GHB afkicken - de meest humane manier

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Ik ben hier ook benieuwd naar, maar mag ik deze vraag ook naar jou terugkaatsen? Ik ben namelijk ook wel benieuwd wat voor invulling jij nu aan je leven hebt gegeven na het laten vallen van ghb.

Ik gebruikte GHB functioneel. Presentaties op school. En zelfs een sollicitatiegesprek (droombaan waar ik nu nog werk). Heel anders dus dan hoe mensen denken dat een junk leeft.

Ik heb zo nu en dan nog kleine terugvalletjes (telkens 40-60ml in 1-2 dagen tijd). Ik ben ingenieur en het werkende leven gaat super. Alleen sociaal is het nog drama.

T

ToetjesMonster

Gast
Ik gebruikte GHB functioneel. Presentaties op school. En zelfs een sollicitatiegesprek (droombaan waar ik nu nog werk). Heel anders dus dan hoe mensen denken dat een junk leeft.

Ik heb zo nu en dan nog kleine terugvalletjes (telkens 40-60ml in 1-2 dagen tijd). Ik ben ingenieur en het werkende leven gaat super. Alleen sociaal is het nog drama.
Dat is grappig, we hebben hetzelfde beroep. Ik heb net als jij drugs functioneel gebruikt (meer recreatief om eerlijk te zijn), in mijn geval was dat amfetamine. Functioneel gebruik vooral in de vorm van grote rapporten schrijven in een korte tijd.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Dat is grappig, we hebben hetzelfde beroep. Ik heb net als jij drugs functioneel gebruikt (meer recreatief om eerlijk te zijn), in mijn geval was dat amfetamine. Functioneel gebruik vooral in de vorm van grote rapporten schrijven in een korte tijd.

Dat is toevallig! Amfetamine lijkt me inderdaad een drug die je functionieel kunt gebruiken. GHB nam bij mij alle sociale ongemak weg. Ik kon met dat spul letterlijk TED talks geven, daar waar ik normaal presenteren ontweek. Nadeel is wel dat ik nu telkens voor die gekkigheid gevraagd wordt. Dat zijn behoorlijke triggers wat de verslaving dreigt in stand te blijven.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Na 7 dagen intensief GBL gebruikt te hebben elke 2 uur (3.3 gr GHB echt belachelijk hoog (+/- 9 ml GHB )) en gisteren helemaal te gek gemaakt met overdoseren en gevaarlijke combinatie van drugs, besloten te stoppen met gebruik van GHB door middel van Baclofen en diazepam(op advies van @Rebell nogmaals bedankt hiervoor). Ik werd steeds misselijk bij de uitwerking dus nam bij, maar ik was misselijk van te veel GHB,dus werd alleen maar erger, ironisch he. Goed echt flink over mijn nek gegaan, wat dus ter bescherming van mijn lichaam was. Thank god dat mijn lichaam het overneemt en de juiste beslissing maakt voor me.

Mijn afbouwschema :

Na 4 uur na laatste dosis G 50 mg baclofen en 20 mg diazepam te hebben genomen, nauwelijks last van afkickverschijnselen, geen hartkloppingen of last van zweten of naar voelen. Wel nog enige craving aanwezig, misschien hogere dosis baclofen nodig? Voel me erg rustig en maak me niet zoveel zorgen dat ik elke keer aan GHB denk. En heerlijk kunnen slapen, wat echt wonderen doet.

Vanavond misschien nog 25 mg baclofen en 10 mg diazepam voor het slapen.

Morgen kijk ik hoe het gaat met craving en afkick. Waarschijnlijk doe ik dezelfde doseringen en ook de derde dag.

Vanaf de vierde dag halvering van de doseringen en vijfde dag daar de helft van. Dan zesde dag clean proberen te blijven van Bac en dia en GHB uiteraard.

Laat jullie weten hoe het is gegaan.

Daarna toch weer leven zonder GHB proberen op te pakken, maar vind dit erg moeilijk. Hoe doen jullie dat?

Laatst bewerkt:

Rebell

Wijs gebruiker
Jij maakt er een hele zware dosering van de ghb dan is die afkick keihard.
Ik neem 3.0ml als ik binch gewoon op gevoel zit geen tijd aan vast. En 7 dagen aan de G is te lang ik doe het op zijn langst nu 3 dagen.
Daarna weer een tijd lang niet meer nemen.

Maar wil daarna nog je slaap inhalen, want met ghb gebruikt slaap je niet echt goed door die dopamine rebound die na 3 uur dan loslaat kan je weer met Gabapentine oplossen en slaap je gelijk door daarna. Gelijk weer een goede nachtrust vinden. En dan ben je helemaal weer goed.

Dan niet weer te snel weer GHB nemen want anders pakt hij die tolerantie zo weer op en worden die afkicks steeds erger.

Probeer dat maar eens erbij dan slaap je gewoon weer 10 uur en word je uitgeslapen wakker.
Maar wel genoeg baclofen en diazepam nemen zodat het ook niet die afkick komt als je slaapt.

20mg diazepam
50mg Baclofen
400mg Gabapentine

Maar na 2 dagen aan de GHB ga je alleen nog maar nemen om je goed te voelen en dat vind ik wel het moment dat je het moet afbouwen want waarom zou je dat willen. Dan is de lol er af.

Zo is het een leuke drugs maar een week moet je gewoon niet doen. Veels te lang!
Koop dan 250ml en op is op.
Zo heb je ook wat aan die medicijnen daarna en heb je geen enkele afkick.
En dan blijft ghb een leuke drugs.

Rebell

Wijs gebruiker
Dat verbaasd me wel. Ik zuig het niet uit mijn duim. Er bestaan diverse medische verslagen hierover.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5167087/

http://rebelem.com/baclofen-withdrawal/

https://www.functionalneurology.com/materiale_cic/244_XXII_2/2285_hallucinations/

Je dacht toch niet werkelijk dat je na jarenlang Baclofen geslikt te hebben zo kunt stoppen zonder enige afkickverschijnselen? Bespreek het even met je dokter.

@Conjo kijk die baclofen pomp.
Dat is next level.
Wat ik zou laten zien.

Rebell

Wijs gebruiker
Als ik dit nu terug lees val ik in herhaling.
Dit was allemaal al besproken. Maar lees dat nu dan achteraf terug. Had moeten terug lezen

Tevil19

Bewuste gebruiker
Jij maakt er een hele zware dosering van de ghb dan is die afkick keihard.
Ik neem 3.0ml als ik binch gewoon op gevoel zit geen tijd aan vast. En 7 dagen aan de G is te lang ik doe het op zijn langst nu 3 dagen.
Daarna weer een tijd lang niet meer nemen.

Maar wil daarna nog je slaap inhalen, want met ghb gebruikt slaap je niet echt goed door die dopamine rebound die na 3 uur dan loslaat kan je weer met Gabapentine oplossen en slaap je gelijk door daarna. Gelijk weer een goede nachtrust vinden. En dan ben je helemaal weer goed.

Dan niet weer te snel weer GHB nemen want anders pakt hij die tolerantie zo weer op en worden die afkicks steeds erger.

Probeer dat maar eens erbij dan slaap je gewoon weer 10 uur en word je uitgeslapen wakker.
Maar wel genoeg baclofen en diazepam nemen zodat het ook niet die afkick komt als je slaapt.

20mg diazepam
50mg Baclofen
400mg Gabapentine

Maar na 2 dagen aan de GHB ga je alleen nog maar nemen om je goed te voelen en dat vind ik wel het moment dat je het moet afbouwen want waarom zou je dat willen. Dan is de lol er af.

Zo is het een leuke drugs maar een week moet je gewoon niet doen. Veels te lang!
Koop dan 250ml en op is op.
Zo heb je ook wat aan die medicijnen daarna en heb je geen enkele afkick.
En dan blijft ghb een leuke drugs.

Ja, te gek voor woorden. En inderdaad was na drie dagen ook wel genoeg geweest. En absurd te hoge dosering. GBL valt zwaarder en werkt snellrr in en uit.

Conjo

Bewuste gebruiker
Na 7 dagen intensief GBL gebruikt te hebben elke 2 uur (3.3 gr GHB echt belachelijk hoog (+/- 9 ml GHB )) en gisteren helemaal te gek gemaakt met overdoseren en gevaarlijke combinatie van drugs, besloten te stoppen met gebruik van GHB door middel van Baclofen en diazepam(op advies van @Rebell nogmaals bedankt hiervoor). Ik werd steeds misselijk bij de uitwerking dus nam bij, maar ik was misselijk van te veel GHB,dus werd alleen maar erger, ironisch he. Goed echt flink over mijn nek gegaan, wat dus ter bescherming van mijn lichaam was. Thank god dat mijn lichaam het overneemt en de juiste beslissing maakt voor me.

Mijn afbouwschema :

Na 4 uur na laatste dosis G 50 mg baclofen en 20 mg diazepam te hebben genomen, nauwelijks last van afkickverschijnselen, geen hartkloppingen of last van zweten of naar voelen. Wel nog enige craving aanwezig, misschien hogere dosis baclofen nodig? Voel me erg rustig en maak me niet zoveel zorgen dat ik elke keer aan GHB denk. En heerlijk kunnen slapen, wat echt wonderen doet.

Vanavond misschien nog 25 mg baclofen en 10 mg diazepam voor het slapen.

Morgen kijk ik hoe het gaat met craving en afkick. Waarschijnlijk doe ik dezelfde doseringen en ook de derde dag.

Vanaf de vierde dag halvering van de doseringen en vijfde dag daar de helft van. Dan zesde dag clean proberen te blijven van Bac en dia en GHB uiteraard.

Laat jullie weten hoe het is gegaan.

Daarna toch weer leven zonder GHB proberen op te pakken, maar vind dit erg moeilijk. Hoe doen jullie dat?

Ik was ruim jaar clean van de GHB... Ik ben 6 keer lichaamlijk verslaafd geweest ,als je baclofen neemt in het begin hoog dosis pakt 50 - 75 MG+ met veel displine gaat craving naar GHB of Cocaïne steeds minder worden.. veel sporten! En dosis Baclofen op de juist tijden innemen na 2-3 weken wordt craving steeds minder maar zijn echt zwaar! Baclofen na de weken langzaam afbouwen naar een onderhoud dosis,..... Saai levenlijden mensen ontwijken!

Goedemiddag, ik zal me even voorstellen...ik heb de naam Iemandsland gebruikt omdat ik mijn eigen naam niet wil gebruiken en ik altijd wel iemand ben binnen de verschillende werelden waarin ik leef.

De ghb en de normale maatschappelijke gewenste wereld.

Vanaf 2002 ben ik in aanraking gekomen met GHB. Na het lezen van alle verhalen op deze forum, heb ik besloten me voor het eerst aan te melden.

Lees alleen maar herkenbare verhalen en alleen dat al doet me beseffen dat ik wel een probleem heb. Laten we eerlijk zijn dat je het altijd wel 'goed' weet te praten voor jezelf want anderen zijn of hebben het veel erger.

Ga niet direct een heel levensverhaal plaatsen maar wil elke dag graag een stukje plaatsen om te praten. Feedback te krijgen in alle vormen zodat ik ermee bezig ga en blijf om weer een poging 'afkicken' onder controle te krijgen.

Na een week weer flink bezig te zijn geweest. Allerlei 'sociale beloftes' heb gedaan moet ik er vandaag aan geloven. Bad aangezet en uitzweten om straks te gaan trainen om nog meer zure zweetluchten te produceren en vervolgens cold turkey naar huis te gaan.

Goedenavond, ik zal me even voorstellen... Ik heb de naam Iemandsland gebruikt omdat ik mijn eigen naam niet wil gebruiken.

Sinds 2002 ben ik in aanraking gekomen met Ghb en ondanks dat ik de zware periodes wel heb gehad, blijf ik verslaafd. Het lezen van de verhalen hier zorgt voor veel herkenning in positieve en negatieve gevolgen.

Ik zal niet direct beginnen met een levensverhaal, maar dit is de eerste keer dat ik een forum opzoek om te kijken welke ervaring ghb met mensen werkelijk doet. Het is simpelweg een nare verslaving.

Rond de kerstdagen dacht ik wel een nipje te kunnen nemen en voordat ik het wist zat ik al op 75ml per dag want ik hoefde niet te werken. Je toont ineens socialer gedrag en dan gaat het mis. Onzinnige gesprekken, alles leuk vinden tot het einde van vakantie nadert. Ik stelde het doel om donderdag de laatste te nemen. Dat werd vrijdag, dat werd vandaag.

Vanmiddag ben ik naar de sportschool geweest om in de sauna de zure lucht uit te zweten, lig nu in dikke kleding met thee bij een vriendin op de bank om simpelweg niet door te kunnen gaan vanavond.

Boos op het gebruik ben ik niet. Boos op mezelf zeker want hoe je het ook klein praat, het stoppen blijft altijd een strijd en het glipt er met nippen doorheen.

Ik wil graag elke dag een stuk hier lezen en plaatsen naar aanleiding van feedback, in alle soorten met de hoop de geestelijke strijd tegen te gaan.

Maagtablet

Bewuste gebruiker
Goedenavond, ik zal me even voorstellen... Ik heb de naam Iemandsland gebruikt omdat ik mijn eigen naam niet wil gebruiken.

Sinds 2002 ben ik in aanraking gekomen met Ghb en ondanks dat ik de zware periodes wel heb gehad, blijf ik verslaafd. Het lezen van de verhalen hier zorgt voor veel herkenning in positieve en negatieve gevolgen.

Ik zal niet direct beginnen met een levensverhaal, maar dit is de eerste keer dat ik een forum opzoek om te kijken welke ervaring ghb met mensen werkelijk doet. Het is simpelweg een nare verslaving.

Rond de kerstdagen dacht ik wel een nipje te kunnen nemen en voordat ik het wist zat ik al op 75ml per dag want ik hoefde niet te werken. Je toont ineens socialer gedrag en dan gaat het mis. Onzinnige gesprekken, alles leuk vinden tot het einde van vakantie nadert. Ik stelde het doel om donderdag de laatste te nemen. Dat werd vrijdag, dat werd vandaag.

Vanmiddag ben ik naar de sportschool geweest om in de sauna de zure lucht uit te zweten, lig nu in dikke kleding met thee bij een vriendin op de bank om simpelweg niet door te kunnen gaan vanavond.

Boos op het gebruik ben ik niet. Boos op mezelf zeker want hoe je het ook klein praat, het stoppen blijft altijd een strijd en het glipt er met nippen doorheen.

Ik wil graag elke dag een stuk hier lezen en plaatsen naar aanleiding van feedback, in alle soorten met de hoop de geestelijke strijd tegen te gaan.
Goed bezig strijder, paar dagen door de hele zure appel heen. Je zwelgt iig niet in zelfmedelijden, ga zo door:grin::handfist::handok:

Goed bezig strijder, paar dagen door de hele zure appel heen. Je zwelgt iig niet in zelfmedelijden, ga zo door:grin::handfist::handok:
Dank je wel Zwijgrecht zelfmedelijden hebben heeft geen zin. Ik doe het zelf dus dan moet je de consequenties ook erbij nemen.

Gelukkig maar 1x wakker geworden vannacht, ijskoud vh zweten. Schoon T-shirt aan en weer gaan liggen. Echt slapen was er niet bij, maar ik voel me wel uitgeruster dan de rest van de week met spul op.

Het lijkt allemaal zo fijn en leuk als je het neemt, totdat het over is. Vandaag ga ik mezelf ook bezig houden zodat ik hopelijk vanavond beter slaap om morgen weer te gaan werken. Nu al zin in, hoe vreemd dat ook mag klinken.

Maagtablet

Bewuste gebruiker
Dank je wel Zwijgrecht zelfmedelijden hebben heeft geen zin. Ik doe het zelf dus dan moet je de consequenties ook erbij nemen.

Gelukkig maar 1x wakker geworden vannacht, ijskoud vh zweten. Schoon T-shirt aan en weer gaan liggen. Echt slapen was er niet bij, maar ik voel me wel uitgeruster dan de rest van de week met spul op.

Het lijkt allemaal zo fijn en leuk als je het neemt, totdat het over is. Vandaag ga ik mezelf ook bezig houden zodat ik hopelijk vanavond beter slaap om morgen weer te gaan werken. Nu al zin in, hoe vreemd dat ook mag klinken.
Shirt aan in bed helpt wel inderdaad die kan je snel uittrekken, en voor de 1e ronde slapen ff 2 of drie handdoeken op je bed, zodat als je dan wakker wordt zeiknat je alles eraf kan gooien, sigaretje roken en weer wat uurtjes eraan vast kan plakken :) En een molton kopen voor op je matras. Deze geintjes hebben me 2 matrassen gekost :sweatsmile:

Shirt aan in bed helpt wel inderdaad die kan je snel uittrekken, en voor de 1e ronde slapen ff 2 of drie handdoeken op je bed, zodat als je dan wakker wordt zeiknat je alles eraf kan gooien, sigaretje roken en weer wat uurtjes eraan vast kan plakken :) En een molton kopen voor op je matras. Deze geintjes hebben me 2 matrassen gekost :sweatsmile:
Precies! Goede beddengoed is belangrijk en een oud T-shirt ook. Die gooi je weer in de kookwas om de lucht eraf te krijgen.

Idd, warm drinken, sigaret en gelijk weer liggen. Het is toch belachelijk eigenlijk wat voor taken erbij komen kijken als je stopt. Als je neemt dan zijn al die taken niet aan de orde .. Nemen, roken ontzettend veel, nemen, bellen, appen. In de winkels van alles wat onzinnig is kopen en vooral slecht eten... En toch blijven doorgaan

Afgelopen zaterdag begon het moment dat ik moest stoppen, nadat ik weer teveel had genomen. Zaterdagavond en nacht uitzweten, slecht slapen.
Zondag net zo'n brakke dag.

Ben bewust dingen gaan ondernemen om maar niet toe te geven aan het slappe gevoel. Het was best een strijd. Het was wel de eerste dag dat ik weer fatsoenlijk ging eten en veel hete thee heb gedronken. Ik hoopte op een goede nachtrust omdat ik weer moest werken.

Het slapen ging nog niet goed, maar kwam wel redelijk uitgerust op het werk. Op de vraag hoe mijn vakantie was antwoordde ik: ziek geweest en nog een beetje. Dat liegen eromheen doet me meer dan het innemen. Je denkt er niet zo bij na, maar dat komt er op een gegeven moment echt bij. Verzwijgen, schaamte. De zure lucht om je heen en de vieze smaken.

Vannacht goed geslapen en word wat helderder in mijn kop. Dat vind ik zo'n fijn gevoel. Als je daar nou verslaafd aan kon worden zou het toch allemaal een stuk beter zijn en goedkoper.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Update.

Ik ben een paar weken gaan cruisen op 100-125 mg baclofen per dag. Ik voel me er heerlijk op. Maar als het leventje goed gaat.. Dan komt de duivel altijd langs.

Twee daagse binge van GHB en Mephedrone achter de rug. Zo’n 150ml G en 2 gram meph. De comedown gaf mij dit keer hoop. Heel raar. Empathie voor mijn geliefden en het besef hoe egoistisch ik kan zijn. Daarop besloten dat het klaar is.

Na mijn laatste Gtje over gegaan op Lyrica. Geen baclofen, geen GHB, geen valium, geen phenibut. Lyrica it is.

Klein beetje angstig geweest en amper geslapen. Veel zweten. Maar it’s done. Na dag 4 de dosis naar beneden en dag 7 ‘clean’.

‘Clean’ ja, want ik heb ook 16 dagen lang Mirtazapine 15mg geslikt waarmee ik cold turkey ben gestopt en de insomnia is real op het moment. Daarom neem ik na een break van 1 maand weer dagelijks kratom. Zo’n 15 gram per dag.

De kratom ga ik langzaam afbouwen zoals ik eerder heb gedaan. Dit gaat goedkomen! Naar omstandigheden ga ik lekker. Gemotiveerd, vol levenslust.

Ik heb zoveel verschillende drugs en medicijnen gebruikt. Die elkaar vervangen en aanvullen. Altijd maar zwevend en onder invloed door het leven willen gaan. Maar échte emoties zijn zo mooi. Ik wil clean zijn.

Laatst bewerkt:

Rebell

Wijs gebruiker
Ik ben een paar weken gaan cruisen op 100-125 mg baclofen per dag. Ik voel me er heerlijk op. Maar als het leventje goed gaat.. Dan komt de duivel altijd langs.

Twee daagse binge van GHB en Mephedrone achter de rug. Zo’n 150ml G en 2 gram meph. De comedown gaf mij dit keer hoop. Heel raar. Empathie voor mijn geliefden en het besef hoe egoistisch ik kan zijn. Daarop besloten dat het klaar is. Helemaal nuchter is het doel.

Na mijn laatste Gtje over gegaan op Lyrica. Geen baclofen, geen GHB, geen valium, geen phenibut. Lyrica it is.

Klein beetje angstig geweest en amper geslapen. Veel zweten. Maar it’s done. Na dag 4 de dosis naar beneden en dag 7 ‘clean’.

‘Clean’ ja, want ik heb ook 16 dagen lang Mirtazapine 15mg geslikt en de insomnia is real op het moment. Ook neem ik na een break van 1 maand weer dagelijks kratom. Zo’n 15 gram per dag.

De kratom ga ik langzaam afbouwen zoals ik eerder heb gedaan. Dit gaat goedkomen! Naar omstandigheden ga ik lekker. Gemotiveerd, vol levenslust.

Ik heb zoveel verschillende drugs en medicijnen gebruikt. Die elkaar vervangen en aanvullen. Altijd maar zwevend en onder invloes door het leven willen gaan. Maar échte emoties zijn zo mooi. Ik wil clean zijn.

Goed bezig!
Ben nu ook al een paar weken drugsvrij.
Zo moet het.
Je gebruikt veel Baclofen man.
Ik doe dat veel lager en de laatste dagen alleen maar 3x 10 en het helpt ook nog.
Maar ieder zijn ding.
Ben blij voor je dat je er van af bent want las dat je het graag wou.
Ik hou ff een pauze waren weer gekke maanden geweest en de afkick was me er eentje dit keer.
Maar niks wat een paar pilletjes niet konden oplossen als je ze maar op tijd inneemt.
Maar ja je kan jezelf wel clean noemen al gebruik je een medicijn en iig geen GHB want daar gaat het om.
Als je maar niet te lang aan de medicijnen blijft zitten denk ik dan altijd maar.
Succes!

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Goed bezig!
Ben nu ook al een paar weken drugsvrij.
Zo moet het.
Je gebruikt veel Baclofen man.
Ik doe dat veel lager en de laatste dagen alleen maar 3x 10 en het helpt ook nog.
Maar ieder zijn ding.
Ben blij voor je dat je er van af bent want las dat je het graag wou.
Ik hou ff een pauze waren weer gekke maanden geweest en de afkick was me er eentje dit keer.
Maar niks wat een paar pilletjes niet konden oplossen als je ze maar op tijd inneemt.
Maar ja je kan jezelf wel clean noemen al gebruik je een medicijn en iig geen GHB want daar gaat het om.
Als je maar niet te lang aan de medicijnen blijft zitten denk ik dan altijd maar.
Succes!

Thanks.

Inderdaad veel Baclofen. Ik wilde net als dokter Ameisen net zo lang doorgaan met uppen van de dosis tot alle cravings weg zijn. En daarna over op een onderhoudsdosis.

Maar dat was wensdenken. De zwoele rush van baclofen maakt me een klootzak. Verwijderd van de realiteit. Egoistisch. En ik krijg trek in uppers ervan. Wat een ellende. Baclofen helpt enorm bij afkicken, maar voor terugval preventie helpt het niet voor mij.

Kratom sleept me nu door de dagen. Ik heb 8 soorten die ik elke dag afwissel om tolerantie te verminderen. Ik heb een enorm slaaptekort en kratom geeft me de kracht om door te knallen. En tegelijkertijd geeft het rust en ontspanning. Bijzonder plantje dit.

Maar clean ben ik nog niet, dat is duidelijk. Ik kijk er naar uit. Al ben ik bang voor alle emoties die terugkomen. Schuldgevoel is de ergste..

Jullie verhalen zijn zo herkenbaar. We zitten in hetzelfde schuitje. Stay strong!

Laatst bewerkt:
Hoi, ik lees interessante verhalen en ook verschillende methodes om vooral van de g af te blijven.

Zelf heb ik ooit Lyrica moeten innemen voor rugklachten en dat kon niet samen met g waardoor ik zo van de g af kon blijven. De klachten die ik toen lichamelijk had zorgden er ook voor dat ik er totaal geen behoefte aan had.

Gisteren een productieve dag gehad, voelde me goed en fris, maar het sluipte alweer door mijn hoofd toen ik thuis kwam. Het strijden van wel/niet wat nemen begint nu alweer.

De strijd heb ik overwonnen door mezelf bezig te houden en op tijd naar bed te gaan. Het heeft lang geduurd voordat ik eindelijk in slaap viel en heb een korte nacht gehad. Onrustig, maar toch niets genomen.

Ik hoop dit zo door te kunnen zetten en ook voor alle anderen die de strijd lichamelijk of geestelijk proberen te overwinnen. Elke dag is er 1... Geen hoge doelen want met kleine stappen kom ik verder ..

Jen

Belezen gebruiker
Ghb afbouwen op de meest humane manier

Dat ben ik dus nu aan het doen.
Ik zal mijn schema hier nu delen.
Heb de GHB weg gezet en ben er voorlopig ook klaar mee dat voel ik al meteen en nu heb ik dit gedaan:

Ghb Dosis 3ml. 10.15 uur
Ghb Dosis 3ml. 12.15 uur
Laatste buisje Dosis 2.5ml. 14.15 uur

Baclofen 50mg 16.00 uur
Diazepam 20mg 16.00 uur
Gabapentine 400mg 18.00 uur

Baclofen 40mg 22.00 uur
Diazepam 10mg 22.00 uur
Gabapentine 400mg 23.00 uur

Dan Slapen! Denk zeker wel 8 tot 10 uur want ik heb de dosissen hoger gezet dan ik normaal doe.
Want het gebruik van G was uitgelopen naar 4 dagen en meestal doe ik 3 dagen.

En ben nu 5 uur verder van mijn laatste buisje en voel me gewoon goed en zelfs een beetje stoned en vind die rush van die valium ook erg lekker na het gebruik even weer rust.
Ga nu even naar de supermarkt nog even goed eten halen om de medicijnen goed te laten werken.

Morgen neem ik nog maar 20mg Baclofen en 10mg Diazepam en dat 2x of 3x ligt er beetje aan hoe ik me voel.

Geen trillingen geen complicaties of geestelijke problemen. Dus uiteindelijk is het gewoon een heerlijk weekje geworden.

Daarom gebruik ik nog G op deze manier.
Wou het eerst met kerst en oud en nieuw doen maar ik wil ook geen G gebruiken als ik bij mijn famillie zit te eten dus dit was prima zo.
Volgende weer in 2019

Geweldige topic dit bedankt aan TS @F.E.A.R. en aan @Rebell dit heeft er voor gezorgd dat ik zonder moeite en zonder kliniek en zonder complicaties uit mijn verslaving ben gekomen..

Ik las net dit:

@Tevil19
Er zijn afgelopen dagen heel wat dingen gebeurd. Ten eerste wil ik je bedanken want je hebt waarschijnlijk mijn leven gered. @Rebell

Toen werd hij helemaal met de grond gelijk gemaakt terwijl deze persoon erg in de knoop zat. Daarnaast lees ik na een klein half jaar de laatste paar topics waar mensen ontzettend los gaan op elkaar terwijl ze weinig zinnigs te melden hebben.
Waarbij @Apenkopje goed advies krijgt
weer van Rebell en waar de zelfde mensen die Tevil19 naar de grond trapte weer los gaan zonder advies te geven of iets.

Daarom bedankt!
En laat mensen maar praten!
Het gaat er uiteindelijk om dat je mensen helpt en niet de grond in trapt.

Groetjes Jen

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Daarnaast lees ik na een klein half jaar de laatste paar topics waar mensen ontzettend los gaan op elkaar terwijl ze weinig zinnigs te melden hebben.
Waarbij @Apenkopje goed advies krijgt
weer van Rebell en waar de zelfde mensen die Tevil19 naar de grond trapte weer los gaan zonder advies te geven of iets.

Ik weet niet of je deze post al gezien hebt, dus je krijgt het voordeel van de twijfel. De volgende keer dat je olie op het vuur gaat lopen gooien heb je een ban van een paar dagen te pakken.

"Topics waar mensen los gaan op elkaar" = ban.
"Ze hebben weinig zinnigs te melden" =ban.
"Weer dezelfde mensen" = ban.
Ieder ander off topic gemauw en gejammer over leden die je niet mag en wat ze allemaal verkeerd doen = ban.
Commentaar op geruzie van andere leden in een topic, ook al ruzie je zelf niet mee = ban.

Voorlopig dan maar draconische maatregelen, aangezien elke poging tot mediatie gefaald heeft. Het mag nu eens afgelopen zijn met dit kinderachtige gezeik.

Rebell

Wijs gebruiker
Geweldige topic dit bedankt aan TS @F.E.A.R. en aan @Rebell dit heeft er voor gezorgd dat ik zonder moeite en zonder kliniek en zonder complicaties uit mijn verslaving ben gekomen..

Geen dank ben blij dat mensen baat hebben bij deze afkick methode. Dank je voor je post @Jen en @Tevil19 dat ik mensen heb geholpen doet me goed.
Heb dit van een vriend geleerd hoe ik dit moest doen. Aangepast aan mijn eigen behoefde.
Zijn meerdere mensen die nu toepassen via mij.
Ben ook benaderd via pb een aantal keren voor dit.
(Ook om de medicijnen te regelen maar daar doe ik natuurlijk niet).
Maar dat het levens red is gewoon gewoon geweldig.

Maar top bedankt doet me goed!
Zal mijn informatie zo goed mogelijk blijven delen en hoop dat mensen er baat bij hebben.

Jen

Belezen gebruiker
@Fenrir okey duidelijk is ook wel nodig die regels heb ik gelezen
Wou geen olie op het vuur gooien maar delen wat ik had geconstateerd
Heb mijn zegje gedaan over de hulp die ik heb gehad aan deze post
Ga me aan de regels houden!

Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken. Ik ben zelf verslaafd (geweest). Op dit moment gebruik ik niet, maar verslaafd ben je in principe levenslang. Eenmaal een paar weken 24/7 gebruikt en ontelbaar vaak terugvallen gehad van enkele dagen. Vaak cold turkey gestopt, af en toe met behulp van benzo's wat telkens enorm pijnlijk was.

De geestelijke verslaving is er eentje die je zelf moet overwinnen. Ik wil daar niet op in gaan. Ik wil het hebben over de normaliter levensgevaarlijke lichamelijke afkick waarvoor een hele humane manier bestaat om er vanaf te komen.

Direct stoppen met GHB. Baclofen, 40-100mg per dag, verdeeld in 4-6 momenten, naar behoefte (kan ook meer zijn). Daar bovenop lyrica, 75-600mg per dag, verdeeld in 2 doseringen. Doseringen afhankelijk van hoe heftig de ontwenning is. Dit een week slikken, daarna een razend snelle taper van beide medicijnen.

Ik heb mijn werk niet hoeven afzeggen, ik sliep oke. Zat enkel wat slechter in mijn vel en was erg suf. Ik vervloek de zogenaamde 'experts' die je in een kliniek volproppen met valium. Of die GHB afbouwen en je daarvoor elke fucking 2 uur wakker maken in de nacht. Inhumaan, dat is het woord ervoor.

Het zwaarste deel van de afkick is de leegheid die je voelt wanneer je van alle middelen af bent. Werk hard aan jezelf. Geef je leven betekenis.

Stay strong.
Klopt precies. Ben 28 jaar cocaïne verslaafd geweest. Afkicken afkicken en nog eens weer terug vallen. Vnn in en uit. Een vaste klant mag je wel zeggen. Na een enorm goede Emdr (traumabehandeling) heb ik de knoop doorgehakt. Ze hebben mij toen der tijd Baclofen gegeven. De zucht nam wat af maar bleef gebruiken en ook de baclofen ernaast. Nu vandaag ben ik 14 dagen clean. Baclofen 120mg pd afgebouwd in mijn eentje zonder overleg met vnn. Naar vanaf vandaag 0mg. Al sinds dag 1 dat ik baclofen verminder hartkloppingen en onrust in mijn lichaam. Een hel dus. Accepteer, verslaafd blijf ik de rest van mijn leven. Voor alle jonge gebruikers, en die zijn er hier nogal veel. Speel niet met vuur! Eens zal het vuur je de baas zijn. En heb jezelf geen leven meer! Ik ben sinds een paar maanden weer aan het werk. Gezin heeft me gelukkig nooit laten vallen. Arme kids en mijn vrouw. Wat heb ik ze laten doorstaan. Sterker dan ooit! Dit gebeurd mij noet weer!

Klopt er word veel voorgeschreven voor langere tijd. Lees dit stukje hieronder maar eens. Daar ben Ik het helemaal mee eens.
Bekijk bijlage 3499
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/we-grijpen-veel-te-snel-naar-medicijnen-bij-gedragsproblemen

Iemand van 16 jaar zit in de put er zijn problemen. Dus de dokter schrijft wel even een antidepressiva voor.
Terwijl dat meestal helemaal niet moet iemand van 16 zit in de pubertijd en natuurlijk heeft het leven up en downs.

Ik zie verslaving ook als een gedrag probleem.
Op een gegeven moment was ik verhuisd en had bewust gebroken met mensen.
Biertje drinken coke snuif vrienden op een laag pitje gezet.
Dan verander je je omgeving en vrienden dus ook je gedrag!

En om gedragsproblemen te bestrijden met eens soort drug, of een drugs te nemen zodat je geen andere drugs gaat nemen lost niks op, het zijn gedragsproblemen.
Helemaal gelijk! De problemen komen vaak door de opvoeding of mischien beter gezegd, door de geen opvoeding die kinderen hebben gehad. Er is en word veel te snel naar ADHD etc gewezen.

R

Revolutionair

Gast
Mijn dokter is er in mee gegaan en ik krijg nu de medicijnen voorgeschreven die worden vermeld in dit topic.

Baclofen
Diazepam
Gabapentine

Hierdoor heb ik geeneens een afkick meer.
Maar ik val wel in slaap zo midden in de dag.
Met deze combinaties.
Sommige mensen zeggen dat ze niks voelen van de valium da moet je die blauwe van 10 mg nemen samen met een baclofen van 25 mg dan lig je zo plat.
Ik in iedergeval wel!

Coffeecup

Belezen gebruiker
Fijn voor je! Ik had helaas ook weer een binge van bijna anderhalve week. Met een hele ichte dosis diazepam er van af gekomen. Vanavond nog 1 x 10 Mg dia. Morgen 2x5 Mg dia verdelen over de dag. En overmorgen de laatste halve dia. Dan op 0. Een ding wel geleerd, alweer. Geen drank erbij. En de dia niet langer dan nodig blijven nemen. De afkick was redelijk mild en gelukkig nooit meer zover laten komen als mij in het verleden is gebeurd. En ik voel me weer hartstikke top. Dia keurig afgebouwd. Alleen de saaiheid, het sombere, de leegte. Ik heb alles wat mijn hartje begeert. Ik heb mijn eerdere topics en de vele ellende recent nog terug gelezen. Ik schrik daarvan. Zweer zowat op mijn blote knieeen dit nooit meer. En dan, heel af en toe herval ik weer. Zo ongeveer 2 keer per jaar. Waarom? Dat is mij zelf nieteens duidelijk. Geen diagnose, goede baan, mooi huis, mooie auto. Fijne vrienden, die overigens anti drugs zijn. Lang getwijfeld dit te posten, schaamte. Maar het gaat weer prima en dat wilde ik toch even delen. Ik had een forum lid vandaag een berichtje gestuurd,waar ik lange tijd best goed contact mee had. Ook in tijden dat het hem niet bepaald goed ging. Volgens mij werd ik meteen geblokkeerd. Wel jammer, maar misschien ook wel begrijpelijk... omdat verder niemand op de hoogte is deel ik het hier. Als dat mag.

@Genieter hoe slaat je medicatie aan? Knap dat je zelf durft te dokteren. Ik vind dat zo akelig die riedel medicatie die je op noemt. Sterkte.

R

Revolutionair

Gast
@Genieter hoe slaat je medicatie aan? Knap dat je zelf durft te dokteren. Ik vind dat zo akelig die riedel medicatie die je op noemt. Sterkte.

Ja ik heb er vaker van gehoord.
Maar hier werd het ook nog eens goed beschreven.
De dokter kende deze combinatie ook.
Ik kon meteen naar de apotheek lopen en het ophalen.
Met een B2 code dus word nog vergoed ook!
Je kan gewoon stoppen met de ghb en over gaan op deze medicijnen en er gebeurd niks!
Geen trillingen geestelijke toestanden gewoon een beetje duf en 2 dagen veel slapen.

Maandag gestopt en dan een paar dagen de medicijnen slikken, niks aan het handje.
Ik kan ook gewoon werken en alles doen, alleen de eerste dag viel ik meteen in slaap.
Nog wel van de diaz gesnoept gewoon omdat ik het lekker vind.

Ik heb nu een hele lading medicijnen liggen want zoveel gebruik ik er ook niet van maar blijf ze wel ophalen. Zodat ik een stash heb liggen zodat ik af en toe een lekkere g binge kan nemen en dan gewoon stoppen zonder dat het moeilijk is.

Waarom? Dat is mij zelf nieteens duidelijk. Geen diagnose, goede baan, mooi huis, mooie auto. Fijne vrienden, die overigens anti drugs zijn. Lang getwijfeld dit te posten, schaamte. Maar het gaat weer prima en dat wilde ik toch even delen. Ik had een forum lid vandaag een berichtje gestuurd,waar ik lange tijd best goed contact mee had. Ook in tijden dat het hem niet bepaald goed ging. Volgens mij werd ik meteen geblokkeerd. Wel jammer, maar misschien ook wel begrijpelijk...

Waarom? Omdat het heerlijk is om een tijdje aan de g te zitten. Anderhalve week is wel erg lang. Elke dealer die ik ken verkoopt 250ml of 200ml. En dan op=op.

Hoeveel neem je dan in een anderhalve week?
Na 10 dagen gebruik kan je lichamelijke problemen krijgen en psychische.
Ik doe het 3 dagen of 4 dagen.
Wel elke maand.
2 keer per jaar daar hoef je jezelf niet voor te schamen, zie het als jou vakantie!
Even lekker in je vel.
Ik doe Lsd 3x per jaar als een soort vakantie 'trip' terwijl ik Nederland geeneens verlaat.
Maar ik ben wel op vakantie geweest naar mijn gevoel :)

Coffeecup

Belezen gebruiker
In 2014 nam ik 6 ml om de vier uur. Thuis ambulant afgekickt ook blijven werken enzo. Het is nog wel vaker uit de hand gelopen in de jaren. Ik zie mezelf niet als genieter. Ik stop net op tijd voor het te laat is. Eentje daarbij kan ik het gewoon niet houden. De eerste is hemels maar de tolerantie is heel snel terug. Dik gezicht grote ogen, wijde poriën en niet slapen. Beven, rood worden enzovoorts. Ik drink niet meer, ik ben gestopt met roken. Dinsdag avond mijn laatste dia 5mg, en dan heb ik het weer netjes gedaan. En dan? Ik ben bang voor dat saaie gat waar ik daarna in terecht kom. Ik heb genoeg bezigheden, maar ik mis echt euforie en de rust die ik ervaarde als hemels. Ken je dat? Kijk uit voor de dia’s trouwens. Daar ben ik vorig jaar te lang mee door gegaan namelijk 3+maand. Als ik daar nog tolerantie voor had, dan had ik nou een heel groot probleem gehad. Ik ben clean van dinsdag trouwens. En van de dia is overmorgen de laatste. 2019 geen Gea meer voor mij. Andere drugs gebruik ik trouwens nooit. Ik denk dat de stelling “verslaafd ben je voor altijd” in dit forum waar is. Als ik het over me zelf heb. Alle Gea is door de gootsteen, flesje tig keer omgespoeld. En gelukkig geen afkick

Sunnydf

Experimenterende gebruiker
Ook hier een terugval.ik kan er niet voor uitkomen.krijg 2 keer per dag bezoek. Ik heb niet de mogelijkheid een paar dagen door de afkick heen te gaan en de vorige keren lukte het met baclofen en diazepam. Aan baclofen kan Ik absoluut niet meer komen (Dit is echt geen gehengel,wil geen ban)

En toen de onderhoudsdosis op was. Is het dus langzaam bergafwaarts gegaan.

Ik weet niet meer hoe er uit te komen zelf.denk oprecht ook niet op een antwoord te komen.

Waarom o waarom is dat middel niet gewoon makkelijker beschikbaar.het pakte het gebruik en de oorzaak aan.

Coffeecup

Belezen gebruiker
En diazepam alleen dan? Op gevoel en dan direct elke dag iets van je dia dosis er af halen. Ging bij mij uitstekend. Kan ik van baclofen niet zeggen. Vreemd hè. Hoelang - hoeveel Gea gebruik je? Sterkte

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ach het ergste vind ik gewoon dat ik ten alle tijden bereikbaar was voor wat dan ook. Gaat het mij even ruk af, distantieert diegene zich direct. “Sterkte” blokkade en klaar. Beetje egoïsme. Heb nu gewoon de deksel op mijn neus gekregen. Maar weet je. Ik onthoud het :worried: ook al zit ik zo niet in elkaar. De meesten verslaafden zijn egoïsten. Gaat het ze goed of wil je wat delen keren ze je de rug

R

Revolutionair

Gast
Gelukkig heb ik baclofen van de dokter.
Je kan ook van dokter wisselen die wel een voorstander is van baclofen.
Ik krijg nu de 25mg.
Ben vorige week aan de g geweest.
Nu ook klaar met die medicijnen.
Gisteren een joint gerookt en super goed geslapen.
Dan mis je die diazepam ook niet.
Binnenkort weer een flesje bestellen even bijkomen van dit avontuur

R

Revolutionair

Gast
Dat flesje klinkt mij als muziek in de oren. Pas astjeblieft op. Het zal je niet veel brengen, ben ik bang

Bedankt. Maar dat gaat mij prima af.
Ik wil echt niet 100% stoppen met de ghb.
Vind het heerlijk.

Vraagje aan jou.
Ik las net een topic waar je een Diazepam verslaving had.
Neem je ook ghb terwijl je nog Diazepam gebruikt?
Dat het nog in je bloed zit?

Coffeecup

Belezen gebruiker
Dat klopt. Maar ik nam de diazepam als medicijn om van de ghb af te komen en de ontwenning tegen te gaan. Ik stopte acuut met de ghb en stapte over. Dus nooit beiden tegelijk. Ik ben de laatste keer te lang blijven hangen op 5 a 10 Mg diazepam per dag nog terwijl het eindelijk niet nodig was. De ghb ontwenning was allang voorbij, en ik kwam van 30/40 Mg diazepam af. Ik ben nu twee weken clean van de Gea, en dit weekend in de ochtend nog mijn laatste 5 Mg dia. Daar heb ik wel van geleerd. Ik heb de dia dit keer ook gelukkig maar kort gebruikt ongeveer anderhalve week. Ik voel me heel goed. 0,0 ontwenning maar ik voel wel ‘een gemis’ Ik ben echt gek op downers maar daar kan ik niet mee omgaan. Helaas

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan