Het DF Drugshandboek

Aalpoepert

Badass junkie
Sublimo zei:
Ja, ik wacht nog even totdat iedereen die wilt zich heeft aangemeld.
Daar kunnen we beter ook een deadline voor instellen, je hebt natuurlijk altijd kans dat iemand zich nog aanmeldt en die kun je later dan ook een plekje geven ergens.

Een plan van aanpak is een goed idee, sowieso in rechte lijnen het een en ander.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Prima, ik maak ondertussen een Word-document met alle namen en wie wat wil doen. Om dit hier op het forum bij te houden is niet evident.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
trippelh zei:
Geweldig idee van jullie en graag wil ik mijn steentje bijdragen.U roept maar als u mij nodig hebt. :grin:

Waar zou je graag bij willen helpen ?

@ Beanhead: Drientje wil ook graag amfetamine voor haar rekening nemen, misschien dat jullie elkaar kunnen helpen ?

Sublimo zei:
De onderdelen van een hoofdstuk.

Inleiding

Geschiedenis

Voorkomen & gebruik (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen, mogelijke manieren van gebruiken)

Effecten

Positieve effecten

Negatieve effecten

Lichamelijke effecten

Verslavingsrisco en gevolgen

Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )

Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)

Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)

Posologie (dosis)

Combineren

Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)

Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)

Ik heb zelf boven geschiedenis nog een extra stukje geplakt, inleiding. Een korte samenvatting van wat de stof is. En het onderdeel lichamelijke effecten erbij geplakt. (daarbij de drie "effecten" onder een noemer gestoken)

En nog steeds klopt het niet helemaal. :) Dus als iemand de vinger op de zere plek kan leggen...
Graag ! :grin:

Dreuge

Badass junkie
Sublimo zei:
Dreuge zei:
Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P

Nee, juist niet. Het wordt objectief niet subjectief.

En met een aantal mensen kun je een veel correcter boek maken dan alleen.

Ik heb het niet over de informatie, maar over de schrijfstijl. Iedereen gebruikt toch andere zinsopbouw en andere woorden? Als er niet 1 iemand is die alles overschrijft en in dezelfde schrijfstijl zet komt het waarschijnlijk nogal amateuristisch en rommelig over.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Ik volg dit topic niet echt meer (te veel rotzooi), dus als jullie mijn kritische blik nodig hebben hoor ik het wel in een pm.

Ik had je al op mijn lijst gezet, als de tijd daar is wil ik graag gebruiken maken van je kritische blik. :)

OT: We hebben nog een hele hoop open onderwerpen, we hebben slechts een deel verdeeld.

Er blijven nog veel dingen over, denk aan GHB, cocaïne, heroïne, PCP, alle 2c's, andere RC, THC, enz.

Natuurlijk zal ik een deel nog zelf voor mijn rekening nemen, maar iedereen die dus nog wil meeschrijven, onderwerpen genoeg. :)

Dreuge zei:
Sublimo zei:
Dreuge zei:
Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P

Nee, juist niet. Het wordt objectief niet subjectief.

En met een aantal mensen kun je een veel correcter boek maken dan alleen.

Ik heb het niet over de informatie, maar over de schrijfstijl. Iedereen gebruikt toch andere zinsopbouw en andere woorden? Als er niet 1 iemand is die alles overschrijft en in dezelfde schrijfstijl zet komt het waarschijnlijk nogal amateuristisch en rommelig over.

Ik denk dat het meevalt, zeker omdat het een wetenschappelijk boek is.

Misschien is het juist wel mooi dat niet alle hoofdstukken door een iemand geschreven zijn, past mooi bij de gedachten achter het boek. We willen een boek creëren waar niet iemand zijn mening op gestempelt is, vandaar objectief. Als het ook nog door verschillende mensen geschreven wordt, heeft elk deel een ander karakter.
Ik ga het denk ik wel mooi vinden.

Moest jij gelijk krijgen, dan vinden we daar wel een oplossing voor. :)

W.F.L.

Badass junkie
Cocaïne? :grin: objectieve feiten zoek je maar in een boek daar kan ik je alvast niet mee helpen :grin:

vragen/antwoorden wil ik wel ruilen voor een halv.. ik bedoel, gratis geven :grin: Van GHB ook trouwens, dat heb ik toch ook best vaak genomen haha.

Maar wat weet ik nu van de geschiedenis van die drugs ofzo? Geen bal :mrgreen:

Maar stond er geen goede informatie over in Uit Je Bol dan? Aangezien die schrijfster zelf verslaafd was schijnbaar.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
W.F.L. zei:
Maar stond er geen goede informatie over in Uit Je Bol dan? Aangezien die schrijfster zelf verslaafd was schijnbaar.

De reden dat we hiermee begonnen zijn is omdat we Uit Je Bol niet goed genoeg vonden. :)

En het wordt voornamelijk een objectief boek, met een klein deel over ervaringen. Als ik je nodig heb... I know were to look for you ! :wink:

Ik heb al wat dingen meegemaakt met truffels,paddos,cactussen,LSA,ket,ook andere dingen maar meestal ben ik gefixeerd op het geestverruimende. Dus als ik op een bepaalde manier iets kan helpen had ik het graag gehoord. :)

Groeten.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Theupsetter zei:
Ik zou het boek ook zeker kopen als het in de winkel lag, zeker iets voor mijn kinders later!

:grin:

towlie1980 zei:
Ik heb al wat dingen meegemaakt met truffels,paddos,cactussen,LSA,ket,ook andere dingen maar meestal ben ik gefixeerd op het geestverruimende. Dus als ik op een bepaalde manier iets kan helpen had ik het graag gehoord. :)

Groeten.

Op welke manier wil je helpen ?

Einstein

Badass junkie
Ik denk dat je de verslavingsrisico's en gevolgen beter gewoon als onderdeel "Gevaren" kunt hebben, waar dan ook gelijk de contra-indicaties bij ondergebracht kunnen worden. Voor de rest heb ik geen opmerkingen meer, geloof ik :grin:
Trouwens, als er uiteindelijk nog drugs zijn waar niemand zich voor heeft opgegeven, wil ik daar nog wel enkele van doen (alcohol, eventueel heroïne of THC), maar dan moet ik daar wel bij vermelden dat ik (geloof ik) veel meer weet van psychedelica, delirianten en dissociatieven dan van stimulantia en sedativa. Ik houd me in ieder geval beschikbaar :)

Sublimo zei:
Theupsetter zei:
Ik zou het boek ook zeker kopen als het in de winkel lag, zeker iets voor mijn kinders later!

:grin:

towlie1980 zei:

Groeten.

Op welke manier wil je helpen ?

Ik kan over bijna elk hallucinerend middel(LSD niet) wel wat informatieve teksten neertypen,maar ik zou het liefste helpen bij het gedeelte van cactussen,ketamine.
Ik zal binnenkort tekstje maken en het opsturen,dan kan je beslissen of ik van dienst kan zijn.

groeten.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
towlie1980 zei:
Ik kan over bijna elk hallucinerend middel(LSD niet) wel wat informatieve teksten neertypen,maar ik zou het liefste helpen bij het gedeelte van cactussen,ketamine.
Ik zal binnenkort tekstje maken en het opsturen,dan kan je beslissen of ik van dienst kan zijn.

groeten.

Prima. :)

@ einstein: Dat is lastig omdat de schrijver de contra-indicaties schrijft, en Flameon waarschijnlijk het verslavingsstukje. Daarom dat ik het heb opgedeeld.

En wat betreft de openstaande drugs, er zullen denk ik wel een deel overblijven. De deadline om aan te melden is deze week zondag. Daarna gaan we wel eens bekijken wie wat nog op zich neemt, iig fijn dat je er zo over denkt. :)

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Hey i'm in...

Ik wil wel het Amanita Musc. stukje voor mn deel pakken, en het injecteren van ketamine... :grin:

dissociatieven kunnen toch oh-zo leuk zijn :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Scopolamine zei:
Hey i'm in...

Ik wil wel het Amanita Musc. stukje voor mn deel pakken, en het injecteren van ketamine... :grin:

dissociatieven kunnen toch oh-zo leuk zijn :P

I knew it ! :openmouth:

Ik had je al lang erbij gezet. :P

verneukeratief

Badass junkie
Boek is al geschreven. -Van Epen- Drugsverslaving en alcoholisme.

Lees dat eerst eens do0r. Komt uit 2003 volgens mij maar je/jullie kan/kunnen misschien wel wat toevoegen met nieuwere drugs. Succes in ieder geval!

Beanhead

Badass junkie
En jij zit nooit met vragen dan?

Haha, internet en de meeste boeken zijn zooooooooo outdated & verschaffen niet genoeg informatie over alles.

Flameon

Badass junkie
verneukeratief zei:
Boek is al geschreven. -Van Epen- Drugsverslaving en alcoholisme.

Lees dat eerst eens do0r. Komt uit 2003 volgens mij maar je/jullie kan/kunnen misschien wel wat toevoegen met nieuwere drugs. Succes in ieder geval!

Ken ik .... heb ik.
Kan wel een update gebruiken, en dat is niet zo uitgebreid als wij willen realiseren

Dubbr

Newbie
Ik heb weinig tot geen ervaring met drugs en niemand kent mij hier (zeer waarschijnlijk). Toch zou ik graag mijn bijdrage leveren op een wijze die iemand anders al bemerkt had. Namelijk het doorlezen van de stukjes om te bepalen of ze wel duidelijk zijn voor een leek (mezelf dus) en het controleren op grammatica en dergelijke.

Einstein

Badass junkie
@Dubbr, uitstekend :grin:

@Sublimo: Ik wist niet dat Flameon overal het stuk over verslaving bij zou schrijven, in dat geval is de indeling zo wel goed inderdaad :)
Ik dacht er nog over om ook een hoofdstukje over farmaceutische delirianten (DPH en dramamine) te doen, ik ben nu al bezig met datura dus dan is dat extra stuk een kleine moeite aangezien de werking van DPH en dramamine grotendeels hetzelfde is als van scopolamine en atropine. We duiken dan wel heel diep de obscure, marginale drugs in, maar het stuk over delirianten is toch al niet zo groot dus dat kan er nog wel in (datura, nootmuskaat en farmaceutische delirianten).

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
@Dubbr, uitstekend :grin:

Staat genoteerd.

Einstein, waar haal je het vandaan. :) Niet verwacht dat je daar mee af ging komen, geweldig ! :hearteyes:

Ik ken het vanwege mijn vorige opleiding, niet verwacht van iemand anders hier. :)

Ik wil graag alle, maar dan ook alle drugs erin. Zo ver als dat mogelijk is. :sunglasses:

Dubbr

Newbie
Eén vraag, krijg ik een PM o.i.d? Of moet ik het zelf gaan zoeken in het subforum (dat er nog niet is maar zeer waarschijnlijk zal komen). Of is het nog helemaal niet duidelijk hoe dit alles gaat gebeuren en moet eerst het boek geschreven worden? :P Vragen, vragen..

KoxBox

Badass junkie
Dubbr zei:
Eén vraag, krijg ik een PM o.i.d? Of moet ik het zelf gaan zoeken in het subforum (dat er nog niet is maar zeer waarschijnlijk zal komen). Of is het nog helemaal niet duidelijk hoe dit alles gaat gebeuren en moet eerst het boek geschreven worden? :P Vragen, vragen..
Iedereen zit nog met massa's vragen, time will tell. :smoke:

W.F.L.

Badass junkie
Sublimo zei:
W.F.L. zei:

De reden dat we hiermee begonnen zijn is omdat we Uit Je Bol niet goed genoeg vonden. :)

En het wordt voornamelijk een objectief boek, met een klein deel over ervaringen. Als ik je nodig heb... I know were to look for you ! :wink:

Mja probeer jij maar eens iets objectiefs te schrijven over cocaïne wat nog geen 1000x gezegd is haha

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dubbr zei:

Als er tekst is die doorgelezen moet worden, stuur ik je wel een pm. :wink:
Als je nog vragen hebt of nog een andere bijdrage wil leveren, stuur me gerust een pm. :wink:

W.F.L. zei:
Mja probeer jij maar eens iets objectiefs te schrijven over cocaïne wat nog geen 1000x gezegd is haha

Het mag al een 1000x gezegd zijn, dat maakt niet uit. Je snapt het doel van dit boek toch he ? :)

Aalpoepert

Badass junkie
towlie1980 zei:

groeten.
Je mag van mij best keta voor je rekening nemen. Het lachgas gedeelte blijft voor mij!

Donaldduck88

Experimenterende gebruiker
Fantastisch idee :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:!

Edit: En ik zou het als het eenmaal zover is wel willen doorlezen om te kijken als het te begrijpen is voor beginnende gebruikers/leeken :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Donaldduck88 zei:
Fantastisch idee :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:!

Edit: En ik zou het als het eenmaal zover is wel willen doorlezen om te kijken als het te begrijpen is voor beginnende gebruikers/leeken :P

Staat genoteerd, ik stuur je wel een pm als de tijd daar is. :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Julie hebben ook een puntje met drugs ervaringen waar dan 1 iemand een ervaring van hem neerzet. Die ervaring kan nogal van een gemiddelde ervaring afliggen. Misschien beter neer te zetten hoe een typische ervaring eruit ziet?

KoxBox

Badass junkie
Petrovic zei:
Julie hebben ook een puntje met drugs ervaringen waar dan 1 iemand een ervaring van hem neerzet. Die ervaring kan nogal van een gemiddelde ervaring afliggen. Misschien beter neer te zetten hoe een typische ervaring eruit ziet?
Heb je daar ervaring mee dan?

Chaincells

Belezen gebruiker
Zelfde geld voor mij, zou dolgraag nalezen/controleren.

Bij gebrek aan 'ervarings'-delen bij de 'bekendere' drugs zou ik eventueel ook wel willen helpen, maar ik denk dat de ervarenere gebruikers dat beter kunnen.

Blijf het een top idee vinden :smoke:

Bovenaan