Het grote benzo topic !

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
@ A_J_

Mijn vader heeft dezelfde angst als jij hebt met vliegen. Zodra hij naar binnen gaat en het vliegtuig is leeg is het wel oke bij hem. Zodra hij zit, er steeds meer mensen in de gangen staan, de uitgangen onbereikbaar lijken door de drukte en hij weet dat ze dat ding gaan afsluiten en hij er op geen mogelijkheid uit zou kunnen slaat de angst toe. (lichtelijk claustrofobisch zou ik zeggen)

hij krijgt er oxazepam voor voorgeschreven, maar de 'setting' moet ook wel goed zijn wil hij geen angst krijgen.
Enkele tips waardoor hij zich iets rustiger kan voelen.

- Hij is erg vroeg aanwezig, zodat hij kan aanvragen om de voorste plaats te krijgen. Dan heb je niet al die mensen voor je, wat een beklemmend gevoel kan geven.
- Hij gaat als eerste naar binnen, leeg vliegtuig, dus vollop vrije ruime om zich heen.

Gecombineerd met de oxazepam om de angst toch iets te onderdrukken, vliegt hij overal heen :)

Hopelijk heb je er iets aan. :)

Spor

Wijs gebruiker
^knap van je vader, meeste mensen met zo'n angst vermeiden het vliegtuig liever, tenzei het echt moet. Maar als ie "overal heenvliegt" zit het wel goed

Flameon

Badass junkie
De setting is bij angst inderdaad een belangrijk iets. Een goeie setting is erg belangrijk. Zoals spor al aangeeft, inderdaad knap van je pap dat hij er zo mee kan omgaan :grin:

A_J_

Newbie
Thanks for the tips Donnie. Ik heb zelf inderdaad ook ervaren dat setting belangrijk is. Ik vlieg regelmatig, vluchtjes van 2 a 3 uurtjes. Hoe ik het ervaar is wisselend, heeft ook te maken met hoe ik in mijn vel zit, heb nogal stressvol bestaan. Maar ik zal eens kijken of ik dat volgende keer kan fixen, beetje op tijd dat vliegtuig in.

Maakt je vader ook wel eens intercontinentale vluchten?

jasper

Wijs gebruiker
dit even terzijde:
Heb deze week 3 dagen na mekaar veel alcohol en benzo's gepakt. De 4e dag voelde ik me zo leeg als nooit tevoren en dit verandert enkel wnnr ik terug alcohol drink

nu mijn vraag ben hierna ook ziek geworden, kan het zijn dat dit door de benzo's en alcohol komt of verbeeld ik me dat gewoon? (dat ze bijvoorbeeld je weerstand ofzo verlagen?)

Flameon

Badass junkie
jasper zei:
dit even terzijde:
Heb deze week 3 dagen na mekaar veel alcohol en benzo's gepakt. De 4e dag voelde ik me zo leeg als nooit tevoren en dit verandert enkel wnnr ik terug alcohol drink
nu mijn vraag ben hierna ook ziek geworden, kan het zijn dat dit door de benzo's en alcohol komt of verbeeld ik me dat gewoon? (dat ze bijvoorbeeld je weerstand ofzo verlagen?)

Op momenten dat je je leeg voelt, geen alcohol nemen. Dan raak je in een spiraal en das niet goed. Met name alcohol kan je weerstandssyssteem enorm verlagen (je lichaam moet hard werken om het eruit te krijgen nl) en daardoor wordt je inderdaad sneller ziek.

Succes

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
A_J_ zei:
Thanks for the tips Donnie. Ik heb zelf inderdaad ook ervaren dat setting belangrijk is. Ik vlieg regelmatig, vluchtjes van 2 a 3 uurtjes. Hoe ik het ervaar is wisselend, heeft ook te maken met hoe ik in mijn vel zit, heb nogal stressvol bestaan. Maar ik zal eens kijken of ik dat volgende keer kan fixen, beetje op tijd dat vliegtuig in.

Maakt je vader ook wel eens intercontinentale vluchten?

Hij vliegt alleen voor vakanties en dan idd ook lange vluchten denk aan Nederlandse Antillen en Thailand, afgelopen zomer naar Turkije en komende zomer naar Spanje.

priscilla

Experimenterende gebruiker
hoi ik ben nieuw hier,krijg sinds kort van mijn pschyciator diazepam 5mg,dit ivm dat ik in bepaalde situaties erg nerveus kan worden met hartkloppingen en trillende handen.nu mocht ik zelf kiezen of ik de oxazepam 10mg wilde of de diazepam 5mg,met evt volgende keer verhoging van diazepam na 10mg,ze zei ook dat ik het niet dagelijks mocht nemen,ivm dat ze anders op de duur niet meer werken.weet iemand missch welke nu eigenlijk voor mij het beste zijn?

Flameon

Badass junkie
Voel je je langere tijd zenuwachtig etc als je zo'n paniekaanval hebt?
Diazepam werkt namelijk een stuk langer door dan oxazepam. Oxazepam is kort gezegd redelijk kort en krachtig effect. Doe maar eens wat info lezen bij apotheek.nl over beide middelen bv.
Zoals de doktor al zegt, gebruik het niet dagelijks want dan werkt het niet meer. Gebruik het alleen in de situaties waar voor je het voor geschreven hebt gekregen.

speeseend

Wijs gebruiker
^ Sorry hoor, maar dit klinkt geoon super-vaag. Een dokter zal voor angsten bij situaties eerder Oxazepam 10 mg. voorschrijven dan Diazepam vijf á tien mg. Verhoudingsgewijs is die hoeveelheid Diazepam zowiezo al zwaarder dan die Oxazepam. Zeg maar: tien mg. Oxa is gelijk aan drie mg. Dia :wink: Je geeft aan dat je met de auto gaat.

Diazepam werkt vooral bij incidenteel gebruik als een slaapverwekkend middel. Zelfs bij mij werkt het nog slaapverwekkend / versuffend en ik gebruik dit middel IEDERE DAG. Nu enkel één maal daags vijf tot zeven mg.

Je rijd zelf, maar wordt niet suf, klinkt als een placebo. Wanneer ik enkel vijf mg. op heb, zou ik niet eens op de fiets kruipen, m'n reactevermogen is die eerste twaalf uren dusdanig aangetast dat het niet verantwoord zou zijn. Het kan bij ieder mens anders werken maar over het algemeen schrijft een arts eerder Oxa voor omdat die ongeveer acht uren werkt. Dia kan wel vier-en-twintig uren werken.

Indien je een Benzo-verslaving wilt voorkomen, lijkt het mij een beter idee om aan je angsten / problemen te werken. Hierbij zijn middelen eigenlijk niet aan te raden (één van de redenen waarom ik nu aan het afbouwen ben).

Hoe dan ook al het beste gewenst, je hebt reeds een zware weg bewandeld in je leven. Dat is op zich al bewonderend.

De eend

priscilla

echt waar?misschien reageerd mijn lichaam er dan toch anders op,heb totaal geen last van slaperigheid.en heb dinsdag mijn laatste op.had maandag ook op en door die 2dagen achter elkaar kreeg ik er 1btj deprigevoel van down (niet lekker),vandaar nu gelijk mijn stop weer,merkte idd dat ik er steeds meer na verlangde ook woensdag,gewoon niet gedaan dus,missch kun je dus ook zelf de verslaving vermijden?verder vraag ik me af waar jij het voor voorgeschreven hebt?ben wel benieuwd.

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Ik heb voor mijn zenuwpijn zowel tramadol als diazepam (5mg) in huis (met de nodige andere pijn medicatie). Maar als ik 5 mg diazepam neem dan val ik echt in slaap en word ik voorlopig de eerste 12 uur niet wakker. Dus bij hoge nood slik ik een halve. Maar meestal los ik het op door een blowtje te roken, dat neemt ook de pijn weg en laat me goed inslapen zonder dat ik daar de volgende dag niet van wakker word. En ik moet er echt om 7 uur uit om mijn dochter naar school te brengen. Tramadol begin ik al helemaal niet meer aan, na een week gebruikt te hebben (1 per dag ipv. de voorgeschreven 3 per dag) dacht ik echt dat ik doodging. Ik hoorde en zag overal dingen die er niet waren en heb zoveel moeten kotsen ervan dat ik na twee dagen in de wc te hebben doorgebracht half slapend en half kotsend geroepen dat ik echt doodging. De arts zei "ja dit is normaal, maar ik maak me wel zorgen om je gemoedstoestand, ben je wel gelukkig?" Okay na een week kotsen, hallucineren en gewoon niet meer weten hoe je normaal rechtop moet lopen was mijn antwoord "ik ga dood" en natuurlijk de nodige jankbui.
Ik ben er dan ook meteen mee gekapt! Daarna nergens meer last van gehad.

priscilla

Tramadol?nooit van gehoord,ook ik moet er om half7 uit,heb ook ontzettende last gehad van moeilijk inslapen,enkele vriendinnen van mij lossen dit ook op met 1blowtje,en idd schijnt te helpen.Jij doet het voor je pijnen,dat kan ik begrijpen,heb ook vaker gehoord dat dat helpt.

priscilla

priscilla zei:
Tramadol?nooit van gehoord,ook ik moet er om half7 uit voor mijn dochter,heb ook ontzettende last gehad van moeilijk inslapen,enkele vriendinnen van mij lossen dit ook op met 1blowtje,en idd schijnt te helpen.Jij doet het voor je pijnen,dat kan ik begrijpen,heb ook vaker gehoord dat dat helpt.Zelf heb ik ook al diverse malen 1blowtje geprobeerd,maar ik kan er dus echt niet tegen,word superangstig en onzeker er van.Niet meer gedaan dus,heb zelf wel 1andere oplossing gevonden.Ik ga nu elke avond,als ik er de andere ochtend vroeg uit moet van 7tot8 1uurtje na de sportschool lekker fitnessen,en sinds ik dat doe slaap ik heerlijk,geen problemen meer met inslapen,en is ook nog is gezond!En superverslavend :) misschien 1oplossing voor mensen die kampen met inslaapproblemen,en dit zonder pilletje willen doen,voor mij echt de perfecte slaappil!M aar goed bij elk persoon werkt niet alles hetzelfde :wink:

Flameon

Badass junkie
priscilla zei:
Tramadol?nooit van gehoord

Tramadol is een morfine-achtige pijnstille. Het werkt sterk, zo dat er voor gezorgt wordt dat de hersenen pijnsignalen minder sterk opvangen. Het neemt de pijn oorzaak niet weg, maar de pijn wordt zeg maar geblokkeerd.
Niks voor jou priscilla als je lijdt aan angsten. Tramadol is verreweg van een angstdemper.

priscilla

Dat was ook niet mijn gedachte hoor :) Was ff nieuwsgierig wat dat was,ik heb nu mijn keus wel gemaakt hou het maar zo af en toe bij de diazepam,want het antwoord van eend,dat de oxazepam te vergelijken is met 3mg diazepam is waarschijnlijk veel te licht voor mij,vanwege dat ik niet slaperig word ervan.Maarre eerst vanavond maar lekker genieten voor tv van nederlands elftal,met 1lekker biertje er bij ook zeer relaxend fijn weekend :wave:
Flameon zei:
priscilla zei:
Tramadol?nooit van gehoord

Tramadol is een morfine-achtige pijnstille. Het werkt sterk, zo dat er voor gezorgt wordt dat de hersenen pijnsignalen minder sterk opvangen. Het neemt de pijn oorzaak niet weg, maar de pijn wordt zeg maar geblokkeerd.
Niks voor jou priscilla als je lijdt aan angsten. Tramadol is verreweg van een angstdemper.

speeseend

Wijs gebruiker
Priscilla zei:
...Maarre eerst vanavond maar lekker genieten voor tv van nederlands elftal,met 1lekker biertje er bij ook zeer relaxend fijn weekend :wave:

You go Girl!!

Die Diazepam (30 mg.) heb ik genomen in plaats van de Oxazepam (100 mg.) om mij te 'helpen ' bij' het stoppen met Benzodiazepines.

Deze middelen heb ik via mijn verslavingsarts voorgeschreven gekregen. Benzo's hebben mij voor een behoorlijke tijd geholpen. Maar nu is het tijd om een volgende stap te maken.

Naast die middelen gebruik ik ook Buprenorfine. Dit helpt tegen de trek naar Opiaten en is een flinke pijn-killer. Alleen is het met dit opiaat een stuk eenvoudger om er vanaf te geraken. Het is lichamelijk haast niet verslavend. Dit valt nog te bezien :wink:

Gr.,

Eend

priscilla

speeseend zei:
Priscilla zei:
...Maarre eerst vanavond maar lekker genieten voor tv van nederlands elftal,met 1lekker biertje er bij ook zeer relaxend fijn weekend :wave:

You go Girl!!

Die Diazepam (30 mg.) heb ik genomen in plaats van de Oxazepam (100 mg.) om mij te 'helpen ' bij' het stoppen met Benzodiazepines.

Deze middelen heb ik via mijn verslavingsarts voorgeschreven gekregen. Benzo's hebben mij voor een behoorlijke tijd geholpen. Maar nu is het tijd om een volgende stap te maken.

Naast die middelen gebruik ik ook Buprenorfine. Dit helpt tegen de trek naar Opiaten en is een flinke pijn-killer. Alleen is het met dit opiaat een stuk eenvoudger om er vanaf te geraken. Het is lichamelijk haast niet verslavend. Dit valt nog te bezien :wink:

Gr.,

Eend

Buprenorfine nooit van gehoord eigenlijk,maar goed als het helpt?Zal nog even verder gaan op mijn eerste vraag,over de oxa en de dia,als ik eerlijk ben,ik had het zelf allemaal al gebruikt hoor,aantal jaren geleden ook de oxa,maar omdat ik toen zovele dingen door elkaar slikte wist ik dus eigenlijk het effect als je het alleen slikte niet.Ik kreeg toendertijd vd verslavingsarts bouman zoveel kreeg 2seroxat, 5oxa 10mg, 3dia5mg, melleril retard 200mg,en dan om te slapen nog dormicum 15mg,en dan had ik nog methadonafbouw er bij,dus dat was best wel 1vage tijd,ik was niet echt helder toen,uiteindelijk kreeg ik 1nieuwe huisarts kwam keer bij hem voor 1kwaaltje toen begon hij over de hoeveelheid medicijnen die ik had,en of ik daar niet vn af wilde,u bent nog zo jong zei hij,dat wilde ik wel,dit heeft hij toen wel in overleg als ik op spreekuur kwam steeds verminderd,pilletje er af,als het niet ging moest ik het aangeven,verders heb ik niet het idee dat ik verslaafd geweest ben aan de medicijnen( de verslavingsarts schreef mij al deze middelen voor heb er nooit om gevraagd en was ook niet helder met al die methadon er bij),heb het wel 1aantal jaren geslikt,maar heb eigenlijk bijna geen afkickverschijnselen gemerkt.Zelf denk ik dat dat missch te maken heeft met de grote hoeveelheden alcohol die ik toen dronk,begon namelijk al sochtends en elke dag,missch heeft dat de afkickverschijnselen onderdrukt?pfff word nog eng als ik er aan terug denk,sta toch maar liever wat helderder in het leven :)wilde er nog iets aan toevoegen,nu 1tijdje geleden toen ik zo slecht sliep,kwam ik weer bij dezelfde verslavingsarts,schreef hij me zyprexa voor,om te slapen,ik afgehaald bij de apotheek,stonden er allemaal dingen in de bijsluiter dat het gebruikt word voor pschychoses,terwijl ik daar helemaal geen last van heb,toch geslikt sliep idd goed echt heel goed,maar begon daarna alleen nog maar te eten,de hele dag door,was inmiddels al 5kilo aangekomen,dus maar weer gestopt terug na hem toe gegaan,ook gevraagd om iets anders waar ik rustig van word zoals diazepam,nee kreeg ik niet,want ik had 1medicijnverslaving 8er de rug zei ie,ook zei ik die medicijnen zoals zyprexa zijn voor mensen met pschychoses en stemmingsstoornissen,waar ik dus geen last van heb,maar dadelijk als ik dit middel doorslik met al die kilos er bij waarschijnlijk wel 1depressie.Uiteindelijk stuurde ie me door na de pschychiator bij hun instantie,en heb nu dus wel eindelijk wat gekregen.Maar de verslavingsarts waar ik zat,daar heb ik geen vertrouwen meer in,met zen vreemde pillen!!

jellies

hey!

ff offtopic maar speeseend,ik heb dus een soort van tramadol verslaving :flushed:
ik heb chronische bekkenpijn en nix hielp ben allergisch voor nsaid-groep
dus kreeg tramadol,laat ik nu ineens heel fit en soort van euforisch daar van worden :)
ik heb dat in enorme hoeveelheden genomen.
gister de laatste 2 op :(
wil er nu echt vanaf..heb voor paniekaanvallen etc die echt komen door het stoppen met tramadol,oxazepam en nitrazepam gekregen.
die arts weet niet beter of ik ka echt niet lopen zonder die tramadol :rolleyes:
steeds kick ik af en steeds begin ik weer pff je word er echt snel aan verslaafd man.
maar ik lees dus dat jij nu iets heb wat die opiaatverslaving tegen gaat.
ik word onderhand echt knettergek van al die pillen en capsules :kots:
hoe kom ik aan dat spul van jou,wil eigenlijk al die rommel mn lijf uit maar weet echt niet hoe!
:confused:

speeseend

Wijs gebruiker
klik hier voor informatie over Buprenorfine

Persoolijk denk ik dat Buprenorfine niks is, ter vervanging van Tramadol. Tramadol is voor matige pijnen, Buprenorfine voor zware pijnen.

Misschien is het wel een beter middel voor jou, ook omdat je er "relatief gemakkelijk" vanaf kan kicken. Maar dan loop je veelal tegen de onbekendheid van dit middel bij de meeste Nederlandse artsen (wat overigens écht schandalig is, maar dat terzijde).

Hoe je aan dit middel kan komen; ik zou het voorleggen bij mijn behandelend arts. Indien deze het niet kent, verzoek je hem om zich hierin te verdiepen. Je kan eventueel verwijzen naar de Brijder kliniek in haarlem, waar ze meer dan tien jaren ervaring hebben met dit goedje. Je kan je vraag richten aan Roelof de Wit, verslavingsarts. Hij zit ook op klik hier Hier \ou je anoniem, via 't internet een vraag kunnen stellen aan hem.

Succes,

De eend

Spor

Wijs gebruiker
Heb ff snel erdoorg gelezen maar diazepam 3mg staat gelijk aan oxazepam 10mg ?? dat heb ik nog nooit gehoord, en al helemaal niet gemerkt. Ik voel van 10mg oxazepam méér als van 10mg diazepam, met als verschil dat de diazepam langer werkt en de oxazepam heftiger...

Hoe kom je aan die beredenatie ?

speeseend

Wijs gebruiker
Hoi Oogbally,

Zoals je weet krijg ik mijn medicijnen op dokters-advies. Ik ben dus geen 'recreatieve' gebruiker :wink:

Zodoende kom ik aan deze beredenatie! Verhouding één op drie, weet je nog?? Blijkbaar niet. Spit de topics dan nog maar eens door waar je zelf deel van hebt uitgemaakt.

Ter verduidelijking: 3mg. Oxazepam staat (volgens diverse artsen van verschillende praktijken) gelijk aan 1 mg. Diazepam.

Dit zijn dingen die je te weten komt als je het Benzo-gebruik wilt kicken!

Gr.,

Eend

p.s. indien je hier zelf info / bewijzen over wilt vinden, vraag het aan je huisarts, waarschijnlijk kan deze jou verder helpen.

p.s.s. het is een manier van rekenen die zij hebben gehanteerd, ik sluit dan ook niet uit dat dit kan afwijken. Voor mij werkt het in ieder geval :wink:

EDIT:

Heb je iets gebruikt of zo? Je gaat hier van je gevoelens uit, niet van de wetenschap?! Je weet toch dat kortwerkende niet OP DIE MANIER met langwerkende te vergelijken zijn?

jellies

speeseend bedankt iig!

als dat nog zwaarder is laat maar dan :wink:
ik heb de laatste tramadol genomen,heb nog die oxazepam en nitrazepam liggen om evt afkickverschijnselen te onderdrukken.
ik krijg vooral pijn in mn knieen en duizelig soort v stroomstoteriggevoel in mn kop en voel heel duidelijk mn zenuwen lopen zeg maar door mn lijf.
heb voor de echte nood nog diazepam besteld bij airsealed,want mn dokter ziet me al aankomen!! :tearsofjoy:
heb maar mn eigen afkickplan gebrouwen...
kijken of het werkt maar.
ben echt zo klaar met tramadol ben bang dat mn hersens eraan gaan door die zooi,niet dat de rest zo geweldig is maargoed.
ik moet zeggen dat ik v oxazepam best chagerijnig word vandaar die valium maar,,dat voelt veel beter en word je niet zo suf van.
als het idd echt niet gaat dan volg ik jouw tip wel op mbt die verslavings arts.
vorig jaar ook is afgekickt en kreeg daarna accuut een depressie daar ben ik nu zo bang voor :(
afijn weer een heel verhaal maar baal gewoon van mezelf en die rommel.
tis echt niet zomaar ff stoppen ofzo na een paar maandjes echt behoorlijk helletje :kots:

groetjes!

Spor

Wijs gebruiker
het is een bron, maar ik vind er wel erg frappante dingen in staan hoor:

alprazolam 0,5 / temazepam 20 / nitrazepam 10 / diazepam 10 / oxazepam 20 mg, bergelijkbaar ???? Sorry hoor, maar no fucking way zijn die poties vergelijkbaar met elkaar. Of mijn lichaam moet er al extreem anders op reageren.

Geen persoonlijke aanval op jou hoor :) maar ik ervaar het absoluut anders en mensen die ik heb zien gebruiken ook...

Spor

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Heb je iets gebruikt of zo? Je gaat hier van je gevoelens uit, niet van de wetenschap?! Je weet toch dat kortwerkende niet OP DIE MANIER met langwerkende te vergelijken zijn?[/b]

Nope, ik ben nuchter... Ik krijg inderdaad geen benzo's meer van mijn doc, wel zolpidem maar dat zullen we maar niet hier in vergelijking trekken. Heb ze wel een tijdlang voorgeschreven gekregen zoals denk ik wel bekend is.

Nou, ik ben hier een beetje van beide uitgegaan. We weten allemaal dat ik geen dokter ben, maar ik heb wel redelijke wetenschappelijk kennis en veel gebruikerservaring. Mijn gebruikerservaring komt vaak toch overeen met de wetenschap die ik ken.

Bijvoorbeeld: vind ik al niet dat je hypnotische (temazepam, nitrazepam) benzo's kán vergelijken met anxilotische (oxazepam, diazepam). Daarbij maakt halflife van de stoffen heel veel uit, de reden waarom ik ook altijd zeg dat ik oxazepam "sterker" vind als diazepam. Voor zover ik weet, "flashen" benzo's harder naar mate de halflife korter is... Bij oxazepam is die zo uit mijn hoofd iets rond de 8 uur, en bij diazepam rond de 50. Daar komt bij dat ik van oxazepam ook echt een aanwezige roes heb, van diazepam word ik gewoon lekker rustig. Ik wéét dan dat het werkt, maar de roes van oxazepam of al helemaal temazepam blijft echt uit.

Wat ik in die tabel wel erg bizar vind is de vergelijking van alprazolam 0,5mg met temazepam 20mg... Van de benzo's die ik ken is temazepam 20mg namelijk toch een van de meest roes verwekkende, en alprazolam een van de minst-roes wekkende middelen. Vooral in die hoeveelheden bij beide (ik zou het er zeg maar meer mee eens zijn als ze 1mg alprazolam zouden vergelijken met 10mg temazepam)

Maar desondanks, ik kan niet meer doen als rondvragen, bijsluiters lezen, en internet research. Ongetwijfeld zal jou, of iedere arts er meer over weten. Hoewel gebruikerservaring bij deze mensen vaak uitblijft, iets wat ik zeker niet onbelangrijk acht.

speeseend

Wijs gebruiker
Spor zei:
...Geen persoonlijke aanval op jou hoor :) maar ik ervaar het absoluut anders en mensen die ik heb zien gebruiken ook...

None taken :wink:

Ik ben het ook niet helemaal eens met die lijst. Maar er is verder weinig te vinden op het internet, door mij. Misschien dat anderen wel een simpel én betrouwbaar wetenschappelijk schema kan opduikelen via het Net.

Gr.,

Eend

jellies

hoi hoi

ik ervaar diazepam veel krachtiger als oxazepam

ik vind het eerlijk gezegd 1 pot nat overal word je kalm en suffig van.
alprazolam vind ik de zwakste persoonlijk

Flameon

Badass junkie
In welke zin vindt jij diazepam krachtiger? Diazepam is een middel wat langer werkt dan oxazepam, en daardoor dus ook niet zo hevig in slaat.

jellies

tja ik weet niet ik vind oxazepam echt licht bij mij danhe!
en bij diazepam ervaar ik een diepe kalmte zonder gekke bijwerkingen.
ik word v oxazepam op een gegeven momnent beetje prikkelbaar ook.
dat vdie lange of korte werking wist ik niet hoor!
maar mn vriend heeft exact hetzelfde!
maargoed in acute nood helpt het wel die oxazepam :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
jellies zei:
tja ik weet niet ik vind oxazepam echt licht bij mij danhe!
en bij diazepam ervaar ik een diepe kalmte zonder gekke bijwerkingen.
ik word v oxazepam op een gegeven momnent beetje prikkelbaar ook.
dat vdie lange of korte werking wist ik niet hoor!
maar mn vriend heeft exact hetzelfde!
maargoed in acute nood helpt het wel die oxazepam :wink:

Same here. Hoeveelheden baten ook niet om die prikkelbare momenten op langere termijn in te perken.

Verder vind ik beiden sterk op hun eigen manier. Hiermee bedoel ik dat je het minimaal twee weken niet hebt gebruikt en voor max een paar dagen tot één week gebruikt.

Gr.,

Eend

speeseend

Wijs gebruiker
priscilla zei:
mijn vriendin krijgt oxazpam10mg,1van haar uitgeprobeerd,vond hem idd heftiger dan de diazepam.

Het blijft gek dat je twee maal vijf mg. Diazepam amper voelt!

Én één maal tien mg. Oxazepam heftiger voelt dan de 2 maal vijf mg. Diazepam. Indien je werkelijk Diazepam krijgt en geen suikertabletje (niet boos worden hoor :) ) zal dit nog in je bloed zitten. Die Oxazepam is dan een soort ''extra''. Het heeft immers een maximale halfwaarde van honderd uren.

Verder zou ik direct switchen als jij er werkelijk van overtuigd bent dat de Oxazepam voor deze periode in jouw leven de beste keuze is.

Succes,

De eend

priscilla

ja,denk het ook :) ook vawege dat ik las dat diazepam veel slechter is voor je lever,met de hoeveelheden alcohol die ik gedronken heb vroeger,en in het weekend nog wel is wegdrink,missch niet best :beer:

Flameon

Badass junkie
Het is sowieso niet verstandig om alcohol met benzo's (o.a. oxazepam en diazepam) te gebruiken. Alcohol versterkt het versuffende effect, en tevens krijgt je lever meer werk

Complicity

Belezen gebruiker
Dat Valium en Alcohol een slechte combinatie zijn kan ik beamen haha. Na LSD trip van afgelopen maandag 10mg valium geslikt, later nog 10mg erbij. Paar uur later toen we relaxt op de bank lagen paar biertjes gedronken en het kickte hard in! Had op de fiets naar huis al een kater en werd de volgende dag pas eind van de middag wakker haha.

jellies

ik heb mn pakketje van airsealed gewoon binnen haha
zat valium in :grin:
ik dacht toch is uitproberen komt uit bosnia :rolleyes:
eigenlijk ook bizar dat je gewoon alles kan bestellen wat je wilt!!
op de envelop was gewoon met pen geschreven vraag me af hoe dat werkt daar :P
wel chill weer

Complicity

Belezen gebruiker
jellies zei:
ik heb mn pakketje van airsealed gewoon binnen haha
zat valium in :grin:
ik dacht toch is uitproberen komt uit bosnia :rolleyes:
eigenlijk ook bizar dat je gewoon alles kan bestellen wat je wilt!!
op de envelop was gewoon met pen geschreven vraag me af hoe dat werkt daar :P
wel chill weer
Ze zijn wel betrouwbaar als ik de verhalen mag geloven. Wel jammer dat de prijzen zo extreem uiteenlopen. Diazepam is bijvoorbeeld wel te betalen, maar Ritalin voor 115 dollar...WTF.

Bovenaan