help ik heb trek

labradoor

Belezen gebruiker
ik zit er momenteel ff doorheen.
druk,druk,druk geweest en nu komt alles weer omhoog.mijn hond die ik in moest laten slapen,mijn broer die k.. heeft,mijn ouders die al oud zijn,mijn schoonmoeder die in een verzorgings huis wegkwijnt en nog meer.ik heb trek maar wil geen dealer bellen,die twee strijd word je niet goed van.ik ga de gril maar aanzetten en van een kopje nesspresso genieten.
knop omdraaien!!!!!!!!!!!!!!!!niet aan denken ppppfffff

zonde van mijn geld == een goeie gedachte die me helpt.zonde,zonde,zonde

speeseend

Wijs gebruiker
^riding a train wreck!

Verder natuurlijk een klote-situatie voor jou en je omgeving. Maak het niet erger kerel! Indien je van die trek af wil omdat het te gevaarlijk is in jouw gedachten, grijp dan naar een trekremmer of een combo zoals Buprenorfine.

labradoor

Belezen gebruiker
ik ben geen kerel maar een vrouw.
heb in de keuken iets lekkers gebakken dus ben niet voor gaas gegaan.op een blowtje na dan, ik voelde me vrij relax later maar zit nu weer te janken omdat mijn hond als dia-schermafbeelding voorbij ziet komen maar ik ben kapot.ik heb net de keuken gedaan en wil naar bed om te lezen en slapen.ik moet echt mijn scherm dichtklappen.dit is dus mijn nieuwe verslaving.

labradoor

Belezen gebruiker
ik ben geen kerel maar een vrouw.
heb in de keuken iets lekkers gebakken dus ben niet voor gaas gegaan.op een blowtje na dan, ik voelde me vrij relax later maar zit nu weer te janken omdat mijn hond als dia-schermafbeelding voorbij ziet komen maar ik ben kapot.ik heb net de keuken gedaan en wil naar bed om te lezen en slapen.ik moet echt mijn scherm dichtklappen.dit is dus mijn nieuwe verslaving.

speeseend

Wijs gebruiker
Eerlijk gezegd dacht ik dat je een hond was; mannen zijn honden :wink:

Probeer de vervelende dingen in het leven een plekje te geven, anders zal het leven er niet leuker op worden. Volgens mij zal je door een negatief gevoel vroeg of laat de draak weer opzoeken. Ik zou dat tenminste doen. Die draak gaf mij tenminste een 'positief' gevoel.

Sterkte mevrouw de labradoor,

Eend

labradoor

Belezen gebruiker
thanx eend,bedankt voor je reakties,soms heb je dat net ff nodig.dat gevoel van medeleven.
het was gelukkig gauw weer over,die tweestrijd.

r@r@

Wijs gebruiker
En Labradoor? Is het gelukt om er vanaf te blijven?

Zo ja: geniet van je eigen kracht! En roep diezelfde kracht op als je het weer moeilijk krijgt!

Suc6! :wave:

labradoor

Belezen gebruiker
ja,het was gelukkig gauw over.ik ben de keuken ingestapt om iets lekkers voor mezelf te maken en dat gaf me voldoening.

Deranged zei:
Had je het maar niet moeten proberen.
What the fuck is dat nou weer voor een antwoord! Verslaving is een ziekte, het is niet de schuld van diegene dat die gebruikt of verslaafd is of is geweest. Wilskracht en aanleg voor verslaving is genetisch bepaald. Een beetje meer sympathie naar anderen zou voor jou geen kwaad kunnen ...

labradoor

Belezen gebruiker
zeg je dat ook tegen iemand met anorexia of borderline?niet eten is een keuze en in je armen snijden is ook een keuze.wel makkelijk hoor.
het zit jammer genoeg veel complexer in elkaar dan alleen maar een keuze.

speeseend

Wijs gebruiker
momenteel kan ik een heel eind meegaan in deze gedachtegang. en even voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat je het niet als een ziekte mag ervaren, en ik stel een Heroïne-verslaving in geen geval gelijk aan de ziektes die jij opnoemt, mevrouw de Hond :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
daar nog even aan toegevoegd:

hero kies je op een bepaald moment van je leven te nemen, bewust dan wel onbewust.

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Psych0naut zei:
...Verslaving is een ziekte...

'verslaving is een keuze'

Ik denk dat de "waarheid" ergens in het midden ligt: iemand met een persoonlijkheidsstoornis/ psychiatrische ziekte is al ziek (oorzaak) en kan als gevolg daarvan gaan gebruiken en gevoeliger zijn om ook verslaafd te worden en blijven: een psychiatrische ziekte leidt dan tot de ziekte verslaving (gevolg).

Iemand die verslaafd raakt vanwege bijv. persoonlijke problemen/trauma's etc. (oorzaak) kan op een gegeven moment de kracht verzamelen en het zelfvertrouwen hebben om mentaal de keuze te maken om clean te worden én dat te blijven.
Met een sterke, gezonde geest kan je clean worden én blijven.

Als je lijdt aan een minder of niet gezonde geest, wordt clean worden, laat staan clean blijven, een stuk moeilijker.

Ik wil daarmee niet zeggen dat een psychiatrische ziekte een excuus is om "dan maar verslaafd te blijven" of dat als je gezond bent van geest je "dus gewoon clean moet kunnen blijven en zo niet: dat doe je je best niet...". Nee, zo zwart/wit is het denk ik niet.

Maar in het algemeen zal het wel zo gelden, denk ik... :wink:

labradoor

Belezen gebruiker
veel langdurig verslaafden hebben een dubbele diagnose.
door drugs gebruik wordt dat gedempt.tenminste in mijn geval.verdoving.
als verslavingsartsen zeggen dat ik beter niet helemaal afkick van opiaatbehandeling ivm trauma"s die weer boven komen enz.
ik zie het als een medicijn en de dokter ook.

speeseend

Wijs gebruiker
zolang jij je er maar goed bij voelt. ik had zelf moeite om de door mijn doktoren aanpraatte 'chronische ziekte' te slikken.

labradoor

Belezen gebruiker
ja,vind ik ook moeilijk.
ik zie het allemaal als een levensles.het gaat er uiteindelijk om dat je balans vind en dat je genoegdoening vind in deze wereld.
ikzelf vind het belangrijk om goed te functioneren en wat over te hebben voor mijn medemens.
daar wordt ik gelukkig van.

hazejunk

Experimenterende gebruiker
Stoppen met heroine is in ieder geval wel een bewuste keus. Die je alleen maar kunt stimuleeren.

Goed bezig labradoor ga zo door en vol houden!!

Bovenaan