Effe mijn ervaring met Lorazepam.
Ik heb de Lorazepam (ativan) 2.5mg liggen. Ik gebruik niet enkel puur voor recreatief gebruik. Ook voor zelfmedicatie. Ik heb wel is last van hevige stress. Spanningen, dan maak ik me zorgen over onredelijke dingen, op zo een momenten kom ik niet zo graag meer onder de mensen, dan spreek ik niet graag meer mensen aan.
Overduidelijk: De anxiolytische werking spreekt me wel aan.
Nu mijn ervaring:
zaterdag 23:00 1x2.5 genomen. Eerste benzo ervaring. Geen andere dingen gebruik. Eerste 2 uren na inname niets, daarna waren de effecten vrij sterk.
Storing in motoriek/spierslapte. (=Beetje dronken achtige handelingen)Niets heel erg. Warm, relax gevoel. Echt GEEN zorgen of spanningen meer. Ik kan het het best omschrijven alsof al je centra in je hersenen verdoofd zijn en in slow motion werken behalve het bewustzijn. Filmpje gekeken daarna gaan slapen.
Ochtend: SUPPER uitgerust wakker geworden. Leek wel of ik 2 nachten had geslapen. Kennisgemaakt met het amnesia gedeelte: totaal geen herinnering meer hoe ik in m'n bed beland beland ben. Andere details zoals hoe laat gaan slapen?, waar heb ik mijn horloge gelegd?, welke film heb ik gegeken? Allemaal blanco. Korte termijngeheugen lijkt dus mee verdoofd te worden. Verder een relaxe dag gehad.
Zondagavond: 1*2.5MG Lorazepam genomen. Deze keer leek ik er minder van te merken. Ik was wel lekker relax.
deze ochtend: beetje moeilijk uit bed. Nog steeds in een waas. Een beetje een katereffect zonder hoofdpijn . Loraz is kennelijk nog niet uitgewerkt. Aangekomen op m'n werk. Ik spreek collega's zelf aan, vraag naar hun weekend, gewoon een beetje sociaal gedrag. Iets wat ik anders nooit doe! anxiolytische werking dus! Verder maak ik me ook geen zorgen. De problemen die ik voor vandaag (werkgerelateerd) voor de ogen heb, bezorgen me geen stress. Iets waar ik anderswel lastvan heb. (=weerom anxiolytische). Great
Allemaal voordelen maar toch ondervind ik een nadeel. Korte termijn geheugen is echt brak. (bv. een tel.nummer horen, maar 2 seconden later met de beste wil van de wereld niet kunnen neerpennen. Zelfde met namen,) Analytisch denken, zinnen bouwen tot een duidelijk gestructureerde tekst, spelling blijkt ook een stuk moeilijker te gaan.
Heef iemand nog ervaring met bovenstaande? Want dit zijn echt wel kleine dosissen.
-Kan dit een oorzaak zijn van m'n lichaam die 0 ervaring heeft met benzodiazepines. Oorzaak wisselende chemische balanzen in de hersenen?
- 0.0 tollerantie van me?
- ik zit net in een vrij zware Sint-janskruid (Hypericum perforatum) kuur misschien een interactie hierop?
Iemand ervaring mee? Hoeveel uur vooraleer het volledig uit je systeem is?