Het grote benzo topic !

Flameon

Badass junkie
Daar durf ik je niet met zekerheid antwoord op te geven.
Als je van nederland naar bepaalde landen reist dan moet je inderdaad een soort medisch paspoort hebben. Mocht er controle komen in nederland of turkije dan weet men welke medicatie je slikt en dat je het dus niet smokkelt.
Je kunt de medicatie die jezelf gebruikt immers niet op de legale manier krijgen hier in ned.

In Turkije kun je inderdaad benzo's wel bij de apotheek kopen. Als je het bij kleine hoeveelheden houdt, en het een beetje goed wegduwt in je koffer, dan zullen ze er denk ik niet zo moeilijk over doen.
Het is er immers vrij te koop. Hoe nederland erover denkt weet ik echter niet.

Misschien heeft er hier iemand ervaring mee die je het met zekerheid kan zeggen!
Neem in iedergeval niet teveel risico, in turkije wil je niet vast zitten.

En anders moet je een paar van die lucht enveloppen meenemen en dan vanuit Turkije naar Nederland sturen :wink:

Spor

Wijs gebruiker
priscilla zei:
Even 1vraag,ik ga volgende week op vakantie na turkije.Nu hoor ik dat je de benzos daar gewoon kan kopen bij apotheek,zonder recept.De mijne die ik hier op recept krijg,moest ik volgens de apotheek een reisdocument laten uitdraaien door hun van wat ik mee neem in mijn koffer.Die heb ik nu ook,is het nu zo als je daar nog wat bij zou kopen in turkije,en je neemt het mee terug na nederland in je koffer drugssmokkel??Weet missch iemand dat??Alvast bedankt voor antwoord. :)

Ik heb dat ook wel vaker gehoord van mensen, en dat ze ze gewoon mee terug namen ook... Ik heb zelf een hele lading med's meegenomen zonder reisdocument, heeft niet voor problemen gezorgd, en wat ik over had weer mee terug, ook geen probleem. Ik was echter niet in turkije moet ik er wel bij vermelden. Denk dat het gewoon gaat, en anders, als het geen hele koffer vol is, denk ik dat ze je best door laten gaan.

Anders ozu ik een verhaaltje ophangen met ja sliep slecht in het hotel, naar de apotheek gegaan en die gaf me dit.. wist niet dat ik het niet mee terug mocht nemen

Spor

Wijs gebruiker
speeseend zei:
*** zei:
Anders ozu ik een verhaaltje ophangen met ja sliep slecht in het hotel, naar de apotheek gegaan en die gaf me dit.. wist niet dat ik het niet mee terug mocht nemen
Erg original :wink:

Maakt niet uit, ook niet of ze het geloven, dat ze het tegendeel maar bewijzen. In dat geval is het ergste wat je kan overkomen dat ze het afnemen lijkt me zo :wink:

Even een klein vraagje wat ik niet echt de moeite waard vind voor een heel nieuw topic: is het aan iemand te zien dat hij benzo's heeft genomen? (Met andere woorden: kan ik in 't weekend een valiumpje nemen zonder dat mijn pa en ma dat zien? :P)

acidboy

Badass junkie
Hmm nee da's niet te zien eigenlijk, mits in niet te grote hoeveelheden. Ik heb een keer zo veel diazepam/oxazepam geslikt dat ik echt niet meer recht kon lopen enzo. Tsjah, dat zie je dus wel.
Maar in principe zie je aan iemands uiterlijk niets nadat de persoon in kwestie benzo's geslikt heeft. Ik zie bij mezelf nooit wat in ieder geval...

Flameon

Badass junkie
Je kunt van benzo's wat duffer worden, maar als je het bij een normale dosis houdt dan valt het niet echt te zien. Anders kun je nog altijd zeggen dat je last hebt van moeheid, vandaar die sufheid :wink:

OK, bedankt voor de info. :wink:

Maar nog'ns iets, was ik vergeten om meteen in die andere post te zetten. Ik heb nu vanalles tot mijn beschikking, over een week of 2 niet meer. Ze hebben natuurlijk wel allemaal een uiterste houdbaarheidsdatum, bijvoorbeeld alprazolam: oktober 2009. Als ik een voorraad heb, verwacht ik niet dat ik die voor 10/09 allemaal al naar binnen heb geslagen. Kan het kwaad om benzo's te slikken die dan overdatum zijn?

acidboy

Badass junkie
Neuh, kan niet zo'n kwaad. Medicijnen die over datum zijn zullen hoogstwaarschijnlijk ietsjes minder goed werken, en zelfs dat betwijfel ik. Er zijn wel een aantal medicijnen die je wel echt moet gebruiken voordat ze over datum zijn, zoals adrenaline enzo. Maar benzo's.. nee, zal wel loslopen.

acidboy zei:
Neuh, kan niet zo'n kwaad. Medicijnen die over datum zijn zullen hoogstwaarschijnlijk ietsjes minder goed werken, en zelfs dat betwijfel ik. Er zijn wel een aantal medicijnen die je wel echt moet gebruiken voordat ze over datum zijn, zoals adrenaline enzo. Maar benzo's.. nee, zal wel loslopen.
OK, en ach, ik merk 't dan vanzelf wel wanneer 't niet meer goed gaat. Als iets tot maart goed is, is 't op 1 april echt niet opeens gevaarlijk ofzo. :mrgreen:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Mindgamer zei:
Hoe schadelijk is de combinatie: Valium & Alcohol?

Over de schadelijkheid kan ik je niet veel zeggen, op de bijsluiter staat iig pas op met alcoholische dranken.

Het versterkt de werking. Ik vind het, mits je je beperkt tot 2 a 3 biertjes, een heerlijke combi. Als je meer gaat drinken heb je een redelijk grote kans op amnesie.

chase

Newbie
Spor zei:
Maakt niet uit, ook niet of ze het geloven, dat ze het tegendeel maar bewijzen.
Zo makkelijke is het niet. De douane hoeft op dit moment niets meer te bewijzen. Het is immers een vaststelling van hun dat je de meds in je bezit hebt. De bewijslast over het hoe en al dat niet legitieme bezit ligt volledige bij jezelf.

A_J_

Newbie
Goedenavond mensen,

Ik had recentelijk ook al even geschreven en ben nog steeds op zoek naar de juiste verdovende combinatie voor mijn vlucht naar Kaapstad. Dit in verband met angst voor paniekaanvallen, die ik in het verleden wel heb gehad.

Ik heb tot nu toe een aantal benzo's geprobeerd maar er gebeurt bar weinig. Laatst voor een kort vluchtje was ik redelijk gespannen en toen deed 10 mg Oxazepam niets. Vorige week naar de huisarts, die heeft me een doosje Xanax voorgeschreven, 0,5 mg. Ik heb er even 2 geprobeerd, maar merkte vrijwel niets van 1 mg. Vandaag 10 mg. Diazepam gepakt, maar wederom: ik voel helemaal niets. Geen wazigheid, geen fysieke reacties, geen slappe spieren, niets. Net even een vodka achterover geslagen om te kijken of er nu misschien iets gebeurt, maar het lijkt er niet echt op.

Vraag 1 is dus: ben ik benzo-resistent ofzo? Zou zoiets bestaan?
Vraag 2: Hoe lang duurt het voor dat spul in kickt? Ik weet dat maaginhoud een belangrijke factor is... Maar het zou toch niet langer dan 2 uur moeten duren?

Flameon

Badass junkie
Hmmmz 10 mg diazepam en je merkt helemaal niks? Voel je je niet rustig en kalm etc?
Het zou mij toch heel erg logisch lijken dat je je daar wat duffer van zou gaan voelen. Het is namelijk niet niks.

Of benzo resistent echt bestaat weet ik niet. Ik werk in de verslavingszorg en mijn ervaring is dat het wel eens een enkele keer voor komt dat iemand amper reageert op kalmeringsmedicatie. Hoe dit dan komt is mij onbekend.
Ik ken iemand die per dag 4x 2.5 lorazepam krijgt, en daar is hij nog niet echt suf van. Ik denk dat ik en menig ander daar een paar dagen lekker van zouden slapen :)

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring bij vliegangst is eigenlijk net als bij plankenkoorts, Prazepam (Lysanxia) lijkt hier het uitgelezen middel voor. Zelf ben ik nogal sceptisch over het toewijzen van zulke specifieke eigenschappen aan één bepaalde benzo. Aan de andere kant heb ik van al diegeene die ik ooit verder geholpen heb in zo een situatie niet één keer klachten gehoord over Prazepam. Terwijl dat bij de andere benzo broers en zusjes wel het geval was. Kan natuurlijk ook toeval zijn. (ik typte bewust ooit als in verleden tijd, dus val me niet lastig)

A_J_

Newbie
Ja ik vond het ook maar vreemd... Zo weinig reactie op 10 mg. Diazepam. Ook het vodka'tje zorgde voor weinig verschil, al was ik 's ochtends wel wat roezig. Misschien binnenkort toch nog even een keer iets hogere dosis Diazepam proberen, evt met wat alcohol.

Anyway, ik denk nu dat ik de volgende strategie ga volgen voor de vlucht:

5-10 mg. Diazepam zodra ik richting Schiphol vertrek to ease the nerves (iemand anders laten rijden :wink:
1 mg. Xanax een uurtje voor de vlucht, evt 1 mg. er bij in het vliegtuig
1 Zolpidem zodra we op cruisehoogte zitten, evt. nog 1 bijtanken halverwege vlucht.

Goed plan? Niet te veel? Benzo's kun je door elkaar gebruiken toch, ook met die Zolpidem?

celfor

Experimenterende gebruiker
In vlieghavens heeft men vaak lorazepam op vooraad voor angstige passagiers.
Lorazepam wordt verkocht als Temesta, Serenase, Temesta Expided of op stofnaam.
1a2 tabletjes van 2,5mg moeten zeker volstaan.

Spor

Wijs gebruiker
A_J_ zei:
Goed plan? Niet te veel? Benzo's kun je door elkaar gebruiken toch, ook met die Zolpidem?

Zeker, moet kunnen !

celfor zei:
In vlieghavens heeft men vaak lorazepam op vooraad voor angstige passagiers.
Lorazepam wordt verkocht als Temesta, Serenase, Temesta Expided of op stofnaam.
1a2 tabletjes van 2,5mg moeten zeker volstaan.

Vet, volgende keer dus flink lastig doen op t vliegveld :grin:

2×2,5mg is wel veel hoor ! Ik merk 1mg lorazepam al duidelijk

celfor

Experimenterende gebruiker
Tja, 2x2,5mg is dan ook wel een maximum dosis in geval van extreme angst of paniek.
Ik kreeg ooit een spuitje met 5mg temesta toen ik ergggg nerveus was, ik voelde me nadien vrij normaal, beetje chill. :stoned:
In normale omstandigheden zou ik hiervan ook helemaal out gaan.

Voor vliegangst is temesta-expided 1mg erg geschikt, leg het tabletje zonder aanraken onder je tong, het smelt meteen weg en werkt binnen enkele minuten.
Neem om de 30-60minuten een tabletje bij tot je je cofortabel voelt, zonder de 5mg te overschrijden.
Ook een aanrader voor tandarts-angst ed.. :wink:

Zolpidem is een slaapmiddel, in eerste instantie geen kalmeringsmiddel. Als je na inname van zolpidem wakker probeert te blijven, dan kun je gaan hallucineren. Na inname van zolpidem en/of benzo's moet je minimaal 8 uur ononderbroken kunnen slapen.

Is propranolol in jouw geval niet geschikter dan imidazopyridines (zolpidem) of benzodiazepines (diazepam)? Propranolol wordt speciaal gebruikt voor 'tijdelijke' angsten, zoals examenvrees. Benzo's zijn meer ontwikkeld als medicijn voor een chronische, ziekelijke angst waardoor de persoon in kwestie niet normaal meer kan functioneren of als slaapmiddel, voor zover ik weet. Corrigeer me als ik ernaast zit.

EDIT:
Heb nog'ns gezocht. Benzo's zijn inderdaad ook geschikt voor dit soort angsten, maar zolpidem volgens mij niet. In de bijsluiter staat niet dat het voor angst(stoornissen) gebruikt wordt, enkel als slaapmiddel.

Spor

Wijs gebruiker
Volgens mij wou hij ook slapen tijdens zijn vlucht...

En dat je nou kan gaan hallucineren van zolpidem, dat valt geloof ik wel mee hoor, het is mij nog nooit overkomen

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Corrigeer me als ik ernaast zit.

themadraven/bitchslaps talamonee

Je zit ernaast! Propranolol is in eertste plaats een middel dat word gebruikt bij verschillende cardio vasculaire aandoeningen. Het hoort bij de Beta blockers. Dus een uur voordat je gaat vliegen een paar van die pillen schieten gaat het er niet aangenamer op maken. Neemt niet weg dat het te pas en te onpas word voorgeschreven voor allerhande kwaaltjes.

Source:
http://www.drugs.com/propranolol.html

En stillnoct of zolpidem of zopiclone of... is ook geen slaapmiddel.
Een "slaapmiddel" schept valse verwachting dat je beter en gezondere slaap zou gaan krijgen. Zo een middel bestaat tot op de dag van vandaag nog altijd NIET. Of het nou een benzo of een hypnoticum is, ze ontnemen je beide datgeene wat slaap gezond maakt, nl de REM slaap.
Bij een hypnoticum is het wel zo dat je normale slaapcyclus minder ernstig verstoort word door de korte werkingsduur, waardoor je tegen de ochtend toch nog een beetje dromen kan. Dit is in de beginfase van het gebruik van benzodiazepinnes met middellande werkingsduur helemaal uit den boze.
Een geneesmiddel dat je gezonde slaap geeft bestaat niet!!!
Wel kennen we in de volksmond een slaappil: meestal een benzo.
Ofwel spreken de heren artsen van een inslaappil: meestal een hypnoticum.
Beide doen echter geen zak voor je als zijnde een geneesmiddel. Enkel en alleen wanneer iemand zolang zonder slaapt blijft door insomnia is het een beter alternatief dan hersenbeschadiging door slaapgebrek. Alle andere gevallen van het voorschrijven van slaappillen is simpelweg om aan de ééne zijde van je gezanik af te zijn, en aan de andere kant zijn ze nog steeds de kip met de gouden eieren voor de farmaindustrie.
Sorry kiddo's de dokter zit mee in het complot, en als het van de mega bedrijven afhing werden je roofie's al door de Sint gebracht.

Ps:confused:laapzacht.

Spor

Wijs gebruiker
Propanol ken ik niet, dus daar ga ik ook niet op in.

Over wat quotethemadraven zegt: Het is waar ! in ieder geval in theorie;

Er zijn geen slaappillen waar je een gezondere slaap van krijgt. En benzo's zijn geen mediceinen waar je gezond(er) van word. Het is een tijdelijke oplossing tegen iets wat je zonder mediceinen op moet lossen. Op het moment dat je stopt met het nemen van benzo's, heeft het feit dat je ze ooit genomen hebt geen meerwaarde meer, je bent er niet "beter" van geworden. Eigenlijk heel slecht, want als je ze neemt tegen je zorgen, neem je het vaak met dezelfde reden als waarom een coke of opiaten verslaafde zijn drugs neemt. Precies om deze reden zie je ook vaak misbruik met deze mediceinen.

Als benzo kenner moet ik zeggen dat bepaalde dingen uit de theorie ovr benzo's in praktijk niet perse tot toepassing hoeft te komen. En even als voorbeeld, dat is met andere drugs vaak ook het geval; ketamine zou je neus bijvoorbeeld niet meer dan 50mg per snuif kunnen opnemen, maar dat is ook bullshit.

Ik heb dit al een tigtal keren uitgelegd in dit topic maar nog niet in deze content, dus daar gaan we weer; Het gevoel waar een puur recreatief gebruiker naar op zoek is in een benzo is jammer genoeg een bijwerking van deze mediceinen die vooral beginnende gebruikers zullen ervaren, of gebruikers die de juiste dicipline hebben en lang genoeg wachten voor ze weer nemen. Ik ben zelf niet als recreatief gebruiker begonnen met benzo's, en ik kreeg van de een op de andere dag 5×10mg oxazepam voorgeschreven, toen ik nog geen 18 was (dit is absurd veel) en de eerste 3 dagen heb ik de bijwerkingen waar ik het over heb ook overduidelijk gemerkt. Een op zich heerlijke roes, maar ik kon er zelf niet van genieten door de situatie waar ik in zat. In die periode, en ook nog tot 3 maanden erna heb inderdaad geen dromen ervaren. Maar daarna ben ik weer gewoon gaan dromen, meer als ervoor "normaal" zelfs. Ik heb toen een tijd lang overintensieve dromen gehad waarvan ik gewoon "ontdaan" wakker werd, en ik heb uiteindelijk getest of benzo's er van op invloed waren maar dat was niet het geval. Ook veel later toen ik allang niet meer dagelijks benzo's gebruikte kwamen er regelmatig van deze dromen terug, ook als ik ze sporadisch gebruikte.

Dat benzo's dus onherroeppelijk je dromen verduwen en je REM slaap storen kan ik dus niet volledig mee instemmen.

quotethemadraven zei:
Je zit ernaast! Propranolol is in eertste plaats een middel dat word gebruikt bij verschillende cardio vasculaire aandoeningen. Het hoort bij de Beta blockers. Dus een uur voordat je gaat vliegen een paar van die pillen schieten gaat het er niet aangenamer op maken. Neemt niet weg dat het te pas en te onpas word voorgeschreven voor allerhande kwaaltjes.
Hm.... OK dan.

En het verschil tussen natuurlijke slaap (REM-slaap) en 'slaapmiddelenslaap' kende ik wel, maar toch bedankt voor de toelichting.

A_J_

Newbie
Ik wil inderdaad die meds gebruiken om in te slapen.

Natuurlijk, ik ben het er ook mee eens dat slaappillen en benzo's de problemen niet oplossen. Ik denk wel dat het een goed middel is bij crisissituaties. Als je je problemen wilt facen, dan kan het heel erg helpen om in ieder geval wat beter te slapen, of je iets rustiger te voelen. Dat kan dan als basis dienen om je problemen beter aan te kunnen pakken. In die zin kunnen de meds wel een deel van de oplossing zijn.

Ondanks dat ik soms periodes best wel last heb gehad van paniekaanvallen heb ik benzo's nooit hiervoor genomen. Er zijn nu nog specifieke situaties waar ik veel problemen mee heb, zoals lang in een afgesloten ruimte zitten. Dat voelt voor mij als een crisissituatie, en ik ben ondertussen op het punt dat ik zoiets heb van: laat ik dat spul dan maar gebruiken, als het mijn trip er enigszins comfortabeler op maakt. Het is moeilijk voor te stellen, maar als ik geen tranquillizers zou gebruiken dan weet ik haast niet hoe ik een lange tijd in een vliegtuig zou kunnen "overleven". Ik heb geen zin om elke keer te moeten stressen als ik datgene ga doen waar ik eigenlijk het meest plezier in heb, en dat is de wereld wat verkennen.

Daarnaast, en daar zit misschien wel een gevaartje, vind ik het nu ook wel interessant om de verschillende benzo's wat uit te proberen. :) Van wiet wordt ik meestal ook vrij para, dus het zouden wel middelen kunnen zijn om sowieso ultiem te relaxen als ik dat hier allemaal zo wat lees.

4 fmp

Belezen gebruiker
Ik heb mijn handen weten te leggen op een aantal valiumtebletten van roche 10 mg :hearteyes:
nou heb ik 1 tablet geslikt en dit werkte heerlijk, een paar dagen later heb ik 1 tablrt opgelost in 2 ml water, loste perfect op. Deze vloeistof rectaal ingebracht zoals in de beschrijving op dit forum staat (nee dit heeft niks homoseksualiteit te maken) nu vond ik de laatste uitwerking wat minder dan de eerste die ik oraal in nam. Is het mogelijk middels een eenvoudige methode de valium te isoleren uit het tablet? Op deze manier zou ik een intramusculair injectie aandurven :)

Vr. Gr. Floris

speeseend

Wijs gebruiker
Ik geloof niet dat die Orale tabletjes daarvoor bedoeld zijn :wink:

Wiki-Man zei:
Diazepam wordt meestal verwerkt in tabletten van 2 mg, 5 mg en 10 mg die bestemd zijn voor oraal gebruik. Ook zijn tubes, zetpillen en rektiolen (vloeibaar) beschikbaar. De rektiolen moeten rectaal worden ingebracht en langzaam leeg worden geknepen. Een rektiool geeft minder bijwerkingen en een snellere werking. Men moet de vloeistof wel minimaal 45 min. binnen houden en moet het rektiool inbrengen op een tijdstip dat men normaal niet het toilet bezoekt. Ook zijn er vormen beschikbaar voor injectie in een spier (intramusculair) of in een bloedvat (intraveneus). Het werkt bij intraveneuze toediening sterk prikkelend op de vaatwand; ook intramusculaire toediening is pijnlijk. Het wordt ook gebruikt voor het couperen en voorkomen van epileptische aanvallen en koortsstuipen. Voor acute hulp bij een epileptisch insult gebruikt men vaak 50 mg diazepam intraveneus (in de ader).

Zelf heb ik hier geen ervsring mee, ik wacht met spanning op Uw verslag.

gr.,

Spees Eend

4 fmp

Belezen gebruiker
Zijn er niet voor bedoeld, maar het lijkt me niet ondenkbaar dat de werkzame stof middels een eenvoudige zuur/base reactie of een extractie met 1 of ander oplosmiddel te isoleren valt.

Nee, denk niet dat dat gaat lukken. Ik heb toch al een aardige dosis chemische kennis en op grond daarvan denk ik niet dat je de werkzame stof gemakkelijk uit dat tabletje krijgt. Daarnaast zal 't sowieso niet met een zuur reageren. Zou het dat wel doen, dan zou het hoogstwaarschijnlijk ook reageren met het zoutzuur in je maag en is de stof niet meer werkzaam.

Spor

Wijs gebruiker
Diazepam bestaat ook in aumpullen, klaar voor de spuit;

tijdje geleden kwam een contact ermee aanzetten dat ie het misschien kon krijgen, maar heb het nog nooit echt gezien. Hij wel. Mij lijkt het -uiteraard- voor een spraytje wel geschikt. Als net zoals met alles bij diazepam door de neus efficienter is als oraal lijkt me dat wel wat :)

4 fmp

Belezen gebruiker
Mijn neus heeft al genoeg te lijden gehad :wink:
Een intramusculair injectie leek me wel wat. Ik probeer gewoon is een andere benzo. 10 mg diazepam werkt wel bij mij, maar ik wordt er niet extreem chill van ofzo.

Judas

Wijs gebruiker
LIBRIUM (chloordiazepoxyde) is ook best wel een puike benzo. schijnbaar een vergeten middel want hier rept niemand erover. Zag een keer een docu waarin in de kooi van een met librium gedrogeerde leeuw een geitje losgelaten werd. :) lol, dat bokje begon aan zijn manen te knabbelen en the king of the jungle zat alleen maar glazig voor zich uit te staren. :rolleyes:
mijn overleden oma had 3 schoenendozen vol librium onder haar bed liggen. heb ik maar snel bij mijn erfdeel gevoegd :mrgreen:
best handig want toen we ergens in een verlaten loods iets moesten ophalen hebben we de 3 dobermans achter het hek elk een gehaktbal met deze fijne tranquilizer gegeven. :grin: geen geblaf of gebijt die nacht. je kon ze gewoon over het bolletje aaien. zelf na afloop ook maar eentje geslikt om van de spanning bij te komen. effen lekker in een pure oase van rust geweest. deze dope doet zijn naam eer aan!
later nog een vriendinnetje gehad die onverwachts geweldadig kon worden. sloeg ze abrupt een volle bierfles op mijn kop kapot en meer van dat soort grappen. bij haar werkte het net zo goed als bij die leeuw. gaf het haar om de dag. je kan toch niet verslaafd worden aan iets waarvan je niet weet dat het op je bord ligt. :tearsofjoy:

speeseend

Wijs gebruiker
Chloordiazepoxide; ik heb dit ooit eens voorgeschreven gekregen. Vond er op dat moment geen zak aan. Ik heb ze later nooit meer geprobeerd en dus maar wegegooid.
...gaf het haar om de dag. je kan toch niet verslaafd worden aan iets waarvan je niet weet dat het op je bord ligt

Wat ben jij dan voor een raar ventje. Dit ga je tgoch niet zomaar aan niets vermoedende mensen toedienen?! Nou ja, misschien ben ik gewoon ouderwets.

Judas

Wijs gebruiker
Mindgamer zei:
Ik ga voortaan ook mijn vriendinnen pillen voeren, zodat ze eens wat minder gaan zeiken

had het geen bezwaar gevonden als ze tijdens het sexen in de badkamer letterlijk over me heen gezeikt had. een man moet immers offers laten voor zijn chicky... maar dat geram met flessen, spiegels en stoelpoten op mijn kop ging te ver. overigens gooide ze ook wel eens met messen en scharen in mijn richting. :angry: vermoed dat ze zo paniekaanvallen probeerde te beteugelen en die worden standaard behandeld met benzo's. zei haar dat ze professionele hulp nodig had maar ze weigerde naar de dokter te gaan. wat rest er dan anders dan zelf maar de huisarts te gaan uithangen mijn beste Speeseend?? Dankzij de librium hebben we nog 2 relaxte maanden samen gehad. :P iets te relaxed naar mijn mening want ze werd door de chloordiazepoxide te passief om alle hoofdstukken uit de Kama Sutra met me na te spelen. tsja en bij zo'n linke toestand ga je iemand ook weer niet horny maken met sosa.:mrgreen:

Flameon

Badass junkie
Librium is inderdaad een medicatie die voor veel mensen een prettige werking kan hebben. Ik ken mensen die vertellen dat door librium hun hoofd (lees: gedachten / gevoel etc) in een glazen koepel komen te zitten. Je bouwt dus zeg maar een muurtje om je heen, zodat jij niet gestoord kan worden / optimaal kan genieten van iets.
Toen ik nog met de daklozen werkte was dit in een zeer geliefd middeltje.

Bovenaan