Daar kunnen we beter ook een deadline voor instellen, je hebt natuurlijk altijd kans dat iemand zich nog aanmeldt en die kun je later dan ook een plekje geven ergens.Sublimo zei:Ja, ik wacht nog even totdat iedereen die wilt zich heeft aangemeld.
Sublimo zei:Tot deze week zondag.
trippelh zei:Geweldig idee van jullie en graag wil ik mijn steentje bijdragen.U roept maar als u mij nodig hebt.![]()
Sublimo zei:De onderdelen van een hoofdstuk.
Inleiding
Geschiedenis
Voorkomen & gebruik (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen, mogelijke manieren van gebruiken)
Effecten
Positieve effecten
Negatieve effecten
Lichamelijke effecten
Verslavingsrisco en gevolgen
Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )
Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)
Posologie (dosis)
Combineren
Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)
Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)
Sublimo zei:Dreuge zei:Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P
Nee, juist niet. Het wordt objectief niet subjectief.
En met een aantal mensen kun je een veel correcter boek maken dan alleen.
Chris Pontius zei:Ik volg dit topic niet echt meer (te veel rotzooi), dus als jullie mijn kritische blik nodig hebben hoor ik het wel in een pm.
Dreuge zei:Sublimo zei:Dreuge zei:Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P
Nee, juist niet. Het wordt objectief niet subjectief.
En met een aantal mensen kun je een veel correcter boek maken dan alleen.
Ik heb het niet over de informatie, maar over de schrijfstijl. Iedereen gebruikt toch andere zinsopbouw en andere woorden? Als er niet 1 iemand is die alles overschrijft en in dezelfde schrijfstijl zet komt het waarschijnlijk nogal amateuristisch en rommelig over.
W.F.L. zei:Maar stond er geen goede informatie over in Uit Je Bol dan? Aangezien die schrijfster zelf verslaafd was schijnbaar.
Theupsetter zei:Ik zou het boek ook zeker kopen als het in de winkel lag, zeker iets voor mijn kinders later!
towlie1980 zei:Ik heb al wat dingen meegemaakt met truffels,paddos,cactussen,LSA,ket,ook andere dingen maar meestal ben ik gefixeerd op het geestverruimende. Dus als ik op een bepaalde manier iets kan helpen had ik het graag gehoord.![]()
Groeten.
Sublimo zei:Theupsetter zei:Ik zou het boek ook zeker kopen als het in de winkel lag, zeker iets voor mijn kinders later!
![]()
towlie1980 zei:Ik heb al wat dingen meegemaakt met truffels,paddos,cactussen,LSA,ket,ook andere dingen maar meestal ben ik gefixeerd op het geestverruimende. Dus als ik op een bepaalde manier iets kan helpen had ik het graag gehoord.![]()
Groeten.
Op welke manier wil je helpen ?
KoxBox zei:Wel objectief mag ik hopen.
towlie1980 zei:KoxBox zei:Wel objectief mag ik hopen.
Wees gerust,ik maak er geen tripreports van. :P
Groeten

towlie1980 zei:Ik kan over bijna elk hallucinerend middel(LSD niet) wel wat informatieve teksten neertypen,maar ik zou het liefste helpen bij het gedeelte van cactussen,ketamine.
Ik zal binnenkort tekstje maken en het opsturen,dan kan je beslissen of ik van dienst kan zijn.
groeten.
Scopolamine zei:Hey i'm in...
Ik wil wel het Amanita Musc. stukje voor mn deel pakken, en het injecteren van ketamine...
dissociatieven kunnen toch oh-zo leuk zijn :P
verneukeratief zei:Boek is al geschreven. -Van Epen- Drugsverslaving en alcoholisme.
![]()
Lees dat eerst eens do0r. Komt uit 2003 volgens mij maar je/jullie kan/kunnen misschien wel wat toevoegen met nieuwere drugs. Succes in ieder geval!
@Dubbr, uitstekend![]()
Iedereen zit nog met massa's vragen, time will tell.Dubbr zei:Eén vraag, krijg ik een PM o.i.d? Of moet ik het zelf gaan zoeken in het subforum (dat er nog niet is maar zeer waarschijnlijk zal komen). Of is het nog helemaal niet duidelijk hoe dit alles gaat gebeuren en moet eerst het boek geschreven worden? :P Vragen, vragen..

Sublimo zei:W.F.L. zei:Maar stond er geen goede informatie over in Uit Je Bol dan? Aangezien die schrijfster zelf verslaafd was schijnbaar.
De reden dat we hiermee begonnen zijn is omdat we Uit Je Bol niet goed genoeg vonden.
En het wordt voornamelijk een objectief boek, met een klein deel over ervaringen. Als ik je nodig heb... I know were to look for you !![]()
Dubbr zei:Eén vraag, krijg ik een PM o.i.d? Of moet ik het zelf gaan zoeken in het subforum (dat er nog niet is maar zeer waarschijnlijk zal komen). Of is het nog helemaal niet duidelijk hoe dit alles gaat gebeuren en moet eerst het boek geschreven worden? :P Vragen, vragen..
W.F.L. zei:Mja probeer jij maar eens iets objectiefs te schrijven over cocaïne wat nog geen 1000x gezegd is haha
Je mag van mij best keta voor je rekening nemen. Het lachgas gedeelte blijft voor mij!towlie1980 zei:Ik kan over bijna elk hallucinerend middel(LSD niet) wel wat informatieve teksten neertypen,maar ik zou het liefste helpen bij het gedeelte van cactussen,ketamine.
Ik zal binnenkort tekstje maken en het opsturen,dan kan je beslissen of ik van dienst kan zijn.
groeten.
Donaldduck88 zei:Fantastisch idee![]()
![]()
!
Edit: En ik zou het als het eenmaal zover is wel willen doorlezen om te kijken als het te begrijpen is voor beginnende gebruikers/leeken :P
Heb je daar ervaring mee dan?Petrovic zei:Julie hebben ook een puntje met drugs ervaringen waar dan 1 iemand een ervaring van hem neerzet. Die ervaring kan nogal van een gemiddelde ervaring afliggen. Misschien beter neer te zetten hoe een typische ervaring eruit ziet?