1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fysiek en Mentale aantastingen Drugs

Discussie in 'Drugs' gestart door Generaal_Grafsteen, 9 nov 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Nu het zo over de hersens gaat moet het me denken aan een filmpje die ik van de maand heb gezien.
    Als je ziet hoe zacht en kwetsbaar de hersens zijn dan schik je wel even ( ik iig )
    Filmpje hieronder! Niet echt matriaal voor de zwakke maag maar super interessant!

2. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Klinkt misschien vreemd maar ik had eigenlijk gehoopt dat ze er in ging snijden zodat je de binnenkant te zien krijgt :sweatsmile: Inderdaad heel raar hoe je hersens eruit zien.. lijkt bijna nep ofzo? Ik weet dat het echt is maar.. ja :sweatsmile:

Rebell vindt dit leuk.
  3. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Interessant! Nu ga ik even lekker eten haha.

Anunnaki en Rebell vinden dit leuk.
  4. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ach jou tijd komt nog wel als je daar op hoopt :yum::upsidedown:

Anunnaki vindt dit leuk.
  5. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Haha niet bij mij! :tonguewink:

Heb ondertussen al een filmpje gevonden waar ze dit wel doen trouwens :flushed:

6. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Klopt helemaal maar je moet wel onthouden dat een zenuwcel en een verbinding twee verschillende dingen zijn. En het is inderdaad zo dat er cellen in de hersenen zijn die kunnen delen, maar dit zijn de gliacellen, niet zenuwcellen. Gliacellen zijn ondersteunde cellen maar hebben geen synapsen en legen dus geen “verbindingen”. Zenuwcellen hebben dat wel. Maar die kunnen niet delen en dus ook niet vervangen worden. Wat je hersenen dus doen bij het aanleggen van nieuwe verbindingen is niet zozeer nieuwe cellen aanmaken, maar een signaal op een andere manier geleiden. Maar zenuwcellen die eenmaal beschadigd of afgestorven zijn komen niet meer terug.

Daarnaast is het lange termijn geheugen maar een heel klein stukje van alle soorten hersenfuncties die er zijn, en het zit in totaal andere gebieden, dus dit argument gaat ook niet helemaal op.

Dit is een beetje kort door de bocht maar ik wil er later wel even dieper op ingaan als iemand daar interesse in heef. Geef maar een gil!

Laden...