Geef me nadelen van Cannabis?

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
@ Zazuu: Een lange documentaire maar zeker de moeite waard om helemaal af te kijken

@ Hislordship: Probeer eens een gloeilamp in je hand te houden als je zeer stoned bent kijk of je dan het licht ziet :P
Ook nu ff serieus, hoor dit voor het eerst, zelf ook nog nooit ervaren. Misschien andere gebruikers die dit kennen?? ben wel benieuwd.

endor

Badass junkie
sjaak herremans zei:
@ Zazuu: Een lange documentaire maar zeker de moeite waard om helemaal af te kijken

@ Hislordship: Probeer eens een gloeilamp in je hand te houden als je zeer stoned bent kijk of je dan het licht ziet :P
Ook nu ff serieus, hoor dit voor het eerst, zelf ook nog nooit ervaren. Misschien andere gebruikers die dit kennen?? ben wel benieuwd.

Ik rook niet veel joints meer , maar als ik het nog eens doe dan heb ik wel iets gelijksaardig.

Berbatov

Bewuste gebruiker
hislordship zei:
De laatste tijd als ik echt heel erg stoned ben ervaar ik lichte schokken door m'n hoofd.
Het gebeurd niet vaak en houd meestal een paar seconde aan. Het voelt alsof je er een lichte stroom schok door je hoofd gaat en is ook eigelijk niet onprettig kwa gevoel.

Nu gebeurd dit alleen als ik echt heel erg stoned ben en anders nooit dus kan dit met blowen te maken hebben? Zoja wat is het? :confused:
Een soortgelijk gevoel ervaarde ik vroeger altijd met pep maar dat was meestal veel heviger en ging door heel m'n lichaam dit is enkel en alleen in m'n hoofd.

Ik weet niet of dit iets is wat door blowen komt maar het lijkt er wel door te komen.

Heb je toevallig overmatig XTC gebruikt?

Hislordship

Wijs gebruiker
Berbatov zei:
hislordship zei:
De laatste tijd als ik echt heel erg stoned ben ervaar ik lichte schokken door m'n hoofd.
Het gebeurd niet vaak en houd meestal een paar seconde aan. Het voelt alsof je er een lichte stroom schok door je hoofd gaat en is ook eigelijk niet onprettig kwa gevoel.

Nu gebeurd dit alleen als ik echt heel erg stoned ben en anders nooit dus kan dit met blowen te maken hebben? Zoja wat is het? :confused:
Een soortgelijk gevoel ervaarde ik vroeger altijd met pep maar dat was meestal veel heviger en ging door heel m'n lichaam dit is enkel en alleen in m'n hoofd.

Ik weet niet of dit iets is wat door blowen komt maar het lijkt er wel door te komen.

Heb je toevallig overmatig XTC gebruikt?

Laatste keer xtc was vorig jaar.
Meeste xtc die ik ooit op heb was 2.5pilletjes.

Lijkt me niet echt overmatig?

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Wietje zei:
SittaMan zei:
Allereerst al bedankt dat er nog mensen zijn die deftige posten kunnen plaatsen.

Ok, ik snap volledig hoe je het bedoelt, en met dat Socrates-ding: bezie het dat ik nu gebruik wat socrates na een tijdje concludeerde. Ik zeg maar wat de wetenschappelijke onderzoeken als resultaat hebben. Bezie de onderzoeken dan met socrates zijn 'strategie'.
En, waarom zeg jij dat alles wat bewezen is, niet waar kan zijn?
Volgens mij is dat tegen de definitie van "bewijzen", denk je niet?
En waarheid heeft maar 1 kant, de juiste :wink:
Ik ga me niet herhalen..
1+1 = 2
maar er is ook een theorie dat 1+1 éénder welk getal kan zijn..
Zelfs de zaken waar we het meest zeker van zijn in ons leven, zijn niet zeker.
Bezie het leven als 1 groot paradox.. jouw waarheid zal dezelfde zijn volgens velen
maar volgens anderen weer niet.. en je kan nooit 100% zeker zijn van iets.. de natuur is iets complex, zeker de mens. daarom kan 1 waarheid, nooit dezelfde zijn voor 6,4 miljard mensen.
(en het down & neerslachtig gevoel, ervaar ik zeker niet als iets positief...)

peace

sittaman ik volg je nu al een tijdje en je hebt inderdaad dingen wel op een rijtje :P
dat ga ik niet ontkennen, maar ik hoop dat je wel weet dat niet eens zo heel lang gelede
mensen ook nog beweerde dat de aarde plat was. alles om je heen is in beweging
we zijn allemaal een bron van energie(zowel positief als negatief) wetenschap is een leuke fundering maar beweegt ook, roken was vroeger ook goedgekeurd tot ze daar verder op in gingen en zo zijn er nog veel meer van dit soort verzwegen kwesties :rock:
maarja je hebt een punt maar er is altijd een komma.
mensen maken fouten dat is namelijk menselijk, we leven om te leren.
Dankje wel, veel dingen die je hebt gezegt kloppen naar mijn visie wel(hoeft dus niet te kloppen!! ik hoef geen ruzie :P ) maar exceptionel insight heeft in enkele dingen ook wel gelijk.
dus als jullie 2 een compromis kunnen sluiten over deze kwestie :stoned:
dan zou dat wel peace zijn :wink:

nouja leuke discussie!! :grin:
and have a nice smokey day :stoned:

Lavalamp

Bewuste gebruiker
MDMA<3 zei:
Die gast zit zichzelf gewoon een beetje goed te praten..
Overmatig Cannabisgebruik is echt niet goed voor je.
Tenminste ik krijg er de instelling van; Fuck iedereen ik doe lekker toch wat ik zelf wil.

Vooral dat laatste heb ik ja. :rolleyes:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Als je veel rookt en je komt ergens stoned aan, ga je je anders gedragen omdat je denkt dat mensen het niet oke vinden of niet relaxed. Je wordt er niet echt socialer door.

Dus als jij zelf maar ook je omgeving het accepteert denk ik dat het toch een stuk positiever tot zijn recht komt.

Everybody must get stoned . . . :smoke:

Purple haze

Bewuste gebruiker
blu zei:
Ik word altijd een beetje moe van mensen die "slechte" dingen gaan verdedigen met "wetenschappelijke feiten".

Mensen zouden eens bronnen moeten geven ipv te zeggen, dit is wetenschappelijk bewezen. Dat op zich heeft natuurlijk geen poot om op te staan. Kom met bronnen mensen!

Cannabis heeft zijn voordelen en zijn nadelen, en de meeste ervan zijn enkel subjectief te ervaren.

Maar kan iemand mij de nadelen geven van 1 keer in de week of in de twee weken puur (zonder tabak) te blowen? Dus met een bong, waterpijp, vaporizer of gewone pure joint?

Als ik met tabak erbij rook werkt het bij mij vooral als downer. Gewoon... niets doen, filmpje kijken en wachten tot ik kan gaan slapen. Maar puur heb ik energie en word ik veel interessanter. Voel ik me ook niet dommer.

Heb nu twee maandjes elke dag (veel) geblowt en ik kan je zeggen: de nadelen zijn er zeker en vast! Daarom stop ik er nu een tijdje mee en ga dan occasioneel puur blowen. Goed idee?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
TheDarkPoet zei:
Cannabis heeft zijn voordelen en zijn nadelen, en de meeste ervan zijn enkel subjectief te ervaren.

Maar kan iemand mij de nadelen geven van 1 keer in de week of in de twee weken puur (zonder tabak) te blowen? Dus met een bong, waterpijp, vaporizer of gewone pure joint?

Als ik met tabak erbij rook werkt het bij mij vooral als downer. Gewoon... niets doen, filmpje kijken en wachten tot ik kan gaan slapen. Maar puur heb ik energie en word ik veel interessanter. Voel ik me ook niet dommer.

Heb nu twee maandjes elke dag (veel) geblowt en ik kan je zeggen: de nadelen zijn er zeker en vast! Daarom stop ik er nu een tijdje mee en ga dan occasioneel puur blowen. Goed idee?

Drugs gebruiken is nooit een goed idee, het feit dat je wilt minderen wel.

Verder heb je helemaal gelijk en de duidelijke negatieve effecten zullen minder snel komen waneer je af en toe blowt. Voor sommige is dit echter best moeilijk. Ook kan ik me niet voorstellen dat als je 20 jaar lang elk weekend blowt dit veel goeds doet.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
waarom gebruik jij drugs als je het geen goed idee vind?

Aangezien ik verslaafd ben.
En kom nu niet met het verhaal dat wiet niet verslavend is, ik moet s'avonds gewoon een blowtje hebben anders word ik niet relaxt en slaap ik heel vervelend.

1 a 2 keer per week niet is geen probleem, aangezien ik dan bij m'n meisje ben en wel andere dingen te doen heb. Verder is het ook verveling dat ik blow.

Chemical

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Chemical zei:

En kom nu niet met het verhaal dat wiet niet verslavend is, ik moet s'avonds gewoon een blowtje hebben anders word ik niet relaxt en slaap ik heel vervelend.

1 a 2 keer per week niet is geen probleem, aangezien ik dan bij m'n meisje ben en wel andere dingen te doen heb. Verder is het ook verveling dat ik blow.

dat je aan weed niet verslaafd kan worden zeg ik niet, maar ik zeg ook niet dat je niet verslaafd kan worden aan boswandelingen maken .

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
PepTalk zei:
Chemical zei:

dat je aan weed niet verslaafd kan worden zeg ik niet, maar ik zeg ook niet dat je niet verslaafd kan worden aan boswandelingen maken .

Is ook zo, het feit is alleen dat dat gezond voor je is en blowen niet.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Cannabis kan gevaarlijk zijn en een deel van je leven verpesten. Geen mening, feit.
MAAR - en dat moeten de ex-blowers ook durven toegeven vind ik - het is een relatief onschuldig genotsmiddel tov. zeg maar cocaïne, heroïne, etc...

Het grootste nadeel van cannabis vind ik - en het IS zo voor 99% van de gebruikers - dat het totaal gedemoniseerd wordt en naast hero enzo gezet wordt in het lijstje van toxische stoffen. Ik vind blowen persoonlijk geen big deal en met mate kan het zelfs je leven verrijken, maar hoe de wereld cannabis ziet... Jongens toch, een beetje overdreven niet? Heb overlaatst een stukje van Reefer Madness gezien en ik vond het hilarisch. Maar het tragische eraan is dat veel mensen (inclusies mijn ouders) het zo bekijken.

Nadeel van cannabis: het is gevaarlijk om te gebruiken ivm politie en justitie. Of gaan ex-gebruikers nu plots zeggen dat de menigte gelijk heeft?

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Maar ook de keerzijde van de medaille is verschrikkelijk: mensen die 10 joints per dag roken en zeggen 'dat het toch niets is'...

Puur, met mate, en ik zie geen probleem.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
HetEindeVanAlles zei:
Nadeel van cannabis: het is gevaarlijk om te gebruiken ivm politie en justitie. Of gaan ex-gebruikers nu plots zeggen dat de menigte gelijk heeft?

Belg? Want hier in Nederland totaal geen problemen mee :stoned:

Hier in Nederland word door bijna iedereen toch wel een duidelijk verschil gemaakt tussen 'soft drugs' en 'hard drugs' dat die mensen het zijne daarvan niet weten is een ander verhaal.

Denk wel dat je raarder word aangekeken met een naald in je arm dan met een jointje in je mond.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
HetEindeVanAlles zei:

Hier in Nederland word door bijna iedereen toch wel een duidelijk verschil gemaakt tussen 'soft drugs' en 'hard drugs' dat die mensen het zijne daarvan niet weten is een ander verhaal.

Denk wel dat je raarder word aangekeken met een naald in je arm dan met een jointje in je mond.

Belg - guilty. Maar de politie loopt hier met oogkleppen rond als het om weed gaat, dus dat valt nog mee :) . Ik bedoelde dat het in de meeste landen zo gaat.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
HetEindeVanAlles zei:
PepTalk zei:
HetEindeVanAlles zei:

Belg - guilty. Maar de politie loopt hier met oogkleppen rond als het om weed gaat, dus dat valt nog mee :) . Ik bedoelde dat het in de meeste landen zo gaat.

Das waar, maar ja je kijkt niet bij de buren als je het zelf ( wat dat betreft) goed naar je zin hebt.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
HetEindeVanAlles zei:

en opnieuw leuk gesproken :stoned:

endor

Badass junkie
Wat ik heb gemerkt heb toen ik nog veel wiet rook , dat ik in het begin mijn hobbies opgaf.
Als je het gewend bent om een joint te roken voor je gaat slapen , en op een moment zit je zonder , ga je 's nachts enorm zweten.
Je onthoudt je dromen niet meer.
Je geraakt niet in jouw diepe slaap als je een joint rookt voor je gaat slapen.
Je bent lui.
Emoties tonen ging bij mij niet zo makkelijk als ik een joint gerookt had (wat niet handig is als je liefje zit te wenen)

Winehouse

Badass junkie
lui , moe, zware benen/armen, een gevoel van laag bloedsuikerspiegel (slap zijn, zin in zoets omdat je anders het gevoel heb 'out' te gaan') wiet is soms pretty shitty neem dan een stripje oxa's...

verslaving, verkeerde vrienden, lagere drempel tot gebruik van harddrugs(tenmiste in mijn geval wel) en op begevenmoment geen geld meer dus geneigt om spullen binnens en buitenshuis te stelen. kortom aftentoe blowen is geen probleem, maar niet elke dag.

azgaza

Badass junkie
De nadelen die ik merk hebben vooral met het inademen van de rook te maken: erg vaak bronchitis, na elke verkoudheid. Sowieso een klein beetje een rokershoest eigenlijk de laatste tijd. Ik merk ook dat mijn bloeddruk wat lager is door veel joints en dat ik dan makkelijker duizelig wordt; maar ik ben het enorm gewend omdat mijn bloeddruk sowieso al vrij laag is dus ik kan er goed mee om gaan. Een klein beetje extra luiheid soms, maar ik ken mezelf en weet dat ik voor het blowen echt niet zo veel beter bezig was.

Wat korte termijn geheugen verlies betreft; ik merk er wéinig van na 5 jaar elke dag blowen. Ik onthoudt nog steeds elk detail, heb geen enkele moeite met nieuwe informatie op slaan en ik onthoud zelfs nog steeds elke nacht élke droom (meerdere dromen per nacht dus), dat was voor het blowen natuurlijk ook al zo maar ik weet dat veel 'stoners' hun dromen nauwelijks onthouden en ik dus nog steeds consequent altijd; kan stellen dat mijn geheugen qua opslag mogelijkheid er niet onder lijdt. Wat het wel doet is chronologie slechter onthouden samen met een slechter tijdsbesef; ik heb meer moeite met volgordes van herinneringen dan normaal, vooral met meer korte termijn zaken; in de praktijk geen last van maar het is een verschil dat ik merk.

Paranoia heb ik er zelf niet van, maar ik heb vrienden die dat wél kregen, en dan ook echt in onprettige mate. Ik weet niet wat het verschil maakt voor mensen die het wel en niet krijgen; maar ik denk niet dat het puur schizofrenie gerelateerd hoeft te zijn, de twee psychotische mensen die ik kén reageren inderdaad wel erg apart op wiet (aanzienlijk meer zelfs nog dan echt psychedelische drugs), dus er zal wel één verband zijn maar volgens mij kan het ook echt aan de hoeveelheid liggen? Ik weet het niet, maar het kán en is mij tot op heden nog niet gebeurd gelukkig.

Dan naast geheugen en paranoia nog motivatie; ik kan daar niks over zeggen want mijne was al bar slecht vóór ik ging blowen en de jaren waar in ik dat wel doe zijn niet slechter verlopen en in sommige gevallen zelfs beter, maar het kan best zijn dat als ik niet zou blowen het allemaal nog geweldiger was? Ik weet het niet.

Komt er voor mij op neer dat de nadelen erg persoons gebonden zijn. Het enige nadeel dat ik echt ervaar is de schade aan mijn longen en daarnaast ook een beetje een lagere bloeddruk; ik ben geen vreet kick persoon dus soms doe ik daar niks aan en dan wordt ik slap en duizelig, niet heel fijn ook; maar daar kan ik mee leven.

'T zal niet voor iedereen gelden, maar bij mij valt het allemaal erg mee. Wie weet als ik wel de problemen krijg ik ook wel flink zal minderen, maar op dit moment zitten er voor mij net iets meer voor dan nadelen aan (ik ben minder rusteloos en minder haat vol en misantropisch waardoor ik feitelijk wél goed met allerdaagse mensen om ga, en dat is absoluut heel praktisch in mijn leven).

gamezz

Bewuste gebruiker
Hislordship zei:
Jij wilt nadelen? Jij krijgt nadelen :P

5 - Zweten wanneer nuchter

10 - Hoofdpijn

En er zal vast nog veel meer zijn. Btw er staan ook afkicksverschijnsellen in mijn lijstje.

deze 2 ken ik maar al te goed
vooral snachts wakker worde met barsetende koppijn en badend in het zweet

Beanhead

Badass junkie
Nadelen:
-Onwetendheid van mensen
-Emotie-dodend na lang gebruik.
-Nuchtere leven iets saaier vinden

Dat zijn voor mij de enigste dat ik ken eigenlijk. Oh en van dat "er zit meer teer in dan sigaretten" dat is misschien waar maar ik dacht dat wiet ook een anti-carcinogeen was, dus zet de teer zich niet vast en kunnen de longen zichzelf schoon houden, terwijl dat je tabak rookt (waar veel carcinogenen inzitten) het ook inwerkt op je schoonmaaksysteem en dus je vieze, vuile longen krijgt.

:stoned:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
SittaMan zei:
Omdat er hier precies zoveel misverstanden over cannabis op dit forum staan (zelfs de 'ervaren' posters zeggen dikwijls dingen die compleet nergens op slaan), wil ik eens weten wat volgens jullie de nadelen zijn van cannabis te roken (het gaat alleen over roken, over eten en vaporizen is gewoon niets slechts te zeggen).

Ik zal al beginnen, het enige bij mijn weten:
- Meer teer dan tabakrook.

Direct al een tegenargument hierop:
- Je krijgt inderdaad meer teer binnen, maar je zal er geen kanker van krijgen. THC dood alle gemuteerde of oude cellen. Dit is de kant van de zaak die er vaak niet bij wordt verteld. Je zult er alleen bij heel hevig gebruik ademshalingsproblemen van krijgen, zoals rokers.

Nu aan jullie om nog iets te vinden.

Ohja, kom hier niet zeggen "Nog iemand die zijn druggebruik probeert goed te praten." Sorry, maar dan lach ik u vierkant uit, ga jij zeggen dat wetenschappelijke FEITEN onzin zijn? Hou dan gewoon je mond toe, en laat het aan de mensen die deftig kunnen posten, met een redelijke inhoud.

Zou ik misschien beleefd mogen vragen WHAT THE FUCK je met deze discussie hoopt te bereiken? Als jij in jouw waarheid geloofd, fijn voor je. Ik heb het idee dat je hier alleen maar bent om ten gevolge van een tekort aan aandacht een discussie te starten. Je hebt geen vragen waarop je antwoord wil, je vertelt niks over iets wat je hebt meegemaakt, niks grappigs. Dat je mensen wil informeren, prima, maar als anderen (waaronder ik) het er niet mee eens zijn, wees dan niet zo zielig om door te blijven zagen.

SittaMan

Belezen gebruiker
KapiteinPinda zei:
Zou ik misschien beleefd mogen vragen WHAT THE FUCK je met deze discussie hoopt te bereiken? Als jij in jouw waarheid geloofd, fijn voor je. Ik heb het idee dat je hier alleen maar bent om ten gevolge van een tekort aan aandacht een discussie te starten. Je hebt geen vragen waarop je antwoord wil, je vertelt niks over iets wat je hebt meegemaakt, niks grappigs. Dat je mensen wil informeren, prima, maar als anderen (waaronder ik) het er niet mee eens zijn, wees dan niet zo zielig om door te blijven zagen.

Haha ;p
Aandacht vragen toen ik nog maar 2 posts ofzo had? Wauw nuttig?
Endus jij zegt dat je alleen maar hier iets mag vertellen als je het grappig maakt, en als je er iets bijsteekt over wat je hebt meegemaakt? Rare redenering ,maargoed

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
SittaMan zei:
KapiteinPinda zei:

Haha ;p
Aandacht vragen toen ik nog maar 2 posts ofzo had? Wauw nuttig?
Endus jij zegt dat je alleen maar hier iets mag vertellen als je het grappig maakt, en als je er iets bijsteekt over wat je hebt meegemaakt? Rare redenering ,maargoed

Dat is misschien wat te letterlijk opgevat. Je moet niet alles zo letterlijk opvatten, maar omdat communiceren niet voor iedereen even eenvoudig is zal ik mijzelf verduidelijken. Ik bedoel dat je post niet veel waarde heeft. Dat je je mening wil delen, prima, maar als anderen aangeven dat ze de informatie niet als waardevol beschouwen, leg je er dan bij neer, en ga niet zo tactloos discussies voeren. Ik heb trouwens een paar posts gelezen, en ik twijfel aan de wetenschappelijke waarde ervan. Ik krijg hier en daar het gevoel dat je gewoon informatie kopieert zonder dat je er heel erg kritisch over bent, en het zo verdraait dat het kloppend lijkt. Ik ga geen tijd besteden aan het noemen en weerleggen van deze voorbeelden, maar you get the idea.

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
oke al heeft het geen zin ik post nog ff wat :grin:

Licht het ook niet aan de persoon wat voor voor en nadelen het heeft ??

iig wat standaart nadelen wat ik merk bij alle veelvuldige smokers ...

Afvakking emoties (minder entousiast enzo)
Minder ondernemen lui etc
voor geestelijk stabiele mensen geen gevaar qua psychoses maar als er niet lekker zit verergerd wiet uiteindelijk de klachten.

Maar waarom wil je idd de nadelen weten? deze zul je vast zelf merken of heb je klachten en wil je zeker weten of dit van de wiet komt, wantjijzelf ontkent het ?

Ik weet wel bij veelvuldig smoke zijn de mensen achteraf Positief en merken verschil als ze tijdje gestopt zijn. Ook het geheugen het onwaken e.d na een tijdlang te smokee weet je niet meer beter en denk je ik heb er geen last van, maar als je een tijd stop merk je voordelen dus cannabis heeft zeker nadelen.

Het grote voordeel is alles hersteld :) nadeel : het geeft meer problemen in de maatschappij als je het met alcohol vergelijkt, ik heb het niet over verslaafden maar regelmatige gebruikers.

Maar als je natuurlijk een goed setje hersens hebt en niet altijd K*nker stoned rondloopt kan het een fijne drugs zijn zonder nadelen :)

Maar helaas heb ik het probleem als ik eenmaal doordeweek in de avond ga roken dit vaak meteen elke avond gebeurt en het toch wel wat moeite kost om bv 2 a 3 dagen niet te smoken ben ik dan nu verslavingsgevoelig :confused: of heb ik geen karakter :stoned:

En als ik voormezelf dan de voor en nadelen op een rij zet kom er zeker op uit dat het stoppen zeker beter is, maar toch rij ik meestal naar de shop ben verschillende keren gestopt met blowen 1x 2 jaar lang miss 4 jointjes gerookt in die 2 jaar. maar ik merk ook met wiet of het is wel blowen of niet blowen echt een maat hanteren met smoren is voor mijn koppie best lastig :confused:

Ik denk dat het zo is dat dit middelen zijn die over langere periode pas nadelen tonen en met die middelen moet ik dus oppassen en meerdere drugsgebruikers onder ons.
Ook zie ik dit vaak nu ik erop ben gaan letten dat de Coke sniffers hier ernstiger mee te maken kunnen krijgen.(drang boven verstand oei oei) Maar met speed hebben weer meer mensen last van het cirkel effect maar hier heb je alleen wat verstand en karakter nodig.

maarjah iedereen zal het wel anders ervaren .
ik merk dat ik weer even een typkik had en al zaken erbij heb gehaald die hier niet horen excuses maar ik het laat het toch staan :) Gr

ok , ik ben nog maar pas begonnen met een ontdekkingsreis in de wereld van drugs dus ik ben zeker geen expert. Maar alles wat ik hier lees lijken mij gevolgen van zware gebruikers. Dat afvlakken van emoties en luiheid en de paranoia enz.. gebeurt imo alleen als je constant stoned rondloopt. Het enige gevolg dat ik tot nu gevoeld heb is een slaperig gevoel (bij combo met alcohol) en gewoon een enorme vreetbui en zin in snoep. Gewoon mijn mening ,de nadelen vallen nog wel mee met af en toe gebruik (1j/week)

Axxess

Bewuste gebruiker
Kabouter Wesley zei:
...alles wat ik hier lees lijken mij gevolgen van zware gebruikers. Dat afvlakken van emoties en luiheid en de paranoia enz.. gebeurt imo alleen als je constant stoned rondloopt.
Krijg je ook na jaren een voor het slapen gaan jointje.

Chemical

Belezen gebruiker
kabouter wesley snapt 'm :). Ik ben zelf nog steeds op zoek naar het eerste echte nadeel van af en toe gebruik.

ar_master

Newbie
hmmzzz... ik kwam toevallig op deze topic en ik dacht ik kom ook even aansluiten.
je wilt een nadeel horen:

bij overmatig roken van wiet verlamt het je trilharen.
maar als de rook die je inademt niet radioactief is(en ja tabaksrook is radioactief) kan je geen kanker ervan krijgen.
het gebruik van een vaporizer doet dit nadeel uiteraard te niet.

de nadelen van cannabis wegen overigens niet op tegen de voordelen.
het werkt preventief tegen alzheimer.
persoonlijk zijn mijn favoriete voordelen: Afrodisiaca(versterkt orgasmes) en het zet het brein aan om dingen anders te benaderen dan normaal.
En natuurlijk alle medische gebruiken:MS, gilles de la tourette, bij kanker en aids als pijnstiller, slaapproblemen, migraine, depressie en zo kan ik nog uren door gaan.

ik ga nu wel heel erg off-topic maar ik zal jullie zeggen waarom cannabis illegaal over de hele wereld, het is de grootste concurrent voor vele industrieën van de farmaceutische- tot de papier industrie dit in combinatie met een periode die wordt gekenmerkt als de reefer madness zorgde voor het verbod op cannabis is vanaf Amerika over de hele wereld overgewaait.

ik heb 1 conclusie kunnen trekken, er zijn sporen van mensen die 5000 jaar voor christus aan het blowen waren, als cannabis zo slecht was denk je niet dat met circa 7000 jaar ervaring er inmiddels al ernstige voorvallen zouden voordoen?

Ik laat jullie nog 1 tip achter:
voor meer antwoorden op jullie vragen wil ik jullie verwijzen naar de documentaire The Union.
er zijn vele waarheden over wiet die eigenlijk worden verzwegen en het brengt alle feiten goed in kaart.

zoeken et, check et en holla daarna pas terug at me :stoned:

Bovenaan