Funky Monkey
Badass junkie
Jou pa vertrouwt je blindelings, maar hij maakt wel je post open? Klinkt logisch 

Angramar Temenos zei:Psychiater = Brieven sturen
Brieven = onderschepbaar.
De praktijk waar ik zit stuurt meestal brieven en/of telefoon; Ik heb m'n eigen nummer doorgegeven i.p.v nummer ouders; Het enige wat ik dan nog moet doen is het een beetje slim spelen en m'n vader documenten geven die hij moet tekenen dat die mee akkoord gaat (zoals bijv. 2 keer per maand therapie, waar ik netjes naartoe gaat). Ik wil het allemaal zelf oplossen, ik hoef geen zooi die permanent met mijn geest klooit. Hoogstens een benzo elke paar maanden als ik echt flip of een paniekaanval krijg, maar daar kan ik ook zonder recept aan komen.
Namelijk, als m'n pa wist dat ik psychotisch was zou die me dwingen medicatie te slikken, en dat wil ik niet. Oh en nog wat: Paddo's en ayahuasca heb ik hem niet als drugs uitgelegd, maar als onderdelen van het shamanisme. Mijn vader is erg goedgelovig kwa dat soort dingen, sowieso; Ik kan met een zak wiet thuiskomen, en als ik zeg dat ik niet blow en het voor iemand anders is gelooft die het direct. Mijn pa vertrouwt mij blindelings.
TrippyShit zei:Angramar Temenos zei:Psychiater = Brieven sturen
Brieven = onderschepbaar.
De praktijk waar ik zit stuurt meestal brieven en/of telefoon; Ik heb m'n eigen nummer doorgegeven i.p.v nummer ouders; Het enige wat ik dan nog moet doen is het een beetje slim spelen en m'n vader documenten geven die hij moet tekenen dat die mee akkoord gaat (zoals bijv. 2 keer per maand therapie, waar ik netjes naartoe gaat). Ik wil het allemaal zelf oplossen, ik hoef geen zooi die permanent met mijn geest klooit. Hoogstens een benzo elke paar maanden als ik echt flip of een paniekaanval krijg, maar daar kan ik ook zonder recept aan komen.
Namelijk, als m'n pa wist dat ik psychotisch was zou die me dwingen medicatie te slikken, en dat wil ik niet. Oh en nog wat: Paddo's en ayahuasca heb ik hem niet als drugs uitgelegd, maar als onderdelen van het shamanisme. Mijn vader is erg goedgelovig kwa dat soort dingen, sowieso; Ik kan met een zak wiet thuiskomen, en als ik zeg dat ik niet blow en het voor iemand anders is gelooft die het direct. Mijn pa vertrouwt mij blindelings.
Zijn er echt mensen die deze bullshit geloven hier??Dan ben je nog dommer dan AT.
Als je psychotisch bent komen je ouders daar echt wel achter hoor, zulke dingen kan je echt niet achterhouden. En eerst heb je topics waarin je verteld dat je je ouders hebt verteld over je drugsgebruik en nu was het opeens weer met shamanistische redenen? You know you're living a lie. Je wel wel steeds weer iets anders bedenken om je eruit te lullen, maar je lult jezelf alleen maar dieper vast. Er zullen vast mensen zijn die je geloven maar ik geloof al je bullshit niet meer. Je bent NEP, NEP NEP NEP.
Angramar Temenos zei:Misschien zou je er wat aan hebben om zelf antipsychotica te gaan slikken.
Nick de Neger zei:Ik moet TrippyShit wel gelijk geven dat het onmogelijk is om psychotisch zijn verborgen te houden voor de mensen waarmee je in een huis leeft...
Loop je niet toevallig bij de psychiater voor pseudologia phantastica?
TrippyShit zei:Daar gaat het niet om. Je kan zoiets gewoon niet verborgen houden. Dat lukt niet. Je mond zit te vaak in je nek. Je lult uit je nek alsof je ballen op je rug hebt. Je zuigt zoveel uit je duim dattie gewoon slinkt. Je kletst zoveel, dat de kletskoeken in de supermarkt binnen een dag op zijn. En zo kan ik wel even verder gaan..
TrippyShit zei:Stoere binkWordt helsangel!
Je lult uit je nek alsof je ballen op je rug hebt![]()
Je verzint op elke post wel weer een slap excuus.

Nee, hij was ook voor AT bedoeldNick de Neger zei:Nee niet gelezen volgens mij, is het zo boeiend dat ik nu moet gaan zoeken?
Het gaat mij er eigenlijk alleen maar om dat AT zichzelf geen diagnose mag geven... Ik heb namelijk het idee dat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat...
Angramar Temenos zei:TrippyShit zei:Stoere binkWordt helsangel!
Je lult uit je nek alsof je ballen op je rug hebt![]()
Je verzint op elke post wel weer een slap excuus.
Eerlijk gezegd, ik ga deze discussie niet meer aan. Een discussie over de schadelijkheid van LSD is gedegenereerd in een nutteloos poep-gooigevecht, en ik ga sowieso niet discussiëren met iemand die kromme logica gebruikt; Als alles wat ik zeg een excuus is, heeft het ook geen nut om nog iets tegen je te zeggen. Verder weet niet waar je het over hebt. Heb je op het moment drugs op?![]()
Atropa zei:LSD valt qua 'schadelijkheid' in de ziel niet te meten omdat de ziel zelf niet bekeken kan worden. We kunnen de ziel niet ruiken, voelen, horen of er een beeld bij scheppen. Maar dat die bestaat staat als een paal boven water.
Iemand die na een oorlog met een verstoorde ziel is achtergebleven; een religeuze extremist die vanaf geboorte geindoctrineert is; of iemand die met geweld is opgeroeid is op z'n zachts gezegd beschadigd. Dat dit valt niet te meten. Een bombardement aan intense invloeden en een bonk vol prikkelingen die in de ziel plaatsnemen. Wat het daar doet kan alleen het individu zelf aanvoelen. Die is arts over z'n eigen ziel.
Dus LSD is niet schadelijk, maar het kan iemand wel uit z'n lood slaan.
Angramar Temenos zei:Wil je het persé weten, extreme achtervolgingswaan, alles wat mensen zeggen direct totaal anders opvatten, en paranoia van bijv. in de gaten worden gehouden, dossiers die door onbekende mensen over me worden gehouden, en korte, bizarre gedachtes. Om een recent voorbeeld te noemen:
Ik fiets over de stoep in de stad, wat dus niet mag. Opeens komen twee mannen uit een buisje, met een groot raam. Op dat moment knalt het idee erin dat er een wereldwijde samenzwering is om alle mensen die lichte overtredingen begaan af te maken, en geloof ik er heilig in dat ze het glas kapot gaan maken, en scherven door m'n strot zullen laten vliegen. Ik raak in paniek en fiets 2 kilometer om.
Dat soort dingen. Door trips kan ik dat soort dingen na de acute aanval makkelijk wegrelativeren. Vroeger had ik zo'n gedachte vastgehouden, en dacht ik nog steeds dat ze me bijv. gevolgd hadden en m'n drinkwater gaan vergiftigen of zoiets dergelijks.

azgaza zei:Ik denk persoonlijk, geen onderzochte bevinding maar gewoon een theorie dat de tripmiddelen de psychose niet triggeren maar de intensiteit van de ervaring. Mensen met psychoses krijgen die vaak na trauma, zowel heel positief als heel negatief trauma. Ik ken iemand die schizofreen is en regelmatig psychoses heeft gehad die na een heftige xtc ervaring een psychose kreeg maar na een milde LSD trip (zo'n 50-60 ug) nergens last van had. Niet elke trip triggered persé een psychose maar de kans dat het gebeurd bestaat wel natuurlijk, maar ik denk dus dat dat door de intensiteit van de ervaring komt en niet door het middel zelf.
TrippyShit zei:Ik denk eerder dat het gewoon 'russisch roulette' is. De ene keer kan het fout gaan en de andere keer niet. Het had net zo goed op de mdma goed kunnen gaan en op de lsd niet.. Hoe heftig de ervaring is zal ook als een trigger kunnen werken idd. Maar nog steeds denk ik dat het gewoon 50/50 is. Kan 10x goed gaan en dan fout en net zo goed na 1x al fout gaan.
Dus is het gewoon stom om op die manier te spelen met je geestelijke gezondheid. Zulke risico's hoor je als mens met gezond verstand te vermijden.
TrippyShit zei:Ik denk eerder dat het gewoon 'russisch roulette' is. De ene keer kan het fout gaan en de andere keer niet. Het had net zo goed op de mdma goed kunnen gaan en op de lsd niet.. Hoe heftig de ervaring is zal ook als een trigger kunnen werken idd. Maar nog steeds denk ik dat het gewoon 50/50 is. Kan 10x goed gaan en dan fout en net zo goed na 1x al fout gaan.
Dus is het gewoon stom om op die manier te spelen met je geestelijke gezondheid. Zulke risico's hoor je als mens met gezond verstand te vermijden.
azgaza zei:TrippyShit zei:Ik denk eerder dat het gewoon 'russisch roulette' is. De ene keer kan het fout gaan en de andere keer niet. Het had net zo goed op de mdma goed kunnen gaan en op de lsd niet.. Hoe heftig de ervaring is zal ook als een trigger kunnen werken idd. Maar nog steeds denk ik dat het gewoon 50/50 is. Kan 10x goed gaan en dan fout en net zo goed na 1x al fout gaan.
Ja dat denk ik zeker ook, dat als die trip wat heftiger uitgepakt had dat ook best een psychose had kunnen triggeren bij die jongen en dat als je weet van jezelf dat je psychotisch bent dat het altijd een groot risico is, die kans loop je tenslotte en men moet voor zichzelf bepalen of dat risico het waard is. Die persoon die ik dus ken (engelse jongen) die neemt het risico dus, al gaat het de laatste tijd erg goed met hem, hij heeft al maanden geen echte psychose gehad en ook geen paranoia dus dat is wel fijn voor hem. Hij had er trouwens vaak last van na xtc, paranoia en waanbeelden enzo, wat mij dus weer laat denken dat vooral de intensiteit van de ervaring triggered.
Ik denk ook dat het 50/50 is hoor, sowieso is het nooit te voorspellen hoe hard een trip mentaal aan gaat slaan, hoe je je eronder houdt en welke impact het gaat hebben, bij een niet scizhofreen persoon is het na een heftige trip een kwestie van verwerken maar iemand met aanleg voor psychoses kan dat er bij nemen ik persoonlijk vind dat geen goed idee maar ik vind wel dat mensen het zelf moeten weten, als zij dat risico willen lopen is dat hun keuze, dat ga ik niet voor ze bepalen, ik zeg ook absoluut niet dat de kans dat je het zou triggeren klein is, meer dat het niet persé hoeft te gebeuren en dat ik denk dat het de intensiteit en niet het middel is, nogmaals: theorie, geen nagezocht feit.
Feit. Al vinden deze personen dat vaak zelf niet..tomz0r zei:Sowieso vind ik mensen die LSD gebruiken sociaal achteruit gaan. Regelmatige LSD-gebruikers worden allemaal van die vage figuurtjes.
TrippyShit zei:Feit. Al vinden deze personen dat vaak zelf niet..tomz0r zei:Sowieso vind ik mensen die LSD gebruiken sociaal achteruit gaan. Regelmatige LSD-gebruikers worden allemaal van die vage figuurtjes.
azgaza zei:TrippyShit zei:Feit. Al vinden deze personen dat vaak zelf niet..tomz0r zei:Sowieso vind ik mensen die LSD gebruiken sociaal achteruit gaan. Regelmatige LSD-gebruikers worden allemaal van die vage figuurtjes.
Ik ben het absoluut niet met die stelling eens. Misschien een gedeelte van de mensen, maar ze worden niet allemaal vaag, en ze hoeven sociaal zéker niet achter uit te gaan. Nu kennen jullie mij niet lang (uberhaubt niet echt eigenlijk, maar dat terzijde), maar ik heb in ander half jaar 17 keer LSD gedaan, gemiddeld een keer per maand ongeveer wat mij toch wel tot een regelmatige gebruiker maakt en ik ben echt geen vaag figuurtje geworden, en als je denkt van wel mag je praten met mijn familie en kennissen over hoe ik ben veranderd ten op zichte van voor ik tripmiddelen gebruikte. Ze zeggen allemaal dat ik me sociaal veel normaler en beter gedraag en dat ik veel stabieler, opener en gelukkiger over kom dan voor die tijd. Overigens geldt voor mijn beste vriendin practisch hetzelfde, de laatste tijd hebben wij beide geleerd weer wat vertrouwen te hebben in mensen, ons open te stellen en echt te praten, ik zeg NIET dat de trips hebben geholpen, alleen dat ze niks verpest hebben.
TrippyShit zei:Ten eerste, AT jij kan daar helemaal niet over meepraten in jouw situatie. Je bent psychotisch. Een tripmiddel kan je nooit helpen dan, dat is stierenpoep. Het kan je situatie alleen maar verslechteren en je bent gewoon dom bezig dat je deze risico's neemt.
Om even te reageren op azgaza haar verhaal.
Ik zeg ook niet alle! Ik zeg veel. Dan heb ik het over minimaal 1x in de maand gebruikers.
Want dat is opzich nog genoeg tijd er tussen om geestelijk weer op orde te komen van een trip. De mensen die te vaak/regelmatig trippen zijn 'vage figuren(misschien verkeerd woord)' in hun sociale aspect, in hun denken, hun doen en laten etc. Iedereen heef wel wat apparts natuurlijk, maar dat bedoel ik niet. Dit komt zeker door te regelmatig trippen. En dat kan niet met ervaringen van andere overeenkomen misschien, maar wel met de ervaringen die ik zelf heb. Ik spreek dan ook vanuit die ervaringen.
Kijk wat een lsd trip met je doet, of welk psychedelisch middel dan ook. Het kan prachtig zijn! Maar je bent wel echt even heel veel van de wereld. Een psychedelische ervaring heeft een grote impact en kost vaak een tijdje om te relativeren en weer met bijde benen op de grond te zijn zegmaar. Als je dit 'verwerkt' hebt, ben je klaar voor een volgende. Mijn stelling is:Misschien worden deze regelmatige gebruikers wel zo door het feit dat hun niet genoeg tijd nemen om de ervaring te 'verwerken'. Ze nemen niet genoeg tijd om fullback in realiteit te zijn en zijn nog niet over de impact van de trip heen. Bij de ene ervaring duurt dit 2 dagen, bij de andere 2 weken. Als je blijft trippen zonder je vorige trip een 'plaatsje' gegeven te hebben, kropt dit zich op misschien. Dat is wat net in me opkomt en vind het best logisch klinken eigenlijk..
TrippyShit zei:Nee, als je met logische argumenten komt wil ik je een kans op goeie discussie geven maar je lult alleen onzin. 'Trippen heeft mijn psychose verzwakt' is een prima voorbeeld daarvan.
TrippyShit zei:Om even te reageren op azgaza haar verhaal.
Ik zeg ook niet alle! Ik zeg veel. Dan heb ik het over minimaal 1x in de maand gebruikers.
Want dat is opzich nog genoeg tijd er tussen om geestelijk weer op orde te komen van een trip. De mensen die te vaak/regelmatig trippen zijn 'vage figuren(misschien verkeerd woord)' in hun sociale aspect, in hun denken, hun doen en laten etc. Iedereen heef wel wat apparts natuurlijk, maar dat bedoel ik niet. Dit komt zeker door te regelmatig trippen. En dat kan niet met ervaringen van andere overeenkomen misschien, maar wel met de ervaringen die ik zelf heb. Ik spreek dan ook vanuit die ervaringen.
Kijk wat een lsd trip met je doet, of welk psychedelisch middel dan ook. Het kan prachtig zijn! Maar je bent wel echt even heel veel van de wereld. Een psychedelische ervaring heeft een grote impact en kost vaak een tijdje om te relativeren en weer met bijde benen op de grond te zijn zegmaar. Als je dit 'verwerkt' hebt, ben je klaar voor een volgende. Mijn stelling is:Misschien worden deze regelmatige gebruikers wel zo door het feit dat hun niet genoeg tijd nemen om de ervaring te 'verwerken'. Ze nemen niet genoeg tijd om fullback in realiteit te zijn en zijn nog niet over de impact van de trip heen. Bij de ene ervaring duurt dit 2 dagen, bij de andere 2 weken. Als je blijft trippen zonder je vorige trip een 'plaatsje' gegeven te hebben, kropt dit zich op misschien. Dat is wat net in me opkomt en vind het best logisch klinken eigenlijk..