Gameverslaving

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Heb wel de indruk als ik naar C&C 3 kijk dat westwood zijn best doet om het succes van starcraft te kopieren. Het gaat belachelijk snel nu, elk unit heeft zijn eigen special ability en ze proberen voorzichtig iets meer onderscheid te maken tussen de rassen en de manier waarop ze bouwen enzo

Absoluut niet. Westwood ging Blizzard al enige tijd voor in de successen met het RTS genre. Starcraft en Warcraft zijn op de ondergrond gebouwd die Westwood neergelegd had met Dune 2, ze gingen de eerste Warcraft games zelf 2 jaar voor. De special abilities en al dat soort crap heeft niks met blizzard of z'n RTS spellen te maken, het is gericht op casual gamers. Wat het publiek wil.

Bovendien is C&C3 geen Westwood game maar een EA game, sinds Westwood al jaren niet meer bestaat en EA de rechten op de C&C serie heeft gekocht.

Westwood is en blijft het bedrijf welke het RTS genre gedefinieerd heeft.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
TeKNoZem zei:
DrippTone zei:
Ik heb een zwak voor de Comand & Conquer serie, Red alert en alles wat erbij hoort. Hier heb ik in mijn jonge jaren aardig wat verslavings verschijnselen bij getoond. :P

C&C. altijd heerlijk. Onlangs Tiberian Dawn en Tiberian Sun weer geinstalleerd. =p

Helass hebben ze bij EA C&C4 nu al verneukt door het basebuilden weg te halen en het te vervangen met een casual gaming systeem gebaseerd op een Crawler unit. =/

Na Generals Zero Hour ben ik gestopt met spellen kopen, hou me niet meer bezig met de nieuwe. Maar zo nu en dan al die ouwe spellen van vroeger naar boven halen is erg leuk. :)

Mja de oudere games blijven ook de leukste. Zit tenminste nog wat originaliteit in enzo. Tegenwoordig met alles hetzelfde zijn. allemaal voor de consument zodat iedereen elk spel kan spelen/snappen... Kvind dat nogal jammer.. Zo krijg je nooit een fatsoenlijk product meer op de markt. =/

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
True. Games zoals GTA 4 waarbij alles wat je moet doen in een missie duidelijk word aan gegeven en iedere idioot dit dus met gemak uit kan voeren. Waar is de lol gebleven van het uren lang overnieuw proberen omdat je ergens op vast loopt. Het goeie ouwe speur werk. Weet nog wel zo'n game voor op de pc, atlantis. Zeer lastig om dat uit te spelen, de puzzels die zo danig in elkaar zitten dat er dagen denkwerk in gaan zitten.

GTA of saints row, leuk vermaak en ook leuk dat ze proberen veel detail er in te stoppen en veel mogelijkheden creëren. Maar toch mis ik dan de echte vrijheid in een game. Iets met een grote map is altijd leuk om te spelen, Test Drive Unlimited was voor zijn tijd echt een goed spel. Groot en goed in elkaar gezet.

Maar hier leid het uit eindelijk ook naartoe, een game die zo compleet is dat je alles er in kunt doen wat je wil. De ultieme vervanging voor de realiteit, en daar zit ook weer een groot deel van de verslaving in. Aan de ene kant hoop ik dat zo'n game er nooit komt, dat zou een metafoor als gratis hero uitdelen in een afkick kliniek niet ontgaan. Maar stiekem lijkt het me wel gaaf en hoop ik het nog mee te maken voordat ik het loodje leg. :P

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Mja precies. Er zit geen uitdaging meer in games. Ofja.. Niet zoals het eerst was. Echt 'hardcore' moete zoeken hoe je problemen in het spel oplost... Kom je niet verder? Strategy guide of walkthrough.

Atlantis heb ik ook nog gespeeld. =) Maar ik was meer verzot op de Myst serie van puzzle games. Voornamelijk Myst 2: Riven heb ik me geweldig op vermaakt. Sommige van die puzzles weet ik nog uit m'n kop. =p

TeKNoZem

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
Riven ja, heb ik ook gespeelt. Heerlijk spel, om in te verdwalen met een vaag hoofd. :grin:

Mja kben 'm nou weer aant downloaden. Kheb onlangs Myst 3 nog gespeeld. Ksnapte alleen nie zo veel van het spel omdat ik gewoon te vaag was van de pep. Keer met acid ofzo proberen, kijken of het dan te begrijpen valt. (ik had Myst 3 trouwns wel uitgespeeld gekregen, redelijk snel ook nog.)

Immo

Badass junkie
TeKNoZem zei:
Immo zei:
TeKNoZem zei:
EVE!!! ;O

Speel ik nu nog zo nu en dan.. Wanneer ik geld heb iig.. Naam? ;>

Immolarian, ben pas net begonnen met het spel dus ben nog niet zo goed. Net een uurtje terug een Harbinger gekocht. :grin:

;o Amarr. Vet. =) M'n main is een Caldari, heet Lyserg Diethel.

Mja ik ben al een kleine 1,5 jaar bezig. Mja eigelijk 2 jaar maar ben er een half jaar tussenuit geweest.

EVE is de enige MMO die ik tot nu toe m'n geld waardig heb gevonden. Ook de enige MMO waar de tijd die je erin steekt ook daadwerkelijk resultaat laat zien.. Tis ook geen constante grind, sinds er geen exp is.

Ik ben zelf Galante maar vlieg in Amarr schepen. :P Ik zal je vanmiddag even toevoegen in m'n buddylist.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Immo zei:
Ik ben zelf Galante maar vlieg in Amarr schepen. :P Ik zal je vanmiddag even toevoegen in m'n buddylist.

Ahh zo. =) aight. Mja grote kans dat ik er een tijd niet op zit, sinds m'n gametime afgelopen is sinds de 29ste. Jammer genoeg had ik ook niet genoeg isk meer om PLEX's te kopen.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik snap niet waar jullie de tijd vandaan halen om al die spellen uit te spelen :P Ik pak er liever een game uit die me erg aanspreekt en probeer daar zo goed mogelijk in te worden. Heb dit geprobeerd met Call of Duty 2 en het schoot aardig op, werd écht goed maar voordat ik een goed team kon vinden werd de game overspoeld door hackers. Bah, www.codehook.com is de grootste verzameling 'mensen' die het niet verdienen om zichzelf mens te noemen. Stelletje grofvuil, het verpest het hele gamen. Ik ga nu nog maar eens een poging wagen op Call of Duty 4, maar ik vrees dat ik het net weer mis loop nu Modern Warfare 2 eraan komt.

En van maandag t/m donderdag van 19.00 tot 0.00 verplicht online zijn. Ergens is het m'n droom en aan de andere kant m'n angst :P

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Mijn 'gameverslaving' is zelfoplossend, aangezien ik alleen van spellen hou die ik kan uitspelen :) Ik ben er wel een bepaalde periode veel mee bezig, maar ik stop ermee zodra ik het spel heb uitgespeeld. Spellen die ik niet uit kan spelen, gaan me al snel vervelen.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Haha. Mja dat is een van de dingen die ik nog moet ervaren, een game uit de Myst reeks op een of ander tripmiddel.

Royban

Experimenterende gebruiker
Gameverslaving is zeker iets gevaarlijks. Voornamelijk omdat je geisoleerd raakt uit de normale wereld. Ik ben zelf ( tijdje terug, was toendertijd 12) 3 jaar lang verslaafd geweest aan WoW. 6 uur per dag op die leeftijd verneukt je sociale leven en je ontwikkeling als mens. Gelukkig zag ik op tijd in dat ik fout bezig was en heb nu een erg fijn leven ( speelde wel in een high end guild met raiden en alles der op en der aan ).
Ik denk dat gameverslavingen zo gevaarlijk zijn omdat je niet doorhebt dat het verslavend is omdat het niet als raar word beschouwd. Als je aan drugs begint kijk je wel uit, bij gamen is dit niet zo

Royban

Experimenterende gebruiker
Iemand trouwens ooit verslaafd geweest aan Rome Total War?
ik wel, vreselijk, kon er niet van slapen snachts, telkens die kutmap in me hoofd en mannetjes die zich automatisch bewogen. Is zoiezo wel een vreemd fenomeen dat je er dan onbewust mee bezig bent

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik ben net 3 weken gestopt met Runescape. Ja dat spel met die houterige poppetjes ja :tearsofjoy:
Ik speelde in een herfstvakantie zo'n 10 uur per dag (60/70uur/week), best ziekelijk veel eigenlijk.
Merk nog geen drang om het weer te spelen ofzo. Ik denk ook niet meer aan het spel :)
Had ik al die Runescape-uurtjes maar aan huiswerk besteed hehe

@royban
Ik herken het wel, ' snachts in bed liggen en dan het spel nog voor je zien met je ogen dicht, en dan te bedenken wat je zal gaan doen als je weer inlogt de volgende dag.

W.F.L.

Badass junkie
Bah, ik was zodanig "verslaafd" aan runescape dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik geen zin had om te stoppen met spelen om buiten te gaan roken. Erg gewoon. :P Zo'n spellen zijn een overkill voor je beloningscentra en dus erg verslavend. :grin:

Hislordship

Wijs gebruiker
Idd :grin: ik was gestopt omdat ik alles gedaan had wat er maar te doen was.
als ik dat spel nu zie denk ik bij me eige "dat ik dat leuk geveonden heb :confused: "

Immo

Badass junkie
Heb zelf ook een tijd Runescape gespeeld, heb een lvl 120 en 126, Heb zelfs nog een hele tijd op rank 3 gestaan in de highscores met agility. Ik was ermee gestopt toen WoW uitkwam. Toch wel geweldige tijden beleefd in Runescape. Heb er achteraf gezien totaal geen spijt van gehad, dat ik al die uren erin heb gestoken.

kunlan

Belezen gebruiker
W.F.L. zei:
Bah, ik was zodanig "verslaafd" aan runescape dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik geen zin had om te stoppen met spelen om buiten te gaan roken. Erg gewoon. :P Zo'n spellen zijn een overkill voor je beloningscentra en dus erg verslavend. :grin:
Weet iemand of games ook effectief een stof in je hersenen vrijlaat (ik denk bv aan Dopamine) die voor dat gevoel van 'beloning' zorgen?

Lijkt me wel interessant :)

Deranged

Badass junkie
Nog meer dan bij wiet vind ik deze mensen ontzettende aanstellers en een belediging voor de activiteit opzich, en voor alle mensen die hier wel op een fatsoenlijke manier iets uit weten te halen.

W.F.L.

Badass junkie
kunlan zei:
W.F.L. zei:
Weet iemand of games ook effectief een stof in je hersenen vrijlaat (ik denk bv aan Dopamine) die voor dat gevoel van 'beloning' zorgen?

Lijkt me wel interessant :)

Volgens mij wordt er wel degelijk dopamine vrijgemaakt ja. Iedere keer dat je een level up'd, geld verdient, shit koopt, enz. Dat lijkt mij een onomstotelijk feit, want je wordt beloond voor de tijd die je erin gestoken. En ja, die beloning gebeuren vaak in die spellen.

From: http://www.vifamily.ca/cft/media/media.htm
Parents and teachers often comment that "kids become absolutely wired"
when absorbed in video games. Now, there's a scientific study which
confirms that observation. In a study conducted at the Cyclotron Unit of
Hammersmith Hospital in London, Dr. Paul Grasby and his fellow researchers
determined that playing video games triggers the release of dopamine in the
brain.
The researchers discovered that dopamine production in the brain doubles
during video game play.
The increase of the psychoactive chemical was roughly the same as when a
person is injected with amphetamines or the attention-deficit disorder drug,
Ritalin.

Al lijkt het mij wel propaganda te zijn, maar ik geloof dat het wel degelijk bewezen is dat er dopamine vrijkomt. http://www.google.co.uk/search?hl=en&so ... =&aq=f&oq=

Godzijdank besteed ik mijn tijd tegenwoordig aan nuttigere dingen. :rock:

Bovenaan