nicolai zei:Ensenata zei:cronos zei:ja kan mij best wel voorstellen dat je nerveus komt van gong,mijn zoon zou zeggen"wat voor muziek is dit?"
,maar gong zijn heus wel goeie muzikanten hoor
.ik ben begonnen in mijn tienerjaren met hardrock,daarna heb ik the doors ontdekt en dat was echt een openbaring voor mij,maar ik kon (vind ik persoonlijk) niet altijd dezelfde sixties of seventies groepen beluisteren (woodstock,crosby,stills,nash & young,doors,stones,beatles,....),ik heb zo langzamerhand sixties en seventies (underground) bands leren kennen die best wel te pruimen zijn
,ik luister tevens niet steeds naar sixties of seventies bands hoor,ik hoor vele genres graag
.aan diegene die graag spacerock horen,beluister eens de eerste 2 van UFO(daarna zijn ze de hardrocktour opgegaan).
sgt peppers van de beatles vind ik zwaar overschat(ik vind het niet slecht hé,begrijp mij niet verkeerd),maar beluister eens voorbeeld "rumours" van fleetwood mac of "everyone is everybody else" van barclay james harvest(beiden rustigere muziek,met amper slechte nummers),allez de groeten hé
![]()
Fleetwood Mac is ook zeker goed, maar niet met Stevie Nicks, Peter Green was de man![]()
En ik vind Sgt. Peppers ook overschat (niet slecht :P).
Safiertje, gelukkig maar dat smaken verschillen, anders was het een saaie boel! En ja, Gong kan je erg nerveus maken, zeker als je er niet bekend mee bent, toen ik het voor het eerst luisterde (2 jaar geleden toen ik 16 was :P) was ik ook even zo van:
Ok... dit is.. niet te plaatsen zo weird... maar wel cool!En nu klinkt het net zo "normaal" voor mij als The Beatles bijvoorbeeld..
ik begon me te verdiepen in rock muziek dankzij fleetwood mac`s rumours. kende al wel natuurlijk veel bekende nummers, maar na dat album en hotel california van the eagles ben ik me echt gaan verdiepen in rock muziek. en ben dus terug gegaan in de tijd en kwam aan bij bo diddley, jerry lee lewis en mensen als chuck berry. nu zit ik meer bij 60`s/70`s.
maar sgt pepper zit muzikaal wel enorm goed in elkaar hoor. het sluit allemaal perfect op elkaar aan en zit heel vernuftigt in elkaar. maar goed, er zijn zeker weten wel albums die dat niveau makkelijk halen en die allemaal net zo goed en soms wel ietsje beter in elkaar zitten.
mijn favoriete album is denk ik the times they are a changin van bob dylan...dat album beschrijft precies wat ik denk.
Ja dat heb ik ook gedaan, alleen begon ik me echt te verdiepen in de rock geschiedenis toen ik Nirvana hoorde. (Andere generatie denk ik, weet niet hoe oud jij bent :P)
En toen ben ik gewoon alles gaan luisteren wat ik maar kon vinden, en dan vind je op de een of andere manier toch altijd weer nieuwe muziek als je denkt "ik heb nu toch wel alles gehad"... Dat is wel zo heerlijk.
.aan diegene die graag spacerock horen,beluister eens de eerste 2 van UFO(daarna zijn ze de hardrocktour opgegaan).
,eens downloaden dus,je zult gauw iets horen van mij,wat ik er persoonlijk van denk 
,