HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Kan je ook nog wat anders zeggen?

Grappig joh, ware het niet dat ik onder vrij veel onderwerpen op dit forum heb gereageerd. En daarbij zijn mijn posts vaak een stuk inhoudelijker dan jouw monotone gezwets. 😘

Het is in ieder geval duidelijk dat je intolerant bent ten aanzien van mensen die niet denken zoals jij. Wellicht een aandachtspuntje voor je.
Ik ben intolerant jegens figuren die zonder bronnen en argumentie opruiende onzin verspreiden.

Don Draper

Badass junkie
Voor de medewerkers in de zorg hebben ze het deze keer echt goed gedaan om de herhaalprik te halen.

Vorige keren was het:

1.

*Klop klop*
Wie is daar?
Hallo! Ik kom je vaccineren!

Echt wtf om dat mee te maken. Totaal onaangekondigd en moest weigeren want toendertijd moest er 6 maanden tussen de prikken zitten. Vond het ook geen fijn idee want liet het liever door de GGD doen

2.

*Brief door de brievenbus*

Op deze dag en tijd gaan we je prikken. Wel doen hoor! Super belangrijk! Kan je niet? Heb je pech!

Toen ook laten gaan want moest een aardige trip maken ervoor.

Maar nu 👍 hoor! Kan kiezen uit drie zelfgekozen voorkeur dagen en dagdeel. Hopelijk in de buurt ook deze keer

Laatst bewerkt:

Don Draper

Badass junkie
En wat als je om wat voor reden dan ook niet wilde? Dan deden ze niet moeilijk?
Pech in de zin van dat je dan je prik niet had met voorrang als zorgmedewerker.

Genoeg mensen in de zorg die zich niet prikken. Of net zoals mijn eerdere post ook klaar zijn met het herhalen.

Diep van binnen heb ik het te doen met de geestelijke kwetsbare groep die ik begeleid. Velen nemen de prikken wel maar toch hebben ze iets minder dan een maand lang deze zomer behalve het noodzakelijke zorg gekregen omdat er een corona golf door het hele gebouw ging.

M'n doel is om ze een goede dag te geven (geef dagbesteding) maar ik merk na bijna drie jaar corona dat ik ook niet meer als vriend wordt gezien door sommigen. Terwijl ik ben er voor hen en voor niemand anders.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Toevallig toch? Gisteren tijdens een nieuwe order opzetten wat tijd vrij met een pak collega's. Sta even met een dichte collega te praten. Beiden jongemannen van midden 30 jaar. Beide zelfde symptomen sinds 1ste vaccinatie.

- verstoord slaapritme
- hartkloppingen in ruststand
- opmerkelijk sneller vermoeid
- sneller hoofdpijn
- veel sneller zweten

Gaan we op rondvraag bij andere collega's in dezelfde leeftijdscategorie. 90% van de bevraagden hebben dezelfde klachten sinds hun 1ste spuit. Een goeie helft van die bevraagde personen heeft geen booster genomen en de intensiteit van de klachten blijft op hetzelfde niveau. Bij de mensen die een booster kregen zijn de klachten met intensiteit omhoog gegaan. Maarja... schreeuw het uit dan ben je een "wappie" en moet je terug in je complotgrot 🤣.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Pech in de zin van dat je dan je prik niet had met voorrang als zorgmedewerker.

Genoeg mensen in de zorg die zich niet prikken. Of net zoals mijn eerdere post ook klaar zijn met het herhalen.
Fijn dat daar niet moeilijk over wordt gedaan. :)

Diep van binnen heb ik het te doen met de geestelijke kwetsbare groep die ik begeleid. Velen nemen de prikken wel maar toch hebben ze iets minder dan een maand lang deze zomer behalve het noodzakelijke zorg gekregen omdat er een corona golf door het hele gebouw ging.

M'n doel is om ze een goede dag te geven (geef dagbesteding) maar ik merk na bijna drie jaar corona dat ik ook niet meer als vriend wordt gezien door sommigen. Terwijl ik ben er voor hen en voor niemand anders.
Waarom is dat dan, dat ze je niet meer als vriend zien? Teveel afstand door corona maatregelen? (no pun intended)

FerdFatoehaus

Badass junkie
Toevallig toch? Gisteren tijdens een nieuwe order opzetten wat tijd vrij met een pak collega's. Sta even met een dichte collega te praten. Beiden jongemannen van midden 30 jaar. Beide zelfde symptomen sinds 1ste vaccinatie.

- verstoord slaapritme
- sneller hoofdpijn
- veel sneller zweten

Gaan we op rondvraag bij andere collega's in dezelfde leeftijdscategorie. 90% van de bevraagden hebben dezelfde klachten sinds hun 1ste spuit. Een goeie helft van die bevraagde personen heeft geen booster genomen en de intensiteit van de klachten blijft op hetzelfde niveau. Bij de mensen die een booster kregen zijn de klachten met intensiteit omhoog gegaan. Maarja... schreeuw het uit dan ben je een "wappie" en moet je terug in je complotgrot 🤣.
Gek dat dit soort berichten alleen op dubieuze Facebook groepen en vage YouTube kanalen verspreid worden. Waar blijft het empirisch onderzoek?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Maat van mij was toch in IC gekomen maand terug, had geen vaccinatie en kreeg corona 4 weken terug. Zag hem 1 dag voor hij naar het ziekenhuis moest nog. Gelukkig heb ik geen klachten gehad niet door vaccinatie of door besmetting via hem. Zat naast hem op de bank , geluk gehad of de vaccinatie heeft het verschil gemaakt. Die ,it nu nog steeds in revalidatie erdoor..

Ik geloof hoe dan ook dat het wel degelijk helpt. En voor familie en collega's zal de booster gewoon komen vroeg of laat

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gek dat dit soort berichten alleen op dubieuze Facebook groepen en vage YouTube kanalen verspreid worden. Waar blijft het empirisch onderzoek?

En waar doel je op met dit soort berichten? Word ik meteen weer in het complotgroepje gestopt. Is het te moeilijk om even ruimer te denken dan de meerderheid? Dit is een plaatselijk onderzoek van ervaringen onder collega's. Geen wappie gedoe of complotdenkers zoals jij waarschijnlijk denkt. Gewoon mensen met een vrij mening die bij een gemeenschappelijke ondervraging op de werkvloer tot dezelfde stelling en ervaringen komen. Niemand die een vaag youtubekanaal of dubieus groepje gestart is om dit te verkondigen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tja, je weet het niet wat nou precies waar is, want iedereen zegt verschillende dingen en maakt verschillende dingen mee. Persoonlijk ben ik niet gevaccineerd en heb ik gevaccineerden om mij heen corona zien krijgen, ben in close contact met ze geweest (terwijl ze corona hadden) en heb het zelf nooit gekregen, dus zal ook zeker niet nu beginnen met vaccineren. Zeker niet nadat ik heb gezien dat mijn moeder sinds haar vaccineren bijna altijd ziek is. Maar natuurlijk zijn er dan ook weer die niet vaccineren en wel corona krijgen. En mensen die wel vaccineren en geen last hebben van bijwerkingen. Dus daar wil ik geen conclusies over maken.

Het kan ook zijn dat ik het misschien eerder wel heb gehad met heel erg subtiele symptomen en zo natuurlijke immuniteit heb gekregen, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik al een tijd geleden (na een lange tijd) op heb gegeven om mijn visie op te dringen aan anderen. Het heeft geen enkele zin, het is respectloos en je wordt er alleen maar ellendig van, die verdeling overal. Iedereen moet zelf maar doen wat 'ie wil. Ik ben allang blij dat ze niet met verplichte vaccinaties aankomen, voor nu althans. Maar het heeft ook geen zin om daar over in te gaan zitten, of dat mogelijk komt.

FerdFatoehaus

Badass junkie

- verstoord slaapritme
- sneller hoofdpijn
- veel sneller zweten

En waar doel je op met dit soort berichten? Word ik meteen weer in het complotgroepje gestopt. Is het te moeilijk om even ruimer te denken dan de meerderheid? Dit is een plaatselijk onderzoek van ervaringen onder collega's. Geen wappie gedoe of complotdenkers zoals jij waarschijnlijk denkt. Gewoon mensen met een vrij mening die bij een gemeenschappelijke ondervraging op de werkvloer tot dezelfde stelling en ervaringen komen. Niemand die een vaag youtubekanaal of dubieus groepje gestart is om dit te verkondigen.
Paar berichten terug deelde je nog iets wat van Facebook kwam. Dit valt voor mij in dezelfde categorie.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Tja, je weet het niet wat nou precies waar is, want iedereen zegt verschillende dingen en maakt verschillende dingen mee. Persoonlijk ben ik niet gevaccineerd en heb ik gevaccineerden om mij heen corona zien krijgen, ben in close contact met ze geweest (terwijl ze corona hadden) en heb het zelf nooit gekregen, dus zal ook zeker niet nu beginnen met vaccineren. Zeker niet nadat ik heb gezien dat mijn moeder sinds haar vaccineren bijna altijd ziek is. Maar natuurlijk zijn er dan ook weer die niet vaccineren en wel corona krijgen. En mensen die wel vaccineren en geen last hebben van bijwerkingen. Dus daar wil ik geen conclusies over maken.

Het kan ook zijn dat ik het misschien eerder wel heb gehad met heel erg subtiele symptomen en zo natuurlijke immuniteit heb gekregen, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik al een tijd geleden (na een lange tijd) op heb gegeven om mijn visie op te dringen aan anderen. Het heeft geen enkele zin, het is respectloos en je wordt er alleen maar ellendig van, die verdeling overal. Iedereen moet zelf maar doen wat 'ie wil. Ik ben allang blij dat ze niet met verplichte vaccinaties aankomen, voor nu althans. Maar het heeft ook geen zin om daar over in te gaan zitten, of dat mogelijk komt.

Er zijn inderdaad verschillende ervaringen met de vaccinaties en het krijgen van covid. En er zijn gelijkenissen die ook terug keren. Er bij stil staan wat het vaccin of jezelf niet vaccineren met zich meebrengt zonder meteen in een bepaald hoekje gedrukt te worden is een stuk aangenamer.

124h3TJtt23ti32jk

Bewuste gebruiker

“Er is een nieuw vaccin en niemand gaat“

Een column, dus gekleurd, maar dit speelt zich momenteel af in Oostenrijk.

Dat wordt pitchen voor de hoogwaardigheidsbekleders in Nederland. Verwacht dat de bereidwilligheid hier ook een stuk lager zal liggen dan een jaar geleden.

FerdFatoehaus

Badass junkie

“Er is een nieuw vaccin en niemand gaat“

Een column, dus gekleurd, maar dit speelt zich momenteel af in Oostenrijk.

Dat wordt pitchen voor de hoogwaardigheidsbekleders in Nederland. Verwacht dat de bereidwilligheid hier ook een stuk lager zal liggen dan een jaar geleden.
Ik heb een onderzoek gedaan in mijn netwerk en de bereidwilligheid is 100%!!!!!

124h3TJtt23ti32jk

Bewuste gebruiker
Ik heb een onderzoek gedaan in mijn netwerk en de bereidwilligheid is 100%!!!!!

Gaat het verder wel goed met je?

De bereidwilligheid blijkt hier echter iets meer dan 50% te zijn. De overheid dient zelfs het belang van vaccineren te moeten benadrukken. Blijkt mijn hypothese zowaar te kloppen. Shit.

Zal ik je nog een voorspelling doen waar je over kan stampvoeten?

Die 50% gaat niet eens gehaald worden. :laughing:

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

De bereidwilligheid blijkt hier echter iets meer dan 50% te zijn. De overheid dient zelfs het belang van vaccineren te moeten benadrukken. Blijkt mijn hypothese zowaar te kloppen. Shit.

Uit dat artikel:

De meesten in deze groep zien de voordelen van een nieuwe prik voor zichzelf niet, en zijn pas weer bereid om te gaan als het hen wat oplevert. "Als het nodig is om te reizen ga ik wel. Maar anders ziek ik het wel uit," redeneert een deelnemer.

Ja dat moet je dus niet doen hè. Puur vaccineren omdat dat handiger is voor reizen en dergelijke.

Apart dat nu na jaren nog steeds zo gedacht wordt.

Ik zag het al aankomen. De vaccinatiebereidheid is veel lager nu Corona een milde griep is geworden en men ziet dat vaccineren verre van een garantie is op niet Corona krijgen.

Een derde (34 procent) is niet van plan om zich in het najaar te laten vaccineren, ook niet met een aangepast vaccin (33 procent). Dit zijn deels mensen die zich sowieso niet laten vaccineren tegen corona. Zij lijken op geen enkele manier in beweging te krijgen: 96 procent gaat ook in het najaar niet prikken.

Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.

124h3TJtt23ti32jk

Bewuste gebruiker
Ja dat moet je dus niet doen hè. Puur vaccineren omdat dat handiger is voor reizen en dergelijke.

De praktijk leert inderdaad dat mensen zich veelal laten vaccineren om maar van het gezeur en de praktische nadelen af te zijn.

Ben benieuwd of de overheid weer zo gaat aandringen om deze toch enorme groep "in beweging" te krijgen. Zij zullen nu toch ook weleens gaan inzien dat deze groep zich alleen maar meer gaat verzetten als ze dat doen. En die groep wordt zoals verwacht ook steeds groter.

Haha sure. Ik voorzie een Bidentje:

For unvaccinated, we're looking at a winter of servere illness an death!

FerdFatoehaus

Badass junkie

Waarom ben je zo opgewonden?

Zeehond

Badass junkie
Ik ook!
Onder deze groep is het vertrouwen in onze overheid laag en dit zijn mensen uit alle lagen van de samenleving. Als je anders denkt werd je in het begin al heel snel weggezet als ‘wappie’ maar ik merk om me heen dat er meer begrip komt voor deze kritische groep.
Ik heb hier geen statistieken van helaas 😉.

Voor mij persoonlijk is het vertrouwen in de overheid door Corona gedaald tot een kil dieptepunt.
Totaal visieloos beleid en de oorverdovende stilte nadat alles weer open ging.
Geen enkele zelfreflectie op de maatregelen.
De overbelaste jeugdzorg, zorgelijke toename van depressieve klachten onder jonge mensen.
Ik heb de afgelopen jaren geen enkele empathie gevoeld van onze overheid.
Ik schaam me hier gewoon voor.

Ik behoor tot de groep die zoveel mogelijk eigen keuzes maakt. Ik respecteer andere meningen.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ook!
Onder deze groep is het vertrouwen in onze overheid laag en dit zijn mensen uit alle lagen van de samenleving. Als je anders denkt werd je in het begin al heel snel weggezet als ‘wappie’ maar ik merk om me heen dat er meer begrip komt voor deze kritische groep.
Ik heb hier geen statistieken van helaas 😉.

Voor mij persoonlijk is het vertrouwen in de overheid door Corona gedaald tot een kil dieptepunt.
Totaal visieloos beleid en de oorverdovende stilte nadat alles weer open ging.
Geen enkele zelfreflectie op de maatregelen.
De overbelaste jeugdzorg, zorgelijke toename van depressieve klachten onder jonge mensen.
Ik heb de afgelopen jaren geen enkele empathie gevoeld van onze overheid.
Ik schaam me hier gewoon voor.

Ik behoor tot de groep die zoveel mogelijk eigen keuzes maakt. Ik respecteer andere meningen.
Helemaal mee eens.

Wat je zegt, kritische geluiden komen uit alle lagen van de samenleving. Hoe graag mensen ook willen, je kunt deze niet generaliseren als "wappies", want er zijn vele uiteenlopende redenen waarom mensen "anders" denken en dat dient gerespecteerd te worden in een vrije samenleving. Het is een beetje dramatisch gesteld, maar:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" (Voltaire)

Ik vind het heel jammer dat we er niet meer zo naar kunnen kijken. Waarom vinden we het nodig om kritische tegengeluiden belachelijk te maken? Enkel omdat het niet onze mening is? Het toestaan van verschillende meningen/geluiden is toch het fundament van een samenleving met vrijheid van meningsuiting? Wat willen we dan? Alle kritiek op de heersende opinie verbieden? En wat als de heersende opinie dan eens niet overeenkomt met de jouwe? Daar staan (sommige, niet alle) mensen niet bij stil.

Edit: En ja, ik ben ook enorm teleurgesteld in onze overheid, om het nog maar even zacht uit te drukken. Dat notabene de overheid zélf meedoet aan het generaliseren en belachelijk maken van die hele grote groep die niet meegaat in wat zij willen, is nog wel één van de meest beschamende dingen.

Don Draper

Badass junkie
Mijn booster als zorgmedewerker is inderdaad deze keer bij de GGD bij mij in de buurt. :)

Mooi dat ze het deze keer goed op orde hebben!

n8wachT

Bewuste gebruiker
Als je anders denkt werd je in het begin al heel snel weggezet als ‘wappie’
Ben er ook nooit voorstander van geweest om een hele groep als 'wappie' te bestempelen. Maar een groot deel van die groep maakt mij vervolgens wel uit voor schaap als ik een derde prik ga halen.

124h3TJtt23ti32jk

Bewuste gebruiker
Ben er ook nooit voorstander van geweest om een hele groep als 'wappie' te bestempelen. Maar een groot deel van die groep maakt mij vervolgens wel uit voor schaap als ik een derde prik ga halen.

Jij hoeft je toch niets aan te trekken van een gehersenspoelde verdwaalde ziel? Een wappie hoeft zich op zijn beurt niets aan te trekken van een principiële wereldverbeteraar?

Overigens maak ik precies het tegenovergestelde mee. Ik heb er een broertje dood aan om mensen die wel boosteren als schaap te bestempelen, wel hou ik van een felle discussie, maar ik word precies door die mensen uitgemaakt voor complot theoreticus, terwijl ik enkel kritisch ben. Mensen denken graag in stereotyperingen denk ik..

Laat gaan, laat gaan. Men weet niet beter.

Maar nog erger: stel je voor dat je batterij leegraakt. :grin:

Bijlagen

• photo_2021-12-25_03-39-29.jpg
    photo_2021-12-25_03-39-29.jpg
    153,4 KB · Weergaven: 8

n8wachT

Bewuste gebruiker
Jij hoeft je toch niets aan te trekken van een gehersenspoelde verdwaalde ziel? Een wappie hoeft zich op zijn beurt niets aan te trekken van een principiële wereldverbeteraar?

Oh maar ik trek me er ook niks van aan. Nee voor mijn part noem je me een vieze junk, even goede vrienden. Ik kaart alleen aan dat het twee kanten op werkt, een gedachte die we delen.

Lemmy

Badass junkie
Ik weet het nog niet.

Straks heb net zo'n koppie als Marc Van Ranst of misschien Frank Vandenbroucke :grimacing:

Don Draper

Badass junkie
Ik zit nu op NPO 2 te kijken naar een programma met mensen met long Covid. Vind het wel heftig dat mensen na begin 2020 nog steeds klachten heeft tegenwoordig!

Ik herken me op een andere manier met mezelf. Dingen niet meer kunnen doen en maar een uurtje bij een sociaal activiteit.

Maar long covid lijkt me wel heftiger!

Don Draper

Badass junkie
Nederland gaat de voorraad oude vaccins opmaken terwijl ze deze ronde reclame hadden gemaakt voor een nieuwe vaccin met meer bescherming voor de nieuwere varianten 😂

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wacht eens even? Je doet het dus toch niet voor een ander?

Dus wat ik al jaren zeg, klopte misschien? Wat een verrassing...

Nou ja, je doet het in bepaald opzicht natuurlijk wel voor een ander: Je doet het in ieder geval voor de portemonnee van big pharma!

"Ik had gevaccineerd, om op vakantie te kunnen gaan..."

Hoe grappig en tegelijk triest iets kan zijn!

Maar goed, volgens dit filmpje is "Nederland" er nu na een paar jaar eindelijk eens klaar mee. Alleen, is dit representatief? Ik ben wel benieuwd naar de echte prik/booster-bereidheid gegevens.

124h3TJtt23ti32jk

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
"Ik had gevaccineerd, om op vakantie te kunnen gaan..."
Ja hier hadden we het laatst over. Om deze reden hebben heel veel van mijn vrienden en familieleden zich laten vaccineren. Mensen denken nu eenmaal in praktische oplossingen.
Mindless zei:
Maar goed, volgens dit filmpje is "Nederland" er nu na een paar jaar eindelijk eens klaar mee. Alleen, is dit representatief? Ik ben wel benieuwd naar de echte prik/booster-bereidheid gegevens.
Het is powned, een jongerenomroep, ietwat anarchistisch... dus ja, in hoeverre je dit perse serieus moet nemen kun je je afvragen. Die internist, Evelien Peeters is voorzitter van het Artsen Covid Collectief, zij heeft een bepaald ideaal te verdedigen: https://artsencollectief.nl/, waarvan ik vind dat ie geheel gerechtvaardigd is, en waarvan anderen weer vinden dat het gevaarlijk is...

Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.

Zie hier de statistieken van het coronadashboard: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties. Er staat in de disclaimer dat de cijfers niet compleet zijn, maar het geeft wel een indicatie. Men is er nog niet zo happig op.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is powned, een jongerenomroep, ietwat anarchistisch... dus ja, in hoeverre je dit perse serieus moet nemen kun je je afvragen. Die internist, Evelien Peeters is voorzitter van het Artsen Covid Collectief, zij heeft een bepaald ideaal te verdedigen: https://artsencollectief.nl/, waarvan ik vind dat ie geheel gerechtvaardigd is, en waarvan anderen weer vinden dat het gevaarlijk is...
Same here, ik vind dat ideaal ook gerechtvaardigd.

Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.
Inderdaad, het is op geen enkele manier representatief, maar ik merk precies hetzelfde. Mensen die eerst maar lieten prikken omdat het het juiste ding leek te zijn en die of nu fel tegenstander zijn geworden, of gewoon niet meer willen, niet het nut ervan inzien om ermee door te gaan. Maar dat is dus mijn kleine kringetje maar en zegt wellicht niet veel.

Zie hier de statistieken van het coronadashboard: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties. Er staat in de disclaimer dat de cijfers niet compleet zijn, maar het geeft wel een indicatie. Men is er nog niet zo happig op.
Hmm nee. Maar er is ook nog geen grootschalige angstcampagne (want dat was het) geweest weer. Al vraag ik me af of dat weer hetzelfde zou gaan werken als eerder.

Zanza

DF-koning
Ik zie deze kentering ook. Ik kende niemand die zich niet had laten vaccineren. En iedereen liet zich vaccineren om beschermd te zijn tegen het virus, dan wel voor hun omgeving. Niet om praktische redenen dus. Ik zelf ook, overigens. Keurig alle vaccinaties gehaald om die reden.

Maar nu zijn er nog maar weinig over die de vaccinatie opnieuw gaan halen. Sommigen resoluut niet, sommigen twijfelen. Maar geen enkele laat zich meer per definitie vaccineren. De noodzaak lijkt weg. De 'angst' om ziek te worden of anderen ziek te maken leeft niet meer. Vrijwel iedereen heeft de infectie uiteindelijk ook doorgemaakt, ondanks vaccinatie (niet dat dat meteen betekent dat het vaccin niet werkt, maar het speelt wel mee in de overweging van velen, uiteraard). Dus ik herken me wel in wat je zegt.

Zelf twijfel ik nog vanwege het werk wat ik doe en dus voor het mogelijk niet of minder besmettelijk te zijn voor anderen. Niet meer voor mezelf in ieder geval. Om die reden haal ik de vaccinatie (voorlopig, wellicht wanneer er nieuwe, heftigere variant(en) opduiken dat ik het heroverweeg) dus ook niet.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
In de cijfers over de najaarsbooster ben ik ook benieuwd of ze mee kunnen nemen hoeveel mensen hem niet gaan halen omdat ze recent corona hebben gehad.

Dat gaan er bij mij in de familie aardig wat zijn, want hoewel de meesten tot nu toe coronavrij waren gebleven gaan ze nu in grote getalen voor de bijl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan