HELP HELP

TrippyShit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Psychiater = Brieven sturen
Brieven = onderschepbaar.

De praktijk waar ik zit stuurt meestal brieven en/of telefoon; Ik heb m'n eigen nummer doorgegeven i.p.v nummer ouders; Het enige wat ik dan nog moet doen is het een beetje slim spelen en m'n vader documenten geven die hij moet tekenen dat die mee akkoord gaat (zoals bijv. 2 keer per maand therapie, waar ik netjes naartoe gaat). Ik wil het allemaal zelf oplossen, ik hoef geen zooi die permanent met mijn geest klooit. Hoogstens een benzo elke paar maanden als ik echt flip of een paniekaanval krijg, maar daar kan ik ook zonder recept aan komen.

Namelijk, als m'n pa wist dat ik psychotisch was zou die me dwingen medicatie te slikken, en dat wil ik niet. Oh en nog wat: Paddo's en ayahuasca heb ik hem niet als drugs uitgelegd, maar als onderdelen van het shamanisme. Mijn vader is erg goedgelovig kwa dat soort dingen, sowieso; Ik kan met een zak wiet thuiskomen, en als ik zeg dat ik niet blow en het voor iemand anders is gelooft die het direct. Mijn pa vertrouwt mij blindelings.

Zijn er echt mensen die deze bullshit geloven hier?? :tearsofjoy: Dan ben je nog dommer dan AT.
Als je psychotisch bent komen je ouders daar echt wel achter hoor, zulke dingen kan je echt niet achterhouden. En eerst heb je topics waarin je verteld dat je je ouders hebt verteld over je drugsgebruik en nu was het opeens weer met shamanistische redenen? You know you're living a lie. Je wel wel steeds weer iets anders bedenken om je eruit te lullen, maar je lult jezelf alleen maar dieper vast. Er zullen vast mensen zijn die je geloven maar ik geloof al je bullshit niet meer. Je bent NEP, NEP NEP NEP.

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Angramar Temenos zei:
Psychiater = Brieven sturen
Brieven = onderschepbaar.

De praktijk waar ik zit stuurt meestal brieven en/of telefoon; Ik heb m'n eigen nummer doorgegeven i.p.v nummer ouders; Het enige wat ik dan nog moet doen is het een beetje slim spelen en m'n vader documenten geven die hij moet tekenen dat die mee akkoord gaat (zoals bijv. 2 keer per maand therapie, waar ik netjes naartoe gaat). Ik wil het allemaal zelf oplossen, ik hoef geen zooi die permanent met mijn geest klooit. Hoogstens een benzo elke paar maanden als ik echt flip of een paniekaanval krijg, maar daar kan ik ook zonder recept aan komen.

Namelijk, als m'n pa wist dat ik psychotisch was zou die me dwingen medicatie te slikken, en dat wil ik niet. Oh en nog wat: Paddo's en ayahuasca heb ik hem niet als drugs uitgelegd, maar als onderdelen van het shamanisme. Mijn vader is erg goedgelovig kwa dat soort dingen, sowieso; Ik kan met een zak wiet thuiskomen, en als ik zeg dat ik niet blow en het voor iemand anders is gelooft die het direct. Mijn pa vertrouwt mij blindelings.

Zijn er echt mensen die deze bullshit geloven hier?? :tearsofjoy: Dan ben je nog dommer dan AT.
Als je psychotisch bent komen je ouders daar echt wel achter hoor, zulke dingen kan je echt niet achterhouden. En eerst heb je topics waarin je verteld dat je je ouders hebt verteld over je drugsgebruik en nu was het opeens weer met shamanistische redenen? You know you're living a lie. Je wel wel steeds weer iets anders bedenken om je eruit te lullen, maar je lult jezelf alleen maar dieper vast. Er zullen vast mensen zijn die je geloven maar ik geloof al je bullshit niet meer. Je bent NEP, NEP NEP NEP.

Misschien zou je er wat aan hebben om zelf antipsychotica te gaan slikken.

Funky Monkey

Badass junkie
Ik moet TrippyShit wel gelijk geven dat het onmogelijk is om psychotisch zijn verborgen te houden voor de mensen waarmee je in een huis leeft...

Loop je niet toevallig bij de psychiater voor pseudologia phantastica?

TrippyShit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Misschien zou je er wat aan hebben om zelf antipsychotica te gaan slikken.

Zal er weinig aan hebben. Heb ze een keer van de psychiater gekregen voor de bij-effecten. Moest er slaperig van worden. Kreeg alleen uitslag op mn handen er van dus is eruit gegooid. Als ik psychotische kenmerken had, had ik het ten eerste zelf vast wel gemerkt en anders mn ouders wel. En als ik psychotische kenmerken zou hebben, ben ik slim genoeg om de anti-psychotica uit de kast te trekken en ze te nemen. I.p.v eigenwijs verder trippen. Na tegen de 16x trippen onderhand zal ik vast wel wat gemerkt hebben. Jij begint je eigen leugens volgensmij nog te geloven ook. Ik zal die anti-psychotica toch snel gebruiken als ik jou was. Gelijke dubbele dosering, rectaal, zo je poepert in. Succes! :wave:

En ik vind je nog steeds NEP

Angramar Temenos

Badass junkie
Nick de Neger zei:
Ik moet TrippyShit wel gelijk geven dat het onmogelijk is om psychotisch zijn verborgen te houden voor de mensen waarmee je in een huis leeft...

Loop je niet toevallig bij de psychiater voor pseudologia phantastica?

En wat is dat? Nog nooit van gehoord, maar ik wil het best weten. En verborgen houden lukt me redelijk makkelijk, sinds ik er geen medicatie voor slik. Als ik "raar" doe ga ik gewoon naar m'n kamer, en m'n pa weet ook geen zak van psychologie, dus...

TrippyShit

Badass junkie
Daar gaat het niet om. Je kan zoiets gewoon niet verborgen houden. Dat lukt niet. Je mond zit te vaak in je nek. Je lult uit je nek alsof je ballen op je rug hebt. Je zuigt zoveel uit je duim dattie gewoon slinkt. Je kletst zoveel, dat de kletskoeken in de supermarkt binnen een dag op zijn. En zo kan ik wel even verder gaan..

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Daar gaat het niet om. Je kan zoiets gewoon niet verborgen houden. Dat lukt niet. Je mond zit te vaak in je nek. Je lult uit je nek alsof je ballen op je rug hebt. Je zuigt zoveel uit je duim dattie gewoon slinkt. Je kletst zoveel, dat de kletskoeken in de supermarkt binnen een dag op zijn. En zo kan ik wel even verder gaan..

M'n hele leven is een leugen voor m'n ouders schat. Als die ook maar 10% wisten van wat ik verborgen van ze hou zou ik allang onterfd zijn. Als je jezelf daarop aanpast en je leven met je familie en dat erbuiten splitst lukt het nogal makkelijk. Dan wordt het een automatisme. Dat leer je na een tijdje.

TrippyShit

Badass junkie
Stoere bink :wink: Wordt helsangel!

Je lult uit je nek alsof je ballen op je rug hebt :rockband:
Je verzint op elke post wel weer een slap excuus.

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:

Eerlijk gezegd, ik ga deze discussie niet meer aan. Een discussie over de schadelijkheid van LSD is gedegenereerd in een nutteloos poep-gooigevecht, en ik ga sowieso niet discussiëren met iemand die kromme logica gebruikt; Als alles wat ik zeg een excuus is, heeft het ook geen nut om nog iets tegen je te zeggen. Verder weet niet waar je het over hebt. Heb je op het moment drugs op? :confused:

Funky Monkey

Badass junkie
Google is your friend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Confabulatie

Een psychose houd in dat je jezelf en/of de realiteit compleet kwijt bent. Hierdoor weet je niet meer wat echt is en wat niet en is het dus onmogelijk om naar de realiteit te handelen. Wat er dus op neerkomt dat het onmogelijk is om tijdens een psychose over jezelf te bepalen dat je raar doet en dus naar je kamer moet.

Voorbeelden van goede psychoses:
- Achter je man aan rennen met een mes omdat je denkt dat het een moordenaar is.
- Midden in de nacht in je eigen voortuin gaan graven omdat je er van overtuigt bent dat er mensen levend begraven liggen en naar je roepen dat ze bevrijd willen worden.
- Overal dingen zien die er niet zijn en uit wanhoop maar om hulp vragen omdat je het zelf allemaal niet meer weet.

Zolang jij nog gewoon naar je kamer kan gaan als je "raar" doet heb je geen psychose vriend.

Verder is het voor iemand die psychotisch is (bijna)onmogelijk om goed te gaan tijdens een trip omdat je mentale gesteldheid al zo zwak is.

Da da :wave:

Funky Monkey

Badass junkie
Nee niet gelezen volgens mij, is het zo boeiend dat ik nu moet gaan zoeken? :beer:

Het gaat mij er eigenlijk alleen maar om dat AT zichzelf geen diagnose mag geven... Ik heb namelijk het idee dat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat...

TrippyShit

Badass junkie
Nick de Neger zei:
Nee niet gelezen volgens mij, is het zo boeiend dat ik nu moet gaan zoeken? :beer:

Het gaat mij er eigenlijk alleen maar om dat AT zichzelf geen diagnose mag geven... Ik heb namelijk het idee dat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat...
Nee, hij was ook voor AT bedoeld :wink:
Je bent ook niet de enigste die dat idee heeft hoor. :P

Atropa

Bewuste gebruiker
LSD valt qua 'schadelijkheid' in de ziel niet te meten omdat de ziel zelf niet bekeken kan worden. We kunnen de ziel niet ruiken, voelen, horen of er een beeld bij scheppen. Maar dat die bestaat staat als een paal boven water.

Iemand die na een oorlog met een verstoorde ziel is achtergebleven; een religeuze extremist die vanaf geboorte geindoctrineert is; of iemand die met geweld is opgeroeid is op z'n zachts gezegd beschadigd. Dat dit valt niet te meten. Een bombardement aan intense invloeden en een bonk vol prikkelingen die in de ziel plaatsnemen. Wat het daar doet kan alleen het individu zelf aanvoelen. Die is arts over z'n eigen ziel.

Dus LSD is niet schadelijk, maar het kan iemand wel uit z'n lood slaan.

TrippyShit

Badass junkie
Doordraaien/ontsporen(dus geen psychose!) door lsd gebruik noem ik toch wel schade, aangericht door de lsd. Bij (te) vaak of lange tijden trippen richt het gewoon schade toe. Misschien geen zichtbare schade, maar het is er wel. Er gebeuren dingen met je hersenen die niet horen. Als dat vaak gebeurt of lange tijden lang, lijkt het me overduidelijk dat er wat geestelijke schade optreed.

Angramar Temenos

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
TrippyShit zei:

Eerlijk gezegd, ik ga deze discussie niet meer aan. Een discussie over de schadelijkheid van LSD is gedegenereerd in een nutteloos poep-gooigevecht, en ik ga sowieso niet discussiëren met iemand die kromme logica gebruikt; Als alles wat ik zeg een excuus is, heeft het ook geen nut om nog iets tegen je te zeggen. Verder weet niet waar je het over hebt. Heb je op het moment drugs op? :confused:

Mezelf diagnoses geven? Die diagnoses komen niet van mij, maar van m'n psychiater... Praktijk Postema, erkende (kinder)psychiater.

TrippyShit

Badass junkie
Waar zie jij daar staan dat je jezelf een diagnose geeft dan? Dat zei Nick de Nigger volgensmij..
En wat hij hiermee bedoeld is dat de dingen die jij opnoemt niet overeenkomen met de kenmerken van een psychose..

Angramar Temenos

Badass junkie
Wil je het persé weten, extreme achtervolgingswaan, alles wat mensen zeggen direct totaal anders opvatten, en paranoia van bijv. in de gaten worden gehouden, dossiers die door onbekende mensen over me worden gehouden, en korte, bizarre gedachtes. Om een recent voorbeeld te noemen:

Ik fiets over de stoep in de stad, wat dus niet mag. Opeens komen twee mannen uit een buisje, met een groot raam. Op dat moment knalt het idee erin dat er een wereldwijde samenzwering is om alle mensen die lichte overtredingen begaan af te maken, en geloof ik er heilig in dat ze het glas kapot gaan maken, en scherven door m'n strot zullen laten vliegen. Ik raak in paniek en fiets 2 kilometer om.

Dat soort dingen. Door trips kan ik dat soort dingen na de acute aanval makkelijk wegrelativeren. Vroeger had ik zo'n gedachte vastgehouden, en dacht ik nog steeds dat ze me bijv. gevolgd hadden en m'n drinkwater gaan vergiftigen of zoiets dergelijks.

azgaza

Badass junkie
Atropa zei:
LSD valt qua 'schadelijkheid' in de ziel niet te meten omdat de ziel zelf niet bekeken kan worden. We kunnen de ziel niet ruiken, voelen, horen of er een beeld bij scheppen. Maar dat die bestaat staat als een paal boven water.

Iemand die na een oorlog met een verstoorde ziel is achtergebleven; een religeuze extremist die vanaf geboorte geindoctrineert is; of iemand die met geweld is opgeroeid is op z'n zachts gezegd beschadigd. Dat dit valt niet te meten. Een bombardement aan intense invloeden en een bonk vol prikkelingen die in de ziel plaatsnemen. Wat het daar doet kan alleen het individu zelf aanvoelen. Die is arts over z'n eigen ziel.

Dus LSD is niet schadelijk, maar het kan iemand wel uit z'n lood slaan.

Een héle andere verwoording maar het is wel grotendeels wat ik ook zei, mentale problemen zijn enorm subjectief en eigenlijk niet te meten omdat de menselijke geest niet rechtlijnig is.

TrippyShit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Wil je het persé weten, extreme achtervolgingswaan, alles wat mensen zeggen direct totaal anders opvatten, en paranoia van bijv. in de gaten worden gehouden, dossiers die door onbekende mensen over me worden gehouden, en korte, bizarre gedachtes. Om een recent voorbeeld te noemen:

Ik fiets over de stoep in de stad, wat dus niet mag. Opeens komen twee mannen uit een buisje, met een groot raam. Op dat moment knalt het idee erin dat er een wereldwijde samenzwering is om alle mensen die lichte overtredingen begaan af te maken, en geloof ik er heilig in dat ze het glas kapot gaan maken, en scherven door m'n strot zullen laten vliegen. Ik raak in paniek en fiets 2 kilometer om.

Dat soort dingen. Door trips kan ik dat soort dingen na de acute aanval makkelijk wegrelativeren. Vroeger had ik zo'n gedachte vastgehouden, en dacht ik nog steeds dat ze me bijv. gevolgd hadden en m'n drinkwater gaan vergiftigen of zoiets dergelijks.

TEN eerste. Zei ik dat ik het persé wou weten? Heb ik nooit gezegd, wil het niet weten dus stel je niet aan.
TEN tweede. Heel leuk allemaal maar dat zei je er net niet bij en zoiets voel je niet aankomen zodat je naar je kamer kan.
TEN derde. Fantastisch dat psychedelica dat voor je doet. Maar ik vind het een raar verhaal. Behalve dat vind ik het ook verschrikkelijk dom dat je met een diagnose dat je psychotisch bent gaat trippen.
TEN vierde. :rolleyes:

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik voel het inderdaad niet aankomen, maar ik kan nog steeds prima bedenken wat voor gedrag ik niet moet vertonen in de buurt van me vader. Om het zo te zeggen, zelfs al weet ik "dat er een lijk begraven ligt", ga ik die nog niet opgraven terwijl hij erbij is.. (gelukkig nooit lijken gezien :tearsofjoy: ). En voor random vreemd gedrag heb ik meestal wel een uitvlucht, en paps gelooft m'n smoezen meestal wel. Natuurlijk heeft die wel door dat ik een beetje "out there" ben soms, maar niet zo erg dat die zich zorgen maakt.

TrippyShit

Badass junkie
Dan is er toch wat mis met je vader heb ik het idee.. Niet om jou aan te vallen.
En het is weer wat anders dan de post waarin je zei dat je naar ja kamer ging. Ik blijf erbij dat ik je nep vind en de meerderheid van wat je zegt niet gelooft. Welke reactie je er ook op terug geeft. Ik kom toch met een goed argument terwijl jij weer de volgende smoes verzint en weer wat draait als het nodig is. Ik dacht trouwens ook dat je paar posts geleden al zei dat je de discussie ging stoppen? Wat wordt je volgende bullshit reactie?

Funky Monkey

Badass junkie
Na even verder onderzoek gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat er inderdaad meer soorten psychoses zijn. :flushed: Ik wist eigenlijk alleen maar van de type psychoses die ik hierboven beschreef. Puur omdat ik die zelf heb meegemaakt in mijn omgeving.

Sorry :flushed: Toch wil ik nog even zeggen dat het dan nog steeds niet verstandig om te gaan trippen als je last heb van zo'n waan idee. Je hebt nu dan 10+ goede ervaringen gehad, maar de trip zou ook een keer de verkeerde kant uit kunnen slaan en dan ben je echt heel erg ver van huis. Mensen kunnen dan ook echt hele rare dingen gaan doen. :openmouth:
Maar goed, dat zeg ik en ik ben meestal ook niet echt bepaald verstandig bezig. :mrgreen:

TrippyShit

Badass junkie
Dat er meerdere psychoses in verschillende vormen zijn en ze verschillen in hoe heftig ze zijn wist ik al. En hij heeft het toch al weer verdraaid..

azgaza

Badass junkie
Ik denk persoonlijk, geen onderzochte bevinding maar gewoon een theorie dat de tripmiddelen de psychose niet triggeren maar de intensiteit van de ervaring. Mensen met psychoses krijgen die vaak na trauma, zowel heel positief als heel negatief trauma. Ik ken iemand die schizofreen is en regelmatig psychoses heeft gehad die na een heftige xtc ervaring een psychose kreeg maar na een milde LSD trip (zo'n 50-60 ug) nergens last van had. Niet elke trip triggered persé een psychose maar de kans dat het gebeurd bestaat wel natuurlijk, maar ik denk dus dat dat door de intensiteit van de ervaring komt en niet door het middel zelf.

Angramar Temenos

Badass junkie
azgaza zei:
Ik denk persoonlijk, geen onderzochte bevinding maar gewoon een theorie dat de tripmiddelen de psychose niet triggeren maar de intensiteit van de ervaring. Mensen met psychoses krijgen die vaak na trauma, zowel heel positief als heel negatief trauma. Ik ken iemand die schizofreen is en regelmatig psychoses heeft gehad die na een heftige xtc ervaring een psychose kreeg maar na een milde LSD trip (zo'n 50-60 ug) nergens last van had. Niet elke trip triggered persé een psychose maar de kans dat het gebeurd bestaat wel natuurlijk, maar ik denk dus dat dat door de intensiteit van de ervaring komt en niet door het middel zelf.

TrippyShit

Badass junkie
Ik denk eerder dat het gewoon 'russisch roulette' is. De ene keer kan het fout gaan en de andere keer niet. Het had net zo goed op de mdma goed kunnen gaan en op de lsd niet.. Hoe heftig de ervaring is zal ook als een trigger kunnen werken idd. Maar nog steeds denk ik dat het gewoon 50/50 is. Kan 10x goed gaan en dan fout en net zo goed na 1x al fout gaan.

Dus is het gewoon stom om op die manier te spelen met je geestelijke gezondheid. Zulke risico's hoor je als mens met gezond verstand te vermijden.

tomz0r

Badass junkie
TrippyShit zei:
Ik denk eerder dat het gewoon 'russisch roulette' is. De ene keer kan het fout gaan en de andere keer niet. Het had net zo goed op de mdma goed kunnen gaan en op de lsd niet.. Hoe heftig de ervaring is zal ook als een trigger kunnen werken idd. Maar nog steeds denk ik dat het gewoon 50/50 is. Kan 10x goed gaan en dan fout en net zo goed na 1x al fout gaan.

Dus is het gewoon stom om op die manier te spelen met je geestelijke gezondheid. Zulke risico's hoor je als mens met gezond verstand te vermijden.

azgaza

Badass junkie
TrippyShit zei:

Ja dat denk ik zeker ook, dat als die trip wat heftiger uitgepakt had dat ook best een psychose had kunnen triggeren bij die jongen en dat als je weet van jezelf dat je psychotisch bent dat het altijd een groot risico is, die kans loop je tenslotte en men moet voor zichzelf bepalen of dat risico het waard is. Die persoon die ik dus ken (engelse jongen) die neemt het risico dus, al gaat het de laatste tijd erg goed met hem, hij heeft al maanden geen echte psychose gehad en ook geen paranoia dus dat is wel fijn voor hem. Hij had er trouwens vaak last van na xtc, paranoia en waanbeelden enzo, wat mij dus weer laat denken dat vooral de intensiteit van de ervaring triggered.

Ik denk ook dat het 50/50 is hoor, sowieso is het nooit te voorspellen hoe hard een trip mentaal aan gaat slaan, hoe je je eronder houdt en welke impact het gaat hebben, bij een niet scizhofreen persoon is het na een heftige trip een kwestie van verwerken maar iemand met aanleg voor psychoses kan dat er bij nemen ik persoonlijk vind dat geen goed idee maar ik vind wel dat mensen het zelf moeten weten, als zij dat risico willen lopen is dat hun keuze, dat ga ik niet voor ze bepalen, ik zeg ook absoluut niet dat de kans dat je het zou triggeren klein is, meer dat het niet persé hoeft te gebeuren en dat ik denk dat het de intensiteit en niet het middel is, nogmaals: theorie, geen nagezocht feit.

tomz0r

Badass junkie
azgaza zei:
TrippyShit zei:

Ja dat denk ik zeker ook, dat als die trip wat heftiger uitgepakt had dat ook best een psychose had kunnen triggeren bij die jongen en dat als je weet van jezelf dat je psychotisch bent dat het altijd een groot risico is, die kans loop je tenslotte en men moet voor zichzelf bepalen of dat risico het waard is. Die persoon die ik dus ken (engelse jongen) die neemt het risico dus, al gaat het de laatste tijd erg goed met hem, hij heeft al maanden geen echte psychose gehad en ook geen paranoia dus dat is wel fijn voor hem. Hij had er trouwens vaak last van na xtc, paranoia en waanbeelden enzo, wat mij dus weer laat denken dat vooral de intensiteit van de ervaring triggered.

Ik denk ook dat het 50/50 is hoor, sowieso is het nooit te voorspellen hoe hard een trip mentaal aan gaat slaan, hoe je je eronder houdt en welke impact het gaat hebben, bij een niet scizhofreen persoon is het na een heftige trip een kwestie van verwerken maar iemand met aanleg voor psychoses kan dat er bij nemen ik persoonlijk vind dat geen goed idee maar ik vind wel dat mensen het zelf moeten weten, als zij dat risico willen lopen is dat hun keuze, dat ga ik niet voor ze bepalen, ik zeg ook absoluut niet dat de kans dat je het zou triggeren klein is, meer dat het niet persé hoeft te gebeuren en dat ik denk dat het de intensiteit en niet het middel is, nogmaals: theorie, geen nagezocht feit.

Ook niet-schizofrene personen lopen wel degelijk gevaar hoor. Sowieso vind ik mensen die LSD gebruiken sociaal achteruit gaan. Regelmatige LSD-gebruikers worden allemaal van die vage figuurtjes.
Het is niet alleen een kwestie van verwerken volgens mij, het kan echt psychische problemen naar voren brengen bij op het eerste oog gezonde mensen. En dat kan niet alleen de ervaring zijn, althans ik heb mensen gehoord die het op een andere manier vertelden.

Ik denk dat je zo'n theorie niet kan stellen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Je weet namelijk niet waardoor het komt.

azgaza

Badass junkie
TrippyShit zei:
tomz0r zei:
Sowieso vind ik mensen die LSD gebruiken sociaal achteruit gaan. Regelmatige LSD-gebruikers worden allemaal van die vage figuurtjes.
Feit. Al vinden deze personen dat vaak zelf niet..

Ik ben het absoluut niet met die stelling eens. Misschien een gedeelte van de mensen, maar ze worden niet allemaal vaag, en ze hoeven sociaal zéker niet achter uit te gaan. Nu kennen jullie mij niet lang (uberhaubt niet echt eigenlijk, maar dat terzijde), maar ik heb in ander half jaar 17 keer LSD gedaan, gemiddeld een keer per maand ongeveer wat mij toch wel tot een regelmatige gebruiker maakt en ik ben echt geen vaag figuurtje geworden, en als je denkt van wel mag je praten met mijn familie en kennissen over hoe ik ben veranderd ten op zichte van voor ik tripmiddelen gebruikte. Ze zeggen allemaal dat ik me sociaal veel normaler en beter gedraag en dat ik veel stabieler, opener en gelukkiger over kom dan voor die tijd. Overigens geldt voor mijn beste vriendin practisch hetzelfde, de laatste tijd hebben wij beide geleerd weer wat vertrouwen te hebben in mensen, ons open te stellen en echt te praten, ik zeg NIET dat de trips hebben geholpen, alleen dat ze niks verpest hebben.

Angramar Temenos

Badass junkie
azgaza zei:
TrippyShit zei:
tomz0r zei:
Sowieso vind ik mensen die LSD gebruiken sociaal achteruit gaan. Regelmatige LSD-gebruikers worden allemaal van die vage figuurtjes.
Feit. Al vinden deze personen dat vaak zelf niet..

Ik ben het absoluut niet met die stelling eens. Misschien een gedeelte van de mensen, maar ze worden niet allemaal vaag, en ze hoeven sociaal zéker niet achter uit te gaan. Nu kennen jullie mij niet lang (uberhaubt niet echt eigenlijk, maar dat terzijde), maar ik heb in ander half jaar 17 keer LSD gedaan, gemiddeld een keer per maand ongeveer wat mij toch wel tot een regelmatige gebruiker maakt en ik ben echt geen vaag figuurtje geworden, en als je denkt van wel mag je praten met mijn familie en kennissen over hoe ik ben veranderd ten op zichte van voor ik tripmiddelen gebruikte. Ze zeggen allemaal dat ik me sociaal veel normaler en beter gedraag en dat ik veel stabieler, opener en gelukkiger over kom dan voor die tijd. Overigens geldt voor mijn beste vriendin practisch hetzelfde, de laatste tijd hebben wij beide geleerd weer wat vertrouwen te hebben in mensen, ons open te stellen en echt te praten, ik zeg NIET dat de trips hebben geholpen, alleen dat ze niks verpest hebben.

Helemaal mee eens. Ik denk dat de trips bij mij wel degelijk hebben geholpen, maar sowieso niks hebben verpest. Ik heb echt nog nooit negatieve gevolgen gehad aan mijn trips, en ik vind niet dat alle regelmatige gebruikers "vaag" worden. Een enkeling misschien, maar dat zijn vaak van nature "vage" mensen; Zeg nou zelf, de drugsscene heeft meer vage mensen dan gemiddeld..

TrippyShit

Badass junkie
Ten eerste, AT jij kan daar helemaal niet over meepraten in jouw situatie. Je bent psychotisch. Een tripmiddel kan je nooit helpen dan, dat is stierenpoep. Het kan je situatie alleen maar verslechteren en je bent gewoon dom bezig dat je deze risico's neemt.

Om even te reageren op azgaza haar verhaal.
Ik zeg ook niet alle! Ik zeg veel. Dan heb ik het over minimaal 1x in de maand gebruikers.
Want dat is opzich nog genoeg tijd er tussen om geestelijk weer op orde te komen van een trip. De mensen die te vaak/regelmatig trippen zijn 'vage figuren(misschien verkeerd woord)' in hun sociale aspect, in hun denken, hun doen en laten etc. Iedereen heef wel wat apparts natuurlijk, maar dat bedoel ik niet. Dit komt zeker door te regelmatig trippen. En dat kan niet met ervaringen van andere overeenkomen misschien, maar wel met de ervaringen die ik zelf heb. Ik spreek dan ook vanuit die ervaringen.

Kijk wat een lsd trip met je doet, of welk psychedelisch middel dan ook. Het kan prachtig zijn! Maar je bent wel echt even heel veel van de wereld. Een psychedelische ervaring heeft een grote impact en kost vaak een tijdje om te relativeren en weer met bijde benen op de grond te zijn zegmaar. Als je dit 'verwerkt' hebt, ben je klaar voor een volgende. Mijn stelling is:Misschien worden deze regelmatige gebruikers wel zo door het feit dat hun niet genoeg tijd nemen om de ervaring te 'verwerken'. Ze nemen niet genoeg tijd om fullback in realiteit te zijn en zijn nog niet over de impact van de trip heen. Bij de ene ervaring duurt dit 2 dagen, bij de andere 2 weken. Als je blijft trippen zonder je vorige trip een 'plaatsje' gegeven te hebben, kropt dit zich op misschien. Dat is wat net in me opkomt en vind het best logisch klinken eigenlijk..

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Ten eerste, AT jij kan daar helemaal niet over meepraten in jouw situatie. Je bent psychotisch. Een tripmiddel kan je nooit helpen dan, dat is stierenpoep. Het kan je situatie alleen maar verslechteren en je bent gewoon dom bezig dat je deze risico's neemt.

Ik zeg ook niet alle! Ik zeg veel. Dan heb ik het over minimaal 1x in de maand gebruikers.
Want dat is opzich nog genoeg tijd er tussen om geestelijk weer op orde te komen van een trip. De mensen die te vaak/regelmatig trippen zijn 'vage figuren(misschien verkeerd woord)' in hun sociale aspect, in hun denken, hun doen en laten etc. Iedereen heef wel wat apparts natuurlijk, maar dat bedoel ik niet. Dit komt zeker door te regelmatig trippen. En dat kan niet met ervaringen van andere overeenkomen misschien, maar wel met de ervaringen die ik zelf heb. Ik spreek dan ook vanuit die ervaringen.

Kijk wat een lsd trip met je doet, of welk psychedelisch middel dan ook. Het kan prachtig zijn! Maar je bent wel echt even heel veel van de wereld. Een psychedelische ervaring heeft een grote impact en kost vaak een tijdje om te relativeren en weer met bijde benen op de grond te zijn zegmaar. Als je dit 'verwerkt' hebt, ben je klaar voor een volgende. Mijn stelling is:Misschien worden deze regelmatige gebruikers wel zo door het feit dat hun niet genoeg tijd nemen om de ervaring te 'verwerken'. Ze nemen niet genoeg tijd om fullback in realiteit te zijn en zijn nog niet over de impact van de trip heen. Bij de ene ervaring duurt dit 2 dagen, bij de andere 2 weken. Als je blijft trippen zonder je vorige trip een 'plaatsje' gegeven te hebben, kropt dit zich op misschien. Dat is wat net in me opkomt en vind het best logisch klinken eigenlijk..

Nee, ik kan natuurlijk niet meepraten over wat er in mijn eigen leven is gebeurd... trippen heeft m'n psychose eerder verzwakt en me geleerd ermee om te gaan dan het verslechterd. Ook sociaal heeft het me stukken beter gemaakt. Maar het maakt jou toch niet uit met wat voor argumenten ik kom, omdat jij niet zoekt naar wat waar is maar enkel je gelijk wil halen en mij de grond in wil zeiken.

TrippyShit

Badass junkie
Nee, als je met logische argumenten komt wil ik je een kans op goeie discussie geven maar je lult alleen onzin. 'Trippen heeft mijn psychose verzwakt' is een prima voorbeeld daarvan.

En dan wijzig ik em ff. Ik wil alleen mn gelijk hebben en niet horen wat waar is??
Als je die post goed leest voordat je em quote zie je duidelijk staan dat ik praat vanuit MIJN ervaringen en kom ik zelfs nog met een stelling waarvan ik indirect vraag wat jullie idee daarvan is..

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Nee, als je met logische argumenten komt wil ik je een kans op goeie discussie geven maar je lult alleen onzin. 'Trippen heeft mijn psychose verzwakt' is een prima voorbeeld daarvan.

Trippen heeft me geleerd om beter met mijn psychose om te gaan, dat is zeker zo. Of het het daadwerkelijk heeft verzwakt kan ik je niet met zekerheid zeggen, maar ik heb er in ieder geval een stuk minder last van.

azgaza

Badass junkie
TrippyShit zei:

Daar ben ik het wel heel erg mee eens, ik zei ook al in mijn lange risico's-post dat ik denk dat je inderdaad blijvend in de verkeerde denkbeelden kan blijven hangen als je de tijd niet neemt elk aspect van de trip te verwerken en echt helemaal terug op aarde te komen. Ik neem die tijd zelf ook altijd, er was bijvoorbeeld een hele harde trip die echt een jaar in één nacht leek waar na ik twee en een halve maand niet heb getript omdat ik daar gewoon nog niet klaar voor was. Ik denk dat je het beste kan wachten tot de trip niet meer dan een speciale herinnering is en geen actieve rol in de gedachtes meer speelt en dat kan in verschil inderdaad erg uit een lopen.

Bovenaan