Even voorstellen, GHB tegen depressie

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Geen paniek Mrloverdj :) .
Meteen je laatste vraag maar beantwoorden: Ja ik gebruik dagelijks. En eigenlijk al die tijd al dezelfde doses wanneer ik eenmaal de voor mij optimale hoeveelheid van iets had uitgevogeld. Ik zie mezelf eerder als een gewoontegebruiker dan als een verslaafde. Geloof het of niet, dat is mij om het even.
Ook nooit last gehad van onweerstaanbare "cravings" of andere zware onthoudingsverschijnselen. Niet na het stoppen met drank of sigaretten, ook niet wanneer de GHB een tijd niet beschikbaar was. Wel na het minderen met antidepressiva, daar was ik bijna in gebleven...
Eens met @SneeuwStorm
Het is logisch maar te makkelijk om hier het verslavingsprotocol overheen te leggen
Ja dan heb je allemaal red flags..maar dan beantwoord je niet de menselijke situatie, maar een automatisch generaliserend progamma.

Ik ken ook een oud veteraan, zeer veel respect voor.en die heeft zijn eigen leven teruggekregen door elke avond een dosering.

Als je alles al geprobeerd hebt en alles.al verloren hebt..ik ontken het verslavingsgevaar niet
Maar zoals een wapen nog nooit iemand heeft gedood, een drug ook niet...

Bijzonder hypocriet welke onderscheid er is tussen 'medicatie'.en drugs.
Alle medicatie is drugs.
Als Parkinsonpatient kan je 12 medicatie slikken, maar 1 x wiet wat wel effect heeft is in sommigen staten strafbaar.

Oxycodon en fentanyl op recept is medicatie.
Maar 1 tramadol van straat ...zit je in het drugscircuit.

Je oma op hoge dosissen oxa en oxy is net zo 'junk' als je achterbuurman.

2.x per nacht GHB op recept(Xyrem) voor narcoleptie..er is niet éen geval van misbruik of verslaving bekend.

Jezelf volgooien met anti depressiva,.. verslavende benzo's... anti psychotica.
Met bijwerkingen van angst, psychoses,leven als een robot en zelfs de dood.

En vergelijk dat met 1.rondje.G per avond.
Zeker gezien de ervaring en leeftijd van TO

Als iemands hersenen net volgroeid zijn staat er van alles op het spel en is dit geen traject voor 50.jaar

Maat iemand.met een heel leven achter z'n rug, zou meer in zijn waarde gelaten moeten worden hoe hij of zij het laatste gedeelte wilt (be)leven.

Post niet gericht aan één lid , mijn mening in t algemeen.

roesjunkie

Experimenterende gebruiker
2.x per nacht GHB op recept(Xyrem) voor narcoleptie..er is niet éen geval van misbruik of verslaving bekend.

Narcoleptie patiënten raken niet lichamelijk afhankelijk aan Xyrem doordat de structuur in hun hersens anders is.

Baclofen is een medicijn en bij mensen met een ongewoon hoog angstgevoel zal het zorgen voor verbetering van stemming en cognitief vermogen.

www.reddit.com/r/DrugNerds/comments/1ebrhh/wtf_is_baclofen_and_why_is_it_inducing_constant/?utm_medium=android_app&utm_source=share

In principe hetzelfde idee als ghb. Dan vervang je het ene middel door het ander.

cojonesm

Toch zal er bij baclofen minder tot geen tolerantie ontwikkelen waarbij je steeds meer nodig hebt. Baclofen werkt 4 uur. Het is dus ook praktischer. En je staat onder super visie van een arts. En zo zijn er nog tal van voorbeelden van voordelen.

Dopemonster

Bewuste gebruiker
Eens met @SneeuwStorm
Het is logisch maar te makkelijk om hier het verslavingsprotocol overheen te leggen
Ja dan heb je allemaal red flags..maar dan beantwoord je niet de menselijke situatie, maar een automatisch generaliserend progamma.

Ik ken ook een oud veteraan, zeer veel respect voor.en die heeft zijn eigen leven teruggekregen door elke avond een dosering.

Als je alles al geprobeerd hebt en alles.al verloren hebt..ik ontken het verslavingsgevaar niet
Maar zoals een wapen nog nooit iemand heeft gedood, een drug ook niet...

Bijzonder hypocriet welke onderscheid er is tussen 'medicatie'.en drugs.
Alle medicatie is drugs.
Als Parkinsonpatient kan je 12 medicatie slikken, maar 1 x wiet wat wel effect heeft is in sommigen staten strafbaar.

Oxycodon en fentanyl op recept is medicatie.
Maar 1 tramadol van straat ...zit je in het drugscircuit.

Je oma op hoge dosissen oxa en oxy is net zo 'junk' als je achterbuurman.

Jezelf volgooien met anti depressiva,.. verslavende benzo's... anti psychotica.
Met bijwerkingen van angst, psychoses,leven als een robot en zelfs de dood.

En vergelijk dat met 1.rondje.G per avond.
Zeker gezien de ervaring en leeftijd van TO

Als iemands hersenen net volgroeid zijn staat er van alles op het spel en is dit geen traject voor 50.jaar

Maat iemand.met een heel leven achter z'n rug, zou meer in zijn waarde gelaten moeten worden hoe hij of zij het laatste gedeelte wilt (be)leven.

Post niet gericht aan één lid , mijn mening in t algemeen.
Hier heb je helemaal gelijk in. Sommige mensen hebben nou eenmaal veel sterkere redenen om te gebruiken dan andere mensen. Bijvoorbeeld om het leven dragelijker te maken. Maar de drugs kunnen zich ook tegen je keren en het leven nog erger maken! Zeker als je verslavingsgevoelt bent.

cojonesm

Ik verwijs altijd hier naar. Beter kan de potentie van baclofen ivm verslavingen niet uitgelegd worden.
Ik zit momenteel opgenomen in een forensische verslavings instelling en heb hier baclofen voorgeschreven gekregen. Ik heb bepaalde symptomen van het Autisme spectrum. Dankzij baclofen slaat de behandeling voor het eerst aan. Ik heb meerdere opnames gehad maar ik kwam niet los van mijn verslavingsgedrag / ander oud gedrag en delictgedrag.

De baclofen stelt mij in staat om te reflecteren en te herstellen en mijn stemming is enorm verbeterd.

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
De enige gabaergic zonder onthoudingsverschijnselen is...de vliegenzwam. Je moet hem wel goed bereiden om
het iboteenzuur om te zetten, 3 uur koken met citroen, maar dan heb je iets dat een soort alcoholroes geeft zonder
de domheid en met wat psychedelische kantjes, afhankelijk van de dosis. Goed spul, GBH was een slechte keuze.

SjitHeppens

Belezen gebruiker
De vliegenzwam? Tja, ik heb me vandaag wat ingelezen in die materie. Het ibonetisch zuur en het muscimol zijn blijkbaar de werkzame stoffen, maar van de eerste word je misselijk dus die wil je eerst omzetten in de tweede stof, muscimol. Gebeurt dat door koken met citroen Kwatzakottel? En drink je vervolgens dat citroenbrouwsel?
Ik zoek iets dat me dagelijks helpt aan een nét iets aangenamer zelf- en wereldbeeld, maar me tegelijkertijd ook min of meer normaal laat functioneren. Daarom heb ik zo mijn bedenkingen bij die "psychedelische kantjes", temeer omdat de dosering niet voorspelbaar is: De hoeveelheid werkzame stof kan per exemplaar zomaar een factor 10 verschillen!

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Ja, je kookt de paddenstoel op een laag pitje een uur of 3 met een scheutje citroensap erbij, dit haalt bijna alle iboteenzuur eruit.
Zelf vind ik een beetje iboteenzuur niet erg, dus ik kook het even met wat citroensap. Ben er nog nooit misselijk van geworden
op deze manier. De psychedelische kanten beginnen pas rond 6-7 gram gedroogde paddenstoel op te spelen. Gebruik je 1-2
gram dan is het spul meer een booster waar je ook prima op functioneert.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ja, je kookt de paddenstoel op een laag pitje een uur of 3 met een scheutje citroensap erbij, dit haalt bijna alle iboteenzuur eruit.
Zelf vind ik een beetje iboteenzuur niet erg, dus ik kook het even met wat citroensap. Ben er nog nooit misselijk van geworden
op deze manier. De psychedelische kanten beginnen pas rond 6-7 gram gedroogde paddenstoel op te spelen. Gebruik je 1-2
gram dan is het spul meer een booster waar je ook prima op functioneert.
Bedoel je niet gewoon microdoseren?
Wat het makkelijkst, iets duurder (150% p.gram is normaal, rest is afzetterij) is gewoon truffels speciaal voor microdoseren kopen.
Per gram voorverpakt. Lang houdbaar.

Je kan op DF zoeken naar microdoseren.

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Bedoel je niet gewoon microdoseren?
Wat het makkelijkst, iets duurder (150% p.gram is normaal, rest is afzetterij) is gewoon truffels speciaal voor microdoseren kopen.
Per gram voorverpakt. Lang houdbaar.

Je kan op DF zoeken naar microdoseren.
Microdoseren kan ook, en ik had het nu inderdaad over het microdoseren van amanita muscaria. Ik heb daar een boek over geschreven, maar het
komt pas later dit jaar uit, omdat ik ook nog veel andere substanties moet behandelen.

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Maar de OP vraagt om iets wat helpt om een verslaving op het GABA netwerk af te bouwen, dan komen enkel vliegenzwam en
ook Ibogawortel me voor ogen. Die laatste valt ook te microdoseren, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Valium werkt toch ook tegen een ghb verslaving?
Ja en nee.. het helpt bij de ontwenning.
Klachten als (spier)spanning, slecht slapen, onrustig..daar werken benzodiazepine(benzo's, waaronder valium) goed tegen.

Er zit een groot verslaving en tolerantierisico aan.
Dus als het word gebruikt bij (zelf)medicatie werkt het het meest effectief als je de dosering aan de ghb afkick koppelt.

Dus je begint met een hoge dosering(hoge graad afkickverschijnselen) en dat bouw je in een paar dagen(hoe minder ontwenning, hoe minder valium) af naar nul

Idealiter stopt je valiumgebruik als alle ontwenningsklachten zijn gestopt.

Het voorkomt geen verslaving en het is ook niet geschikt als vervanging.

(Even los van de discussie of je een middel moet vervangen en zoja, wie en wat bepaalt of het vervangende middel acceptabel is)

Laatst bewerkt:

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Microdoseren kan ook, en ik had het nu inderdaad over het microdoseren van amanita muscaria. Ik heb daar een boek over geschreven, maar het
komt pas later dit jaar uit, omdat ik ook nog veel andere substanties moet behandelen.
Ben benieuwd naar je boek, klinkt interessant.
Met andere substanties, bedoel je dat je boek gaat over Microdoseren met meerdere middelen?

Ik ben ook wel benieuwd naar de neurowetenschappelijke kant.

Werkt dit ook echt in op de oorzaak(het functionerende GABA (voornamelijk B) systeem?

Of op de klachten die iemand kan ervaren als dit systeem hapert of kunstmatig(zoals ghb verslaving) is beïnvloed.(dan zou het dus ook bij andere klachten/verslavingen moeten werken)

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Het werkt op Gaba-A en het muscarine netwerk. Benzodiazepines werken op Gaba-B, maar Gaba-A is een
groter en ouder netwerk, en omdat die GABA netwerken wezenlijk de functie hebben de hersenen uit
te schakelen kun je het zien als de grotere broer die je aan kunt spreken om de hersenen tijdelijk
te dimmen, dus ik denk wel dat het kan helpen, die geluiden klinken ook her en der op. Maar het is dus
niet helemaal hetzelfde receptor-netwerk, maar bezien de verslavingsdrang bij Gaba-B is dat denk ik
alleen maar goed. Wat het meest wonderlijk is aan de Amanita Muscaria is dat je er geen ontwenning
van hebt, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met dat Gaba-A ouder en groter is.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Het werkt op Gaba-A en het muscarine netwerk. Benzodiazepines werken op Gaba-B, maar Gaba-A is een
groter en ouder netwerk, en omdat die GABA netwerken wezenlijk de functie hebben de hersenen uit
te schakelen kun je het zien als de grotere broer die je aan kunt spreken om de hersenen tijdelijk
te dimmen, dus ik denk wel dat het kan helpen, die geluiden klinken ook her en der op. Maar het is dus
niet helemaal hetzelfde receptor-netwerk, maar bezien de verslavingsdrang bij Gaba-B is dat denk ik
alleen maar goed. Wat het meest wonderlijk is aan de Amanita Muscaria is dat je er geen ontwenning
van hebt, wat waarschijnlijk ook te maken heeft met dat Gaba-A ouder en groter is.
Dank voor de uitleg.
Hoe lang houd het effect aan,.is het geschikt voor dagelijks gebruik?

Ik ga wel offtopic nu, mocht je een topic hierover maken,.zal ik er zeker in schrijven.

Kwatzakottel

Belezen gebruiker
Dank voor de uitleg.
Hoe lang houd het effect aan,.is het geschikt voor dagelijks gebruik?

Ik ga wel offtopic nu, mocht je een topic hierover maken,.zal ik er zeker in schrijven.

Zo'n beetje een dag. Je kunt vliegenzwam zo behandelen dat er zo min mogelijk iboteenzuur in zit, maar
over de effecten van langdurig muscimol gebruik en de andere stoffen die vliegenzwam bevat is weinig
bekend, dus het is denk ik wijs de periode van gebruik te beperken tot de tijd waarin je even een steun
in de rug nodig hebt. Je hebt als je vliegenzwam gebruikt na een poos altijd een slaapaanval, daar kun je aan toegeven
en dan val je in slaap of je gaat er doorheen en dan gaat de geest je hier begeleiden. Grote hoeveelheden
raad ik af, het is geen tripmiddel zoals psilocybine, ik ken mensen die 30 gram gedroogd namen en dat
is vaak een erg heftige ervaring. Nee, 1 tot 2 gram is prettig, 2-5 gram jolig, en daarna wordt het al
redelijk snel best heftig.

cojonesm

Ja en nee.. het helpt bij de ontwenning.
Klachten als (spier)spanning, slecht slapen, onrustig..daar werken benzodiazepine(benzo's, waaronder valium) goed tegen.

Er zit een groot verslaving en tolerantierisico aan.
Dus als het word gebruikt bij (zelf)medicatie werkt het het meest effectief als je de dosering aan de ghb afkick koppelt.

Dus je begint met een hoge dosering(hoge graad afkickverschijnselen) en dat bouw je in een paar dagen(hoe minder ontwenning, hoe minder valium) af naar nul

Idealiter stopt je valiumgebruik als alle ontwenningsklachten zijn gestopt.

Het voorkomt geen verslaving en het is ook niet geschikt als vervanging.

(Even los van de discussie of je een middel moet vervangen en zoja, wie en wat bepaalt of het vervangende middel acceptabel is)
Je bloeddruk is ook een factor waar naar gekeken wordt in verband met afkicken GHB en als laatste benzo's. Ik zit momenteel in een forensiche verslavingsinstelling en de mensen die hier detoxen met afbouw met GHB krijgen naast de medicinale GHB bijvoorbeeld een gift GHB om 13:00 dan om 14:30 5mg valium en om 16:00 dan weer een gift. In de avond krijgen ze 20mg valium op ietsjes beter te kunnen slapen.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Er is nog geen landelijke beleid mbt ghb detox.
Dat is doodzonde, want de kwaliteit is dus afhankelijk van de regio waar je opgenomen word.

Volgens mij werkt Jellinek totaal niet met baclofen, ik heb nog niet eerder gehoord van een detox waarbij de diazepam al ingezet word tijdens de afbouw. Gaat de afbouw dan ook sneller?

Edit: ik lees dat ze xyrem krijgen om 13.00.en 16.00, dat is 3 uur ertussen ipv 2, wellicht dat dit draagbaar is.door.de extra.diazepam

cojonesm

Er is nog geen landelijke beleid mbt ghb detox.
Dat is doodzonde, want de kwaliteit is dus afhankelijk van de regio waar je opgenomen word.

Volgens mij werkt Jellinek totaal niet met baclofen, ik heb nog niet eerder gehoord van een detox waarbij de diazepam al ingezet word tijdens de afbouw. Gaat de afbouw dan ook sneller?

Edit: ik lees dat ze xyrem krijgen om 13.00.en 16.00, dat is 3 uur ertussen ipv 2, wellicht dat dit draagbaar is.door.de extra.diazepam
Dit is het beleid van Novadic-Kentron ( meerder vestigingen in Brabant )

Ik ga nog even uitzoeken of de afbouw hierdoor sneller gaat. Ook ga ik even navragen hoe snel ze de giften afbouwen. Nagevraagd: afbouw 2ml xyrem per 24 uur met een stabilisatie dag. Bijvoorbeeld

Dag 10 40ml xyrem per gift
Dag 11 38ml xyrem per gift
Dag 12 stabilisatie dag 38 ml per gift
Dag 14 36ml
Dag 15 34ml
Dag 16 32ml

Stabilisatie dag word ingezet aan de hand van de score op een ontwenningslijst, de bloeddruk en of je last hebt van psychotische verschijnselen. Dit bepaald een arts dan.

Tussen de giften in krijg je 5 mg diazepam dus om 13:00 gift 14:30 5 mg diazepam en om 16:00 weer een gift.

Savonds 20mg diazepam voor iets betere nachtrust. Mensen die een gift krijgen worden nachts wakker gemaakt en krijgen de gift terwijl ze in bed liggen.

Laatst bewerkt:

joetsie

Badass junkie
Tien jaren geleden alweer, sinds ik begon met GHB en mijn eerste ervaringen in dit topic opschreef.
En ik gebruik het nog altijd. Met tussentijds kortere en langere perioden van onthouding, omdat GHB en GBL ineens verboden werden en sindsdien steeds minder gemakkelijk om aan te komen. Toen mijn bronnen definitief opdroogden, vond ik een alternatief middel dat nog wel legaal kan worden gekocht, en dat pas in je lichaam wordt omgezet in GHB.
Wat zijn mijn ervaringen in die tien jaar geweest? Dat ik meermalen met loeiende sirenes naar het politiebureau of de intensive care ben vervoerd, dat ik mijn vrienden en familie tot wanhoop heb gedreven, dat mijn kinderen mij niet meer willen kennen... zou deze update waarschijnlijk stukken smeuïger maken.
Helaas, niets van dat alles. Aan sommige voorvallen in mijn leven denk ik af en toe best nog wel terug met spijt, maar die hebben niets te maken met mijn gebruik van GHB.
Tjee iemand die ouder is als mij!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan