Het 60's/70's muziek topic!

Ensenata

Experimenterende gebruiker
nicolai zei:
Ensenata zei:
cronos zei:
ja kan mij best wel voorstellen dat je nerveus komt van gong :tearsofjoy: ,mijn zoon zou zeggen"wat voor muziek is dit?" :tearsofjoy: ,maar gong zijn heus wel goeie muzikanten hoor :grin: .ik ben begonnen in mijn tienerjaren met hardrock,daarna heb ik the doors ontdekt en dat was echt een openbaring voor mij,maar ik kon (vind ik persoonlijk) niet altijd dezelfde sixties of seventies groepen beluisteren (woodstock,crosby,stills,nash & young,doors,stones,beatles,....),ik heb zo langzamerhand sixties en seventies (underground) bands leren kennen die best wel te pruimen zijn :wink: ,ik luister tevens niet steeds naar sixties of seventies bands hoor,ik hoor vele genres graag :rockband: .aan diegene die graag spacerock horen,beluister eens de eerste 2 van UFO(daarna zijn ze de hardrocktour opgegaan).
sgt peppers van de beatles vind ik zwaar overschat(ik vind het niet slecht hé,begrijp mij niet verkeerd :hearteyes: ),maar beluister eens voorbeeld "rumours" van fleetwood mac of "everyone is everybody else" van barclay james harvest(beiden rustigere muziek,met amper slechte nummers),allez de groeten hé :wave:

Fleetwood Mac is ook zeker goed, maar niet met Stevie Nicks, Peter Green was de man :)
En ik vind Sgt. Peppers ook overschat (niet slecht :P).

Safiertje, gelukkig maar dat smaken verschillen, anders was het een saaie boel! En ja, Gong kan je erg nerveus maken, zeker als je er niet bekend mee bent, toen ik het voor het eerst luisterde (2 jaar geleden toen ik 16 was :P) was ik ook even zo van:

Ok... dit is.. niet te plaatsen zo weird... maar wel cool! :tearsofjoy: En nu klinkt het net zo "normaal" voor mij als The Beatles bijvoorbeeld..

ik begon me te verdiepen in rock muziek dankzij fleetwood mac`s rumours. kende al wel natuurlijk veel bekende nummers, maar na dat album en hotel california van the eagles ben ik me echt gaan verdiepen in rock muziek. en ben dus terug gegaan in de tijd en kwam aan bij bo diddley, jerry lee lewis en mensen als chuck berry. nu zit ik meer bij 60`s/70`s.

maar sgt pepper zit muzikaal wel enorm goed in elkaar hoor. het sluit allemaal perfect op elkaar aan en zit heel vernuftigt in elkaar. maar goed, er zijn zeker weten wel albums die dat niveau makkelijk halen en die allemaal net zo goed en soms wel ietsje beter in elkaar zitten.

mijn favoriete album is denk ik the times they are a changin van bob dylan...dat album beschrijft precies wat ik denk.

Ja dat heb ik ook gedaan, alleen begon ik me echt te verdiepen in de rock geschiedenis toen ik Nirvana hoorde. (Andere generatie denk ik, weet niet hoe oud jij bent :P)

En toen ben ik gewoon alles gaan luisteren wat ik maar kon vinden, en dan vind je op de een of andere manier toch altijd weer nieuwe muziek als je denkt "ik heb nu toch wel alles gehad"... Dat is wel zo heerlijk. :grin:

nicolai

Wijs gebruiker
Ja dat heb ik ook gedaan, alleen begon ik me echt te verdiepen in de rock geschiedenis toen ik Nirvana hoorde. (Andere generatie denk ik, weet niet hoe oud jij bent :P)

En toen ben ik gewoon alles gaan luisteren wat ik maar kon vinden, en dan vind je op de een of andere manier toch altijd weer nieuwe muziek als je denkt "ik heb nu toch wel alles gehad"... Dat is wel zo heerlijk. :grin:[/quote]

ik ben 20. nirvana is ook een hele goede band en hebben een aantal grote klassiekers op hun naam staan. maar het niet zo bekende werk is minstens net zo goed. al vind ik sommige samenwerkingen met courtney love`s hole wel tegenvallen.

maar jij kent bijvoorbeeld weer heeeel veel bands die ik echt nog niet ken. ga zo snel mogelijk op zoek naar die gong en die can. klinkt wel boeiend namelijk.

hoe moet ik me gong eigenlijk voorstellen? psychedelisch las ik hier al ergens. maar dat is heel breed natuurlijk. is het velvet underground achtig of is het totaal uniek?

Ensenata

nicolai zei:

En toen ben ik gewoon alles gaan luisteren wat ik maar kon vinden, en dan vind je op de een of andere manier toch altijd weer nieuwe muziek als je denkt "ik heb nu toch wel alles gehad"... Dat is wel zo heerlijk. :grin:

ik ben 20. nirvana is ook een hele goede band en hebben een aantal grote klassiekers op hun naam staan. maar het niet zo bekende werk is minstens net zo goed. al vind ik sommige samenwerkingen met courtney love`s hole wel tegenvallen.

maar jij kent bijvoorbeeld weer heeeel veel bands die ik echt nog niet ken. ga zo snel mogelijk op zoek naar die gong en die can. klinkt wel boeiend namelijk.

hoe moet ik me gong eigenlijk voorstellen? psychedelisch las ik hier al ergens. maar dat is heel breed natuurlijk. is het velvet underground achtig of is het totaal uniek?[/quote]

Uniek! No doubt.

Omschrijven kan ook echt niet, buitenaards komt nog het dichtsbij. Niet space-rock of whatever.. alles door elkaar heen ook eigenlijk, echt ziek in elkaar gezet, je zal ook altijd wat nieuws horen omdat er HEEL veel verschillende lagen en instrumenten tegelijk spelen.

Zet je maar schrap :P

Hier wat youtube's:

http://nl.youtube.com/watch?v=JK17rGg6XcA
http://nl.youtube.com/watch?v=CKfTKNp_yUI (dit vind ik het ziekste nummer)
Te wazig, live
http://nl.youtube.com/watch?v=Kbm7IieLkBw

nicolai

Wijs gebruiker
Uniek! No doubt.

Omschrijven kan ook echt niet, buitenaards komt nog het dichtsbij. Niet space-rock of whatever.. alles door elkaar heen ook eigenlijk, echt ziek in elkaar gezet, je zal ook altijd wat nieuws horen omdat er HEEL veel verschillende lagen en instrumenten tegelijk spelen.

Zet je maar schrap :P

Hier wat youtube's:

http://nl.youtube.com/watch?v=JK17rGg6XcA
http://nl.youtube.com/watch?v=CKfTKNp_yUI (dit vind ik het ziekste nummer)
Te wazig, live
http://nl.youtube.com/watch?v=Kbm7IieLkBw[/quote]

klinkt wel erg ehhh, boeiend zeg. vind alle 3 de clips wel tof...die 2e is inderdaad behoorlijk ziek en wild. maar kon me het beste vinden in het 1e nummer. die vind ik heeeel tof. het is een beetje de goa/tekno van de jaren 70, dus ik ben hooked, thanks.

heb ook al wat can dingetjes beluisterd, dat is ook zeer apart, maar gong vind ik nu nog leuker.

ik wil trouwens trouwens iedereen de band uriah heep aanraden. niet heel onbekend, maar ook weer niet heel bekend.

zat gister ook weereens naar the great society te luisteren, en eigenlijk was dat toch ook wel een geweldige band. white rabbit is veel psychedelischer, en somebody to love vind ik zelfs echt beter dan de jefferson airplane uitvoering.

cronos

Wijs gebruiker
om je te verdiepen in geschiedenis van bands(allerlei genres) of hun discografie,gewoon eens "all music" intikken op google :wink: ,de beste van CAN vindt ik persoonlijk " monster movie",wist je trouwens dat er alsook een sixtiesband "NIRVANA" bestond?heb ooit eens een cd gekocht van hun,maar het was maar zwakjes :(

nicolai

Wijs gebruiker
bedankt voor de tip.

soft machine vind ik trouwens ook erg fijntjes...sinds 2 dagen. komt ook echt op het goede moment, ben nu ook wel een beetje uitgekeken op de like a rolling stone`s en de the end`s. blijft goede muziek, maar tijd voor vernieuwing (veroudering perhaps?).

en om nog even op het soort muziek terug te komen...het is vind ik inderdaad uniek, maar het is ook zeker jazz. jazz met hele rare ritmes, hele rare patronen en hele vage vreemde geluidjes.

Ensenata

nicolai zei:
bedankt voor de tip.

soft machine vind ik trouwens ook erg fijntjes...sinds 2 dagen. komt ook echt op het goede moment, ben nu ook wel een beetje uitgekeken op de like a rolling stone`s en de the end`s. blijft goede muziek, maar tijd voor vernieuwing (veroudering perhaps?).

en om nog even op het soort muziek terug te komen...het is vind ik inderdaad uniek, maar het is ook zeker jazz. jazz met hele rare ritmes, hele rare patronen en hele vage vreemde geluidjes.

Yeah, wazige loops en shifts :P Veel effecten, ze gebruikten echt elk effect wat er bestond toen volgens mij, moet je nu eens doen, dan kun je er geen muziek meer uithalen :tearsofjoy:

Soft Machine is zeker ook vet, maar welke albums heb jij gehoord? Ze verschillen nogal namelijk per 2-3 albums ofzo, zelf vind ik 1 & 2 het leukst.

Moker

Bewuste gebruiker
soft machine is in mijn ogen een baby als je kijkt naar de nederlandse variant op progressieve jazz SUPERSISTER :P

nicolai

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
nicolai zei:
bedankt voor de tip.

Yeah, wazige loops en shifts :P Veel effecten, ze gebruikten echt elk effect wat er bestond toen volgens mij, moet je nu eens doen, dan kun je er geen muziek meer uithalen :tearsofjoy:

Soft Machine is zeker ook vet, maar welke albums heb jij gehoord? Ze verschillen nogal namelijk per 2-3 albums ofzo, zelf vind ik 1 & 2 het leukst.
nog geen albums gehoord...wat losse nummertjes. kan niet zo heel veel vinden nog, maar komt wel goed. ga zo snel mogelijk proberen aan de albums te komen.

@degene net boven mij...klinkt boeiend, moet dus gecheckt worden.

Moker

Bewuste gebruiker
Supersister - Present from Nancy (1970) een van mijn favo platen.
Memories Are New
Present from Nancy
Mexico

^een paar van mij favo nummers van de plaat.

gong nooit echt naar geluisterd eigenlijk maar klinkt erg vet! lijkt soms ook wel op het oude (echte) Hawkwind.

Iemand hier trouwens bekend met de band Mountain?

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
Ensenata zei:
nicolai zei:
bedankt voor de tip.

nog geen albums gehoord...wat losse nummertjes. kan niet zo heel veel vinden nog, maar komt wel goed. ga zo snel mogelijk proberen aan de albums te komen.

@degene net boven mij...klinkt boeiend, moet dus gecheckt worden.

soft machine niet kunnen vinden?dc ++ installeren :wink: (beter dan soulseek hoor,of andere...),vind daar heel veel (mindere bekende bands ook)...soft machine op vinyl gaat je centjes kosten :( de tweede heb ik nog op lp gehad,de derde op cd...vind de derde beter,maar ben geen echte liefhebber van soft machine :wave:

cronos

Wijs gebruiker
Moker zei:
Supersister - Present from Nancy (1970) een van mijn favo platen.
Memories Are New
Present from Nancy
Mexico

^een paar van mij favo nummers van de plaat.

gong nooit echt naar geluisterd eigenlijk maar klinkt erg vet! lijkt soms ook wel op het oude (echte) Hawkwind.

Iemand hier trouwens bekend met de band Mountain?

supersister?nog van gehoord,maar nog nooit beluisterd denk ik :rolleyes: ,eens downloaden dus,je zult gauw iets horen van mij,wat ik er persoonlijk van denk :grin: ,maar ik vrees dat ik het niet graag zal horen,progressiveve muziek ligt me nu meestal niet :( ,ja mountain ken ik ,heel goede muziek :grin: jammer dat ze geen goeie live album hebben :rock:

nicolai

Wijs gebruiker
hmm zal dat maar moeten installeren dan...ik ben zo een iemand dat als ik een te gekke cd tegenkom, dan moet ik hem ook origineel hebben, en het liefst op vinyl. ik hou zelf niet zo van piraterij, maar ik heb er wel begrip voor.

maar wil wel eerst alles even eerst horen via internet

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
hmm zal dat maar moeten installeren dan...ik ben zo een iemand dat als ik een te gekke cd tegenkom, dan moet ik hem ook origineel hebben, en het liefst op vinyl. ik hou zelf niet zo van piraterij, maar ik heb er wel begrip voor.

maar wil wel eerst alles even eerst horen via internet
ja installeer het eens,beslist de moeite :wink: (want koop je de vinyl en je houd er niet echt van,dan sta je daar maar met die lp),probleem kan voor je zijn dat je moet 15 a 20 gigabyte sharing moet hebben(dat wil zeggen dat je +- 15 gigabyte muziek moet hebben om er deftig er gebruik van te kunnen maken van dc++),het is niet zo 1voudig dc,maar je leert het na een tijdje wel (oja supersister is reeds gedownload,morgen eens beluisteren) :wave:

cronos

Wijs gebruiker
R.I.P Richard Wright (Pink Floyd) :(

nog wat sixties and seventies bands:

Joy of Cooking(janis joplin achtige zang)
Irish Coffee(belgische super lp/cd 1971,mij een raadsel,waarom ze nooit bekend gekomen zijn ,is wat early deep purple achtig)
jane-between heaven and hell (wat pink floyd achtig)
Frumpy(met zangeres Inga Rumpf)
atlantis(tevens met Inga Rumpf)
Manassas(aanrader !!! groep met stephen stills!!!,debuut is de beste,1972 denk ik)
Earth and Fire(nederlandse band:favoriete nummers:confused:easons,storm and thunder,invitation,en memories(die klinkt zeker bekend in de oren :grin: )
brainbox(nederlandse band met supergitarist jan akkerman:favoriete liedjes:down man & dark rose) :wave:

cronos

Wijs gebruiker
zijn er nog die vinden dat de ultieme hippie of woodstockgeneratie lp/cd "Déjà Vu" van Crosby, Stills, Nash & young is ?dat is verplichte voer,dude :grin: ,een prettig weekend gewenst,sities & seventies lovers!!!

speeseend

Wijs gebruiker
Jimi Hendrix!

Jimi is voor mij een van de beste artiesten uit de jaren zestig. En dan met name dit nummer, Jimi Hendrix - 51st Anniversary. Voor mij een typisch 60's number!

nicolai

Wijs gebruiker
cronos zei:
zijn er nog die vinden dat de ultieme hippie of woodstockgeneratie lp/cd "Déjà Vu" van Crosby, Stills, Nash & young is ?dat is verplichte voer,dude :grin: ,een prettig weekend gewenst,sities & seventies lovers!!!
geweldig album...een van mijn favoriete uit die tijd. maar er zijn meer albums die dat woodstock/hippie gevoel helemaal geven...surrealistic pillow en natuurlijk de solo crosby, stills, nash & young albums.

ik vind the beachboys trouwens wel echt goed. brian wilson was en is een hele goede songwriter.

heb net camembert electrique van gong beluisterd...voor de 3e keer ofzo deze week. niet normaal goed. :grin:

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
cronos zei:
geweldig album...een van mijn favoriete uit die tijd. maar er zijn meer albums die dat woodstock/hippie gevoel helemaal geven...surrealistic pillow en natuurlijk de solo crosby, stills, nash & young albums.

ik vind the beachboys trouwens wel echt goed. brian wilson was en is een hele goede songwriter.

heb net camembert electrique van gong beluisterd...voor de 3e keer ofzo deze week. niet normaal goed. :grin:

inderdaad jefferson airplane is ook zo'n groep die de sixties generatie sterk vertegenwoordig heeft :hearteyes: ,maar the beach boys,neen sorry...hoe zou ik het uitleggen? gewoon dat ik niet zo hou van die te vrolijke liedjes(lalala liedjes noem ik dit :tearsofjoy: ...voorbeeld:"love me do " van the beatles")..wat ook een sterke lp/cd is uit die tijd is "forever changes "van de groep "love",maar ik heb het persoonlijk moelijk met die cd/lp,toch eens kopen of downloaden deze,want je moet zeker niet luisteren naar mij haha,want ik ben nogal een criticus op muziekgebied!!!nicolai is het gelukt met dc++? groeten :wave:

nicolai

Wijs gebruiker
ik ken dat album van love...ook erg goed inderdaad. ik ben ook erg kritisch hoor. ik ontleed echt elke plaat die ik tegenkom tot op het bot.

met dc is het niet gelukt, maar tot nu toe alles kunnen vinden wat ik wil.

iedereen die trouwens van vage muziek houdt zou ook eens naar animal collective op zoek moeten gaan...is een millenium band, dus geen 60`s/70`s. sommige mensen vergelijken hun muziek met die van can...dus dan weet je genoeg.

en sjah, dat zoetsappige moet je liggen inderdaad. maar eh, jefferson airplane was natuurlijk ook behoorlijk zoetsappig soms. today bijvoorbeeld is veel zoetsappiger dan love me do. al snap ik wel wat je bedoeld hoor...love me do is echt een gillende meisjes plaat.

Ensenata

cronos zei:
inderdaad jefferson airplane is ook zo'n groep die de sixties generatie sterk vertegenwoordig heeft :hearteyes: ,maar the beach boys,neen sorry...hoe zou ik het uitleggen? gewoon dat ik niet zo hou van die te vrolijke liedjes(lalala liedjes noem ik dit :tearsofjoy: ...voorbeeld:"love me do " van the beatles")..wat ook een sterke lp/cd is uit die tijd is "forever changes "van de groep "love",maar ik heb het persoonlijk moelijk met die cd/lp,toch eens kopen of downloaden deze,want je moet zeker niet luisteren naar mij haha,want ik ben nogal een criticus op muziekgebied!!!nicolai is het gelukt met dc++? groeten :wave:

Ik luister ook echt nooit naar de Beach Boys hoor, maar je moet toch wel toegeven dat ze het erg goed gedaan hebben.
En ja vrolijke liedjes, zijn surf-liedjes hè :grin:

Iedereen die Gong (en Can) ook goed vind moet zeker ook Comus even luisteren:
http://nl.youtube.com/watch?v=Gmy1j4xyYoc
http://nl.youtube.com/watch?v=rj_9KfwzmfA

Heel het dat album First Utterance is geweldig en ook zo onbeschrijfelijk als Gong en Can zijn :wink:

cronos

Wijs gebruiker
Ensenata zei:
cronos zei:

Ik luister ook echt nooit naar de Beach Boys hoor, maar je moet toch wel toegeven dat ze het erg goed gedaan hebben.
En ja vrolijke liedjes, zijn surf-liedjes hè :grin:

Iedereen die Gong (en Can) ook goed vind moet zeker ook Comus even luisteren:
http://nl.youtube.com/watch?v=Gmy1j4xyYoc
http://nl.youtube.com/watch?v=rj_9KfwzmfA

Heel het dat album First Utterance is geweldig en ook zo onbeschrijfelijk als Gong en Can zijn :wink:

ja heb die lp van comus nog staan op audiocassette,nog eens geluisterd ernaar...het is inderdaad iets unieks,het heeft zoiets van Psychedelische folk(vind ik persoonlijk :P ) :wave:

cronos

Wijs gebruiker
haha kan nu de slaap niet vatten :rock: ,ben gewoon weeral aan het fantaseren(zoals veel),wat had ik de sixties & seventies graag meegemaakt :hearteyes: ,die optredens...man,man,man...hippievrouwkes :grin: ,die fuiven met die bewegende lichteffecten(ik weet niet juist hoe ze het deden,was het niet met inkt op een soort van lichtgevende plaat?),man,wat zou ik leuk kunnen trippen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: ...ik vraag mij af of ze in belgië of eventueel in nederland geen kroegen hebben,waar ze sixties & seventies muziek draaien?wat zou ik mij gelukkig voelen,en dan mij dan volgieten met dat heerlijk schuimend bier :beer: , :grin: :grin: :grin:

nicolai

Wijs gebruiker
ben nu op ned 3 naar norah jones aan het kijken en ehhh..doet me erg denken aan joni mitchell. ook een hele belangrijke songwriter en artiest.

billy

Alle drie de albums van Jimi Hendrix (are you experienced, axis:bold as love en electric ladyland), The Beatles vanaf Rubber soul en Forever Changes van Love zijn fantastisch!!!

Nog heel veel hoor, ik hou van de jaren 60! Surrealistic Pillow van Jefferson Airplane, S.F.Sorrow van Pretty things en nog veel meer... the byrds! bob dylan, stones!

Liefhebbers van jaren 60 muziek moeten ook Oasis een kans geven, de eerste albums zal iedereen vast kennen, maar ik vind het jammer dat hun latere werk weinig aandacht krijgt. Als sixties liefhebber moet je toch echt de laatste twee platen beluisteren, die ademen echt een jaren60 sfeer uit. Ik heb het dan over de platen Don't believe the truth en het net uitgebrachte Dig out your soul!
Hoeveel kritiek ze ook krijgen, Oasis is de band van mijn jeugd en zonder hen zou ik nooit al die prachtige muziek van de jaren 60 ontdekt hebben...

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
ben nu op ned 3 naar norah jones aan het kijken en ehhh..doet me erg denken aan joni mitchell. ook een hele belangrijke songwriter en artiest.

tja joni mitchell,haar stem hoor ik niet graag,het irriteert mij na een eind zelfs :tearsofjoy:,zal norah jones eens downloaden(ik dacht dat ik dat vroeger eens gedownload heb,maar ik weet het niet zeker :rolleyes: ),ik lees trouwens(op "all music") dat norah een dochter is van ravi shankar,allez de groeten hé :wave:

cronos

Wijs gebruiker
billy zei:
Alle drie de albums van Jimi Hendrix (are you experienced, axis:bold as love en electric ladyland), The Beatles vanaf Rubber soul en Forever Changes van Love zijn fantastisch!!!

Nog heel veel hoor, ik hou van de jaren 60! Surrealistic Pillow van Jefferson Airplane, S.F.Sorrow van Pretty things en nog veel meer... the byrds! bob dylan, stones!

Liefhebbers van jaren 60 muziek moeten ook Oasis een kans geven, de eerste albums zal iedereen vast kennen, maar ik vind het jammer dat hun latere werk weinig aandacht krijgt. Als sixties liefhebber moet je toch echt de laatste twee platen beluisteren, die ademen echt een jaren60 sfeer uit. Ik heb het dan over de platen Don't believe the truth en het net uitgebrachte Dig out your soul!
Hoeveel kritiek ze ook krijgen, Oasis is de band van mijn jeugd en zonder hen zou ik nooit al die prachtige muziek van de jaren 60 ontdekt hebben...

goede smaak billy,ok ik zal oasis nog eens een kans geven :wink: ,maar ik vrees :( ,het zijn hooligans :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

nicolai

Wijs gebruiker
cronos zei:
nicolai zei:

tja joni mitchell,haar stem hoor ik niet graag,het irriteert mij na een eind zelfs :tearsofjoy:,zal norah jones eens downloaden(ik dacht dat ik dat vroeger eens gedownload heb,maar ik weet het niet zeker :rolleyes: ),ik lees trouwens(op "all music") dat norah een dochter is van ravi shankar,allez de groeten hé :wave:
snap wat je bedoeld met joni mitchell`s stem. ik vind het daarentegen prachtig. zowel in de beginjaren als later. norah jones heeft wel een meer toegankelijk stemgeluid...ik doelde meer op haar schrijfstijl. joni schreef haar nummers op zo een manier dat je er ook makkelijk een jazz plaat mee zou kunnen maken...maar het waren geen jazznummers. norah jones doet dat ook.

billy

cronos zei:
billy zei:

goede smaak billy,ok ik zal oasis nog eens een kans geven :wink: ,maar ik vrees :( ,het zijn hooligans :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

haha, doe dat! ga je het met open mind beluisteren, zul je het wel weten te waarderen denk ik.
Het feit dat het geen lieverdjes zijn, doet niets af aan de kwaliteiten van hen als muzikanten vind ik. Daarnaast zijn ze interessanter dan artiesten die lief zijn en niet van Mars komen.... :rock:

nicolai

Wijs gebruiker
ik vind oasis ook een goede band. hoor de laatste tijd op me werk vaak een nieuw nummer van hun. kom alleen niet op de titel. maar het klinkt wel goed. en het oudere werk vind ik ook wel oke. niet helemaal mijn smaak, maar ik vind het soms best leuk om te horen. net als u2 en coldplay en dat soort bands. het zijn allemaal goede bands met hele goede albums, maar ik kan er niet vaak naar luisteren.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Jefferson Airplane - White Rabbit

Blijft een schitterende sixties song! :hearteyes:

Hier live op Woodstock, erg leuk om te zien!

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6xhYk9PEmXA&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6xhYk9PEmXA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

One pill makes you larger and one makes you small..... :wink:

nicolai

Wijs gebruiker
mooi filmpje inderdaad. er is ook een white rabbit filmpje van the great society. de vocal komt niet zo mooi uit in die versie, maar het filmpje is te gek. met een grace slick die op het eind totaal weg aan het trippen is.

cronos

Wijs gebruiker
nicolai zei:
mooi filmpje inderdaad. er is ook een white rabbit filmpje van the great society. de vocal komt niet zo mooi uit in die versie, maar het filmpje is te gek. met een grace slick die op het eind totaal weg aan het trippen is.

een filmpje van great society :openmouth: ???nicolai,waar?waar?

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Nick drake!!!!
Als ik dan een idool zou hebben dan zou hij het zijn..

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Ik zweer bij rhythm & blues en aanverwanten, ookal stammen die vaak ook uit de jaren '50.
Ray Charles, Fats Domino, John Lee Hooker, Jerry lee Lewis, Little Richard, Chuck Berry, de hele flikkerse bende. :grin:
Maarja, ik ben dan ook echt een muziekfreak, ik kan bijna alles wel waarderen.

Qua drugs gerelateerde '60/'70 muziek verklaar ik de Beatles toch wel tot mijn favoriet. :)(gezien '70 punk niet echt lekker spaced. :P )

nicolai

Wijs gebruiker
cronos zei:
nicolai zei:

een filmpje van great society :openmouth: ???nicolai,waar?waar?

http://www.youtube.com/watch?v=YddV91xnUz4

staan op youtube meerdere great society filmpjes...maar hij is niet meer toegankelijk staat er.

Bovenaan