Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

BacingsPen

Badass junkie
Moet wel toegeven dat de ik mooiere (maar wel stuk kleinere) paddos had geoogst, wanneer gewoon alles eruit had gehaald vorige week.. :rolleyes:

Bijlagen

• DF174.JPG
    DF174.JPG
    57,7 KB · Weergaven: 1.103
  • DF177.JPG
    DF177.JPG
    78,8 KB · Weergaven: 1.097
  • DF175.JPG
    DF175.JPG
    142,6 KB · Weergaven: 1.099

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Volgens mij: Als je meer paddos wilt voor 1 juli, alles plukken en soaken; Als je over het geheel meer wilt, dus tot de box is opgebruikt, dan kan je ze nog wel ff late staan denk ik.
Ik ben hier dus niet zeker van hé, pure speculaties.

Ziet er anders wel goed uit :wink: Aja trouwes, die zwarte, zo heel donkere kleine, dat zijn volgens mij 'aborts', die moet je niet opeten hoor, dat zijn onvolgroeide paddos.

Peace!

Magic Guest

Belezen gebruiker
SpacingBen, heb jij nou gewoon telkens de grote "rijpe" stoeltjes geplukt om de kleintjes verder te laten groeien? Want dan zou je wel veel meer kunnen oogsten als dat je in 1 keer alles weghaalt, lijkt me.
Morgen gaan mijn stoeltjes in hun bak, ze staan nu nog te dunken. (ik doe de Pf-Tech manier, vanuit een sporenprint :smoke: )

henkie84

Bewuste gebruiker
Magic Guest zei:
SpacingBen, heb jij nou gewoon telkens de grote "rijpe" stoeltjes geplukt om de kleintjes verder te laten groeien? Want dan zou je wel veel meer kunnen oogsten als dat je in 1 keer alles weghaalt, lijkt me.
Morgen gaan mijn stoeltjes in hun bak, ze staan nu nog te dunken. (ik doe de Pf-Tech manier, vanuit een sporenprint :smoke: )

Heb in een topic hier elders rondzwervend al eens laten zien dat ik uit één flush wel vier keer verschillende ladingen heb geplukt. Klinkt als een positief iets (hey! meer paddo's per flush!), maar hij hield er na 2 flushes wel zo goed als mee op.

Magic Guest

Belezen gebruiker
henkie84 zei:
Heb in een topic hier elders rondzwervend al eens laten zien dat ik uit één flush wel vier keer verschillende ladingen heb geplukt. Klinkt als een positief iets (hey! meer paddo's per flush!), maar hij hield er na 2 flushes wel zo goed als mee op.
Ja zoiets vermoedde ik al, de grond raakt gewoon uitgeput. Maar wat ik me afvroeg, wat brengt nou meer op; 4 flushes met kleintjes erbij of 2 flushes waarbij je telkens de grote eruit haalt? Of maakt het niet uit, kan natuurlijk ook.

BacingsPen

Badass junkie
Magic Guest zei:

Jep, smartshop eigenaar had nog wel gezegd niet van de handleiding afwijken maarja, gaat goed toch :sunglasses:

ga nu de hele kleintjes aan de zeikant nog 12 uur geven om een paar centimeter te groeien, een stuk of 7 a 8 worden vast wel weer iets van 12 centimeter na een paar dagen :hearteyes:

BacingsPen

Badass junkie
hehe, heb ze niet gewogen! naja doe k ook nog wel ff snel! :P

74 Gram! Gisteren dus geoogst, denk dat dit toch een hele goeie oogst was. Ook de eerste ogst waar alle paddo's in orde zijn! :) Up to the next! Kleine paddootjes heben nog 8 uur om nog extra te groeien en anders voor de laatste keer soaken!

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fotos nemen met een digitale camera, deze op je computer zetten en uploaden via http://imageshack.us/. Daarna de link van de fotos hier plaatsen tussen de IMG tags.
Ben benieuwd!

Nice oogst SpacingBen! Ben benieuwd wat de volgende zal geve ^^

Peace!

psysurfer

Belezen gebruiker
pff wat een geknoei met die fotos ik snap er de fuuucckk van :P
dusja nog eventjes geduld voor men bakje vol.
:wave:

psysurfer

Belezen gebruiker
lolz ik heb het gevonden :grin:

[url=http://img371.imageshack.us/my.php?image=bild0741vm6.jpg][IMG]http://img371.imageshack.us/img371/7287/bild0741vm6.th.jpg[/url][/img]

[url=http://img365.imageshack.us/my.php?image=bild0747om1.jpg][IMG]http://img365.imageshack.us/img365/7943/bild0747om1.th.jpg[/url][/img]

[url=http://img92.imageshack.us/my.php?image=bild0749cy6.jpg][IMG]http://img92.imageshack.us/img92/3004/bild0749cy6.th.jpg[/url][/img]

en ik heb er vandaag al wat geplukt zodat de andere meer plaats hebben :hearteyes: . Ben benieuwd hoeveel gram ik van mijn eerste oogst zal hebben.

BacingsPen

Badass junkie
Wow! dat zijn er ook veel joh! Ga zo door! :grin:

Je kan trouwens tegenwoordig heel gemakkeljik je foto in een bijlage toevoegen op DF!

onder de knopjes laad, bevest, voorbeeld en opslaan staat opties, en daarnaasr bjilage toevoegen!

Zal het even met 1 van jouw fotos proberen!

Bijlagen

• 777.jpg
    777.jpg
    65,9 KB · Weergaven: 2.712

psysurfer

Belezen gebruiker
nu hebk er een paar afgehaald en zit al aan 16 gram :grin: maar de paddestoelen zijn groter dan ze lijken want onder de witte dons is er nog minstens een dikke centimeter paddestoel. ik moet zeggen dat ze me aardig hebben verrast :hearteyes:
dees weekend ga ik de geplukte testen :P ikan niet wachten

BacingsPen

Badass junkie
psysurfer zei:
nu hebk er een paar afgehaald en zit al aan 16 gram :grin: maar de paddestoelen zijn groter dan ze lijken want onder de witte dons is er nog minstens een dikke centimeter paddestoel. ik moet zeggen dat ze me aardig hebben verrast :hearteyes:
dees weekend ga ik de geplukte testen :P ikan niet wachten

mm, goed idee, misschien doe ik dat ook wel, zondag ofzo :wink:

Ben trouwens wel benieuwd hoe deze vers smaken. (vind ik over het algemeen fijner, zelfs lekkerder integenstelling tot wat anderen prefereren/prevereren :P

psysurfer

Belezen gebruiker
ik heb de laatste keer een portie gedroogde mexicaantjes gegeten. had er thee van gezet. Ik vreesde eerst voor de smaak omdat ze heel zuur roken. Maar de thee viel super goed mee en ik heb lekker getript. Heerlijke chaos, energie, vreugde :hearteyes: . de geplukte zijn ook al aan het drogen dus ga ik weer een theetje zetten :grin:. ik ben van plan een deel van mijn oogst te gebruiken om er kristallen van te maken ( in een ander topic staat er alles over) dit lijkt me ook wel interesant.

psysurfer

Belezen gebruiker
momenteel heb ik al 95gram geoogst :P
en er staan nog wel redelijk wat in de bak. zeker de paddestoeltjes die er uitzien alsof ze nog veel gaan groeien :grin: althans dat hoop ik. En als alles vanboven weg is kan ik de zijkanten en de onderkant oogsten daar zitten er ok veel.joepie joepie ik kan niet wachten

Magic Guest

Belezen gebruiker
Ik heb pas de helft geoogst en ik heb al 110 gram :grin: Ik heb ook vorige week nieuwe sporen besteld bij de FSRE, maar die zijn nog niet binnen... Misschien dat ik de volgende keer ook 1 grote bak maak, klinkt veel makkelijker iig. Weet er toevallig iemand hoe lang het duurt totdat die bak helemaal volgroeid is met mycelium?

phy

Bewuste gebruiker
psysurfer zei:
en isser meer risico op besmetting? of dat het mislukt?

Jep er is meer kans dat je het verkloot. Aan de kant-en-klaar soaker kan je weinig fout doen..
Als je het zelf inoculeert dan is hygiene heel belangrijk.

mikkelk

Belezen gebruiker
Ik heb net een half uur geleden mijn eigen kweekbox binnen gekregen.
Momenteel staat hij nu te soaken op mijn kamer.
Zodra de eerste shrooms tevoorschijn komen zal ik ook wel wat foto's plaatsen.

mikkelk

Belezen gebruiker
Mijn eerste pins zijn net op komen zetten!
Ik kan er nu al 6 tellen.

Oei wat ben ik blij dat het gewoon lukt hahaha

TB-303

Experimenterende gebruiker
Ook ik heb de growbox gekocht. :grin:
Maarrrr, het is nu al 10 dagen na het soaken en er is een klein beetje mycelium bijgekomen, verder nog niks. Duurt het vaker zo lang?

Grtz

phy

Bewuste gebruiker
Het duurt 1-2 weken voordat de eerste pinheads hun kop opsteken.

Dit is afhankelijk van o.a. temperatuur en luchtvochtigheid.

TB-303

temperatuur is 22-24 graden, de zak is van binnen nog vochtig genoeg, dus dat kan het ook niet zijn, alle anderen hier gaan veel sneller. :grin:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Heeft de starter van deze topic de paddos al getest?

Zijn ze sterk? ... goede visuele hallicunaties? :stoned:

Wat zijn je ervaringen met de "zelf-kweek-paddos"?

Peace!

PS: net soacked, nu week/2 wachten en hope dat goed komt :P

TB-303

mjaaa, ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat de eerste verschijnselen zichtbaar zijn :)

phy

Bewuste gebruiker
Ach je hebt er ook langzaam groeiende paddo's bij.

Een kwestie van geduld jongen, all you can do is wait :)

TB-303

In de hoek is slechts n klein beetje mycelium erbij gekomen, voor de rest gebeurd er al een week zo goed als niks :openmouth:

Maar ja, rustig afwachten dan maar :grin:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
TheAgeOfMen zei:
Heeft de starter van deze topic de paddos al getest?

Zijn ze sterk? ... goede visuele hallicunaties? :stoned:

Wat zijn je ervaringen met de "zelf-kweek-paddos"?

Peace!

PS: net soacked, nu week/2 wachten en hope dat goed komt :P

Jep, heb ze al getest, binnekort nog eens zie, als het terug goed weer wordt.
Ik vind ze redelijk straf, maar toch nog altijd lieflijk aards. Mooie visuals ook, zeker de CEVs.
Ik ben enorm blij met men voorraadje homegrown shrooms ^^

Btw, freaky avater heb je :grin: Van wat is dat?

Bovenaan