Aalpoepert
Badass junkie
Dan zal ik binnenkort aan ketamine beginnen.
Is het niet over ketamine?Aalpoepert zei:Dan zal ik binnenkort aan ketamine beginnen.
Drientje zei:Is het niet over ketamine?Aalpoepert zei:Dan zal ik binnenkort aan ketamine beginnen.
Ja, maar als het goed is kan ik van de week ook aan de ketamine, althans hoop ik.Drientje zei:Is het niet over ketamine?Aalpoepert zei:Dan zal ik binnenkort aan ketamine beginnen.
W.F.L. zei:Sowieso schrijf je sow. Ik blijf zowiezo zeggen, dat klinkt toch beter "zowiezo schrijf je zo"![]()
Sublimo zei:W.F.L. zei:Sowieso schrijf je sow. Ik blijf zowiezo zeggen, dat klinkt toch beter "zowiezo schrijf je zo"![]()
Nu hier niet beginnen spammen he !![]()
Drientje zei:We maken geen topics popje.
Het wordt een boek. Gewoon old skool met papier en een cover enzo.
Ik ben er inderdaad wel voor om de sticky's in het boek (uitgebreider) te verwerkenPetrovic zei:Er staan al sticky topics bij verschillende subforums (speed, ketamine, MDMA etc). Dan kan je beter die topics aanvullen en topics maken over substanties die er niet zijn.
Of willen julie één sticky met alle drugs erin (die zin klinkt leuk)?
Right. Is het dan niet verstandig om naar een uitgever te zoeken die wel wat ziet in dat boek? Voor DF snap ik het, maar een boek. Internet is een veel toegankelijkere media voor mensen met interesse in drugs.Drientje zei:We maken geen topics popje.
Petrovic zei:Right. Is het dan niet verstandig om naar een uitgever te zoeken die wel wat ziet in dat boek? Voor DF snap ik het, maar een boek. Internet is een veel toegankelijkere media voor mensen met interesse in drugs.Drientje zei:We maken geen topics popje.
Lijkt me wel grappig dat die kankermongolen eerder een boek hebben dan DE MAN.![]()
Petrovic zei:Excuses, ben vandaag wat te lui om heel het topic door te lezen.
Dreuge zei:Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P
goed idee trouwens. Ik zal wel een stukje schrijven over zolpidemtartraat Sublimo zei:Alles moet objectief geschreven worden met objectieve informatie. Dus niet vanuit jouw ervaring.
. Begrijp me niet verkeerd, ik vind 't een geweldig idee maar wellicht is het niet uitvoerbaar in de perfecte vorm als je dat je hoopt. Aan de andere kant, dat is natuurlijk de reden waarom er altijd een disclaimer staat bij dat soort boeken :P.Sublimo zei:Tuurlijk gaan er fouten in staan en is het niet 100 % objectief. Dat is normaal.![]()
Ik zoek ook overal waar ik kan naar informatie. Informatie vergelijken helpt ook al.
En we zijn met meerdere, ik ga de rest ook doorlezen hoor, zelf kijk ik ook vaker over dingen heen. Iemand anders valt dat op. Daarom is het ook zo handig dat we met veel mensen zijn.![]()
oké dat wou ik even weten, dan zal ik binnenkort maar is aan 't werk gaan en zolpidem tot in de Aalpoepert zei:Willen mensen trouwens even denken aan bronvermelding bij het opzoeken van informatie? Volgens mij moet je dat namelijk kunnen verantwoorden en anders lijkt het me wel zo netjes.
Drientje zei:Is wiki een goede bron?
Denk het niet
Sublimo zei:De onverdeling van zo een hoofdstuk.
1. Herkomst/oorsprong
2. Voorkomen (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen)
3. Gebruik (wat zijn de positieve effecten)
4. Nevenwerkingen (zowel de negatieve effecten die kunnen optreden)
5. Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )
6. Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
7. Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)
8. Posologie (dosis)
9. Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)
10. Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)
Ja, maar ik schrijf het stuk over paddo's en truffels dus dat is niet van toepassing.Flameon zei:Stukje behandeling komt er ook nog bij .... de vraag is of dat bij iedere drugs moet of in het algemeen. Heroine behandel je bv anders dan alcohol en alcohol anders dan GHB
Damn you'r good.Einstein zei:De eeuwige brainstorm achterin mijn hoofd heeft bedacht dat het ook handig zou kunnen zijn als we een appendix maken op basis van de Sitter FAQ en een appendix waar we toch wat dieper ingaan op neurologische begrippen als agonisten, receptors, neurotransmitters en noem maar op, zodat de info per drug beperkt kan blijven tot een eenvoudige beschrijving "deze stof werkt op die en die receptoren, met als gevolg dit en dat". Misschien ook een appendixje over chemie, alkaloïden e.d. maar dit lijkt me niet noodzakelijk.
Verder kunnen we eventueel nog per onderdeel (dissociatieven, empathogenen, delirianten e.d.) een korte algemene inleiding schrijven.
Verder is het belangrijk dat we zoveel mogelijk drugs in zo weinig mogelijk boek zien te krijgen, dus mogelijk zelfs onzindrugs als butaangas of lijm (kan in één hoofdstuk "Onzindrugs" :P ) en ook juist stukken over cafeïne, alcohol en eventueel nicotine. Daarentegen is het misschien handig om bijvoorbeeld benzo's en (een deel van) de 2C-X familie in één hoofdstuk te stoppen zodat we niet eeuwig blijven doorleuteren over drugs die erg op elkaar lijken.

Ivoos zei:Weinig zin om er aan te schrijven aangezien er sowieso genoeg mensen zijn die meer weten dan mij, over ongeveer elk onderwerp
Maar ik wil gerust nalezen en dt-fouten en dergelijke eruit halen![]()
Chris Pontius zei:Ivoos zei:Weinig zin om er aan te schrijven aangezien er sowieso genoeg mensen zijn die meer weten dan mij, over ongeveer elk onderwerp
Maar ik wil gerust nalezen en dt-fouten en dergelijke eruit halen![]()
Zorg dan ook dat je ik/mij even onder de knie krijgt.![]()