Erythroxylum coca

ik zou als ik het aangeboden kreeg op cocabladeren kauwen

• ja

Stemmen: 13 92,9%
  • nee

Stemmen: 1 7,1%
  • weetniet

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    14

digi

Experimenterende gebruiker
Hallo

ik gebruik geen drugs, maar ik wil graag iets weten over de cocaplant
<erythroxylum>

is deze plant legaal in nederland te krijgen?

kan ik het als kamerplant gebruiken.

als ik op bladeren kauw maak ik als schizofreen kans op psychosen?

is de kans als ik op bladeren kauw groot dat ik een verslaving ontwikkel??

waar kan ik de plant kopen <heb op internet met bloemenwinkel gebeld, ze zei dat ik gewoon bij de intratuin terecht kon.>

intratuin had ze niet <wel tabaks en theeplanten>

verder in geen enkele bloemenwinkel in de stad <heb ze alle 5 geprobeerd>

m vr gr,

digi

matthijs

Badass junkie
Hmm, ja..ik zou het wel eens willen proberen en misschien kan je het wel online bestellen op azarius (zie de banner)

doopie

Bewuste gebruiker
Coca planten kan je niet bij de intratuin kopen
en stek kost je al snel 75 euro
een plant van een jaar kost je 1000 euries.
en voor een plant van 3 jaar ben je al 5 ruggen kwijt.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Planten kunnen in Nederland wettelijk eigenlijk niet verboden zijn, maar alleen preparaten: gedroogde paddo's zijn verboden als harddrugs maar verse zijn in principe gewoon legaal ookal bevatten ze de als harddrugs geclassificeerde stoffen psilocybine, psilocine enz.

Toch zijn er voor cannabisplanten en cocaplanten verboden opgesteld, waarbij de eerste wordt gedoogd maar de tweede absoluut niet.

Grappig trouwens dat papaver somniferum (opium...) totaal niet gereguleerd is voor zover ik weet.

En het kauwen van cocabladeren heeft inderdaad effect, dit was de manier waarop het vroeger altijd gebruikt werd door bv. de Inca's (althans de koningen enz.).

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
digi zei:
als ik op bladeren kauw maak ik als schizofreen kans op psychosen?

is de kans als ik op bladeren kauw groot dat ik een verslaving ontwikkel??

waar kan ik de plant kopen <heb op internet met bloemenwinkel gebeld, ze zei dat ik gewoon bij de intratuin terecht kon.>
Dat eerste, jazeker...

Het tweede, dat hangt helemaal van jezelf af, hoewel de beschikbaarheid van cocabladeren heel weinig is, zou de kans heel groot zijn dat je zo erg van het gevoel dat ze je geven gaat houden dat je cocaïne gaat gebruiken, eigenlijk te groot om het risico te nemen zou ik zeggen.

Dat derde, waar je het kunt kopen, nou bij de winkels zeker niet aangezien het dus een verboden plant is. Heb nooit van iemand gehoord die een cocaplant had of iemand kende die het had. Denk dat het next to impossible is.

Om nog ff off-topic terug te komen op het eerste, als je de pech hebt schizofreen te zijn kan je dat soort drugs eigenlijk niet gebruiken zonder een grote kans op een psychose. Gebruik van drugs is eigenlijk alleen acceptabel voor mensen die mentaal zeer goed in orde zijn (geen psychiatrische ziektes, geen neiging tot vluchtgedrag in wat voor vorm dan ook, enz.). Er zijn mensen die gezond zijn en af en toe op feestjes bv. xtc gebruiken, of bv. in vakanties of in sommige weekenden een jointje roken, zonder er wat aan over te houden van verslaving of schade. Alcohol kunnen de meeste mensen wel onder controle houden, heroïne vrijwel niemand. Er zullen vast mensen zijn die de discipline hebben om heroïne heel af en toe te gebruiken zelfs bij laagdrempelige beschikbaarheid, maar ik denk dat dat er zeer zeer weinig zijn.

BacingsPen

Badass junkie
mmm, opzich trekken me die bladeren wel:P Dat klinkt ook zo onschuldig! Sterker nog, als ik als kind in een land was geboren waar deze plant in het wilt voor kwam, dan zou er een kans zijn geweest dat ik wel eens op die bladeren gekauwd had! Ik probeerde vroeger regelmatig de smaak van bladeren uit namelijk! haha :P

Bovenaan