Zou je mij een biografie kunnen geven hoe jouw recreatieve gebruik zo heeft kunnen escaleren tot de situatie waar je nu in verkeerd? Dit om in te zien hoe een G-verslaving er in sluipt.
Ga t 'n beetje proberen te beschrijven.
Aantal jaren geleden begonnen met blowen, daarbij leerde ik mensen kennen die ook wel eens xtc slikte. Daar was ik meteen helemaal gek van, daardoor wou ik echt van alles proberen. Vrijwel alle voor de handliggende middelen geprobeerd maar uiteindelijk blijven hangen bij speed, cocaine, xtc en veel wiet.
Toen ik wat ouder werd begon ik veel naar hardstyle feestjes te gaan. Het gebruik werd toen steeds meer, uiteindelijk elk weekend wel xtc, cocaine of speed. Blowen deed ik sowieso dagelijks.
Tot ik 1 keer na 'n avond xtc gebruik in 'n psychose ben geraakt. Sindsdien lijd ik aan een angststoornis met paniekaanvallen. Ik kon eigenlijk geen stimulerende middelen meer gebruiken zonder dat ik de dag erna constant last had van paniekaanvallen en angsten. Ook had ik gewoon op de dagen dat ik niet gebruikte zeer veel last van angsten en paniekaanvallen. Ook ben ik sindsdien gestopt met blowen, daar werd ik helemaal naar van. Ik vond dit zo verschrikkelijk, en in plaats van te stoppen met het gebruik van middelen en hulp te zoeken voor m'n angsten ging ik opzoek naar middelen die misschien m'n angst konden dempen. Eerst gebruikte ik dan zeer veel alcohol tegen de angst maar dat gaat later juist tegen je werken.
Uiteindelijk op t spoor van GHB en benzo's gekomen. Dit waren wonder middelen voor mij toen, 0 last meer van angsten terwijl ik wel stimulerende middelen gebruikte. Eerste maanden gebruikte ik het alleen in t weekend, tot m'n weekend al op donderdag begon. Ik gebruikte dan 250ml van donderdag tot zondag avond. Ook gebruikte ik dagelijks zo'n 50 tot 75mg oxazepam.
GHB is zo ontzettend verslavend, het maakt zorgeloos, zelfverzekerd, geen kater, goedkoop, angstdempend en betere seks. Ik dacht altijd dat ik de controle over GHB had maar het heeft me al die tijd in z'n greep gehad. Ik was de controle al heel snel kwijt. Ik gebruikte GHB meteen al om m'n gevoelens te dempen in plaats van recreatief. Dat is wel 1 van de grootste redenen geweest dat ik er zo snel verslaafd aan ben geraakt.
Uiteindelijk zelfs de keuze genomen om het op m'n werk ook te gebruiken en zo ben ik zeer snel lichamelijk verslaafd geraakt. Ik gebruikte toen namelijk elke 2 uur, ook snachts. Met zeer snel bedoel ik 7 dagen ongeveer. Daarna moest ik dus binnen 2 uur 'n buisje nemen om te kunnen functioneren, en niet alleen meer omdat ik t wou. Dit heb ik zo'n 6 maanden volgehouden toen. Totdat ik zoveel gebruikte (6ml per 1.5u) dat ik nog maar amper kon slapen. Oxazepam werkte ook niet meer om te slapen. Ik sliep misschien 2 of 3 uur per nacht, en dan wel gewoon werken. Ik ben uiteindelijk in een psychose geraakt door slaaptekort, via de crisisdienst ben ik toen opgenomen. Heb toen zo'n 16 weken opgenomen gezeten in 3 verschillende verslavingsklinieken. Dit was begin 2016.
Sinds die opnames geen GHB meer gebruikt tot augustus dit jaar. Heb nog 7 maanden 75mg baclofen geslikt na die opnames.
Meteen na m'n terugval in augustus dit jaar contact opgenomen met de verslavingszorg om zsm een detox te krijgen. Omdat ik bang was dat het weer zo zou eindigen als anderhalfjaar geleden. Gelukkig stond ik nog onder behandeling bij de desbetreffende verslavingszorg dus ben binnen 5 weken ongeveer opgenomen voor 'n detox.
Ik heb de diagnose angst en paniekstoornis later gehad van 'n psychiater btw.
Stel gerust vragen als je meer wilt weten, maar dit is wel 'n kleine samenvatting!
Raver.