Hart Steken

atbboy

Bewuste gebruiker
Ik had vrijdag morgen een halve gram op en kreeg toen een heel klein beetje steken en in de avond de helft van een halve gram op (Niet veel dus...) en toen ging me hart sneller kloppen (logisch) maar toen kreeg ik steken in me hart, die steken duren niet zo lang een paar seconden en dan stopt het even en dan komt het weer terug. Toen om half 1 gaan slapen en toen wakker geworden om 8 uur (moest werken) en ik denk dus even gauw een puntje voor t werk. Eerst had ik geen last meer van steken maar later wel weer. Ik heb tot 1 uur gewerkt en half 3 ben ik een wedstrijd gaan voetballen, Ik kreeg weer last van steken in me hart. Toen heb ik `s avonds om een uur of 9 nog een paar puntjes genomen (ik had een feestje) en toen tot rond 11 uur geen last meer gehad van steken. Om 11 uur dacht ik laat ik nog een paar puntjes nemen (Daarna kreeg ik weer last van steken die om de paar minuten komen opzetten.) Toen om 1 uur gaan slapen en om 11 uur wakker geworden en nu heb ik nog steeds af en toe steken. Is dit ernstig of niet?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Kheb daar ook weleens last van gehad (niet onder cocaine maar andere middelen ..)

Als je logisch nadenkt besef je wel dat dit door de coke komt.

Dus een logische reactie zou zijn: geen coke meer gebruiken.

Maar jij zit precies al ver als je voor je werk een puntje gaat gebruiken.

Blijft ook voortgebruiken ookal heb je daar ernstige lichamelijke gevolgen van..

In mijn vriendenkring hebben een tijdje wat hc-snuivers gezeten en ik weet dat je zulke mensen geen raad kunt geven: die komen er zelf wel achter als ze zo diep zitten. Je lichaam probeert je te waarschuwen, luister ernaar.

Want gezondheidsproblemen krijgen is iets waar je niet bij stilstaat, maar het komt hard aan, zeer hard. :)

atbboy

Bewuste gebruiker
Areyouexperienced? zei:
Kheb daar ook weleens last van gehad (niet onder cocaine maar andere middelen ..)

Als je logisch nadenkt besef je wel dat dit door de coke komt.

Dus een logische reactie zou zijn: geen coke meer gebruiken.

Maar jij zit precies al ver als je voor je werk een puntje gaat gebruiken.

Blijft ook voortgebruiken ookal heb je daar ernstige lichamelijke gevolgen van..

In mijn vriendenkring hebben een tijdje wat hc-snuivers gezeten en ik weet dat je zulke mensen geen raad kunt geven: die komen er zelf wel achter als ze zo diep zitten. Je lichaam probeert je te waarschuwen, luister ernaar.

Want gezondheidsproblemen krijgen is iets waar je niet bij stilstaat, maar het komt hard aan, zeer hard. :)

Was me 2e keer coke (1 gram gekocht.)

raging_bull

Bewuste gebruiker
Dan zou ik t al helemaal niet doen voor je werk.. Coke is echt zo'n ding wat je op bepaalde momenten gaat willen en als je hier een gewoonte van maakt... Neem t advies nou aan, doe t vanaf nu niet meer voor je werk maar vrijdag / zaterdag avond. Daar zijn die twee dagen voor bedoeld :grin:

atbboy

Bewuste gebruiker
raging_bull zei:
Dan zou ik t al helemaal niet doen voor je werk.. Coke is echt zo'n ding wat je op bepaalde momenten gaat willen en als je hier een gewoonte van maakt... Neem t advies nou aan, doe t vanaf nu niet meer voor je werk maar vrijdag / zaterdag avond. Daar zijn die twee dagen voor bedoeld :grin:

Ik denk niet dat ik het nog vaker ga doen want die steken in me hart zijn best kut, heb er nu nog last van.

Frisko

Badass junkie
yeti zei:
Krijg alleen al steken in mijn hart als ik aan sos denk :rolleyes:
precies ja :beer:

@ topicstarter :
geloof mij,de steken worden er nie beter op.
coke is heel erg bloedvat vernauwend.
en dan vooral rond de borst streek... :)
maar als je nog maar pas coke gebruikt en dit ervaart,zou ik maar ermee kappen als ik van jou was...
dan denk ik aan een slecht of minder goed hart,want die klachten kwamen bij mij pas na langdurig en veel gebruik...
heb ook al een paar x gehad dat ik dacht dat ik eraan ging gaan. :rolleyes:
maar dan had ik wel het 5 dubbele van jou op...

daarom denk ik dat je een "beginnend" gebruiker bent??
dan geef ik je 1 goede raad,kap ermee als je hart nu al zeer heeft. :)
je weet niet hoeveel mensen er een hartaanval krijgen van cocaine?
ik ook niet precies,maar weet wel dat het er veel zijn!!

hoop dat je er wat aan hebt.

Frisko :rock:

atbboy

Bewuste gebruiker
Ja ik begin pas net, maar ik las ook ergens dat het niet je hard kon zijn maar spieren rondom je hart?

vaarklaas

Belezen gebruiker
Just for the record: je harT IS een spier en die wordt zeker aangetast.

Bij elke snuif die je neemt wordt je hart al aangetast. Dat herstelt zich vrij goed bij weinig gebruik. Het is aangetoond dat bij wekelijks gebruik je hart geen kans heeft om volledig te herstellen, evenal de rest van je spieren in je lichaam. Drink je er alcohol bij dan versnel je het proces van afbraak. Bij wekelijks gebruik moet je wel heel goed en gezond eten om dat te ondervangen. Wil je recreatief gebruiken kan je dat beter om de twee weken doen en verder gezond leven, sporten e.d. Hoe minder je gebruikt, des te beter voor je lichaam, ofcourse.

Het is zeker niet zeldzaam dat je op latere leeftijd hart- en vaat problemen krijgt bij een langdurig cocaïne gebruik. Daarna is het vaak te laat en zit je opgescheept met een lichamelijk wrak en veel medicatie om alle hartfalen te ondersteunen. Als je jong bent denk je daar niet aan, maar voor je het weet ben je zo 20 jaar verder. Het leven gaat snel, dat besef je vooral als je terugkijkt. Daarna rest alleen spijt omdat je dan zal beseffen hoe waardevol het leven is, waardevoller dan de kick en rush van coke.

Irie

Belezen gebruiker
Ik denk dat het beste antwoord hier (zoals eerder gezegd):

"luister naar je lichaam" !!!
Mensen luisteren echt veel te weinig naar hun lichaam, en denken dat hun eigenwijze brein (of je "ik") het wel beter weet ... maar je lichaam geeft continu duizenden signalen als er iets mis is, het is de kunst hier naar te luisteren en dit au seriuex te nemen!

En ik zou daarnaast toch ook willen aanraden: de volgende keer dat je naar de huisarts gaat, spreek hem daar een keertje over aan. Je moet nu niet meteen naar hem toe hollen, maar als je er nog eens langsgaat, wees dan open en eerlijk tegenover hem, het kan je alleen maar helpen...

atbboy

Bewuste gebruiker
Ik heb nu nog steeds last van pijn op me borst, maar heb al een week niet gesnoven...
Denken jullie dat het ernstig is?

atbboy

Bewuste gebruiker
Een half jaar?! :confused:
Ik probeer t wel op de pep, is nog goedkooper ook.
Ga vanmiddag een gram halen.

vaarklaas

Belezen gebruiker
Vooral doen, have fun.. beetje masochistisch ingesteld? De zin van het leven verloren? Er is al meerdere malen hier gezegd dat je beter kan stoppen, anders voor een wat langere periode. Moet je vooral een gram pep halen :confused:
Je hebt maar één hart, we vergeten dat maar al te vaak. Veel schade aan je hart is moeilijk te herstellen, dit heeft altijd invloed voor later..
Maar verder kan iedereen hier en om je heen je alleen maar waarschuwen, jij bepaalt je leven. :wave:

vaarklaas

Belezen gebruiker
atbboy zei:
Ik heb nu nog steeds last van pijn op me borst, maar heb al een week niet gesnoven...

atbboy zei:
Een half jaar?! :confused:
Ik probeer t wel op de pep, is nog goedkooper ook.
Ga vanmiddag een gram halen.

Dit gaat er bij mij echt niet in.. Je moet het eigenlijk maar zelf weten. Koppigheid zit nou eenmaal diepgeworteld in de mens.. of is het achterlijkheid? :rock:

Paddo100

Bewuste gebruiker
atbboy zei:

heb je niet gewoon een rib gekneust ?

je hebt echt geen pijn op je borst een hele week van een half grammatje, stel je niet zo aan :wave:

atbboy

Bewuste gebruiker
yugoslaaf zei:
het is teveel gemengd met creatine je coke

O okè, zal ik eens vragen of er creatine in zit. Maar het is best goed spul zeggen ze want heel veel gebruiken hetzelfde (maar ik heb er nietzoveel van gemerkt, misschien door die steken dat ik daar te veel oplette.)

Mja, het is nu alweer over.

Creatine kent nauwelijks ernstige bijwerkingen. Wel kunnen mensen met een gevoelige maag last krijgen van kramp en/of diarree maar dat is vaak het gevolg van overdosering (ook zou je last kunnen krijgen van winderigheid). Wanneer een gebruiker last heeft van diarree gaat dit vaak vanzelf over, bovendien is het risico op maagklachten groter wanneer creatine in poedervorm opgelost wordt in water, vaak helpt het ook om creatine in capsules in te nemen. Een bijwerking die echter niet te onderschatten is, betreft de gewichtstoename. In uithoudingssporten zoals marathon lopen, fietsen kan dit zelfs een serieus nadeel zijn. Een gewichtstoename van 2 à 5 kg. na enkele weken creatine-supletie (3g./d)is niet ongewoon. Ook in de zwemsport kan dit erg nadelig zijn omdat de spieren zwaarder worden en het drijfvermogen dus afneemt. Creatine kan zelfs potentieel erg gevaarlijk zijn indien misbruikt in combinatie met bijv. anabole steroiden. Een spiercompartimentsyndroom kan dan om de hoek loeren. Ook zijn er gevallen bekend van mensen die na lang gebruik van creatine last kregen van nierstenen, het is echter nooit bewezen dat dit een gevolg was van creatinegebruik.

yugoslaaf

Experimenterende gebruiker
lees maar

Creatine kan zelfs potentieel erg gevaarlijk zijn indien misbruikt in combinatie met bijv. anabole steroiden (coke)

je slikt het niet je snuift het door je neus. Het kan zijn dat je er niet tegen kan of dat er teveel ermee was gemicxt

Judas

Wijs gebruiker
Lijkt me sterk dat de creatine hem opbreekt na slechts 2x een beetje snuiven in zijn leven. Maar ik heb nog nooit van die creatineklachten gehoord dus zeker weten doe ik het niet. Die pijn op de borst klinkt meer als angina pectoris:

"Angina pectoris is een drukkend, respectievelijk zwaar gevoel en/of pijn midden op de borst (angineuze pijn) dat ontstaat als de hartspier niet voldoende bloed toegevoerd krijgt om het hart zijn werk te laten doen. Meestal wordt dit veroorzaakt door vernauwing van de kransslagaders, vaak in combinatie met lichamelijke inspanning of emotie waardoor het hart krachtiger gaat kloppen en dus meer zuurstof nodig heeft."

Het is al in enkele reacties hier gesteld maar schijnbaar wil het kwartje niet vallen: GO AND SEE THE DOCTOR.
Er is overduidelijk een oorzakelijk verband tussen de pijn en het cocainegebruik dus kap er mee Atbboy! Erg uit je dak ging je schijnbaar niet van die eerste cocaine ervaring, dus waarom zou je het noodlot verder gaan tarten?

atbboy

Bewuste gebruiker
yeti zei:
Lijkt me sterk dat de creatine hem opbreekt na slechts 2x een beetje snuiven in zijn leven. Maar ik heb nog nooit van die creatineklachten gehoord dus zeker weten doe ik het niet. Die pijn op de borst klinkt meer als angina pectoris:

"Angina pectoris is een drukkend, respectievelijk zwaar gevoel en/of pijn midden op de borst (angineuze pijn) dat ontstaat als de hartspier niet voldoende bloed toegevoerd krijgt om het hart zijn werk te laten doen. Meestal wordt dit veroorzaakt door vernauwing van de kransslagaders, vaak in combinatie met lichamelijke inspanning of emotie waardoor het hart krachtiger gaat kloppen en dus meer zuurstof nodig heeft."

Het is al in enkele reacties hier gesteld maar schijnbaar wil het kwartje niet vallen: GO AND SEE THE DOCTOR.
Er is overduidelijk een oorzakelijk verband tussen de pijn en het cocainegebruik dus kap er mee Atbboy! Erg uit je dak ging je schijnbaar niet van die eerste cocaine ervaring, dus waarom zou je het noodlot verder gaan tarten?

Ik ben maar aan de speed gegaan, voelde er ook niet echt veel van...
Nu ga ik maar is aan de Meth.

Chris Pontius

Badass junkie
atbboy zei:
yeti zei:

Ik ben maar aan de speed gegaan, voelde er ook niet echt veel van...
Nu ga ik maar is aan de Meth.

Bovenaan