Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

exsmoker

Bewuste gebruiker
mooie oogst hoor!

leg ze in een kartonnen doos en onderop stukjes keukenrol en er bovenop nog keukenrol dan zijn ze binnen no time droog! :beer:

BacingsPen

Badass junkie
niceee shrooms!!! :)

Heb zelf ook maar eens een growbox gekocht, aangezien ik laatst geen paddo's meer kon bestellen bij azarius :(

However, heb ff een fotootje gemaakt van de plke waar ik mijn paddos nu zon 20 uur laat weken.

[url=http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc05494co0.jpg][img=http://img117.imageshack.us/img117/829/dsc05494co0.th.jpg][/url]

[url=http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc05494co0.jpg][img]http://img117.imageshack.us/img117/829/dsc05494co0.th.jpg[/url][/img]

Is hier voldoende licht denken jullie? (heb het op de bovenste plank van mijn kast gezet zodat mijn ouders ze niet snel zullen ontdekken :P)

Heb zoals je ziet ook een infraroodlamp erbij staan, is die handig om in bepaalde periodes te gebruiken (lijkt me niet, maar heb er geen verstand bvan?!)

Mijn growbag ziet er trouwens anders uit dan die van jullie. Heb mijn growbox gekocht bij de stoelendans in deventer, en kreeg een website met instructies (www.growbox.org) maar die werkt helaas niet.

Nu weet ik dus niet PRECIES wat ik moet doen om mooie paddestoeltjes te krijgen, en de instructies die erbij zaten zijn ook iets anders dan ik op internet lees over de cubensis kweekset. (zo staat er bij mij dat ik elke dag de box met water moet besprenkelen.)

heb ook ff een fotootje van de growbag. (mss dat jullie zo herkennen welke soort shrooms dit zouden kunnen zijn? :P)

However, alle tips zijn welkom aangezien dit mijn eerste keer kweken is.

Ps, zie dat jullie de bak wel eens uit de growbag halen? Bij mijn instructies staat dat je die er juist niet mag uithalen totdat je ze gaat oogsten? (ivm infecteren van de paddos)

alvast bedankt voor de tips (heb ook al heel veel gehad aan deze topic :))

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
SpacingBen zei:
Is hier voldoende licht denken jullie? (heb het op de bovenste plank van mijn kast gezet zodat mijn ouders ze niet snel zullen ontdekken :P)

Jep, daar is zeker voldoende licht volgens mij. Paddestoelen hebben namelijk niet zo veel licht nodig, dus das wel ok. Temperatuur is daarentegen wel belangrijk. Zo rond de 20-25 graden is perfect. Zo niet, niet zoo erg, maar dan zullen ze aanzienlijk trager opkomen en groeien.

SpacingBen zei:
Heb zoals je ziet ook een infraroodlamp erbij staan, is die handig om in bepaalde periodes te gebruiken (lijkt me niet, maar heb er geen verstand bvan?!)

Nee, ik zou inderdaad die lamp maar achterwegen laten..

SpacingBen zei:
Mijn growbag ziet er trouwens anders uit dan die van jullie. Heb mijn growbox gekocht bij de stoelendans in deventer, en kreeg een website met instructies (www.growbox.org) maar die werkt helaas niet.

Nu weet ik dus niet PRECIES wat ik moet doen om mooie paddestoeltjes te krijgen, en de instructies die erbij zaten zijn ook iets anders dan ik op internet lees over de cubensis kweekset. (zo staat er bij mij dat ik elke dag de box met water moet besprenkelen.)

heb ook ff een fotootje van de growbag. (mss dat jullie zo herkennen welke soort shrooms dit zouden kunnen zijn? :P)

However, alle tips zijn welkom aangezien dit mijn eerste keer kweken is.

Ik zou dat besprenkelen toch laten denk ik.. Ik denk dat dat de kans op besmetting vergroot, en water rechtstreeks op de paddo's is ook niet zo verstandig denk ik. Aangezien je hem al 20 uur laat weken zal dat wel voldoende zijn denk ik. Zorg dat dan alle water eruit is, maar dat het wel nog goed vochtig is. Maar dus geen plas water ofzo op de bodem.

SpacingBen zei:
Ps, zie dat jullie de bak wel eens uit de growbag halen? Bij mijn instructies staat dat je die er juist niet mag uithalen totdat je ze gaat oogsten? (ivm infecteren van de paddos)

alvast bedankt voor de tips (heb ook al heel veel gehad aan deze topic :))

Idd, het is inderdaad slimmer om de box gewoon in de zak te laten staan. Sommige mensen halen die er gewoon uit voor mooiere foto's, maar mijn redenering is toch, liever mooiere paddos dan mooiere fotos. Trouwens, je kan net voor het oogsten nog zoveel mooie fotos maken als je wilt :tongueout: :wink:

Als alles goed gaat, temperatuur enzo ook, dan zou je binnen 1 a 2 weken al pinnetjes moeten zien ^^ Een week later kan je normaal oogsten :tongueout:

Misschien zijn de tijden iets anders omdat jij een andere soort hebt, maar ik denk dat op het vlak van kweken (eigenlijk gewoon niets doen en staren :tongueout:) er niet zo veel verschillend is.

Enjoy! En hou ons op de hoogte :tongueout:

Memmûm

Belezen gebruiker
Mijn tweede oogst:

VS

Ik denk dat ik dit wel teleurstellend mag noemen. Er groeiden slechts 2 paddootjes, die toen ik vertrok een centimeter groot waren. Ze groeiden ook naast elkaar. Toen ik na 4 dagen terugkwam waren ze precies oogstklaar. Op een of andere manier deed de growkit toch wel erg 'droog' aan na deze 2e oogst. Ik heb de bak nu 18 uur gesoakt, en de grond steeds onder water gedrukt tot er belletjes uit kwamen, zodat ik zeker wist dat er echt water werd opgenomen. Ik heb er wel vertrouwen in :grin:

Wat ze wegen weet ik niet :)

Groeten,

BacingsPen

Badass junkie
Wajooo. niceee haha, volgens mij willen ze ook allemaal tegelijk opgegeten worden, omdat het er toch zo weinig zijn :beer:

@ argulas, thanks voor je snelle en uitgebreide reactie :sunglasses:

Zal dat besprenkelen voorlopig inderdaad maar achterwege laten, ookal moet dat volgens de instructies wel. Heb wel ongeveer een halve liter water in de growbag gegoten, en aangezien het erg warm is in Nederland op het moment, zal daarvan genoeg verdampen niet waar?

Halve liter water op de bodum zijn trouwens ook instructies die ik gekregen heb, hoe kan het dat mijn instructies zo anders zijn dan die van jullie? (bij mij staat er trouwens ook dat ik de bak 24 uur moet laten soaken, en jullie 12 toch?)

Zal ff een fotootje plaatsen van hoe het er nu bij staat

:wink:

[url=http://img208.imageshack.us/my.php?image=dsc05501ac3.jpg][img]http://img208.imageshack.us/img208/9070/dsc05501ac3.th.jpg[/url][/img]

Instructies

[url=http://img182.imageshack.us/my.php?image=dsc05507tn0.jpg][img]http://img182.imageshack.us/img182/7128/dsc05507tn0.th.jpg[/url][/img] :grin:

The Mushroom Life Cycle

[url=http://img182.imageshack.us/my.php?image=dsc05508js6.jpg][img]http://img182.imageshack.us/img182/8130/dsc05508js6.th.jpg[/url][/img]

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@ Memmûm of andere kwekers: waarom de aluminiumfolie aan de zijkant van de plastieken bak?

Is dat werkelijk essentieel?

dirtbag

Bewuste gebruiker
dat is zodat er geen licht inkomt van de zijkant, anders gaan der paddos onder de grond groeien tegen je bakje aan, dit komt omdat ze naar het licht toe willen.

Memmûm

Belezen gebruiker
@ Remsos: Wauw! :grin:

Hoeveel gram / paddootjes eten jullie? Ik heb ze gedroogd, maar nog steeds niet geprobeerd. Ik weet niet goed hoe ik het me moet voorstellen. Ik heb ervaring met 1 portie van diverse shop paddo's, maar ik heb het idee dat dezen wat minder sterk zijn. Of vergis ik me?

BacingsPen

Badass junkie
nice!

bij mij is er nog steeds niets te zien, kan toch niet goed z ijn na een week? Misschien toch maar eens gaan sprayen?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
SpacingBen zei:
nice!

bij mij is er nog steeds niets te zien, kan toch niet goed z ijn na een week? Misschien toch maar eens gaan sprayen?

Ik zou toch nog even wachten, het kan wel dat het iets langer als een week duurt hoor. Wacht minstens nog een week zou ik zeggen.

Memmûm zei:
Hoeveel gram / paddootjes eten jullie? Ik heb ze gedroogd, maar nog steeds niet geprobeerd. Ik weet niet goed hoe ik het me moet voorstellen. Ik heb ervaring met 1 portie van diverse shop paddo's, maar ik heb het idee dat dezen wat minder sterk zijn. Of vergis ik me?

Hier is een handige calculator :wink: : http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator

Nathaniel

Wijs gebruiker
Mooi topic dit :)
Ga over een maand ook met een growkit beginnen,en waarschijnlijk ook een sporenprintje maken om mijzelf en vrienden in de toekomst te kunnen blijven voorzien van heilige reizen.
Als ik alles wat ik tot nu toe gelezen heb uit verschillende bronnen goed begrijp is het grootste issue om de boel steriel te houden ter voorkoming van contaminaties...moet met een beetje toewijding te doen zijn dacht ik zo :hearteyes:

( :wave: pliesiemensjes :P )

buzzrider

Wijs gebruiker
dit is echt een van de beste topics die ik al las :)
allemaal mooie shrooms trouwens, kan al niet wachten tot de zomervakantie, dan koop ik ook een kweekbox :hearteyes:

dan kan ik hier wel terecht voor raad zeker? :wave:

fs180

Belezen gebruiker
3 dagen nadat de eerste boven kwam tel ik er nu 25 ! (vorige week zaterdag heb ik hem neergezet)

:hearteyes:

BacingsPen

Badass junkie
jippie jee! Er is eindelijk ook 1 klein paddootje te zien bij mij. eindelijk, na 12 dagen!

Iemand nog tips? En dat witte spul maar gewoon laten zitten?

Bijlagen

• DF.JPG
    DF.JPG
    50,5 KB · Weergaven: 729
  • DF2.JPG
    DF2.JPG
    27,1 KB · Weergaven: 727

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
hehe, zie je wel dat dat in orde kwam :wink:

Trouwens, hoe meer van dat wit, hoe beter :wink: dus zowieso laten zitten! Dat is het mycelium waar de shroom uit voortkomt.

Er zullen nog veel meer shrooms volgen!

fs180

Belezen gebruiker
warme plek, klein beetje licht en elke avond een verhaalte voorlezen :hearteyes:

witte spul :grin: , dat hoort!

BacingsPen

Badass junkie
jippie!!! er zijn al 3 paddootjes te zien nu :grin:

Dat wordt binnekort weer trippen! :)

Hoe veel porties (zoals je die in de smartshop koopt) hebben jullie eruit gehaald?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
hangt af per flush. een goeie flush normaal zo'n 4 bakjes uit de smartshop, dus, 4x 30 à 35 gram.

Dus das niet niets :)

BacingsPen

Badass junkie
wooo, zou mooi zijn :)

Jammer alleen dat ik un julli 7 weken op vakantie ga?!! Wat dan?!:P

Nouja, er zijn ondertussen een stuk of 7 paddootjes te zien(heel klein nog)

Maar, er zit er eigenlijk maar eentje tussen die er een beetje normaal uit ziet. Anderen zjn erg scheef, hangen half in de lucht (op het mycelium) Er zin zelfs paddo's te zien helemaal onder in de bak, tegen de rand aan zeg maar?! 1tje is echt aardig groot, en die is zelfs op de kop gegroeid?! (met de kop naar beneden dus!)

1tje is een beetje gelig, zou het kunnen dat de paddos in de war raken omdat ik de bak wel eens omdraai? (dus andere lichtinval)

Memmûm

Belezen gebruiker
Ik heb mijn paddobak nu voor de vierde keer gesoakt. Ik reken er op dat het de laatste vlucht kan zijn, maar ik heb eignelijk best wel hoop dat er ook nog wel een vijfde in zit :wink:

1e oogst: Súperveel, klein pannetje vol
2e oogst: 2 paddo's, wel hele grote
3e oogst: stuk of 20 middelgrote en kleinere shrooms
4e oogst: afwachten.. De grond in de bak word wel steeds minder groot natuurlijk, het zal wel 'op' zijn binnenkort.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik met de vierde vlucht zelf paddo's wil kweken op twee manieren. Ik wil het gewoon weten hoe dat gaat en expirimenteren vind ik harstikke leuk. Ik ga via sporen en een sporenspuit kweeksets zwanger maken en via een petrischaaltje goeie paddostrings er uit halen en daarmee verder kweken. Ik zal wel een nieuw topic maken dan waarbij ik alles uitleg, ook al heb ik het meeste ook maar van een site :wink:

fs180

Belezen gebruiker
Mijn paddos kleuren beetje anders, de kop is namelijk vanaf de onderkant van donkerder aan het worden, ze zien er nu meer uit hoe ik ze meestal in de smartshops aantref

is dat goed of slecht? lijkt me dat er iets niet goed is, ik had dit pas verwacht na plukken.. :confused:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Staat er soms een lamp boven? Dat kan wel eens de oorzaak zijn denk ik. Of mss als ze in volle zonlicht staan?

BacingsPen

Badass junkie
Paddo's zijn niet meer te tellen nu :grin: Vind wel dat ze een beetje ''vreemd'' groeien, maar wie weet ligt dat aan degene die ze growed :grin:

Hier 2 nieuwe fotootjes :)

Bijlagen

• DF 7.JPG
    DF 7.JPG
    38,5 KB · Weergaven: 524
  • DF8.JPG
    DF8.JPG
    34,3 KB · Weergaven: 524

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ziet er goed uit! Dat krom groeien enzo kan mss zijn door die transparante bak. Ik vraag me trouwens af waarom ze die bakken in godsnaam transparant make :confused:

BacingsPen

Badass junkie
Argulas zei:
Ziet er goed uit! Dat krom groeien enzo kan mss zijn door die transparante bak. Ik vraag me trouwens af waarom ze die bakken in godsnaam transparant make :confused:

Nja, ik denk toch zodat de paddos zoveel mogelijk licht krijgen.

Ps, Ik ga in julli voor (zeker) 7 weken naar Azie, dus dan kan ik geen aandacht besteden aan mijn growbox?

Wat te doen? Is het mogelijk dat hij na die 7 weken nog weer tot leven te wekken is, of moet ik hem aan iemand weggeven? Of misschien in het bos zetten als het mooi weer is tegen die tijd?

Owja, en een vriend van mij heeft sporen binnengekregen, kan iemand daar iets over vertellen?

Nathaniel

Wijs gebruiker
Volgens mij valt een growbox gekoeld en donker (bv ingepakt in alufolie) best een tijdje te bewaren.Ik weet alleen niet hoelang dus dat zal je zelf even moeten googlen.Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik echter de growbox aan een goede vriend/in toevertrouwen.

Iets vertellen over sporen..tja..
Sporen zijn de zaadjes van de paddo,toevoegen aan een substraat en je hebt een growbox. :beer:

Ik raad je vriend aan deze http://video.google.com/videoplay?docid=3286686859329905674 film te kijken.Veel informatie over het maken van een goed substraat,steriel werken en het maken van een sporen-spuit (wat meer slagingskans heeft dan droge sporen) etc.

happy growing!:)

Bovenaan