Elke week een pilletje

lamberta

Newbie
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruiken van xtc/mdma op een hogere dan aangeraden (eens in maximaal 6 weken) frequentie? Die het bevoorbeeld elk weekend of om het weekend gebruiken? En dit al langere tijd? Ik ben heel benieuwd naar hun ervaringen.

Intoxication

Bewuste gebruiker
hallo :stoned:

ik heb het eens 4 weken elk weekend gedaan

weekend 1 (na 6maanden geen mdma)

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :xtc:

weekend 2

:hearteyes: :hearteyes: :rock:

weekend 3

:rock:

weekend 4

:openmouth:

geloof me, na 4 weken voel je er niets meer van en moet je je dosis al bijna verdriedubbelen

5HTa

Experimenterende gebruiker
Ik heb het een tijdje gedaan (paar keer 1/2 weken er tussen gelaten) en het is niet aan te raden. Het effect is niet bijzonder meer, doordeweeks is gewoon klote en de lat ligt later om de week er op weer een pilletje te pakken.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je sloopt je hersenen, je kan zo de magie verliezen.

Deze kan beter naar xtc...

Nathaniel

Wijs gebruiker
Waarom deze interesse eigenlijk Lamberta? Hoopte je misschien dat de gevolgen in de praktijk niet zo ernstig zijn als je overal kan lezen? Ben je dit zelf van plan? Moet ik alvast een linkje naar dit topic maken in mijn opdat-wij-niet-vergeten-topic?

Zoveel vragen... :confused:

Beeeb

Bewuste gebruiker
Beeeb meldt zich.

Ik ga alweer wat jaartjes mee, en er hebben inderdaad ook wat periodes tussen gezeten dat ik ieder weekend en soms meerdere avonden per weekend gebruikte. :P

Ik kan het je niet aanraden. :wink: :grin:

Beeeb

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik kende vroeger een gast bij mij uit de buurt van mijn vroegere woonplaats.
Hij ging ieder weekend naar een hardcore feestje.
Hij gebruikte ieder weekend op vrij.avond of za.avond X.
Begon met 2 pillen per nacht.
Al snel werden het er 5 per nacht in het weekend, dat iedere week en binnen één maand.
Van zijn vriendin hoorde ik eens dat hij inmiddels op 15 pillen per keer zat om er nog iets van te merken en het waren niet de minst lichtste... :openmouth:
Gekke bleef wel dat hij dit bijna een jaar heeft volgehouden en ondanks die 15 pillen wel gewoon kon blijven functioneren, al zag hij er verder wel verrot uit met veel puisten en rotte tanden :(
Zo'n 3 maanden geleden kwam ik zijn (ex)vriendin tegen die mij vertelde dat hij zich 3,5 jr. geleden kapot heeft gereden tegen een boom. Weet overigens niet of dat onder invloed was of niet. Gelukkig zat hij er alleen in..

Flameon

Badass junkie
Iedere week een pilletje kan niet. Ik zie genoeg mensen op mijn werk die dachten het te kunnen, hun leven is nu getekend (op vaak heel jonge leeftijd). Lichamelijk ga je kapot, maar geestelijk nog veeeeeel meer. Je word kort gezegd een ander mens.
Zeg niet dat dat bij iedereen zo is overigens!

1percent

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Lichamelijk ga je kapot, maar geestelijk nog veeeeeel meer. Je word kort gezegd een ander mens.

So true! oude bekende van me waarvan ik wist dat hij mdma gebruikte (achteraf dus wekelijks) echt compleet zien veranderen qua gedrag cq karakter!!

en OT: been there, done that: niet aan te raden, zonde van je pilletjes en je gezondheid!

brick_top

Zie het een paar bekenden van me wel eens doen. Zonder pardon donderdag, vrijdag en/of zaterdag MDMA of pillen gebruiken en het weekend daarop weer hetzelfde verhaal, etc. Zoals al eerder gezegd is dit geen aanrader. Effect van MDMA gaat sowieso verloren, je gaat er vercrackt uitzien, uitgaan is überhaupt niet meer leuk zonder drugs, en ga zo maar door.

Kortom, als je het leuk wil houden voor je zelf: NIET DOEN.

michael1992

Heb het een keer 3 weekenden achter elkaar gedaan. Het eerste weekend was het gewoon geweldig. 2e weekend was het al een stuk minder. 3e was er echt niet veel meer aan, wel wazig maar geen blij gevoel of energie meer. En dan kun je een hoop pillen bij slikken maar veel beter zal het er niet op worden. Maar achteraf zal je je wel 10x zo erg verkloot voelen.

Moet er niet aan denken om een lange tijd weekelijks xtc te gebruiken. En zelfs als je 1 keer per maand gebruik (Wat ook al te veel is eigenlijk) worden die dinsdagen steeds erger en erger. Zou echt maximaal maandelijks gebruiken en als het effe kan nog langere tijd ertussen laten.

Kijk maar wat je met deze info doet, en als je het toch doet kom je er vanzelf wel achter dat het echt niet goed en fijn meer is na een paar weekjes :wink: .

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik heb toen ik 18/19 was ook een tijdlang wekelijks (veel) xtc gebruikt. We zaten meestal met 4 vrienden bij iemand thuis en namen met zijn allen een paar pillen. Na een paar weken haalden we standaard 50 pillen ieder weekend voor ons vieren. We hebben dit toch zeker 3 of 4 maand wekelijks gedaan voordat we promoveerden naar pep.

Achteraf gezien heb ik wel spijt van deze inleidende periode in harddrugs, nu ik weet hoe slecht het eigenlijk is. Op dat moment wisten we eigenlijk totaal niet waar we mee bezig waren.

MIA-1985

Wijs gebruiker
weyoun22 zei:
Ik heb toen ik 18/19 was ook een tijdlang wekelijks (veel) xtc gebruikt. We zaten meestal met 4 vrienden bij iemand thuis en namen met zijn allen een paar pillen. Na een paar weken haalden we standaard 50 pillen ieder weekend voor ons vieren. We hebben dit toch zeker 3 of 4 maand wekelijks gedaan voordat we promoveerden naar pep.

Achteraf gezien heb ik wel spijt van deze inleidende periode in harddrugs, nu ik weet hoe slecht het eigenlijk is. Op dat moment wisten we eigenlijk totaal niet waar we mee bezig waren.

Zoiets vind ik wel heel erg naïef. Kan me totaal niet voorstellen dat je daar niet mee bezig bent geweest of dat het geen enkel ogenblik maar een klein beetje bij je / één van jullie opgekomen is. Maar voordat jullie naar de pep overgingen natuurlijk wel uitvoerig ingelezen? :)

DarkBeatz

Ik begrijp ook niet dat mensen zich niet inlezen, maar misschien ligt dat aan mijn leeftijd (eerste aanraking met drugs, buiten alcohol dan, was toen ik 27 was) maar ik heb echt maanden lang eerst alles zitten omzoeken voor ik uiteindelijk het ging proberen, ik heb zelfs er eerst met mijn arts overgesproken omdat xtc bij normaal gebruik dus minder schadelijk is als alcohol. :)

MIA-1985

Wijs gebruiker
DarkBeatz zei:
Ik begrijp ook niet dat mensen zich niet inlezen, maar misschien ligt dat aan mijn leeftijd (eerste aanraking met drugs, buiten alcohol dan, was toen ik 27 was) maar ik heb echt maanden lang eerst alles zitten omzoeken voor ik uiteindelijk het ging proberen, ik heb zelfs er eerst met mijn arts overgesproken omdat xtc bij normaal gebruik dus minder schadelijk is als alcohol. :)

100% mee eens!

En dan heb je natuurlijk ook altijd nog een groep mensen die het niet willen zien...

Flameon

Badass junkie
DarkBeatz zei:

Mee eens, als iedereen zo drugs zou gebruiken dan zou er veel minder ellende door komen!

lamberta

Newbie
Vorige week was ik bij Underworld, ik heb me er weer over verbaasd hoe ver mensen gaan met hun drugsgebruik. Menigeen loopt na een aantal uren echt compleet voor schut. Hebben die mensen met die idiote kaakbewegingen echt niet in de gaten dat ze voor aap lopen? Geniet met mate!

wazig

Newbie
heb het ook een aantal weekende achter elkaar gedaan(2 maanden ong), maar je merkt dat je met t weekend meer nodig hebt voor t zelfde effect geen aanrader dus!!

esha

In de jaren 90 wat was het 96 ofzo was ik 18 en nam ik op een gegeven monent bijna elk weekend 5 pillen. dat deden veel meer mensen die ik toen kon.
ook wel eens door de week.
Het begon idd met een of twee per weekend en niet elk weekend maar het laatste half jaar waren het er minimaal 5 per weekend en soms nog door de week.
Omdat ik helemaal gesloopt en uitgeput was ben ik er in een keer mee gestopt.
Ook het effect was meer speedy geworden dan love and peace.
Toch leuke tijd gehad hoor.
waarom ik dat deed geen idee eigenlijk.Daar wilde ik toen niet over nadenken. Ik denk wel dat ik geestelijk verslaafd was en het voor mij een manier was om moielijkheden uit de weg te gaan.
Maar met mij is alles goed gekomen hoor, ben nu 32 heb een kindje van 11 en daarna nog een hbo studie gedaan.
Wel had ik een tijdje een depressie en van die bekende schokjes in mijn hoofd maar daar heb ik geen last meer van.
Nu hoef ik niet meer zonodig xtc behalve mischien een keer als er echt goede mdma is te vinden lijkt het me wel leuk.

CRYSTAL

Newbie
Maar wat veranderd er precies qua gedrag en karakter? wat zijn de kenmerken?

Want stel een maat van je neemt elke week pillen, veranderd hij volgens veel mensen die dicht bij hem staan.

Maar:
-is dit een moment opname?
-is dit 5 jaar later nog steeds het geval??
-is het omdat jullie nooit wouden gebruiken, en nu gebruikt 1 maat er 3 per weekend.. dat je er anders over gaat denken?
-wat is er precies veranderd?
-Zie je langzaam herstel, of is het voorgoed verkloot?

:confused:

DDeeJay

Belezen gebruiker
hangt van je mentaliteit af

ik persoonlijk krijg er zo een "i don't give a fuck" gedrag door

waardoor ik mijn verplichtingen niet nakom en alleen maar naar het weekend toe leef.
maar eens je dit inziet en er iets aan doet natuurlijk verander ik weer in de oude mij...

niet dat ik dit elke 2 maand meemaak ofzow :grin:

luchtigtoetje

Badass junkie
ik had op kerstavond en oud en nieuw (2 weken achter elkaar) in totaal 690mg genomen. Ik moet je zeggen, ik ben nu 12 dagen verder en ik voel me nog steeds af en toe vreemd.

Dat geeft voor mij al aan dat elk weekend geen goed idee is.

CRYSTAL

Newbie
luchtigtoetje zei:
ik had op kerstavond en oud en nieuw (2 weken achter elkaar) in totaal 690mg genomen. Ik moet je zeggen, ik ben nu 12 dagen verder en ik voel me nog steeds af en toe vreemd.

12 Dagen vind ik wel lang.. vooral als je niet zo heel veel gebruikt

Houden de mensen zich hier ook bezig met supplementen die de stoffen weer aanvullen? zoals Vitamines,5htp en dat soort dingen?

overigens voor alle duidelijkheid probeer ik niet te beweren dat het niet slecht is om elke week mdma te nuttigen! .. maar ik denk wel dat mensen vaker naar de klote gaan, omdat ze geen respect hebben voor de noodsignalen die het lichaam afgeeft, en ze niet voldoende eten of geen moeite doen om de stoffen die ze verbruiken weer aan te vullen.

k00k

Bewuste gebruiker
CRYSTAL zei:
luchtigtoetje zei:

12 Dagen vind ik wel lang.. vooral als je niet zo heel veel gebruikt

Houden de mensen zich hier ook bezig met supplementen die de stoffen weer aanvullen? zoals Vitamines,5htp en dat soort dingen?

overigens voor alle duidelijkheid probeer ik niet te beweren dat het niet slecht is om elke week mdma te nuttigen! .. maar ik denk wel dat mensen vaker naar de klote gaan, omdat ze geen respect hebben voor de noodsignalen die het lichaam afgeeft, en ze niet voldoende eten of geen moeite doen om de stoffen die ze verbruiken weer aan te vullen.

12 dagen is echt wel kort hoor :P

Ik hou me vooral bezig met vitamines en antioxidanten (zoals groene thee en supradyn bruistabletten), tevens eet ik genoeg fruit.

Wesleyyy

Newbie
Ik ben aan het overwegen om (eenmalig) twee keer op korte tijd (2 weken) een pilletje te nemen. Dit omdat er dan 2 grote feesten achter elkaar zijn, waar ik het liefst wel wat wil gaan gebruiken. Kan gewoon niet kiezen op welke..Tot zo ver deed ik nooit aan het kort op elkaar gebruiken van X, het is tegen die tijd, dat het eerste feest is 9 weken geleden dat ik voor het laatst X gebruikt heb. Dit was overigens mijn eerste keer X.

Dat ik op het tweede feest iets meer nodig ga hebben om het gewenste effect te halen lijkt mij een feit? Maar kunnen er ook nadelige gevolgen zijn bij het twee maal gebruiken op twee weken? Dan denk ik aan een mogelijke harder dipje, of een verzwakt effect tijdens de tweede keer?

DDeeJay

Belezen gebruiker
Wesleyyy zei:
Ik ben aan het overwegen om (eenmalig) twee keer op korte tijd (2 weken) een pilletje te nemen. Dit omdat er dan 2 grote feesten achter elkaar zijn, waar ik het liefst wel wat wil gaan gebruiken. Kan gewoon niet kiezen op welke..Tot zo ver deed ik nooit aan het kort op elkaar gebruiken van X, het is tegen die tijd, dat het eerste feest is 9 weken geleden dat ik voor het laatst X gebruikt heb. Dit was overigens mijn eerste keer X.

Dat ik op het tweede feest iets meer nodig ga hebben om het gewenste effect te halen lijkt mij een feit? Maar kunnen er ook nadelige gevolgen zijn bij het twee maal gebruiken op twee weken? Dan denk ik aan een mogelijke harder dipje, of een verzwakt effect tijdens de tweede keer?

nee hoor zolang dit af en toe maar voorkomt

in de vakantie houdt ik me ook nooit vaak aan de regels maar je dipje is wel zwaarder ,persoonlijk wordty ik veel depressiever voor een dagje of 6-7(bij de 2de keer he)

MIA-1985

Wijs gebruiker
Wesleyyy zei:

Aan het begin van mijn xtc gebruik heb ik dat ook wel eens gedaan. Vooral in de zomer ivm de té leuke festivals :grin:
Ik heb er een keer 3 weken tussen gelaten en een keer 4 weken (maar dus wel achter en aansluitend). Ik heb er geen nadelige gevolgen aan over gehouden, niet qua dip (heb ik vrijwel nooit) maar ook niet dat ik meer zou moeten gebruiken de keer daarop.
Ik gebruikte redelijk sterke (+/- 140mg en dan 2,5 a 3 op een dag).
Kan zijn dat er toch nog genoeg tijd tussen zat om te herstellen, of omdat ik vrij nieuw in de scene was en nog veel reserves had ofzo :wink:
Heb het later ook niet meer geprobeerd overigens, ik laat er nu minimaal 3-4 maanden tussen.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
is wel eens voorgekomen;

A: k heb zo'n periode gehad dat k altijd n grammetje kristallen op zak had, dan was t toch (ook al was t niet de bedoeling) elke week een beetje ervan snoepen, niet genoeg dat t zichtbaar werd, maar wel euforisch en lekker dansen. toen k dan eindelijk de rest van t zakje wilde nuttigen op t feest waar ik het voor had gekocht bleek dat zelfs na 400mg ik me alleen vaag voelde. erg zonde dus. dit was echter wel een tijdsbestek van 1 maand. = dus 4 a 5x kort achter elkaar.
daarna netjes n periode van 2 maanden ertussen gehouden en toen;

B: volgde Ilovetechno, hier toch echt wat teveel gesnoept, 700 mg +- en heerlijk euforisch etc etc. maar de week erna wilde een vriend van me t toch ook perse proberen na alle verhalen, hij wilde dit echter alleen doen waar k bij was en zo greschiedde. khad echter (na een paar pilsjes) niet meer t discipline om niet mee te doen en heb toen zo'n 300 mg over de avond genuttigd. en toch voelde k me weer heerlijk euforisch, energiek, en toch nog helder (zo ver dat kan natuurlijk!) kheb toen wel voor t eerst echt een dipje ervaren wat k normaal nooit heb, toch een teken dat mn serotoninevooraadje echt uitgeput was. daarna lekker 6 a 7 weken gewacht.

t kan dus best 2 weken achter elkaar met zelfs vrij heftige hoeveelheden. k denk dus dat t zeker geen kwaad kan als je 2x 2 pilletjes pakt wat betreft t effect. t zal echter nog steeds niet erg goed voor je kopje zijn.

Bovenaan