iig.... :(

enne... potent zijn ze wel!!!
alleen eet ik ze nooit meer in de vla... vond het niet hard genoeg gaan.... was me iets te mellow..
check dit topic laatste post voor mijn bevindingen: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=11725

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Idd, tgaat goed vooruit. Heb geduld met het jouwe, ik ben er zeker van dat je de nieuwe binnen enkele dagen wel zult zien :tongueout:

Spijtig dat het een mellow trip is geworden, alhoewel dat ook leuk en aangenaam kan zijn natuurlijk. Ik heb het topic gelezen, en persoonlijk vind ik paddo's rauw eten het beste (mja, kan eigenlijk niet echt oordelen, heb alleen nog maar een chocolade paddoreep en verse gedaan.) Ik denk wel dat die gedroogde veel slechter gaan smaken dan verse, dus misschien moet ik eens een thee proberen zetten daarvan. Mja, ik zie het nog wel op het moment zelf.

Peace!

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Kheb batterijen nodig :grin: Kzal vanavond es rondchecke of ik er geen vind.

Enkele zijn nu wel al redelijk groot tijdens er nog een groot deel klein is :confused:
Tis duidelijk véél minder dan vorige keer. De hoedjes zijn ook véél donkerder nu.. Geen idee hoe dat komt..

**EDIT**

malotet

Experimenterende gebruiker
Heey argulas,

Dat kleurverschil komt waarschijnlijk door de lichtintensiteit.
Bij mij zijn de shrooms het dichtst bij de tl-balk het donkerst.
Ze komen uit dezelfde sporenspuit dus het zal geen andere soort zijn.

groeten

malotet

Bovenaan