Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

exsmoker

Bewuste gebruiker
een monsterpaddo!! :mrgreen:

ongetwijfeld dat je tript als je die rauw opeet maar echt smakelijk ziet t er niet echt uit hahaha :grin:
je vorige oogsten gaven mooiere shrooms Argulas :)

maar t loopt wel ten einde denk ik zo.. merk het zelf ook aan mijn kitje... misschien nog een flush en als t nog niet groen is nog een maar of je echt nog veel paddos oogst betwijfel ik. Hell, ik heb nog nieteens wat op zien komen bij mijn kitje na de 3e soak dus echt veel verwacht ik niet meer.

je hebt iig mooie oogsten gehad en toch een nette opbrengst overall :sunglasses: :beer:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Remsos:Heb ze nog niet geprobeerd, nog geen tijd voor gehad gewoon.

@exsmoker: Idd, ik denk ook dat het ten einde aan het gaan is. Er zijn er nu nog 3 aan het opkomen, ik ga er nog zovel mogelijk proberen uithalen, ik stop pas als hij groen word :grin: Wat ik me ook afvraag, mss kan ik eens proberen die klomp wat open te breken of om te draaien? Ik denk niet dat ik veel te verliezen heb. (Na komende oogst natuurlijk)

henkie84

Bewuste gebruiker
@Argulas: mocht je dit inderdaad gaan doen, de klomp openbreken, hou ons op de hoogte! Ben wel benieuwd naar de effectiviteit daarvan.

exsmoker

Bewuste gebruiker
openbreken van het mycelium........ sja ik weet t niet....

stel je breekt hem in 2en en dan? wil je dat in het bakje in de zak laten zitten ofzo?

t lijkt mij dat de voedingstoffen gewoon opgebruikt raken en openbreken geeft geen extra voedingstoffen, al is het natuurlijk wel een leuk experiment dus why don't you try ? :sunglasses:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik zou het doen om deze redenering: Het is nu degelijk een klomp. Een vaste blok. De paddos die er nog uitkomen komen vooral van langs de zijkanten. Hoe zit dat dan vanbinnen ? Als ik hem in twee breek en gewoon in de bak laat liggen zoals nu, maar zodat er wel licht en water aan de binnenkant van de klomp komt, zou dat dan niet een verbeterend effect hebben?

Mja, ik ga er nog eens over nadenken, maar ik denk toch dat ik iets dergelijks ga uitproberen. Of misschien gewoon de klomp omdraaien, ik denk dat dat ook al kan helpen.

We zullen zien hé :)

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Is 't nu ook zo met die binnenkweek setjes dat ze erg gaan stinken?
Ik wil zelf namelijk zo'n zak in een kast zetten (als dat al kan?) en lekker laten groeien...maar ik heb nog te maken met ouders die het niet erg fijn vinden, dus zouden zij dit ruiken als het in een kast staan? (zitten wel kieren in de kast...)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Vrije Geest: Nee, het stinkt totaal niet. Maar zo een kweekbox (op uitzondering van die voor filosoferende stenen) hebben wel ook licht nodig. Dus als die kast constant donker is zal het wel niet lukken denk ik?

***UPDATE***

Het is al even geleden dat ik een update gepost heb. Ik heb ondertussen een sporenprint gemaakt, en Flush 3 in 2 delen geoogst. Ik heb het wel niet kunnen wegen omdat de weegschaal kapot is :(

De bak staat nu terug te soaken, en ik heb in de naam van de wetenschap de inhoud, de klomp, omgekeerd. Ik ben benieuwd wat dit gaat geven.

Hier de pics :)

De bovenkant:

De onderkant die nu langs boven te zien is:

De bak aan het soaken:

Peace & Love :)

Remsos

Experimenterende gebruiker
Dat zijn flinke!! Ziet er lekker uit hoor. Jammer van die weegschaal, maar ze zullen wel aardig wat gewicht hebben gok ik.

Hier gebeurt er nog niets in het bakje. (behalve de witte laag dan)

Ga je zelf proberen te kweken? Dat je een sporenprint hebt gemaakt...

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jep, zelf gaan kweken is het toekomstplan. Zal niet direct zijn, ik heb nu nog een voorraad voor een hele tijd. En ik denk erover om voor een bepaalde periode niet meer te trippen, ik heb een overvloed aan info van men laatste 2 trips die eerst verwerkt moeten worden.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hmm, Ik heb gemerkt dat er aan de zijkanten paddo's beginnen te groeien. Vanonder (vroeger de bovenkant) geen en vanboven (vroeger de onderkant) ook geen. Wat nu doen? Wachen en kijken wat er gebeurt, of blok in 2 breken en de zijkanten omhoog zetten ofzo? Alhoewel dat mss een beetje extreem klinkt?

Ik kan hem ook terug proberen omdraaien, sinds de meeste paddos wel aan de onderkant van de zijkant zitten.. Was het dan toch geen goed idee om hem om te draaien?

Wat zijn jullie bedenkingen?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb vandaag de inhoud van het bakje terug omgedraaid, want er bleken meer paddo's vanonder uit te komen. Tijdens dit omdraai proces ben ik wel 1 paddo verloren, en hij had potentieel héél groot te worden, das wel zonde, maarja. Alsnog ziet het er wel veelbelovend uit!

Hier de fotos.

Hetzelfde deel als de vorige foto, maar langs de andere kant getrokken.

Hopelijk komen deze nog recht te staan..

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goeie morgen mensen :)

Normaal ging ik niet meer trippen voor een tijdje, maar er deed zich gisteren een speciale gelegenheid voor.. Dus we gingen aan de zelfgekweekte paddo's!

We wouden een lichte trip, maar toch s het een redelijke geworden met elk slechts 1.5gram gedroogde in een thee. De stukjes hebben we zelfs niet eens opgegeten. En ik moet zeggen, damn, ze zijn goed! Potent alleszins. Ze hadden ook wel wat naar MDMA neigende eigenschappen vond ik, wat ook wel héél aangenaam is :)

Er is niets beter dan homegrown! :tongueout:
Nu tijd om mijn ontbijt te nuttigen :)

Remsos

Experimenterende gebruiker
Goed om te horen! Ik heb ook besloten om een tijdje niks te nemen, dus ik weet nog niet hoe ze zijn.
We hebben dezelfde soort, dus dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten. :hearteyes:

1.5 gram is idd niet veel. Meestal nemen we 3 a 4 gram pp.

Visueel ook lekker? En de kleurtjes?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Visueel ook héél mooi. Alles was redelijk vloeibaar, korte energie stroompjes die je overal ziet lopen, en het typische paddo-inzoom effect. Je weet wel, zo delen van je gezichtsveld die ingezoomd worden tjidens de rest erom heen gewoon blijft. En prachtige 3D effecten in posters, tijdens alles lichtjes meebeweegt op die korte stoompjes van energie, die kleurwisselingen teweegbrengen.

CEVs zijn ook héél mooi, enorm zuivere beelden die je kan zien die door de overvloed van creativiteit constant veranderen en zichzelf omvormen tot echte kunstwerken :)

De moeite om te zien :)

De bodyload is ook wel redelijk zwaar, je wordt echt naar de grond toe getrokken :grin:

Mja, tis een lekker soortje! Ben blij dat ik al een sporenprint heb gemaakt :)

Marten!

Bewuste gebruiker
Vanmorgen de bak afgegoten en in de zak gedaan :sunglasses:

Zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen :mrgreen:

henkie84

Bewuste gebruiker
Goed om te horen dat ze fijn trippen. Moet zeggen dat die van mij ook heel mooi visueel zijn, wappie bodyload hebben en over het algemeen euforische trips opleveren. :hearteyes:

Wat ik erg vet vond, was om voor een muur te gaan staan met zo'n korreltjesstructuur, en dan je hoofd vrij snel naar voren en naar achter bewegen. Ziet er erg vet uit. Ik heb nog niet echt closedeye visuals opgemerkt, heb m'n ogen dan ook niet echt bewust dichtgedaan erop.

Oh en die ene uitgebreide tekening in het eyecandy forum (ik zoek hem even op), die heb ik op posterformaat op m'n kamer hangen, en die is intens vet tijdens zo'n trip :openmouth: . Je raakt er nooit op uitgekeken.
Deze dus: http://i30.tinypic.com/334sq4y.jpg

Oh en een enkel paddo'tje daarvan (niet zo'n joekel natuurlijk) doet 't ook goed als psychedelische stimulant :). Totaal geen hallucinaties, vervormingen, je wordt er wat fitter van, alleen je gedachtes gaan een beetje vreemder. Chill-aan.

Marten!

Bewuste gebruiker
Remsos zei:
Succes ermee!
Open je ook een topic met foto's?
Denk dat ik de medeDFers in deze topic op de hoogte hou van de vorderingen. Anders hebben we straks 20 Psylobine Cubensis-growkit topics :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
henkie84 zei:
Goed om te horen dat ze fijn trippen. Moet zeggen dat die van mij ook heel mooi visueel zijn, wappie bodyload hebben en over het algemeen euforische trips opleveren. :hearteyes:

Wat ik erg vet vond, was om voor een muur te gaan staan met zo'n korreltjesstructuur, en dan je hoofd vrij snel naar voren en naar achter bewegen. Ziet er erg vet uit. Ik heb nog niet echt closedeye visuals opgemerkt, heb m'n ogen dan ook niet echt bewust dichtgedaan erop.

Oh en die ene uitgebreide tekening in het eyecandy forum (ik zoek hem even op), die heb ik op posterformaat op m'n kamer hangen, en die is intens vet tijdens zo'n trip :openmouth: . Je raakt er nooit op uitgekeken.
Deze dus: http://i30.tinypic.com/334sq4y.jpg

Oh en een enkel paddo'tje daarvan (niet zo'n joekel natuurlijk) doet 't ook goed als psychedelische stimulant :). Totaal geen hallucinaties, vervormingen, je wordt er wat fitter van, alleen je gedachtes gaan een beetje vreemder. Chill-aan.

Ogen dichtdoen moet je zeker eens doen :wink: het is alsof je naar fotos kijkt, of zelfs 3D fotos! (hangt af van de dosis) . Soms als je je ogen dichthebt (in de piek) lijkt het of je gewoon door je oogleden kan kijken :tongueout: ook echt vet :tongueout: Dat ik op LSD trouwens ook.

Die tekening als poster hebben moet inderdaad wel geniaal zijn :grin: Echt vette tekening!

Op men kamer heb ik ook zo een korrelmuur, ik zal dat de volgende keer eens testen :tongueout: Men kamer is trouwens wel redelijk psychedelisch vind ik :grin: Kzal eens zien of ik hier wat fotos kan posten :tongueout:

Men broer had die avond ook 1 klein paddotje op, en hij was ook nog hard onder de indruk dat zo een kleine toch nog zo'n effect kon hebben. Dus als psychedelische stimulant is het iniderdaad zeker aan te raden. Ik dnek wel dat hij toch ook wel hallucinaties had hoor, hij staarde toch soms een hele tijd in de lava lamp of naar de muur of een poster :tongueout:

Misschien is er inderdaad een nood aan subforum.. Het forum zelf is mss ook aan en update nodig? Verbeteringen in het posten van berichten bv? (als je op een smiley of code klikt, dat die op de plaats van je aanwijzer komt te staan inplaats vanonder.)

Marten!

Bewuste gebruiker
Ik heb wel eens gehoord dat het zelf kweken van paddo's een heel gedoe is omdat je alles steriel moet houden zodat de paddo's niet 'ziek' worden. Ik heb wel m'n handen met alcohol gewassen voor de zekerheid voor ik hem onder water zette, maar het is eigenlijk toch bijna niet mogelijk alles steriel te houden? Ik kan me niet voorstellen dat de zak waar alles in zit steriel is geweest. En kan ik de kit gewoon uit de zak halen om goede foto's te maken of zou dit dan effect hebben op de paddo's?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bwa, ik merk dat het niet zo overdreven steriel moet zijn bij die growboxen. Ik had al lang contaminatie verwacht eigenlijk, maar nog niets te bespeuren. Ik was wel elke keer mijn handen als ik de bak eruit haal. In het begin was ik ook redelijk paranoid over de steriliteit. Blijkt niet nodig te zijn, de zak is redelijk goed als bescherming. Kdnek ook dat de soort die erin zit redelijk bestand is tegen contaminatie. Maar dit wil natuurlijk wel niet zeggen dat je alles slordig kunt gaan aanpakken.

Kzou wel niet elke keer je fotos gaat maken de bak uit de zak nemen. Enkel als je gaat oogsten. Want anders denk ik wel dat de kans op contaminatie een flink pak stijgt. Maar je kan natuurlijk experimenteren en het ons laten weten hé :) Al raad ik het af voor je eerste kweek :grin:

Succes nog :)

Memmûm

Belezen gebruiker
Naar aanleiding van dit topic heb ik ook een growbox besteld :grin: Ik ben echt überbenieuwd :grin: Ik houd jullie op de hoogte van mijn eerste flush!

Marten!

Bewuste gebruiker
Precies één week en een dag na het soaken van de bak zijn de rakkers nu snel aan het groeien! Ik heb er een stuk of 10 geteld, maar volgens mij komen er nog wel meer bij :grin:

Zal eens op Feedback vragen of ze de naam van deze topic willen veranderen in 'Algemeen Paddo Growkit-topic'. Anders staat straks de hele eerste pagina vol met dezelfde topics..

@Argulas: Heb de bak toch heel even uit de zak gehaald om mooie foto's te maken. Uiteraard wel nadat ik m'n handen had gedesinfecteerd met alcohol :) Maar nu blijft ie dicht tot de oogst en zullen jullie het met mindere foto's moeten doen :tongueout:

En een foto van een blije koe!

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Update

Ik denk dat het einde aan het naderen is. Er staat 1 'grote' paddo en enkele kleintjes, maar er komt precies geen vooruitgang meer, het lijkt of alles stilstaat. De kleuren van het hoedje zien er ook niet echt meer optimaal uit. Door deze verschijnselen denk ik dus dat het einde nabij is. Mja, we zullen zien. Foto's komen binnekort, zit momenteel op smalband :cry:

Marten! zei:
Zal eens op Feedback vragen of ze de naam van deze topic willen veranderen in 'Algemeen Paddo Growkit-topic'. Anders staat straks de hele eerste pagina vol met dezelfde topics..

Hostile topic take-over? :rolleyes:
Mja, I guess it's ok, als er toch geen andere optie komt. Alhoewel ik vind dat er toch wel enkele aparte topics over mogen zijn, op voorwaarde dat ze goed verzorgd worden en boeiend houden, eventueel met experimentele technieken en dergelijke. Maar misschien is dat beter iets voor de niet-growbox gebruiker. Anyway, ik ben geen moderator, dat die maar hierover beslist.

Marten! zei:
@Argulas: Heb de bak toch heel even uit de zak gehaald om mooie foto's te maken. Uiteraard wel nadat ik m'n handen had gedesinfecteerd met alcohol :) Maar nu blijft ie dicht tot de oogst en zullen jullie het met mindere foto's moeten doen :tongueout:

mja, het is jouw bak, dus je doet ermee wat je wilt hé :tongueout: Voor mijn part neem je hem er toch elke dag uit, dan weten we direct of dit eventuele besmetting bevorderd.

Ziet er allezins al goed uit :wink:

exsmoker

Bewuste gebruiker
ben benieuwd hoe jouw kit er nu uit zien Argulas....

mijnes is net de vuilnisbak in gegaan :mrgreen:

enne...... lijkt mij handiger als ieder voor zich een paddo grow topic aanmaakt dan blijft het overzichtelijk :wink:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De beloofde foto's:

Zo ziet de kit er nu al een klein tijdje uit. Normaal zou die grootste al volgroeid moeten zijn, als ik me baseer op de voorgaande flushes...

EDIT: Ik merk net dat de datum op mijn fotos al een tijdje fout staat. Maar dat wisten jullie wrsl wel al :) en anders weet je het nu :) En eigenlijk boeit dat totaal niet hé :grin:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Idd, ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht. Het lijkt er wel op dat er nog iets teveel water in de bak was gebleven, daardoor dat het mycelium zo op je stammen is gegroeid. Maar dit is niet zo erg, maar misschien kan je er de volgende flush op letten? Alhoewel ik dan ook weer denk dat het vochtiger meer paddos kan opleveren... denk ik.

Ziet er allezins mooi uit!

Bij mij is er geen verandering, enkel slechts kleurverandering naar de grijze groene kant, dus ik verklaar de kweekset bij deze als dood.

Ik laat jullie wel iets weten bij de volgende kweek :wink: (eventueel geen kit meer, maar met eigen sporenprint)

DreamWeaver

Badass junkie
Argulas zei:
Idd, ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht. Het lijkt er wel op dat er nog iets teveel water in de bak was gebleven, daardoor dat het mycelium zo op je stammen is gegroeid. Maar dit is niet zo erg, maar misschien kan je er de volgende flush op letten? Alhoewel ik dan ook weer denk dat het vochtiger meer paddos kan opleveren... denk ik.

Ziet er allezins mooi uit!

Bij mij is er geen verandering, enkel slechts kleurverandering naar de grijze groene kant, dus ik verklaar de kweekset bij deze als dood.

Ik laat jullie wel iets weten bij de volgende kweek :wink: (eventueel geen kit meer, maar met eigen sporenprint)

Als je iets met die print gaat ondernemen, post daar dan pics van enzo, ze liggen hier ook nog in de koelkast :)

Marten!

Bewuste gebruiker
Argulas zei:

Die mycelium was mij ook al opgevallen, wist alleen niet waar het van kwam. Zal kijken of ik de volgende keer er nog meer water uit kan krijgen na het soaken. Het gewicht houden jullie nog tegoed, mn weegschaal heeft de geest gegeven en ik ben nu even niet in de mogelijkheid een nieuwe te kopen :(

Nog gecondoleerd met je growkit :(

Memmûm

Belezen gebruiker
Hallootjes!

Hier mijn foto's van mijn eerste flush van een growkit van azarius. Het zijn er behoorlijk veel en het valt me harstikke mee

Paar dagen na het opkomen:

Gisteren

Oogst vanochtend:

Ze groeien echt als kool :grin: Ik denk dat ik de volgende keer een goedkopere growkit bestel, bij de blauwe engel. Scheelt 12,50 :)

Ik heb nog wel een vraagje: De paddestoelen hebben nogal een brede verankering in de grond soms. Moet dat er ook allemaal uitgehaald worden voor de volgende soak?

Groeten, en sorry voor de grote foto's gisteren, ik ben daarna op bed gegaan :stoned:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
idd, dat zijn er inderdaad veel! Ze zien er trouwens ook anders uit dan die die ik had. Misschien ander subsoort? Of beeld ik het me in ? :grin:

Hoeveel gram is het?

Memmûm

Belezen gebruiker
Ik heb geen idee hoeveel gram het is. Ik heb geen weegschaal hier, maar gezien de andere foto's denk ik een gram of 125? Of zou het meer zijn?

Ik heb ze nu op een krant rustig liggen te drogen. Ik ben nogal bang voor rot/schimmel bij het drogen, maar ik hoop dat het goedkomt :) Ik vind dat ik best veel redelijk 'kleine' paddestoelen heb, anderen hebben vaak wat dikkere en minder. Maar ik vind de kleine toch altijd wel het lekkerst ^^

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wees blij dat je kleine hebt! Die zijn normaal gezien veel straffer! :P

Voor het drogen kan je eventueel zoals mij een vochtvreter kopen. Is niet duur, zon 5€ ofzo voor houder en opvulling.

:wave:

Bovenaan