GHB afkicken - de meest humane manier

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Ik durf voorzichtig aan te zeggen dat ik van mijn GHB verslaving af begin te komen. Mijn laatste dosis in februari genomen.

We zijn allemaal eerlijk en open op dit forum en daarom ikzelf ook. Ik ben onder invloed in de auto gestapt en heb een ongeluk veroorzaakt. Godzijdank enkel materiele schade. Om het nog eens erger te maken dan het is; dit was het tweede ongeluk dat ik onder invloed van GHB heb veroorzaakt. En ondanks dat ik gezworen had nooit meer onder invloed in de auto te stappen deed ik het toch.

GHB maakt van iemand een onverantwoorde en overmoedige klootzak. Een egocentrisch persoon. En ook een viespeuk - jullie weten wel wat ik bedoel. Een persoon die ik eerst graag wilde zijn. En daarom de vele terugvallen. Maar nu een persoon waar ik afscheid van wil en moet nemen.

Ik ben begonnen op hoge doseringen baclofen. In enkele weken opgebouwd naar 250mg per dag. In tegenstelling tot veel anderen kan ik niet slapen op baclofen. Daarom nam ik 18:00 mijn laatste dosis van de dag. De hoge doseringen zijn niet zonder nadelen. Allereerst werd ik elke ochtend wakker met lichte ontwenningsverschijnselen. Verder was ik vaak hyperactief of dagen niet vooruit te branden. Ook was ik weleens in de war, vooral in de avonden.

Na een maand op de hoge doseringen ben ik gaan afbouwen. Vanaf 125mg per dag was dit niet heel gemakkelijk. In beetjes van 5-10mg per 3-5 dagen was het te doen. Nu ben ik aan het cruisen op 75mg en het leven is prachtig. Ik vergeet soms weleens een dosis zonder het te merken. En met elke week die voorbij gaat zit ik lekkerder in mijn vel.

Baclofen neemt niet letterlijk de trek weg in GHB. Het neemt voor een groot deel (sociale) angsten weg waardoor er minder behoefte is naar GHB. Voor mij was GHB altijd deels recreatief en deels functioneel. Ik gebruikte het zelfs tijdens school en later op kantoor. En nu ik GHB niet meer functioneel nodig heb is er vanaf blijven makkelijker.

En dan nu een claim waar ik zelf eigenlijk ook van schrik. Ik sluit niet uit dat ik het ooit weer zal nemen. Maar baclofen heeft mij een leven gegeven die ik niet meer opgeef. Ik heb in een aantal maanden zoveel moois op kunnen bouwen dankzij baclofen omdat ik mij bijna continu goed voelde die periode. Mijn carriere een goede richting gegeven. Een heerlijke vriendin. De band met mijn familie versterkt. Geldzaken op orde gemaakt. Kortom; een leven opgebouwd. En al zal ik ooit weer gehoor geven aan het GHBeest in me, ik laat hem dit nooit meer afpakken.

R

Revolutionair

Gast
Ik ben begonnen op hoge doseringen baclofen. In enkele weken opgebouwd naar 250mg per dag. In tegenstelling tot veel anderen kan ik niet slapen op baclofen. Daarom nam ik 18:00 mijn laatste dosis van de dag. De hoge doseringen zijn niet zonder nadelen. Allereerst werd ik elke ochtend wakker met lichte ontwenningsverschijnselen. Verder was ik vaak hyperactief of dagen niet vooruit te branden. Ook was ik weleens in de war, vooral in de avonden.

Als ik 50mg Baclofen neem en Diazepam krijg ik koppijn. Het maximale is 37.50mg wat ik neem tegelijk en dat is gelijk na de cold turkey en daarna alleen nog 25mg. En ik voel hem zeker.
Waarom zo hoog gedosseerd.
Wel een nagekeken of dat goed voor je is?

Vind je het gek dat je niet kan slapen met 250mg baclofen. Ik denk dat je wakker moet blijven om je hart nog te laten pompen.
Doe jij niet die Gabapentine wat hier beschreven is?
Werkt bij mij echt goed!

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Als ik 50mg Baclofen neem en Diazepam krijg ik koppijn. Het maximale is 37.50mg wat ik neem tegelijk en dat is gelijk na de cold turkey en daarna alleen nog 25mg. En ik voel hem zeker.
Waarom zo hoog gedosseerd.
Wel een nagekeken of dat goed voor je is?

Ben begonnen op 3x per dag 25mg en dan elke dag gaan verhogen. Deze aanpak wordt beschreven door Dr. Ameisen die zichzelf op deze manier heeft ‘genezen’ van alcoholisme. Eenzelfde aanpak lijkt effectief bij GHB verslaving.

Hoge doseringen baclofen, tot wel 400mg per dag zijn onder medische begeleiding wetenschappelijk onderzocht op effectiviteit en mogelijke bijwerkingen (google maar eens). Er zijn daarbij geen tot nauwelijks nadelige gevolgen naar voren gekomen en het bleek zeer goed te werken tegen alcohol cravings.

---

Wat betreft die claim om het ooit weer te gebruiken. Wat vinden jullie? Is puur recreatief gebruik nog mogelijk na verslaafd geweest te zijn? Dan bedoel ik een dagje festival, lekker zweven op een G roes.

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
Dat is voor iedereen verschillend.
Ik kan het wel maar sla af en toe weer door en neem dan toch weer dagen achter elkaar.
Vind het zelf niet zo erg blijf er nooit weken in hangen dus dat is prima.
En die medicijnen zijn perfect!

Mensen hebben veel baat bij dit topic ik hoop ook dat veel mensen dit lezen die op zoek zijn naar een antwoord want ik heb hier mijn antwoord gevonden net als vele andere.

Maar om terug te komen op je vraag jij bent de enige die kan beslissen of je het kan...

jazz

Newbie
Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken. Ik ben zelf verslaafd (geweest). Op dit moment gebruik ik niet, maar verslaafd ben je in principe levenslang. Eenmaal een paar weken 24/7 gebruikt en ontelbaar vaak terugvallen gehad van enkele dagen. Vaak cold turkey gestopt, af en toe met behulp van benzo's wat telkens enorm pijnlijk was.

De geestelijke verslaving is er eentje die je zelf moet overwinnen. Ik wil daar niet op in gaan. Ik wil het hebben over de normaliter levensgevaarlijke lichamelijke afkick waarvoor een hele humane manier bestaat om er vanaf te komen.

Direct stoppen met GHB. Baclofen, 40-100mg per dag, verdeeld in 4-6 momenten, naar behoefte (kan ook meer zijn). Daar bovenop lyrica, 75-600mg per dag, verdeeld in 2 doseringen. Doseringen afhankelijk van hoe heftig de ontwenning is. Dit een week slikken, daarna een razend snelle taper van beide medicijnen.

Ik heb mijn werk niet hoeven afzeggen, ik sliep oke. Zat enkel wat slechter in mijn vel en was erg suf. Ik vervloek de zogenaamde 'experts' die je in een kliniek volproppen met valium. Of die GHB afbouwen en je daarvoor elke fucking 2 uur wakker maken in de nacht. Inhumaan, dat is het woord ervoor.

Het zwaarste deel van de afkick is de leegheid die je voelt wanneer je van alle middelen af bent. Werk hard aan jezelf. Geef je leven betekenis.

Stay strong.

Goedeavond dan maar, ben nieuw hier en wilde ff mn verhaal hier kwijt. Gebruikte zo'n twee jaar ghb. Van 1 x pm naar sinds een jaar elke dag. Ik deed het altijd uit de hand dus had veel out momenten. Ik dacht dat ik al gauw op 50 ml pd dag zat wat zich de laatste zes maanden naar tot wel 120 ml pd had opgewerkt. Als je het als slaapmiddel gaat gebruiken is het al foute boel natuurlijk. Ik wist het allemaal ook wel maar dacht dat t mij niet zou overkomen om 'verslaafd' te raken. zo'n drie mand gelee begon ik ook in de ochtend ghb te nemen. Snachts als slaapmiddel wat niet meer werkte, en in de morgen weer als pepmiddel, althans zo werkt ghb bij mij. snachts nam ik ongecontroleerd wat ik nodig dacht te hbben om in slaap te flikkeren, wat altijd in de ochtend gebeurde als de wekker ging. tot voor kort merkte ik in de ochtend voor t eerst afkickverschijnselen als ik het niet nam of als het uitgewerkt was. Zweet klauwen en een kutgevoel. Gelijk naar de dokter want ik wilde van die sooi af. die keek me aan en gaf een nr, bel die maar, das alles. Ik bellen en jahoor over 6 mnd kan je ergens terecht voor een intake.. nee ik wil nu. Dat snaps ik zeiden ze overal, maar het is nogal drukkies overal.
Ok dus we moeten nog 6 mnd paar liter ghb naar binnen lurken en dan ineens aan een detox ect gaan beginnen? gaat m nie worden dacht ik, dus ik zeg tegen de dokter dat ik t thuis ga doen. Toen waren de rapen gaar, en nee dat doe je niet! Dat gaat niet! Het is heel gevaarlijk ect ect. Ik vroeg m om wat diazepam wat dat had ik hier en der al gelezen. Natuurlijk kreeg ik het niet en kon het vervolgens gewoon op t net vinden. Heb het niet gehaald want ik had 5 temazepam pillen van iemand uit de fam gekregen. Ik dacht dat zal ook wel een beetje hetzelfde effect hebben als diaze.
Dag 1 begon ik met 10 ml om de drie uur, dat ging wel maar voelde me toch niet echt happy. ben die dag nog naar 10 ml in twee uur gegan. Dag 2 eerste drie keer 8ml en vervolgens naar 5 ml per twee uur. dat de dag daarna ook nog gedaan en de vierde dag naar 2 ml om de drie uur. Snacht nam ik zo'n temazepam en sliep redelijk. vijfde dag was alles over en voorbij, slaap nog wel beetje moeilijk in maar een jointje werkt ook.
Ben niet vaak bang maar toen ik merkte dat ik verslaafd was, schrok ik wel ff. Ook voor de afkick werd ik vrij bang gemaakt maar is me echt meegevallen..Van zo'n 120ml per dag/nacht vooral, naar 2 ml in 4 dagen.
in een kliniek doen ze precies t zelfde alleen was ik minimaal 600,- kwijtgeweest.. eigen risico, intake gesprek direct afreken! haha krijg een beetje het idee dat dat de grootste drijffactor is bij het bang maken van iedereen, zelf is het dus echt wel mogelijk, als je maar wil. ik hoef die shitsooi iig nooit meer en raad het iedereen af!
Alle klinieken zitten zogenaamd vol, die harken zo tonnen binnen

R

Revolutionair

Gast
Toen waren de rapen gaar, en nee dat doe je niet! Dat gaat niet! Het is heel gevaarlijk ect ect. Ik vroeg m om wat diazepam wat dat had ik hier en der al gelezen. Natuurlijk kreeg ik het niet

Zulke dokters moet je meteen afscheid van nemen.
Dat zijn van die wijsneuzen die niks snappen.
Er zijn zoveel dokters die nergens verstand van van hebben omdat ze niet hebben doorgeleerd of omdat ze al 50 of 60 jaar zijn. En en hun werk nog doen met de kennis van de jaren 80.

Mijn dokter belde Jellinek op en legde de afkick manier voor dat in dit topic werd bescheven.
Hij wist van Diazepam en Baclofen maar niet van Gabapentine.
Toen hebben ze hem verteld dat het goed was en dat het een gebruikelijke manier van afkicken was.
Wat gevaarlijke is, dat is dat een dokter zegt ga nog maar even 6 maanden door met gebruik tot er een kliniek vrij is.
Ik walg echt van zulke 'dokters' waarschijnlijk schrijft hij wel een puber van 15 jaar antidepressiva voor omdat ze even niet lekker in der vel zit.

Ik ben meteen een persoon die op google meteen een slechte recessie schrijft en op andere sites en waarschuwd voor deze persoon door zijn onkunde.
Al zou hij je alleen Diazepam voorschrijven!
Als hij maar begint met helpen en je niet aan je lot over laat!
Meteen veranderen van dokter en nooit meer er heen gaan!
Er zijn genoeg dokters die wel weten wat ze doen en er alles aan doen om je te helpen.

En ja klinieken zijn de grootste geldtrekkers van allemaal...
Soms heeft iemand geen keus omdat hij gewoon niet anders meer kan of gewoon een hulpeloos geval is maar voor een grootste deel is het helemaal niet nodig!
Als je maar de juiste medicijnen hebt.
De bedragen die klinieken hanteren geeft al aan dat het geldtrekkers zijn.

Afkicken van ghb is helemaal niet zo moeilijk, met de medicijnen die ik heb kan je gewoon werken en normaal leven.
Je bent een beetje duf af en toe, maar als je wat minder dosseer dan is dat ook weg.
En dan kan je gewoon je normale leven lijden zonder dat iemand wat merkt of dat je zelf wat merkt.

Het probleem met ghb is clean blijven als je van de medicijnen af bent....

Incubi666

Belezen gebruiker
Wow zo te lezen is een GHB een hell dat is voor mij de drugs ik nooit maar nooit zou durven gebruiken. Liever heroïne of speed of meth dan GHB.
Ik ben een upper en downer fan. Diazepam krijg ik dagelijks 40mg en merk er niets van alleen dat ik geen angst of paniekaanvallen meer heb.
Ghb nee dank je. Sterkte met jullie afkick.

R

Revolutionair

Gast

Toxische dosis

Toxische effecten kunnen al worden verwacht vanaf een dosis van 150 mg per dag.11 Bij inname van 200 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en respiratoire insufficiëntie gezien.12 Bij inname van 700 mg werden rusteloosheid, braken en vervolgens bewustzijnsverlies gezien. 3 uur na ingestie van de baclofen werd een serumconcentratie van 8,2 mg/L gemeten.13 Bij inname van mogelijk 2250 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en insulten gezien.2 Bij een blootstelling van acht patiënten aan een dosis tussen de 170-525 mg baclofen ontwikkelde vier patiënten insulten en was er een mediane EMV-score van 5.14 Een fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid baclofen is gerapporteerd.15 Een andere fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid van baclofen is beschreven. Hierbij zijn concentraties baclofen gemeten van 14,8 mg/L en 7,7 mg/L.16 Bij inname van 300 mg baclofen werd agitatie waargenomen waarop bewusteloosheid volgde.17

Verscheidene case reports laten zien dat er geen verband is tussen de serumconcentraties baclofen en de depressie van het centraal zenuwstelsel (CZS). Het coma houdt vaak langere tijd aan door de vertraagde eliminatie uit het CZS ten opzichte van de eliminatie uit het serum. Hierdoor kunnen de spiegels van baclofen al wel genormaliseerd zijn terwijl er nog sprake is van een comateuze toestand18.

Handig om te weten als je zulke hoge dosissen neemt.

https://toxicologie.org/monografie/baclofen

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Tenzij je net als mij sterk in je schoenen staat is het hetzelfde als met alle middelen zoals benzos bijvoorbeeld.
Iedere week 25% minder. Dat is doorgaans gebruikelijk.

L

Lid 110071

Gast
Een paar jaar geleden gebruikte ik GHB bijna dagelijks, meerdere uren achter elkaar. Daar was ik mee begonnen omdat het de nerveuze bijwerkingen van speed wegnam. In het begin nam ik het alleen tijdens het uitgaan, als vervanger van XTC. Daar kon ik niet goed meer tegen. Later ging ik de combinatie speed / GHB ook thuis gebruiken, meestal om lastige klussen te klaren.
Gelukkig kwam het nooit zover dat ik 24/7 GHB gebruikte. Toch vond ik het heel moeilijk om ermee te stoppen. Ik kreeg veel last van angsten. Van mijn huisarts kreeg ik voor een paar dagen Oxazepam. Dat nam de scherpe kantjes van die angsten weg, waardoor ik redelijk kon functioneren.
Ik had geen GHB meer in huis en kon er ook niet makkelijk meer aan komen. De ontwenningsverschijnselen duurden bij mij niet lang. Daar heb ik waarschijnlijk veel geluk mee gehad, want ik hoor meestal dat GHB een vreselijke afkick geeft.
Sindsdien denk ik bijna nooit meer aan GHB, maar ik ben daarna wel meer alcohol gaan drinken. Speed gebruik ik nog wel regelmatig. Zodra de tolerantie erg hoog wordt en de werking niet meer lekker voelt stop ik er één of twee maanden mee.
Sinds ik thuis drugs ben gaan gebruiken, dus niet meer alleen op festivals etc., merk ik dat ik het vaak saai vind om meerdere dagen achter elkaar geen drugs of alcohol te gebruiken.
Ik begrijp waarom mensen soms kiezen om met alles te willen stoppen. Steeds wanneer ik merk dat "verantwoord gebruik" bij mij is doorgeslagen en mijn gezondheid, werk en sociaal leven er onder lijden, kost het mij weer bakken energie om een betere balans te krijgen. Helemaal stoppen is in ieder geval een duidelijke keuze, in plaats van steeds te overwegen om wel of niet te gebruiken.
Soms denk ik terug aan de jaren voordat ik de eerste keer drugs of (overmatig) alcohol gebruikte. Toen had ik daar geen behoefte aan, het was voor mij een onbekende wereld. Maar ik denk dat het niet realistisch is om te verlangen naar die mind-set van toen. Want nu ken ik de effecten van die middelen, dus die naïeve jongen die een prima leven had zonder middelen komt nooit meer terug.

De motivatie ontbreekt mij nu om helemaal te stoppen met alcohol en drugs. Het helpt mij om hier verschillende ervaringen te lezen. Blijkbaar zijn er mensen die hun gebruik goed onder controle hebben. In de hulpverlening wordt mij geadviseerd om te stoppen met gebruik en levenslang naar meetings te gaan met lotgenoten.
Ik ben er nog niet uit wat ik een prettiger leven vind: zo doorgaan als nu, met vallen en opstaan. En regelmatig genieten van mijn favoriete middeltjes. Óf mijn leven richten op nuchter blijven door steun te zoeken bij lotgenoten. Jaren geleden heb ik anonieme bijeenkomsten bijgewoond, maar ik voelde mij daar altijd erg ongemakkelijk.
In ieder geval probeer ik van het leven te blijven genieten, zonder dat ik mij kapot-geniet.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Toxische dosis

Toxische effecten kunnen al worden verwacht vanaf een dosis van 150 mg per dag.11 Bij inname van 200 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en respiratoire insufficiëntie gezien.12 Bij inname van 700 mg werden rusteloosheid, braken en vervolgens bewustzijnsverlies gezien. 3 uur na ingestie van de baclofen werd een serumconcentratie van 8,2 mg/L gemeten.13 Bij inname van mogelijk 2250 mg baclofen werden een diep comateuze toestand en insulten gezien.2 Bij een blootstelling van acht patiënten aan een dosis tussen de 170-525 mg baclofen ontwikkelde vier patiënten insulten en was er een mediane EMV-score van 5.14 Een fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid baclofen is gerapporteerd.15 Een andere fatale afloop na inname van een onbekende hoeveelheid van baclofen is beschreven. Hierbij zijn concentraties baclofen gemeten van 14,8 mg/L en 7,7 mg/L.16 Bij inname van 300 mg baclofen werd agitatie waargenomen waarop bewusteloosheid volgde.17

Verscheidene case reports laten zien dat er geen verband is tussen de serumconcentraties baclofen en de depressie van het centraal zenuwstelsel (CZS). Het coma houdt vaak langere tijd aan door de vertraagde eliminatie uit het CZS ten opzichte van de eliminatie uit het serum. Hierdoor kunnen de spiegels van baclofen al wel genormaliseerd zijn terwijl er nog sprake is van een comateuze toestand18.

Handig om te weten als je zulke hoge dosissen neemt.

https://toxicologie.org/monografie/baclofen

Ik zie je bericht nu pas. Wellicht heb ik niet goed benadrukt dat ik heb opgebouwd om tot die dosis te komen van 250mg per dag. Mocht je geinteresseerd zijn:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4193236/

Dosissen tot wel 400mg zijn in deze case studies bereikt.

Wanneer baclofen puur wordt gebruikt gedurende een week om de afkickverschijnselen van GHB weg te nemen, dan is 30-60mg verdeeld over 3 momenten per dag voldoende. Ik heb baclofen enkele maanden na het afkicken gebruikt om mijn levenskwaliteit als het ware te vergroten en daarmee de cravings weg te nemen naar GHB. Hiervoor heb ik langzaamaan de dosering moeten ophogen tot het gewenste effect bereikt was. Eenzelfde aanpak die wordt beschreven in het boek van Dr. Ameisen.

Een paar jaar geleden gebruikte ik GHB bijna dagelijks, meerdere uren achter elkaar. Daar was ik mee begonnen omdat het de nerveuze bijwerkingen van speed wegnam. In het begin nam ik het alleen tijdens het uitgaan, als vervanger van XTC. Daar kon ik niet goed meer tegen. Later ging ik de combinatie speed / GHB ook thuis gebruiken, meestal om lastige klussen te klaren.
Gelukkig kwam het nooit zover dat ik 24/7 GHB gebruikte. Toch vond ik het heel moeilijk om ermee te stoppen. Ik kreeg veel last van angsten. Van mijn huisarts kreeg ik voor een paar dagen Oxazepam. Dat nam de scherpe kantjes van die angsten weg, waardoor ik redelijk kon functioneren.
Ik had geen GHB meer in huis en kon er ook niet makkelijk meer aan komen. De ontwenningsverschijnselen duurden bij mij niet lang. Daar heb ik waarschijnlijk veel geluk mee gehad, want ik hoor meestal dat GHB een vreselijke afkick geeft.
Sindsdien denk ik bijna nooit meer aan GHB, maar ik ben daarna wel meer alcohol gaan drinken. Speed gebruik ik nog wel regelmatig. Zodra de tolerantie erg hoog wordt en de werking niet meer lekker voelt stop ik er één of twee maanden mee.
Sinds ik thuis drugs ben gaan gebruiken, dus niet meer alleen op festivals etc., merk ik dat ik het vaak saai vind om meerdere dagen achter elkaar geen drugs of alcohol te gebruiken.
Ik begrijp waarom mensen soms kiezen om met alles te willen stoppen. Steeds wanneer ik merk dat "verantwoord gebruik" bij mij is doorgeslagen en mijn gezondheid, werk en sociaal leven er onder lijden, kost het mij weer bakken energie om een betere balans te krijgen. Helemaal stoppen is in ieder geval een duidelijke keuze, in plaats van steeds te overwegen om wel of niet te gebruiken.
Soms denk ik terug aan de jaren voordat ik de eerste keer drugs of (overmatig) alcohol gebruikte. Toen had ik daar geen behoefte aan, het was voor mij een onbekende wereld. Maar ik denk dat het niet realistisch is om te verlangen naar die mind-set van toen. Want nu ken ik de effecten van die middelen, dus die naïeve jongen die een prima leven had zonder middelen komt nooit meer terug.

De motivatie ontbreekt mij nu om helemaal te stoppen met alcohol en drugs. Het helpt mij om hier verschillende ervaringen te lezen. Blijkbaar zijn er mensen die hun gebruik goed onder controle hebben. In de hulpverlening wordt mij geadviseerd om te stoppen met gebruik en levenslang naar meetings te gaan met lotgenoten.
Ik ben er nog niet uit wat ik een prettiger leven vind: zo doorgaan als nu, met vallen en opstaan. En regelmatig genieten van mijn favoriete middeltjes. Óf mijn leven richten op nuchter blijven door steun te zoeken bij lotgenoten. Jaren geleden heb ik anonieme bijeenkomsten bijgewoond, maar ik voelde mij daar altijd erg ongemakkelijk.
In ieder geval probeer ik van het leven te blijven genieten, zonder dat ik mij kapot-geniet.

Dank voor je openheid! Misschien een geruststelling, maar ik zal namens vele van ons spreken als ik zeg dat dit zeer herkenbaar is. Sober life sucks.

Het 12 stappen plan met als doel volledige onthouding van verdovende middelen werkt ook niet voor mij. Mijn manier om het niet meer uit de hand te laten lopen is om mooie dingen in je leven halen die je nooit meer kwijt wilt.

Ik heb liefde in mijn leven gevonden en ik heb lange én korte termijn doelen voor mezelf gesteld. Kan van alles zijn; fitness gerelateerd, sparen van een x bedrag aan het einde van het jaar. Of koop iets wat symbool staat voor de nieuwe jij. Ik ben bijvoorbeeld gek op horology. Ik ga aan het einde van het jaar mijn eerste (vintage) luxury horloge kopen zodat ik mezelf telkens kan herinneren dat ik wijs ben geworden door een blik te werpen naar het kunstwerk om mijn pols.

Moraal van het verhaal; laat het never nooit meer uit de klauwen lopen. Wees streng voor jezelf, maar vergeet ook niet jezelf te belonen voor de tijd dat het goed gaat.

R

Revolutionair

Gast
Ik heb ook een update:

Mijn ghb gebruik ging weer goed dit jaar.
Kocht elke keer 250ml deelde dat met mensen en vrienden en na 2 of 3 dagen was dat altijd op en klaar.
Wat valium en baclofen er in de 2 dagen of 3 dagen erna (niet altijd nodig maar die valium geeft zo een ontspannen sfeer)

Nu had ik ghb gekocht 250ml en was 2 dagen met vrienden bezig. Ik had coke gekocht maar dit keer 6 gram zeer goede flakes.
Toen kwam ik thuis liet ik mijn flesje ghb vallen op de grond (ook nog op het tapijt :facepalmman2:)

Dus ik baalde als een stekker!
Ik zat op 4ml per uur of 2 uur omdat ik ook aan de coke was.
Dus geen kans om af te bouwen en midden in mijn space samen met de coke.

Toen heb ik besloten nog een flesje te kopen.
Weer naar vrienden gegaan gedeeld en afgebouwd ondertussen na dat ik weg was.

De coke was op zijn einde en had nog een behoorlijke fles ghb over maar ik betrapte me er op dat ik toch weer een iets hogere dosis nam nadat ik al had afgebouwd.
Dus heb ik het door de w.c. gespoeld met het idee dat ik dan niet in de verleiding kom om het uit te stellen.

Pilletjes erin valium baclofen.
En ik kreeg ineens een nare afkick!
Zo lang niet gehad...
Omdat die pilletjes normaal de comedown helemaal onderdrukken.

Toen ben ik uit gaan zoeken wanneer ik voor het eerst had besteld en wanneer ik was gestopt.
7 dagen!
Dat doe ik dus nooit meer al een hele lange tijd, maar het gekke was dat ik de ene fles dagen heb gedeeld en heb laten vallen. En de andere fles voor een kwart heb weg gespoeld.

Dus zoveel had ik niet gebruikt voor mijn doen want de 250ml gaat vaker binnen 3 dagen op.
Voor het eerst ook 6 uur lang geslapen midden in mijn ghb gebruik en coke gebruik 2x achter elkaar.
Wat ook weer vreemd is want na 2 1/2 uur a 3 uur zou ik wakker schikken normaal.

Ik heb de hele week veel meer geslapen als normaal en weinig gebruikt van ghb in vergelijking als normaal.
Maar wel heel erg lang, een week doe ik nooit maar was de tijd een beetje kwijt door de vele bezoeken en feestjes die ik had.

Mijn conclussie hieruit dat ik als aanvulling van dit topic wil geven is.
Wanneer ik exreem hoog dosseer maar het bij 3 dagen hou is er niks aan de hand.

Maar als ik heel laag dosseer maar een week lang dan krijg ik een vervelende comedown.
Ik had al een langere tijd niks gebruikt en had even zin om los te gaan vandaar ook mijn grote inkoop van coke voor eigen (gedeelde) gebruik.

Zodra je de grens over gaat van 3 dagen kan je een behoorlijke klapper verwachten...

Ik ben nu al weer een tijdje nuchter en er is niks aan de hand maar wou dat toch even delen.
Toch weer een slippertje gemaakt met ghb terwijl ik al zo lang tervreden gebruik.
En een leerzame ervaring dat de lengte van het gebruik meer uitmaakt dan de hoge dosering in een paar dagen.

Nu maar even 2 maandjes ghb pauze.
Iemand de zelfde ervaring als mij?

Sunnydf

Experimenterende gebruiker
Ja mijn mattie;

Zou baclofen krijgen 5 doosje 25 mg en 4 doosjes diazepam

Nu zijn er leveringsproblemen en heeft X 2doosje baclofen 10 mg. En nog iets van 6 oxazepam 50mg . Werkte helemaal niets!!

Vorige keer ben ik in 5 dagen van 200 mg baclofen en 8 a 10 diazepam naar beiden 0 gegaan deze manier is van ameisen.velen vinden het te hoog.voor mij werkt het. Voor X zeker.niet voor de roes.maar als ik en vooral X lager begin is de afkick weer heftig aanwezig. De 1e 3 dagen zijn cruciaal

Situatie is wanhopig.dus ik smeek jullie hier ook wanhopig om hulp zodat ik X eens kan helpenm X is diegene die mij altijd bijstond. Ook om dat de g over een week op is met geluk nog een week. En wij geen nieuwe meer krijgen nu dus:

Om de 2 uur 2.5
30x 10 mg baclofen
8 ox

X kan beslist niet aan meer of andere middelen(lyrica) komen..

De afkick is zo afschuwelijk om te zien. Ik herken het.X kan dat niet aan het doorzetten zoals hierboven beschreven.

X staat ook onder toezicht .eigenlijk wangedrag puberkind(geen detentie etc(.Maar X kan hier niet mee naar buiten komen. Dan springt ex op voogdij puber.X is altijd.steun en toeverlaat geweest . Ex het tegenovergestelde .sindsdien is puber extreem gedrag gaan vertonen. X strijd voor voogdij op verzoek puber. kan geen afkick veroorloven en zeker geen kliniek hierdoor of ambulantemhulp.ik hoop dat X niet veroordeelt word

Conjo,fear, iedereen die ik vergeten ben maar mij zo goed Heeft geholpen ?

R

Revolutionair

Gast
De 1e 3 dagen zijn cruciaal

Ja klopt de eerste 3 dagen erna was kut!
Maar daarna was ik weer goed.
Ik zorg voor dat ik aan de ghb ga dat ik minimaal 2 dozen baclofen van 25mg heb en 2 dozen Diazepam van 10mg en 1 doos gabapentine.

Na de ghb maak ik nog geen 1 hele strip van die diazepam op. Wel een strip baclofen.
Maar wil het gewoon hebben in huis.

Ik krijg het van mijn dokter maar hij wil me niet zo vaak voorschrijven meer.
Dus ik koop ook bij zodat ik altijd 2 volle dozen heb.
Die gabapentine is het meest lastige die willen ze niet zomaar geven terwijl dat juist de slaappil is van het setje na gebruik.

Gelukkig heb ik dealer en leg hem uit dat ik 400mg gabapentine van Teva nodig heb.
En dan heb ik het binnen een week.
Wel duur.
Maar top dat hij regeld wat je wilt.
Alle medicijnen (nederlands) en alle soorten drugs.

Apotheek prijzen mag je wel noemen.
Die baclofen 25mg in doos kost €7.45 van 30 stuks.
Als je weet wat ze voor die 10mg vragen op straat dan kan je daar een gram coke van kopen.
Dus dat doe ik niet meer.

Krijg nu baclofen tegen de zucht :wink:
Dus dat is wel lekker 7.45 van mijn eigen risico is perfect.
Diazepam doosjes zijn vet goedkoop tegenwoordig.
Nog wel bijna het dubbele als in de Apotheek maar dat is prima.

Lyrica kan je makkelijk bestellen online..

Sunnydf

Nu via huisarts voor 2 weken 4x10 mg diazepam per dag. Meer niet.

Dat is te weinig. Maar het is iets.
Nu nog die baclofen maar 3 strips 10 mg.

Online bestel ik nooit altijd via zelfde dealer die heeft geen lyrica. Wel baclofen Maar nu voor 3 weken een vervanger..die melkt uit niet normaal voor 2 doosjes 10 mg(25 heeft hij en dealer niet) kan ik ook een maand zorgverzekering betalen. Dat is geen optie.

X kan huisarts niet benaderen. Met een tiener of welk minderjarig kind dan ook klop je niet even aan tegen cravings voor een verslaving.

Ik Heb al eerder meegemaakt dat daar een melding uit voorkwam. De zogenoemde zorgwet gaat dan voor op de privacywet

Sunnydf

X heeft nu dit:
250/300 ml ghb
Gister 3500 phenibut genomen.dit werkte maar iets.vorige keren kon x na 1 keer phenibut direct over op baclofen/diazepam.

Vanochtend 1000 Phenibut genomen. Nu Is het op. X is daar strikt in. Dat heeft wel gezorgd dat de dosering van 2.5 naar 1.2 kan.
Om 16.00 was het tijd voor een nieuwe ronde.

X is gestopt.en direct 40mg baclofen en 30mg diazepam gepakt.

2 uur daarvoor heeft x 30 mg diazepam en een ox 50 mg genomen.

Let wel. Ga nooit aan de phenibut! De enige reden dat x er niet aan verslaafd raakt is omdat het x een opgejaagd rotgevoel geeft. Het dient dus alleen het doel hun te vervangen en verlagen en x kan niet wachten tot phenibut voorbij is.het werkt wel bij x

Op dit moment heeft x van de huisarts voor 4 weken(is verlengd) 40 mg diazepam per dag.

Vandaag bij de dealer 2 doosjes diazepam 10 mg gehaald

Ter beschikking 30 stuks baclofen.

Hier moet x het mee doen.

Kan iemand aan de hand hiervan een schema opbouwen.belangrijk is dat baclofen zeker 3 dagen word ingezet.

Aan alle kanten gabapentine geprobeerd.onmogelijk.

Lyrica via psychiater angstklachten maar dat word pas volgende week.teruggekoppeld.en gezien de terughoudendheid ivm kind in huis.zal de dosis heel laag zijn.opbouw van 2 maanden.

Mocht dat doorgaan niet geschikt voor nu dus.

Kan iemand helpen met schema?

R

Revolutionair

Gast
X is gestopt.en direct 40mg baclofen en 30mg diazepam gepakt.

2 uur daarvoor heeft x 30 mg diazepam en een ox 50 mg genomen.

Dat betekend 60mg Diazepam in 2 uur tijd.
Dat is veels te veel.
In sommige gevallen geven ze 3x 15mg diazepam per dag na een jaar verslaving.
Zonder er iets bij.
Dat is echt zwaar!
Maar niet zoveel mogelijk naar binnen gooien.

20mg Diazepam met 40mg Baclofen moet je minimaal 6 uur uitzitten en dat is genoeg.
Daarna kan je over op 10mg Diazepam.
Anders belast je je lichaam alleen maar meer.
De baclofen werkt rond de 6 uurtjes maar de valium piekt op 12 uurtje! En is 24 later nog actief.

Ik herken het wel van verschillende mensen dat ze zeggen niks te voelen van de valium.
Maar hou het sws onder de 50mg op een dag en hou er rekening mee dat de volgende dag de dosis van gisteren nog actief is.
Dus dan is 50mg al sws te veel.

Nu met al die medicijnen kan je het beste geen G meer nemen.

Dat Baclofen verhaal is zo vervelend.
Die is zo belangrijk in dit verhaal en werkt zo kort.
Iedereen kan er zo moeilijk aan komen.
Maar als een dokter Jellinek op beld en vraagt of hij het kan uitschrijven (met de rede dat je het op straat koopt)
Zegt Jellinek dat het beter is dat x het bij de Apotheek haalt.
Dus daar is een ingang

Sunnydf

Oké bedankt voor het advies.
Ben nu ook bij X en X heeft niet de behoefte weer baclofen,diazepam te pakken en geen craving. Ik denk dus dat je gelijk hebt.

De 1e keer van X was een verslaving ghb en Oxazepam.en alleen die doseringen werkte(interessant..ook afgekickt van Oxazepam direct en daarna kunnen stoppen met diazepam)

Nu heeft X 2 jaar xyrem gehad(narcolepsie..zuivere ghb) en overdag methylfenidaat. Totdat X compleet veranderde en eindigde in een depressief hoopje ellende .uiteindelijk kwamen ze af van de diagnose narcolepsie en heeft het slaapkliniek vastgesteld dat het slaapritme van 6.00 tot 13.00 verankert zit...toen een paar jaar de bekende pammetjes. Gevolg een hoop tolerantie en verslaving.

4 jaar geleden begonnen met in slaap komen normale dosis ghb.geen outgaan. 4 jaar maar 0.6 verhoogd (startdosering 1.5) en doordat het geen hoge dosis was.ook niet het bekende dopamine/afkick wakker schrikken.

Gewoon doorslapen tot ochtend.

Tot een paar dagen terug....boem..wakker met alles erop en eraan .proberen te negeren overdag ..geen houden meer aan.

Nu is X tevreden hoe het gaat. Maar Wat te doen met de nacht..

Normaal gebruik je dus gabapentine. Soms paar maanden doorbijten.maar bij X niet..
X heeft DSPS en een tienerzoon die elke ochtend 6 uur opstaat.komende 4 maanden niet naar school gaat en om achterstand te voorkomen met X (oud leerkracht) de dag doorkomt.

Psychiater buigt zich over lyrica.maar is daar zelf bijna bang voor.door eigen ervaringen. Weet ook niet van de GHB en jarenlang ingezet als slaapmiddel.

Iemand daar tips voor?

R

Revolutionair

Gast
Nu is X tevreden hoe het gaat. Maar Wat te doen met de nacht..

Dat is dus die Gabapentine..
Dat houd de huishouding van de dopamine in controle...
Ik ga nooit lang door. Maximaal een paar dagen maar schrik dus ook wakker na 3 uur trillend van de dopamine.

Maar dat houd het tegen.
Het is een antiepilectica geweldig spul!
Ik neem 20mg Diazepam en 40mg Baclofen en 2x 400mg gabapentine en slaap dan na een binge van 3 tot 7 dagen zo 14 tot 18 uur lang.. en dan ben ik er uit...

Met Diazepam en Baclofen heb je nog steeds kans op een psychose omdat je niet kan slapen en die dopemine maar versnelt blijft afgeven.
En je dan te lang wakker bent.

Maar daar is heel moeilijk aan te komen.
Ken ook maar 1 persoon die het kan regelen op straat.
Dokters schrijven het ook niet graag voor..
Maar ja Jellinek is weer die zelfde ingang want hun gebruiken het ook.

20190926_213739.jpg

Dit is dat spul.
Ga dit weekend even een nieuwe doos halen want ik geloof dat dit sws helpt als je ghb hebt gebruikt om alles onder controle te krijgen.

Ja die Lyrica is heftig spul dat je beter niet kan gebruiken.
Beter die andere 3.
En dan geen g meer of Lyrica erbij...

R

Revolutionair

Gast
X heeft DSPS en een tienerzoon die elke ochtend 6 uur opstaat.komende 4 maanden niet naar school gaat en om achterstand te voorkomen met X (oud leerkracht) de dag doorkomt.

Lees dit nu net pas.. Net overheen gelezen.
Ik snap dat ze verantwoordelijk heden heeft.
Maar is er niet iemand die heel even op het kind kan letten?
De ghb afkick die zij heeft is van langdurig gebruik toch? Dat is best gevaarlijk.
Als ze nu een keertje 15 uur zou kunnen slapen dan moet ze dat doen.
Een kind staat altijd op de eerste plaats, maar als de moeder in een zware afkick zit dan zou er toch een oplossing moeten komen dat zij kan herstellen.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Super lief! Alleen heb ik geen idee hoe ik aan diazepam etc kan komen.. Denk dat de huisarts dat niet zomaar voorschrijft.. heb nu al een paar keer phenibut op en dan slaap ik feministe wel heerlijk, ben alleen bang voor hoe ze het omschrijven. Heb echt geen idee wtf ik moet doen. Ben er zo klaar mee..

R

Revolutionair

Gast
Super lief! Alleen heb ik geen idee hoe ik aan diazepam etc kan komen.. Denk dat de huisarts dat niet zomaar voorschrijft.. heb nu al een paar keer phenibut op en dan slaap ik feministe wel heerlijk, ben alleen bang voor hoe ze het omschrijven. Heb echt geen idee wtf ik moet doen. Ben er zo klaar mee..

Dat is een aanname wat je doet.
Ga naar de huisarts en vertel hem dat je verslaafd bent geworden aan ghb en dat je in de afkick zit en dat je die medicijnen nodig hebt.
Hij kan je echt niet naar huis sturen zonder wat te geven.
De meeste weten echt wel dat het gevaarlijk is.
Anders dring je er maar op aan om een kliniek te bellen met hem, dat kan gewoon.
En hij heeft beroepsgeheim dus tegen hem kan je alles vertellen.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Dat is een aanname wat je doet.
Ga naar de huisarts en vertel hem dat je verslaafd bent geworden aan ghb en dat je in de afkick zit en dat je die medicijnen nodig hebt.
Hij kan je echt niet naar huis sturen zonder wat te geven.
De meeste weten echt wel dat het gevaarlijk is.
Anders dring je er maar op aan om een kliniek te bellen met hem, dat kan gewoon.
En hij heeft beroepsgeheim dus tegen hem kan je alles vertellen.
Nou ik heb dus al een keer contact gehad met een kliniek en die vroegen toen hoe lang ik GHB al gebruikte en heb ze toen vertelt vanaf juni ongeveer maar wel echt elke dag, nam het zelfs mee naar mn werk en zij kwamen direct met het feit dat ik me moest laten opnemen en daar zit ik echt niet op te wachten. Ik volg een studie waarbij ik fulltime werk in de haven en ik denk als zij er achter komen dat ik gelijk me spullen kan pakken.. Ben echt radeloos.. Was blij met phenibut omdat ik daardoor heerlijk slaap maar ik ben nu alweer een uur van alles aan het lezen op dit forum en 80% omschrijft phenibut as a hell of a drug .

Nystagmus

Ik vrees dat er echter niets anders op zit dan je te laten behandelen door professionals en niet zelf moet gaan aanklooien met andere drugs. Phenibut is nog verslavender dan GHB. Grote kans is dat je opgenomen zal moeten worden eerst voor de detox en dan het afkicken. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk via de huisarts in de verslavingszorg zien te komen.

GHB verslaving is een nachtmerrie, zodanig dat sommige ervaren drugs gebruikers hier op het forum het niet durven te nemen.

Sterkte en succes.

Nou ik heb dus al een keer contact gehad met een kliniek en die vroegen toen hoe lang ik GHB al gebruikte en heb ze toen vertelt vanaf juni ongeveer maar wel echt elke dag, nam het zelfs mee naar mn werk en zij kwamen direct met het feit dat ik me moest laten opnemen en daar zit ik echt niet op te wachten. Ik volg een studie waarbij ik fulltime werk in de haven en ik denk als zij er achter komen dat ik gelijk me spullen kan pakken.. Ben echt radeloos.. Was blij met phenibut omdat ik daardoor heerlijk slaap maar ik ben nu alweer een uur van alles aan het lezen op dit forum en 80% omschrijft phenibut as a hell of a drug .

Sunnydf

Lees dit nu net pas.. Net overheen gelezen.
Ik snap dat ze verantwoordelijk heden heeft.
Maar is er niet iemand die heel even op het kind kan letten?
De ghb afkick die zij heeft is van langdurig gebruik toch? Dat is best gevaarlijk.
Als ze nu een keertje 15 uur zou kunnen slapen dan moet ze dat doen.
Een kind staat altijd op de eerste plaats, maar als de moeder in een zware afkick zit dan zou er toch een oplossing moeten komen dat zij kan herstellen.

Kind staat op 1. Kind kan niet ergens anders heen. Heeft veel angsten tijdelijk.

Met de baclofen en diazepam was het gelukt.. tot het op was...na 2,5 dag al.
Nu wel wat diazepam die opgespaard moet worden voor de nacht. En een 1e strip lyrica 150mg. Afschuwelijk vind X slaapt er niet door in de nacht.overdag enorm depressief valt om van de slaap.en... van 1.nogwat. maf X geluk hebben bij 2.5 er weer even vanaf te zijn.

Als jullienhier met de beste bedoelingen en kennis het niet weten... X moet voogdij . Met kliniek geen optie

Een nachtmerrie en kwelling.
Geen geld.
Maandag rechtsherstel

En de enige oplossing is een week baclofen(geen 10mg stripjes) en diazepam

Dat verslaafden nooit suïcidale gedachten hebben of zou het een taboe zijn. X had ze ineens wel. Door dreigend verlies voogdij of lyrica? Ik vermoed absoluut het laatste. Stond erop dat X het gisteravond niet meer nam. Zelfs 30mg diazepam laten x elke 2 uur wakker worden.nog niet badend in zweetm.nog niet....

Huisartsen willen absoluut niets meer voorschrijven.

R

Revolutionair

Gast
Beter dat jij er bent nu heeft ze iemand die haar kan bijstaan.
Je weet nu wel wat te doen.
Ik blader dit topic ook af en toe weer door hoe de ene het doet en de andere.
Je ziet dat iedereen het anders doet maar met de zelfde middelen en soms op dezelfde manier.
Rn dat komt meestal wel goed

R

Revolutionair

Gast
Maakt ghb en pep de afkick zwaarder?
Ook al ben je gestopt met alle 2?
Ik heb het nu een keertje 3 dagen gedaan en moest 2x zoveel baclofen slikken om me normaal te voelen.

Komt dat door de versnelde afgifte van dopamine icm met de afgifte van de dopamine van speed die zo lang doorwerkt?

Normaal nergens last van na 3 dagen gebruik.
Pilletjes erin een beetje stoned en weer goed.

Nu had ik echt last.
Had hoge dosisen baclofen nodig.

Iedereen zegt goude combi.
Maar nog geen positieve ervaring gehad.
Iemand hier die het ook zwaarder krijgt van pep?

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Maakt ghb en pep de afkick zwaarder?
Ook al ben je gestopt met alle 2?
Ik heb het nu een keertje 3 dagen gedaan en moest 2x zoveel baclofen slikken om me normaal te voelen.

Komt dat door de versnelde afgifte van dopamine icm met de afgifte van de dopamine van speed die zo lang doorwerkt?

Normaal nergens last van na 3 dagen gebruik.
Pilletjes erin een beetje stoned en weer goed.

Nu had ik echt last.
Had hoge dosisen baclofen nodig.

Iedereen zegt goude combi.
Maar nog geen positieve ervaring gehad.
Iemand hier die het ook zwaarder krijgt van pep?

Iedereen heeft het altijd over versnelde afgifte van dopamine, maar dat heeft er heeft er helemaal niks mee te maken. Geen idee hoe die fabel de wereld in is gekomen.

De afkick heeft te maken met enerzijds een overmaat aan glutamate waarmee je hersenen worden overspoeld. En daarnaast met de downregulatie van je GABA B receptoren. Baclofen werkt primair op de laatstgenoemde receptor en reguleert daarnaast ook enigszins de overvloed aan glutamate. Daarom werkt het zo goed.

Verder heeft je pep er niks te maken met de zwaardere afkick. Je begint je met jouw huidige gebruik op HEEL glas ijs te bevinden. Na iedere GHB binge komen de ontwenningsverschijnselen eerder en zijn ze harder. Als ik 1 dag GHB neem kan ik 5-6 dagen amper slapen en heb ik de hele dag angsten en klamme handen. Je lichaam vergeeft je het misbruik niet en gaat je iedere keer harder straffen even non wetenschappelijk gezegd.

R

Revolutionair

Gast
Je begint je met jouw huidige gebruik op HEEL glas ijs te bevinden. Na iedere GHB binge komen de ontwenningsverschijnselen eerder en zijn ze harder.

Hey Fear bedankt voor je zorgen en je waarschuwing.
Maar er zijn geen problemen aan deze kant. Na me te hebben misdragen stop ik 2 maanden met het gebruik van ghb. Zoals toen.
Daarna weer een binge gehad en die was weer heerlijk.

Als ik 1 dag GHB neem kan ik 5-6 dagen amper slapen en heb ik de hele dag angsten en klamme handen.

Deze problemen klinken zeer ernstig en je hebt waarschijnlijk een hele lange tijd achter elkaar gebruikt wat ik nooit echt heb gedaan.
Ik herken deze problemen niet bij mezelf.
Daar kom je zelf eigenlijk al op het verhaal dat je de versnelde afgifte van dopamine een fabeltje vind.
Dat is uit onderzoek gebleken dat het zo werkt.
Dat is de rede waarom je niet kan slapen.
Kijk eens terug in dit topic en doe eens online onderzoek en je zult er achter komen dat het geen fabeltje is.

Mijn dokter en de verslavingsarts die daar werkt schrijven mij echt niet zomaar gabapentine voor dat is niet een medicijn dat je zomaar voorgeschreven krijgt.
Maar dat heeft daar mee te maken.

R

Revolutionair

Gast
Even een update onder dit topic aangezien dit topic de meest waardevolle informatie bevat voor ghb gebruikers.
Ik ben een paar keer in herhaling gevallen in dit topic omdat vragen elke keer weer naar boven kwamen.

Na 3 jaar tevreden ghb te gebruiken en niet in een verslaving te vallen bing ik nog steeds vaak 3 dagen door en hou pauzes van een paar weken tot een paar maanden soms.

Bij het begin moest ik na een bing 3 dagen lang Baclofen en Diazepam slikken om de comedown op te vangen die niet heel heftig was maar dat ik me wel lekker voelde.
Ik wil daar ook bij vermelden dat ik het heerlijk vind om 3 dagen aan de ghb te gaan en ook heerlijk om een paar dagen daarna aan de Diazepam te gaan.
Lekker onder de dekens film kijken samen met een vriendin of alleen, maakt niet uit.

Maar dat is veranderd nu ik na een aantal jaar ghb gecontroleerd gebruik.
Nu stop ik gewoon vanaf 3ml en neem ik 1 en 1/5 uur later een Baclofen 25mg en 10mg Diazepam en blijf ik nog 6 uur wakker en dan neem ik weer het zelfde.
Dan val ik in slaap 12 uur lang en word wakker en dan is het klaar.
Voel me goed en heb geen Baclofen meer nodig of een benzo terwijl dat eerder wel zo was.

Mijn lichaam heeft zich aangepast en verwerkt het nu meteen en slaap gewoon lekker.
Toevallig nog een bloed onderzoek gedaan waar ook de kalium en natrium waarders werden nagekeken op verzoek omdat ik nieuwschierig was.
Ben helemaal gezond.
Het is niet voor iedereen weggelegd om zulke lange bings te houden met ghb.
Maar in de jaren heb ik een gebruik ontwikkeld dat voor mij werkt.

In December meer gebruikt dan normaal (gepland)
Maar niks aan de hand.
Ook in het hoofd houden dat ik soms weer 2 maanden geen ghb gebruik en train en gezond eet etc.
Maar het is een interessant gegeven dat je lichaam zich aanpast en er ook er mee weet om te gaan als je weet wat je doet en het niet uit de hand laat lopen.

Ik dacht dat dit wel een interessant gegeven was om te delen voor de mensen die ghb gebruiken.
Ook al bing je, hou genoeg pauze ertussen om op te knappen dan loopt het niet zo snel mis.
En je lichaam is een gecompliceerd maar ook machtig element die zich kan aanpassen aan de situatie waarin je verkeerd.

Maar als je eenmaal ghb misbruikt een langere tijd dan duurt het herstel ook heel lang en kan je dit niet doen wat ik doe.

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Even een update onder dit topic aangezien dit topic de meest waardevolle informatie bevat voor ghb gebruikers.
Ik ben een paar keer in herhaling gevallen in dit topic omdat vragen elke keer weer naar boven kwamen.

Na 3 jaar tevreden ghb te gebruiken en niet in een verslaving te vallen bing ik nog steeds vaak 3 dagen door en hou pauzes van een paar weken tot een paar maanden soms.

Bij het begin moest ik na een bing 3 dagen lang Baclofen en Diazepam slikken om de comedown op te vangen die niet heel heftig was maar dat ik me wel lekker voelde.
Ik wil daar ook bij vermelden dat ik het heerlijk vind om 3 dagen aan de ghb te gaan en ook heerlijk om een paar dagen daarna aan de Diazepam te gaan.
Lekker onder de dekens film kijken samen met een vriendin of alleen, maakt niet uit.

Maar dat is veranderd nu ik na een aantal jaar ghb gecontroleerd gebruik.
Nu stop ik gewoon vanaf 3ml en neem ik 1 en 1/5 uur later een Baclofen 25mg en 10mg Diazepam en blijf ik nog 6 uur wakker en dan neem ik weer het zelfde.
Dan val ik in slaap 12 uur lang en word wakker en dan is het klaar.
Voel me goed en heb geen Baclofen meer nodig of een benzo terwijl dat eerder wel zo was.

Mijn lichaam heeft zich aangepast en verwerkt het nu meteen en slaap gewoon lekker.
Toevallig nog een bloed onderzoek gedaan waar ook de kalium en natrium waarders werden nagekeken op verzoek omdat ik nieuwschierig was.
Ben helemaal gezond.
Het is niet voor iedereen weggelegd om zulke lange bings te houden met ghb.
Maar in de jaren heb ik een gebruik ontwikkeld dat voor mij werkt.

In December meer gebruikt dan normaal (gepland)
Maar niks aan de hand.
Ook in het hoofd houden dat ik soms weer 2 maanden geen ghb gebruik en train en gezond eet etc.
Maar het is een interessant gegeven dat je lichaam zich aanpast en er ook er mee weet om te gaan als je weet wat je doet en het niet uit de hand laat lopen.

Ik dacht dat dit wel een interessant gegeven was om te delen voor de mensen die ghb gebruiken.
Ook al bing je, hou genoeg pauze ertussen om op te knappen dan loopt het niet zo snel mis.
En je lichaam is een gecompliceerd maar ook machtig element die zich kan aanpassen aan de situatie waarin je verkeerd.

Maar als je eenmaal ghb misbruikt een langere tijd dan duurt het herstel ook heel lang en kan je dit niet doen wat ik doe.

Interessant. Ik heb precies deze aanpak met mijn kratom en phenibut. Periodiek gebruik en daarna goed afbouwen. Echter weet ik absoluut zeker dat mij dit met GHB niet gaat lukken.

Ik geloof niet dat ik ooit 100% sober door het leven kan gaan ondanks dat ik dit heel graag zou willen. En ik weet zeker dat veel meer verslaafden dit van zichzelf weten. Je kunt beter leren gematigd te gebruiken in plaats van volledig abstinent.

Heel goed van je dat dit lukt met je geliefde GHB. Ik hoop voor je dat dit lang goed gaat.

Hey Fear bedankt voor je zorgen en je waarschuwing.
Maar er zijn geen problemen aan deze kant. Na me te hebben misdragen stop ik 2 maanden met het gebruik van ghb. Zoals toen.
Daarna weer een binge gehad en die was weer heerlijk.

Deze problemen klinken zeer ernstig en je hebt waarschijnlijk een hele lange tijd achter elkaar gebruikt wat ik nooit echt heb gedaan.
Ik herken deze problemen niet bij mezelf.
Daar kom je zelf eigenlijk al op het verhaal dat je de versnelde afgifte van dopamine een fabeltje vind.
Dat is uit onderzoek gebleken dat het zo werkt.
Dat is de rede waarom je niet kan slapen.
Kijk eens terug in dit topic en doe eens online onderzoek en je zult er achter komen dat het geen fabeltje is.

Mijn dokter en de verslavingsarts die daar werkt schrijven mij echt niet zomaar gabapentine voor dat is niet een medicijn dat je zomaar voorgeschreven krijgt.
Maar dat heeft daar mee te maken.

Gabapentine werkt inderdaad goed. Neem je elke dag Gabapentine? Of neem je het alleen na een GHB binge?

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
Heel goed van je dat dit lukt met je geliefde GHB. Ik hoop voor je dat dit lang goed gaat.

Ja bedankt man!
Heb dit nu met coke en ghb.
Na een tijdje gebruik geen cravings.
Vind het fijn om juist weer een tijdje nuchter te zijn.

Gabapentine werkt inderdaad goed. Neem je elke dag Gabapentine? Of neem je het alleen na een GHB binge?

Gebruik het bijna helemaal niet meer.
Heb uitschietersdat ik 5 dagen g gebruikte en dan die zelfde maand weer.
Dan is Gabapentine een must.
Maar zoals ik net vertelde heb ik bijna nergens meer last van na een bing.

Heb je het gebruikt na ghb?

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Ja bedankt man!
Heb dit nu met coke en ghb.
Na een tijdje gebruik geen cravings.
Vind het fijn om juist weer een tijdje nuchter te zijn.

Gebruik het bijna helemaal niet meer.
Heb uitschietersdat ik 5 dagen g gebruikte en dan die zelfde maand weer.
Dan is Gabapentine een must.
Maar zoals ik net vertelde heb ik bijna nergens meer last van na een bing.

Heb je het gebruikt na ghb?

Mijn laatste gtje was ongeveer 1 jaar geleden. Miss gaat bingen bij mij ook weer goed daardoor maar ik ga me er niet aan wagen..

Heb Gabapentine nooit gebruikt. Wel Pregabalin (Lyrica) en baclofen wat beide heel goed werkt tegen die shitty afkick

R

Revolutionair

Gast
Mijn laatste gtje was ongeveer 1 jaar geleden. Miss gaat bingen bij mij ook weer goed daardoor maar ik ga me er niet aan wagen..

Goed om te horen man!
Je wou er echt vanaf en kon er niet mee omgaan.
Heel goed dat je bent gestopt.
Als je niet goed met een drugs kan omgaan dan moet je er mee stoppen en gewoon niet meer gebruiken.

Keep up the good work!

R

Revolutionair

Gast
Dankjewel man! Waardeer ik.

Nog wel een vraagje.
Je bent wel al het hele jaar mee aan het discussiëren.
Dus zit het nog wel in je hoofd of helpt het juist om er over te praten?
Of blijft Ghb een gevaar voor je?

Begrijp me niet verkeerd ik vind het goed wat je doet.
Je deelt je verhaal zodat mensen kunnen lezen wat een narigheid ghb kan brengen als je er verkeerd mee om gaat net als een paar andere mensen hier.
En zo deel ik weer de leuke kant van ghb en net als @Natozlato die ook weer de leuke kant van deze drugs belicht.

Wat je dan wel weer ziet is dat b.v. iedereen om me heen die Ghb al vele jaren met plezier gebruiken zonder problemen niet snel op dit forum hun verhaal doen. Maar dat mensen die in de problemen zijn gekomen via google dan op dit forum komen en dan vaak hulp zoeken.
Dus zie je vaak dat mensen die hier vaak zijn een angst hebben ontwikkeld voor zonder het daadwerkelijk te kennen.
Heb is niet te vergelijken met Heroïne wat je wel vaker hoort of Basecoke.
Dat maakt je echt echt kapot ook als je het zou gebruiken zoals ik het gebruik.

Je hebt uiteindelijk wel de beste topic over Ghb gecreëerd op dit forum.
Ik denk dat heel veel mensen die geen account aanmaken dit topic wel vaker doorspitten om informatie te vergaren.

Dus probs voor dat! 💪🏼👍🏼✌🏼

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Nog wel een vraagje.
Je bent wel al het hele jaar mee aan het discussiëren.
Dus zit het nog wel in je hoofd of helpt het juist om er over te praten?
Of blijft Ghb een gevaar voor je?

Begrijp me niet verkeerd ik vind het goed wat je doet.
Je deelt je verhaal zodat mensen kunnen lezen wat een narigheid ghb kan brengen als je er verkeerd mee om gaat net als een paar andere mensen hier.
En zo deel ik weer de leuke kant van ghb en net als @Natozlato die ook weer de leuke kant van deze drugs belicht.

Wat je dan wel weer ziet is dat b.v. iedereen om me heen die Ghb al vele jaren met plezier gebruiken zonder problemen niet snel op dit forum hun verhaal doen. Maar dat mensen die in de problemen zijn gekomen via google dan op dit forum komen en dan vaak hulp zoeken.
Dus zie je vaak dat mensen die hier vaak zijn een angst hebben ontwikkeld voor zonder het daadwerkelijk te kennen.
Heb is niet te vergelijken met Heroïne wat je wel vaker hoort of Basecoke.
Dat maakt je echt echt kapot ook als je het zou gebruiken zoals ik het gebruik.

Je hebt uiteindelijk wel de beste topic over Ghb gecreëerd op dit forum.
Ik denk dat heel veel mensen die geen account aanmaken dit topic wel vaker doorspitten om informatie te vergaren.

Dus probs voor dat! 💪🏼👍🏼✌🏼

Dit topic heb ik puur gemaakt zodat mensen veilig kunnen afkicken. Verder ben ik van mening dat mensen helemaal zelf moeten weten of ze gebruiken. GHB is een geweldige drug. Alleen niet voor mij helaas..

Het zit niet langer meer in mijn systeem. Heb totaal geen cravings meer. Vind de discussies wel interessant in dit topic dus daarom post ik af en toe nog.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan