Het grote benzo topic !

polleke61

Newbie
Hey hey,

Allereerst dit: ik ben hier nieuw dus mss zal ik me ergens voorstellen als dat moet of kan.
Dan ff reageren. Seroquel is niet zo nieuw meer hoor.
Bestaat best al lang.
Ik heb zelf 100mg voor het slapen gaan.
Naast de benzo's die ik gebruik geeft die seroquel me echt rust als ik slapen ga na een dag vol stress. Ik neem dus maar 100mg en dat is dan ook zat om rustig te worden EN tis niet verslavend.
Ennn ik krijg het officieel voorgeschreven.

Polleke

polleke61

Newbie
Vraaaaaaaaagggg vraaagggg

Ik wilde ff proberen hoe dat werkt bij axxxxxxxd
Mijn bestelling is gelukt maar hoe het werkt met betalen. Ik snap er niet veel van.
Hoe krijg ik het voor elkaar om hen mijn bankgegevens te laten weten?
Kan iemand me helpen?

Thxxx polleke

westergas

Belezen gebruiker
polleke61 zei:
Vraaaaaaaaagggg vraaagggg

Ik wilde ff proberen hoe dat werkt bij axxxxxxxd.

Als we zo blijven posten op een publiek toegankelijk forum is er straks helemaal geen a*******d.com meer. Beetje voorzichtig met je bronnen omgaan is ook een kunst.

Als je het mailtje wat je van hun hebt gekregen gewoon leest zie je precies hoe het moet. Het wordt bij wijze van spreke voorgekouwd...

priscilla

Experimenterende gebruiker
krijg de seroquel ook officieel voorgeschreven,mijn pschychiator zei zelfs als het te weinig is voor je even bellen om te verhogen,maar das niet nodig,slaap op 50mg seroquel al super :)

RaZoR

Newbie
Hallo,

Heb wat zitten lezen in dit topic (nog niet alles) en heb een vraagje. Hoop dat iemand een antwoord heeft.
Tijdens het stappen gebruik ik regelmatig speed. Voornamelijk omdat je dan lekker kunt blijven drinken zonde dat je zo lam wordt. Bevalt ook prima dan. Enig nadeel is dat je aan het einde van de avond/nacht ook wel wer wilt slapen. Dit gaat dan soms wat lastig. Mijn eigen emedi op dit moment is flink blijven doordrinken totdat de alocohol weer de overhand heeft, jointje roken en dan proberen om te pitten. Soms met en soms zonder succes.
Heb veel gehoord over benzo's en slapen in combi met speed. Lees alleen overal dat dit in combi met alcohol geen goed idee is (mijn moeder krijgt van de dokter oxazepam (10mg geloof ik) om wat te ontspannen).

Zou het gevaarlijk zijn dit te proberen? En zo ja, heeft iemand dan een goede tip om toch te kunnen slapen?

Heb van iemand wel eens gehoord dat ze melatonine (lichaamseigenstof die gewonnen wordt uit druven geloof ik) nam om in te slapen.

Hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt :beer:

Flameon

Badass junkie
Speed (upper) en een downer (bv benzo) samen combineren is heel erg slecht. Je hart krijgt hier een flinke optater van. Je hoeft het niet gelijk te merken, maar iedere keer weer zal er iets beschadigen in je bloedcirculatie. Langzamer maar zeker zul je het gaan merken als je het vaak doet.

Teveel alcohol blijven drinken is ook verreweg van goed. Alcohol zal de overhand niet krijgen. Het zal de overhand krijgen als je omvalt van de alcohol, en in coma daar van wil je ook niet raken lijkt me. Een alcohol vergiftiging is ook geen pretje.

Neem je speed, dan weet je dat je niet kunt slapen. Hou daar rekening mee als je het gebruikt en calculeer dat in zou ik zeggen.

westergas

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Speed (upper) en een downer (bv benzo) samen combineren is heel erg slecht. Je hart krijgt hier een flinke optater van. Je hoeft het niet gelijk te merken, maar iedere keer weer zal er iets beschadigen in je bloedcirculatie.

"Iets" in je bloedcirculatie? Wat een onzin. Je bloedvaten hebben wel te leiden onder het speedgebruik maar daar hebben benzo's niets mee te maken.

Wel is het gevaarlijk om veel alcohol te combineren met benzo's. Je zou nog wel eens kunnen stoppen met ademen enzo. Niet handig.

Oh en je kon nog wel eens goed wazig in je kop worden als je dat lang volhoud, die speed. En met benzo's erbij wordt dat er zeker niet beter op.

Sloebertje

westergas zei:
Flameon zei:
Speed (upper) en een downer (bv benzo) samen combineren is heel erg slecht. Je hart krijgt hier een flinke optater van. Je hoeft het niet gelijk te merken, maar iedere keer weer zal er iets beschadigen in je bloedcirculatie.

"Iets" in je bloedcirculatie? Wat een onzin. Je bloedvaten hebben wel te leiden onder het speedgebruik maar daar hebben benzo's niets mee te maken.

Wel is het gevaarlijk om veel alcohol te combineren met alcohol. Je zou nog wel eens kunnen stoppen met ademen enzo. Niet handig.

Oh en je kon nog wel eens goed wazig in je kop worden als je dat lang volhoud, die speed. En met benzo's erbij wordt dat er zeker niet beter op.

Ik veronderstel dat je bedoelt dat het wel gevaarlijk is om veel alcohol te combineren met benzo's?

Flameon

Badass junkie
westergas zei:
Flameon zei:

In de zin van;
Door speed gaat je hart sneller kloppen. Een snel kloppend hart is een hogere bloeddruk. Hoge bloeddruk heeft ook invloed op (de poortjes in je) bloedvaten. Combineer je dat met een benzo dan wordt de bloedcirculatie en het kloppend hart dus onder drukt :)

acidboy

Badass junkie
Flameon zei:
Een snel kloppend hart is een hogere bloeddruk.

Sorry Flameon, dat is onzin.

Je kan ook niet zomaar zeggen dat de combinatie op die manier slecht is, je moet dan een stuk meer weten wat speed/benzo's op cellulair niveau doen. Dan pas weet je of het ook daadwerkelijk slecht is voor je bloedvaten/hart.

Kijk, als pep werkzaam is dan gaat je bloeddruk omhoog en zal je hart harder moeten werken om het bloed op de juiste plaatsen te krijgen. Dat is dus op dat specifieke moment slecht voor je hart. Of het dan ook daadwerkelijk blijvende schade aanricht is een tweede.

Tenslotte zou je bijna denken dat het gebruik van een benzo bij 'goed' is voor je hart, omdat het de boel weer vertraagt...

Ik weet er niet heel erg veel van af allemaal en jij weet van het onderwerp 'verslavingen' meer dan ik, maar fysiologisch gezien zijn de dingen die je net zei gewoon niet waar.

speeseend

Wijs gebruiker
acidboY zei:
...als pep werkzaam is dan gaat je bloeddruk omhoog en zal je hart harder moeten werken om het bloed op de juiste plaatsen te krijgen. Dat is dus op dat specifieke moment slecht voor je hart. Of het dan ook daadwerkelijk blijvende schade aanricht is een tweede.

Volgens mij (de onwetende die iets denkt te weten) is de volgorde omgedraaid. Door de pep zal je hart sneller gaan kloppen, waardoor je bloeddruk zal stijgen.

Het is bij mijn weten algemeen bekend dat uppers (pep) gecombineerd met downers (benzo's) zeer slecht is. Zo slecht dat je een significant hoger risico loopt om ''plots'' het loodje leggen.

Ik zou er in geen geval een routine van maken, om deze middelen te combineren.

Gr., eend

p.s. @ Westergas;

Je weet wel wat voor problemen iemand kan krijgen die stopt met Benzo's? Daar zit een hoop gelazer op hoog niveau in, met daarbij bloedcirculatie-problemen!

acidboy

Badass junkie
Ik ben het absoluut met je eens eend (en flameon?), dat de combinatie uppers + downers heel erg slecht voor je is en inderdaad dodelijk kan aflopen.

Maar volgens mij is het zo, doordat er door speed onder andere dopamine/adrenaline (noradrenaline) vrijkomen en deze vaatvernauwend werken, de bloeddruk stijgt en het hart dus vervolgens harder moet gaan kloppen om het bloed rond te krijgen.

Het is namelijk niet per definitie zo dat als je hart sneller gaat kloppen, je bloeddruk ook direct zal stijgen. Je vaten hebben elastische wanden, als die evenredig aan de extra kracht van je hart meerekken, dan blijft de bloeddruk dus hetzelfde.

Maargoed, het is natuurlijk óók zo dat adrenaline etc. het hart direct sneller doen kloppen, dus eigenlijk zal er wel niet direct een 'volgorde' in verhoogde hartslag/bloeddruk zijn bij het gebruik van speed. Het zal waarschijnlijk gewoon 'tegelijk' gebeuren, en dat is natuurlijk best wel ongezond:) Maar of er dan ook direct schade aan de hartspier wordt toegebracht is weer een tweede. Het verneukt hoe dan ook je neurotransmitterhuishouding, maargoed, that's not the issue.

@Flameon, het dikgedrukte gedeelte is dus een link naar mijn eerdere reactie op jouw opmerking.

westergas

Belezen gebruiker
Speed is echt de meest verrotte substantie die je jezelf kan toedienen. Niet meer doen jongens en meisjes! :rock:

Dan gooi ik er nu maar even een stelling tegenaan, ik ben hier nu toch :grin:
Komtie...

"Een benzo is qua drugs geen reedt aan. Handig om te pitten of als je de zenuwen in je donder hebt maar een drug is het zeker niet."

acidboy

Badass junkie
westergas zei:
"Een benzo is qua drugs geen reedt aan. Handig om te pitten of als je de zenuwen in je donder hebt maar een drug is het zeker niet."

Reet.. is met een t, en geen dt..

Dat hangt totaal van de dosering af, toen ik voor het eerst een beetje experimenteerde met oxazepam, en ik 30 mg geslikt had, was ik wel degelijk euforisch, ik voelde me ontzettend prettig, coordinatie was weliswaar iets minder, maar dat was eigenlijk ook wel grappig. Point is, mits niet te vaak gebruikt (tolerantie) en de juiste doseringen, vind ik benzo's wel degelijk drugs.

+ De verslavende factor van benzo's zegt ook veel vind ik.

Mindgamer

Badass junkie
Met hoeveel mg oxazepam, zou ik nodig hebben; om mijn nervositeit te bestrijden?

Om toch openbaar te kunnen spreken, zonder rood te worden en clichematig te gaan doen?

Mijn tedere zieltje, word niet graag geperforeert door onbekende blikken.

speeseend

Wijs gebruiker
Sorry Westergas, maarre... lekker belangrijk of je het nu een drug, kletser, pilletje of wat ook noemt. Er zijn zelfs mensen :wink: die het medicijnen noemt LOL

Een discussie voeren over wat of hoe gevaarlijk bepaalde middelen zijn, dat slaat gewoon nergens op. Alles kan gevaarlijk zijn. Er zijn zelfs middelen die kinderen gewoon bij de drogist kunnen kopen voor EUR 0.99 per pakje, wat zeer gevaarlijk voor de gezondheid is, wanneer ze het hele pakje leeg vreten.

@ de mindguy met het tere zieltje :wink:

Volgens mij kan je het beste met tien mg. beginnen, indien je het nooit eerder gebruikt hebt. Je kan er dan beter nog eentje bijnemen, dan voor die groep met onbekende gezichten gaan pitten. Succes met je openbare gesprek!

De eend

Ratty

Newbie
Mindgamer zei:
Om toch openbaar te kunnen spreken, zonder rood te worden en clichematig te gaan doen?

Mijn tedere zieltje, word niet graag geperforeert door onbekende blikken.

10 mg is meestal gebruikelijk om mee te beginnen...

Je hebt geen spierziekte zoals myasthenia gravis o.i.d.?

En pas wel op dat je je tekst niet vergeet :grin: Een van de bijwerkingen van benzo's is de anterograde amnesie (dingen vergeten tijdens de werking van de benzo). Die anterograde amnesie zorgt bij sommige mensen nog wel eens voor een onbedoelde overdosis, gewoon omdat ze waren vergeten dat ze al een zepammetje hadden ingenomen :wink:

Verslaving... Hangt helemaal af van het soort benzo en de persoon die ze slikt. Ik krijg diazepam 5 mg voorgeschreven als "spierrelaxerend" middel. Er wordt gezegd dat diazepam behoorlijk verslavend is, maar ik laat het gemakkelijk staan en gebruik het soms weken niet. Daar moet ik wel eerlijk bij zeggen dat ik maar 1 tabletje van 5 mg 's avonds neem. Dat is wat anders dan 30 - 60 mg per dag natuurlijk... Het maakt zelfs verschil of je zo'n middel consequent gebruikt (dus volgens voorschrift, ook al heb je het op dat moment niet nodig) of een tabletje pakt wanneer je denkt er eentje nodig te hebben. Dat laastste kan een eventuele verslaving sneller in de hand werken.

Ik heb nog wel eens dat ik er humeurig van word als het uitgewerkt is.

Diazepam wordt trouwens in het lichaam omgezet in oxazepam en een aantal niet-actieve metabolieten :wink:

Ratty

Flameon

Badass junkie
Ratty zei:
Ik weet niet of de link wel eens eerder is doorgegeven, maar een nuttig "boekje" over dit soort middelen is het Farmacotherapeutisch Kompas. Staat een mooie tabel in met verschillende benzo's:
http://www.fk.cvz.nl/inleidendetekstFrameset.asp?bestandsnaam=inl benzodiazepinen
Ratty

Bekende kompas inderdaad. Gebruiken we op het werk ook.
Heel handig om even wat na te zoeken over bepaalde medicatie.

@Mindgamer:
Als je nog nooit benzo's hebt genomen zou ik eens beginnen met 5 a 10 mg oxazepam.
Maar schaam je niet om langs de huisarts te gaan als je van bovengenoemde last hebt, die kan je er vast en zeker ook wat voor geven

Mindgamer

Badass junkie
@Mindgamer:
Als je nog nooit benzo's hebt genomen zou ik eens beginnen met 5 a 10 mg oxazepam.
Jaa, ik heb weleens een tablet van 10 mg genomen, maar daar merkte ik niks van. Morgen ga ik even wat experimenteren met benzo's :sunglasses:

Maar schaam je niet om langs de huisarts te gaan als je van bovengenoemde last hebt, die kan je er vast en zeker ook wat voor geven
Dan geeft hij zijn vrouw zeker aan mij mee :mrgreen:

Nee, geintje. Hij zal vast wel meerdere middelen hebben of manieren om er beter ermee om te gaan, maar dan word het weer zoiets groots :beer: Terwijl ik achteraf altijd denk; was dit alles? :tearsofjoy:

speeseend

Wijs gebruiker
Mijn kompas blijft maar naar het Noorden wijzen :wink: Ik zal deze dan maar eens goed checken.

Ik heb vluchtig gekeken, 't leek op 't eerste oog nogal herhalende shit. Op zich is die prensentatie wel koel.

Mindgamer

Badass junkie
Gister nam ik, 2 tabletten van 10 mg per stuk, in. Ik heb langer dan 14 uur geslapen. Wat een lekker spul is dit, zeg! Ik ga me nu maar eens verdiepen, in de gevaren ervan, want dat had ik nog niet gedaan :sunglasses:

polleke61

Newbie
als we zo blijven posten op een publiek toegankelijk forum is er straks helemaal geen a*******d.com meer. Beetje voorzichtig met je bronnen omgaan is ook een kunst.

Als je het mailtje wat je van hun hebt gekregen gewoon leest zie je precies hoe het moet. Het wordt bij wijze van spreke voorgekouwd...

Wat een gezeik zeg.

Ik ben hier terecht gekomen doordat dat zogenaamde a....... punt.com genoemd werd.
Lekkere reactie als ik vragen stel.
Boeie ook.
Heb in mijn vorige posting de naam in xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
veranderd hoor .........tevreden???
Alsof dat geklets over drugs en xtc en benzo's geen vragen oproept bij de oplettende lezers...
Ondertussen is het gelukt en het is simpel. Maar alles is simpel als je het weet.

ajuu westergas........

Flameon

Badass junkie
Mindgamer zei:
Gister nam ik, 2 tabletten van 10 mg per stuk, in. Ik heb langer dan 14 uur geslapen. Wat een lekker spul is dit, zeg! Ik ga me nu maar eens verdiepen, in de gevaren ervan, want dat had ik nog niet gedaan :sunglasses:

Daar slaap je inderdaad wel van!
Altijd lekker om eens 14 uur achter elkaar te kunnen slapen. Goed voor lichaam en geest, en als daar zo af en toe eens wat hulp bij nodig is van een benzo kan dat weinig kwaad :)
Teveel gebruik kan echter lijden tot verslaving, dus doe het niet dagelijks zou ik je adviseren

speeseend

Wijs gebruiker
polleke61 zei:
als we zo blijven posten op een publiek toegankelijk forum is er straks helemaal geen a*******d.com meer. Beetje voorzichtig met je bronnen omgaan is ook een kunst.

Wat een gezeik zeg.

Ik ben hier terecht gekomen doordat dat zogenaamde a....... punt.com genoemd werd.
Lekkere reactie als ik vragen stel.
Boeie ook.
Heb in mijn vorige posting de naam in xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
veranderd hoor .........tevreden???
Alsof dat geklets over drugs en xtc en benzo's geen vragen oproept bij de oplettende lezers...
Ondertussen is het gelukt en het is simpel. Maar alles is simpel als je het weet.

ajuu westergas........

je bedoeld luchtdichtpuntcom?

acidboy

Badass junkie
Flameon zei:
Mindgamer zei:

Daar slaap je inderdaad wel van!
Altijd lekker om eens 14 uur achter elkaar te kunnen slapen. Goed voor lichaam en geest, en als daar zo af en toe eens wat hulp bij nodig is van een benzo kan dat weinig kwaad :)
Teveel gebruik kan echter lijden tot verslaving, dus doe het niet dagelijks zou ik je adviseren

Inderdaad, lichamelijk gezien is het gebruik van benzo's niet zo heel erg slecht voor je. En inderdaad, sporadisch oxazepam/temazepam ofzo slikken om eens een goede nacht te kunnen slapen is helemaal niets mis mee.
Maar dat verslavende.. jeps, best een nare kutverslaving waar je moeilijk van af komt.

En inderdaad, als je het niet vaak gebruikt is het echt heel lekker spul..

Spor

Wijs gebruiker
zozo jullie hebben niet stil gezeten in dit topic in de tijd dat ik weg was. Heb nog niet alles gelezen, maar vanaf nu ga ik het ook weer bijhouden :)

Las net snel wat over snel kloppend hart met speed etc.

Bedenk wel dat als je eerst speed pakt om hard te gaan en vervolgens oxazepam om je hart minder snel te laten kloppen, dat vuur met vuur bestreiden is. Ik zou eerder aanraden minder speed te nemen. In ieder geval zou ik die combi niet bepaald aanraden.

PaulusdeWodkabouter

Ik wil absoluut niet ontkennen dat er geen tolerantie of ontwenningsverschijnselen bij benzo's ontstaan maar dat is zeker niet bij iedereen zo. Ik gebruik al 1,5 jaar diazepam en het is gemiddeld steeds dezelfde dosis, dus het is niet zo dat ik steeds meer nodig heb. Dat kan voor anderen heel anders zijn dus hoe dan ook, kijk uit met benzo's.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Als het medicatie is aan wie word het dan voorgeschreven? trouwens als het niet legaal is ben ik echt niet geïntresseerd.

Spor

Wijs gebruiker
PaulusdeWodkabouter zei:
Ik wil absoluut niet ontkennen dat er geen tolerantie of ontwenningsverschijnselen bij benzo's ontstaan maar dat is zeker niet bij iedereen zo. Ik gebruik al 1,5 jaar diazepam en het is gemiddeld steeds dezelfde dosis, dus het is niet zo dat ik steeds meer nodig heb. Dat kan voor anderen heel anders zijn dus hoe dan ook, kijk uit met benzo's.

Nope is helemaal waar. Benzo's hebben zeker tolerantie, maar in principe kan iemand zijn hele leven genoeg hebben aan 1 tablet (oxazepam, diazepam, noem ze maar op) per dag... MAAR zodra die persoon na 5 jaar die dosis opeens om wat voor reden dan ook zijn dosis verhoogd, gaat de tolerantie mee en de volgende dag merkt ie dat ie weer die dosis nodig heeft.

Als je dus al zo lang dezelfde dosis blijft nemen is er niets aan de hand. Misschien dat je het een enkele keer kan verhogen maar in principe is dat de werking.

Spor

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
Als het medicatie is aan wie word het dan voorgeschreven? trouwens als het niet legaal is ben ik echt niet geïntresseerd.

Benzo's worden voor vanalles voorgeschreven. mensen met angst stoornissen, slaapstoornissen, wat zwaardere doeleinden als stemmen in je hoofd en aan personen die andere psychische stoornissen hebben. Maar soms ook voor iets minder ergs, bijvoorbeeld om spieren te verslappen. En zo zijn er nog een heel aantal redenen waarom mensen benzo's voorgeschreven krijgen. Heel gevarieerd dus. Ook het type verschilt per aandoening.

Legaal is het slechts als je het voorgeschreven krijgt.. En daarbij, niemand vind illegale drugs hier interessant, toch ? :wink:

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
benzodiazepine (recreatief gebruik kan wel lijden tot verslaving, geheugen verlies,missenlijkheid,bangheid,depressie,met alcohol dodenlijk.
Geschatte gebruikers engeland (geschatte gebruikers nedeland 350.000)
100,000
doden engeland (niet geschat)
406 (per jaar)
Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden

priscilla

Even 1vraag,ik ga volgende week op vakantie na turkije.Nu hoor ik dat je de benzos daar gewoon kan kopen bij apotheek,zonder recept.De mijne die ik hier op recept krijg,moest ik volgens de apotheek een reisdocument laten uitdraaien door hun van wat ik mee neem in mijn koffer.Die heb ik nu ook,is het nu zo als je daar nog wat bij zou kopen in turkije,en je neemt het mee terug na nederland in je koffer drugssmokkel??Weet missch iemand dat??Alvast bedankt voor antwoord. :)

Bovenaan