Hola leute,
Ik heb de afgelopen tijd nogal eens wat berichtjes hier neergetypt omtrend het gebruik van verschillende benzo's vanwege mijn vlucht naar Zuid Afrika en de paniekprobleempjes. Ik zit hier ondertussen in de bush en wilde toch even laten weten hoe het is gegaan. Ik moest eerst een uur van Amsterdam naar Frankfurt vliegen, daar 3 uur wachten voordat mijn 12-urige vlucht naar Kaapstad zou vertrekken. Ik neem normaal nooit benzo's, dus was er niet helemaal gerust op hoe het zou werken. 1,5 uur voordat ik in A'dam in het vliegtuig stapte nam ik 5 mg Diazepam. Ik had ook nog Alprazolam (Xanax) mee om zo nodig bij te doseren, en Zolpidem om te slapen. De eerste vlucht ging grandioos, helemaal geen angst en ik zat in het vliegtuig te genieten van het uitzicht. De Diazepam deed zijn werk goed. Ongelooflijk hoe dat kan, een beetje van die chemische rommel en je state of mind is zo anders. In Frankfurt was ik eigenlijk helemaal niet bezorgd om de lange vlucht, wonderbaarlijk omdat ik jaren tegen zoiets op heb gekeken. Weer 1,5 uur voor de vlucht een 5 mg Diazepam genomen, en lekker rustig het vliegtuig in gestapt. De vlucht ging perfect, geen moment angst gehad. Na een uur of 7, het was toen een uur of 10 's avonds, de zolpidem gedropt. Daar viel ik wel even van in slaap, maar ik lag zo kut in dat vliegtuig dat ik na 2 uur weer wakker werd. Toen maar een beetje wazig voor me uit zitten staren de rest van de tijd, al moet ik zeggen dat ik nog behoorlijk goed bij kennis was. Heb zelfs nog een film over Nelson Mandela zitten kijken. De Xanax heb ik helemaal niet nodig gehad.
Kortom, de benzo's waren een groot succes en het biedt veel perspectief voor de toekomstige reisjes! Reizen met dat spul is sowieso prettiger, je bent veel rustiger en de tijd lijkt sneller te gaan. Ode aan de man/vrouw die dat spul heeft uitgevonden!