Het grote benzo topic !

speeseend

Wijs gebruiker
Nou, nu moet ik toch maar even in de kliko duiken om mijn verloren Librium-pjes eens goed te testen. Misschien is het nu wel wat voor mij.

Wat je argument betreft; tja, dolken, strijkijzers + planken en dergelijke naar je hoofd krijgen is ook niet alles. Persoonlijk zou ik het bepraten, indien geen succes; afkappen die handel.

Mindgamer

Badass junkie
yeti zei:
Mindgamer zei:
Ik ga voortaan ook mijn vriendinnen pillen voeren, zodat ze eens wat minder gaan zeiken

had het geen bezwaar gevonden als ze tijdens het sexen in de badkamer letterlijk over me heen gezeikt had. een man moet immers offers laten voor zijn chicky... maar dat geram met flessen, spiegels en stoelpoten op mijn kop ging te ver. overigens gooide ze ook wel eens met messen en scharen in mijn richting. :angry: vermoed dat ze zo paniekaanvallen probeerde te beteugelen en die worden standaard behandeld met benzo's. zei haar dat ze professionele hulp nodig had maar ze weigerde naar de dokter te gaan. wat rest er dan anders dan zelf maar de huisarts te gaan uithangen mijn beste Speeseend?? Dankzij de librium hebben we nog 2 relaxte maanden samen gehad. :P iets te relaxed naar mijn mening want ze werd door de chloordiazepoxide te passief om alle hoofdstukken uit de Kama Sutra met me na te spelen. tsja en bij zo'n linke toestand ga je iemand ook weer niet horny maken met sosa.:mrgreen:

Sjonge jonge!!
Waar haal je ze vandaan!?

Zulke vrouwtjes zoek ik dus ook :)

Judas

Wijs gebruiker
iets in me trekt ze aan... vorig weekend zat er weer eentje naast me op de bank bij een afterparty in het huis van een maat van me. zag dat ze mentaal op exploderen stond. kon haar nog net op tyd overreden 2 oxazepammetjes te slikken die ik bij me had. eenmaal tot rust gekomen slikte ze alles maar door schade en schande wijs geworden heb ik het maar bij een one night stand gehouden :mrgreen:

Marretje

Newbie
Ik heb eigenlijk een vraag. Ik gebruik nu sinds 1 week diazepam ivm paniekaanvallen. Nou de paniekaanvallen zijn er niet meer. Ik ben wel onrustig en soms flink zweterig maar het loopt niet meer uit naar paniek. Twee weken voordat ik met de diazepam begon heb ik heel slecht geslapen. Maar nu na het innemen voel ik me honds en honds moe. Ik heb absoluut geen zin om ook maar iets te doen en heb zwabberbenen. Wie heeft hier ervaring mee? En hoelang duurt het voordat je een beetje aan de diazepam gewend bent?

A_J_

Newbie
Hoi Marretje,

Diazepam wordt meestal alleen voorgeschreven als er sprake is van niet meer kunnen functioneren door angstklachten. Het wordt meestal niet langer dan 2 weken voorgeschreven, omdat gewenning snel optreedt waardoor je de dosis moet verhogen. Zodra dat het geval is ben je inderdaad al snel verslaafd en als je niet uit kijkt moet je afkicken, wat niet gemakkelijk schijnt te zijn (Diazepam = Valium).

Het is daarom belangrijk dat nu je iets rustiger bent en wat beter gaat slapen, je naar de oorzaken van de stress gaat kijken om die weg te nemen. Eventueel zou je ook andere medicatie zoals SSRI's kunnen gebruiken, dat zijn anti-depressiva die ook helpen tegen angst en die zou je wel langere tijd kunnen gebruiken.

Maar wat ik je het meest aanraadt om eens naar een psycholoog te gaan, kijken waar de stress/angst/paniek vandaan komt en hoe je hier zonder medicijnen mee om kunt leren gaan. Op de lange termijn zijn meds niet echt de oplossing, is wat ik geloof.

Sterkte ermee!

Arjan

Spor

Wijs gebruiker
Ik ben het niet helemaal met A_J eens, diazepam word in veel gevallen voor allerlei verschillende aandoeningen voorgeschreven afhankelijk van de klachten en de dokter. Word als slaapmiddel tot spierverslapper voorgeschreven. Ook dat ze meestal maar 2 weken worden voorgeschreven is niet helemaal waar. Er staat in de bijsluiter wel dat je ze éigenlijk niet langer als 2 weken mag gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat ze ook niet langer worden voorgeschreven.

Zelf heb ik een hele tijd een berg oxazepam per dag voorgeschreven gekregen, en dat kostte me ongeveer 1 tot 1,5 week voordat ik er aan gewend was en zonder het suffe gevoel gewoon kon funktioneren. In totaal heb ik het 3,5 maand ofzo in die mate gehad. Erna afgebouwd en intussen weer benzo-clean.

acidboy

Badass junkie
Spor zei:
Er staat in de bijsluiter wel dat je ze éigenlijk niet langer als 2 weken mag gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat ze ook niet langer worden voorgeschreven.

Correct, maar dit is wel een veelgemaakte fout in de medische wereld. Het gebeurt wel, maar dat rechtvaardigt het natuurlijk niet direct.

Ik ben het in grote lijnen wel met A_J eens, (dan heb ik het even niet over de indicaties om diazepam voor te schrijven), bij klachten omtrent angst/paniekaanvallen zal hopelijk vaak gekozen worden voor een SSRI (zoals A_J al zegt). Puur omdat deze op de langere termijn beter voor je zijn dan diazepam. Het duurt echter vaak even voordat zo'n antidepressivum goed werkt en juist om die tijd te overbruggen kunnen benzodiazepines weer handig zijn. Dit lijkt mij persoonlijk veruit de beste aanpak om een angststoornis of iets dergelijks aan te pakken. Beter dan iemand gewoon volknallen met diazepam (want dat spul werkt wel ofcourse..), om vrijwel zeker verslaafd te raken, en dan later weer afbouwen, wat erg ellendig kan zijn.

Dus Spor.. je hebt absoluut gelijk dat het vaak genoeg gebeurt, benzo's voorgeschreven krijgen op de langere termijn. Maar ik zou het persoonlijk niet doen als ik arts was... en ik ken zeker een aantal artsen die daar precies hetzelfde over denken.

@ Marretje: Hoe lang je precies last zal hebben van die bijwerkingen is lastig te zeggen, hangt van de doses af die je krijgt en gewoon je persoonlijke gevoeligheid. Het is totaal niet uitgesloten dat het een half jaar of een jaar duurt voordat het over is, als het al over gaat..

Heeft je arts precies gezegd wat zijn idee is met het verstrekken van diazepam? Ten eerste natuurlijk om die paniekaanvallen te onderdrukken. Maar verder? Je hele leven diazepam slikken? Tegelijkertijd een SSRI slikken en daar op overstappen zodra deze serieus begint te werken (over een paar weken) ?
Tijdelijk diazepam slikken en ondertussen naar een psycholoog gaan om de kern van het probleem aan te pakken? En dan binnen nu en een maandje weer stoppen met de valium?

Nouja, aantal vragen die me te binnen schieten.

Marretje

Newbie
Wat fijn al jullie reacties! Vandaag een aantal belangrijke beslissingen genomen. ik gebruik namelijk al een SSRI (Efexor) maar blijkbaar laat die me iedere keer terugstorten in aan paniek/angstaanval. Ik heb een verwijsbrief naar de psychiater gevraagt zodat hij kan kijken naar mijn medicijn gebruik. Duurt ongeveer een week of 3 voordat je een afspraak hebt. Bij de psycholoog loop ik ook en dat is vrij heftig waarschijnlijk ook daarom dat ik vaak terugval. Maar daarmee stoppen is echt geen optie. ik vraag me alleen af of Efexor goed voor mij werkt. En die Diazepam, volgende week weer een afspraak en ik ga dan vragen of ik al mag minderen. Ik bracht vanmorgen mijn husband naar het station en had nog niets ingenomen en voelde me stukken beter. Een uur later Dia ingenomen en direct loom, slap en vooral heel heeel heeeeel erg moe. Reacties zijn natuurlijk van harte welkom. Groet, Marretje

Spor

Wijs gebruiker
acidboy zei:
Maar ik zou het persoonlijk niet doen als ik arts was... en ik ken zeker een aantal artsen die daar precies hetzelfde over denken.

Ik geef je ook gelijk, maar jammer genoeg ligt het niet altijd zo simpel :) Ik heb tegelijkertijd dat ik oxazepam kreeg voorgeschreven, mirtazepine (anti depressiva) voorgeschreven. En zelfs toen de AD werkte, kreeg ik nog een hele tijd gewoon die berg oxazepam erbij. Op dat moment was het gewoon écht nodig om mij "plat" te gooien. Als ze dat niet hadden gedaan, had ik in de bizarre situatie waar ik in zat waarschijnlijk acties begaan die niet door de beugel konden, en waar ik later spijt van zou hebben...

Ik zou in mijn situatie toendertijd, ook werkelijk geen andere oplossing geweten hebben (achteraf gezien, want van tevoren wist ik nog bijna nix over benzo's). Dus ondanks dat ik het met je eens ben, ben ik zelf bijzonder blij dat ze me dat toen gegeven hebben. En 5×10mg oxazepam per dag is echt belachelijk veel voor 18 jarige.

Mijn afkick, een hele tijd later viel trouwens (gelukkig!) ontzettend mee. Afkick van benzo's kan heel naar zijn, maar ik heb op wat slapeloosheid na nergens last van gehad. Maar daar heb ik gewoon geluk mee gehad, dat besef ik me maar al te goed.

Tegenwoordig gebruik ik ze slechts nog sporadisch, maar heb altijd wel wat in huis, en als ik "ver weg" ga, ook meestal wel wat op zak, want een paniekaanval kan in een klein hoekje zitten.

Lizz

Belezen gebruiker
Hey Marretje, vraag die psychiater niet of je af ''mag'' bouwen, want dat laat al een afhankelijkheid zien. Zolang je er moe en loom van wordt is oke en valt er alleen op te bouwen. Neem ze ALLEEN wanneer je denkt ze nodig te hebben. Zal veelal niet eens nodig zijn namelijk. Als je ze vlg. de aanwijzing van verpakkung of arts gebruikt, denk je aan een medicament. Iets dat je vlg de regels in te nemen hebt en dat is het veraderlijke. Het lijkt zo onschuldig.

Kijk uit oke ? :wave:

A_J_

Newbie
Ha die Spor,

Eigenlijk is het niet zo heel verschillend wat we schrijven, ik denk dat we het er over eens zijn dat benzo's geen lange termijn oplossing kunnen zijn. Het zou idd best kunnen dat langer dan 2 weken gebruik niet gelijk een desastreus effect heeft voor veel mensen, maar ik heb ook veel verhalen gelezen op forums met mensen met angststoornissen die echt enorm veel moeite kregen met afkicken, zeker als t gaat om Diazepam en Xanax. Je schrijft zelf ook dat je vindt dat je geluk hebt gehad dat je relatief makkelijk hebt kunnen afbouwen (relaxed voor je overigens :)) maar het is idd behoorlijk persoonsgebonden, de 1 is ook veel verslavingsgevoeliger dan de ander.

Even nog iets anders. Ik heb wel t een en ander gelezen hier dat je niet snel overdosed met benzo's. Hoeveel Xanax denk je dat je max kunt nemen?

Ik had trouwens nog een grappig momentje met de medische wereld. Ik had toch nog even met mijn arts overlegt over dat ik 5 maanden naar Zuid Afrika ga, en dus wat meer Xanax mee wilde voor de zekerheid. Ik kreeg later de assistente aan de lijn die zei dat t ok was en vroeg hoeveel ik wilde. Ze deed zelf een voorstel van 1 pakje per 2 weken, dus 10 pakjes (da's 300 pillen van 0,5 mg). Dat was meer dan ik verwachtte, dus ik dacht: prima! Toen ik bij de apotheek aankwam, ging een vrouwtje daar de lading voor me klaarmaken, totdat ze werd aangesproken door het baasje van de toko. Ik hoorde hem iets zeggen over benzo's en ik voelde al wat nattigheid... Ze riep mijn naam en vertelde dat schijnbaar van de verzekeraar niet meer dan een maand voorgeschreven mag worden. :( Uiteindelijk kreeg ik dus 3 pakjes mee. Op zich moet dat wel genoeg zijn want ik wil ze alleen sporadisch gebruiken.

Anyway, vrijdag is de vlucht dus voel me niet echt heel relaxed. Ik hoop toch echt dat die zooi gaat werken.

Goedenacht en slaap wel

speeseend

Wijs gebruiker
spor zei:
Tegenwoordig gebruik ik ze slechts nog sporadisch, maar heb altijd wel wat in huis, en als ik "ver weg" ga, ook meestal wel wat op zak, want een paniekaanval kan in een klein hoekje zitten.

Ik ben altijd bepakt en bezakt met Benzo's en Opiaten. Dat gevoel van "veiligheid", daar draait het eigenlijk om, voor mij. niet om ze werkelijk onderweg te gebruiken. Soms gebruik ik wel eens een Seresta'tje of Valiumpje voor belangrijke gesprekken, maar verder nooit.

Overigens zit ik nu op ongeveer vijf mg. Diazepam per dag. Het afbouwen gaat langzaam, maar zeker! Ik krijg nu die witte Diazepam van twee mg. dat maakt het doseren gemakkelijker. Helaas blijft de Buprenorfine al een tijdje steken op twee mg.

Groetjes,

Eend

Lizz

Belezen gebruiker
Mijn geest zegt tegen mij dat ik geen diazepam nodig heb. ik wil helder zijn, waarnemen en bewust zijn. Vanaf dat moment had mijn geest de macht. En neem de diazepam alleen nog maar, als mijn lichaam erom roept. Soms minder dan vaker, maar ik luister wel. Zo krijg ik minder aandachts vragen van dit gevaarlijke goedje.

Alleen soms bij vlagen opeens die afkik, en stil het onmiddelijk. Ik hoef dus niet bang te zijn, dat is alles....ook in het opzicht waarop ik eraan begon...

Marretje

Newbie
Hi Iris,

Jij bent al duidelijk verder dan dat ik ben. Ik heb pas net Diazepam gekregen (sinds 1,5 week) en ik heb gebeld voor het maken van een afspraak met een psychiater. Ik ben er nog nooit geweest en het zal ongeveer nog 3 weken duren voordat ik daar terecht kan. De moeheid begint langzaam weg te trekken en ik ben al voorzichtig begonnen met het innemen van minder. Maar voor dit moment neemt het wel de paniek weg. De onrust en het zweten is er soms nog wel (nog wel dagelijks hoor) maar het echt in paniek raken in voorbij. Het is gewoon weer even omhoog krabbelen. En dan naar de psychiater om te laten kijken naar mijn Efexor gebruik en hem eens contact laten opnemen met mijn psychologe. Welke overigens zegt dat ik al ontzettend veel heb opgelost en dat we nu bij het kernpunt terecht zijn gekomen. Misschien is dat wel de reden dat ik een terugval heb. Maar waarom eigenlijk proberen te verklaren waarom ik een terugval van heb. Dat valt nooit te verklaren. het is gewoon zo.

Vind het heel goed dat jij al zo met de benzo kan spelen. Wel nemen of niet nemen, gewoon luisteren naar je lichaam. Waarom heb jij ze eigenlijk voorgeschreven gekregen?

Groet!

A_J_

Newbie
Marretje, wat je schrijft over het vinden van een oorzaak is echt goed. Ik heb precies hetzelfde gehad, dat ik precies wilde weten waarom etc. Maar dat brengt echt alleen maar meer onrust. Mijn ervaring is dat je beter kan accepteren dat het er is, dat scheelt weer een hoop brainwork. En knap dat je zo met jezelf bezig durft te zijn ondanks dat je je zo klote voelt, want dat vergt ook moed! En vaak is het ook zo dat een terugval vaak komt voordat de boel echt verbetert... The night is at its darkest just before dawn.

Marretje

Newbie
A_J_ en heb jij ooit de oorzaak gevonden. Of is dat gewoon een droom van mij?? Maar je hebt wel gelijk hoor dat je er moed voor nodig hebt. De andere kant is natuurlijk dat ik anders de rest van mijn leven terugvallen moet accepteren die een week of 5/6 duren waarin het leven een hel is. Niet slapen, continu onrust, paniekaanvallen, niet alleen thuis willen zijn, zweten etc. En eigenlijk is dat voor mij niet acceptabel. Gelukkig voel ik me niet 352 dagen per jaar zo maar zijn er echt "knalperiodes". De overige tijd kan ik me bijzonder goed en gelukkig voelen. Ik ben net getrouwd en ga binnenkort naar Australie. Maar er hoeft maar iets te gebeuren waarbij ik het gevoel heb dat mij onrecht wordt gedaan of dat als iemand me diep in me ziel trapt en daar is dan weer zo een periode. Gisteren heb gesprek aangegaan met mijn werk en aangegeven dat ik zo langer niet door wil gaan. Zij zijn regelmatig de oorzaak van een terugval en nu heb ik gezegd dat we een manier moeten zoeken om vriendschappelijk uit elkaar moeten gaan. En dat gaat nu ook gebeuren. Weer een zorgenbron minder! Al met al begin ik weer voorzichtig stapjes te zetten naar de goede richting. Alleen gaat mijn vent vanavond weer op reis en dat is dan wel weer eventjes heel heftig want bij hem voel ik me het veiligst en geborgen. Anyway, morgen komt hij weer terug! Allemaal heel veel succes want A_J_ je hebt helemaal gelijk! Na regen komt zonneschijn! Tot gauw!

A_J_

Newbie
Marretje > Nee, ik heb niet precies de oorzaak gevonden. Ik heb wel mijn vermoedens, de eerste paniekaanval kreeg ik in een periode met veel stress op verschillende fronten. Voor die tijd gebruikte ik ook nog wel eens regelmatig wat drugs, dus wellicht dat dat ook invloed heeft gehad. De precieze oorzaken zal ik nooit kunnen aanwijzen. Ik weet gewoon dat voor mij het belangrijkst is dat ik een beetje balans in mijn leven houd: niet te veel stress, beetje sporten, genoeg relaxen, etc. Maar ik denk dat de oorzaken voor iedereen heel persoonlijk zijn. Ik heb bijvoorbeeld geen traumatische ervaring oid gehad, bij sommigen kan dat de oorzaak zijn waardoor de eerste paniekaanvallen worden getriggerd. Maar wees ook niet te bang dat die terugvallen terug blijven komen, en al helemaal niet dat dat op dezelfde manier gebeurt. Je ontwikkelt toch in je leven, en hoe je je over 5 of 10 jaar voelt, daar is helemaal niets over te zeggen. Het belangrijkst is dat je vooral leert omgaan met paniek. Op het moment dat je het aan voelt komen, proberen 100% te accepteren dat dat gevoel er is en je er door mee laten voeren. Als je geen problemen hebt met het lezen van Engels, zou ik je eens aanraden een boek van Claire Weekes te bestellen of op bijvoorbeeld een site als www.panicend.com te kijken. Daar staat ook veel nuttige info op, en zijn veel mensen met ervaring.

We gaan nu wel een beetje offtopic voor een drugsforum, maar goed ik hoop dat je er iets aan hebt. Je kunt me altijd prive bericht sturen als dat hier kan.

Spor

Wijs gebruiker
speeseend zei:
spor zei:

Ik ben altijd bepakt en bezakt met Benzo's en Opiaten. Dat gevoel van "veiligheid", daar draait het eigenlijk om, voor mij. niet om ze werkelijk onderweg te gebruiken. Soms gebruik ik wel eens een Seresta'tje of Valiumpje voor belangrijke gesprekken, maar verder nooit.

Overigens zit ik nu op ongeveer vijf mg. Diazepam per dag. Het afbouwen gaat langzaam, maar zeker! Ik krijg nu die witte Diazepam van twee mg. dat maakt het doseren gemakkelijker. Helaas blijft de Buprenorfine al een tijdje steken op twee mg.

Groetjes,

Eend

Precies, ik heb ook in al mijn tassen wel ergens wat oxazepam zitten, voor het geval het eens nodig is... Ik gebruik ze dus intussen niet meer dagelijks, maar "in principe" zou het gevoel dat ik ze niet bij me heb al een situatie kunnen veroorzaken waarin ik ze wel nodig heb...

Is nogal hypothetisch gezien natuurlijk, is in de praktijk namelijk niet erg, maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld, en aangezien het geen illegale drugs is wat ik op zak heb, en het nix weegt stoor ik me er ook niet aan dat ik ze altijd bij me heb. De verleiding is er namelijk niet groter om om ze te nemen. Overdag vermijd ik ze vaak liever omdat ik tegenwoordig van 10mg oxazepam behoorlijk duf word. Des te meer uitdaging dus eigenlijk :wink:

Beste allemaal,

Na het lezen van de topic denk ik dat ik veel baad zou hebben bij het gebruik van valium en temazepam. Uiteraard zitten er nadelen van maar de nadelen die ik nu ervaar zijn een stuk erger. Ik ben eigenaar van een aantal bedrijven en heb hierdoor een erg druk bestaan. Niet om de verkeerde reden: maar ik heb ze aardig op een rijtje (soms iets te veel). Ik denk veel en snel, het grote nadeel is dat ik dit soms niet stop kan zetten en maar door blijf malen. Hierdoor heb ik nachten dat ik om 11 uur naar bed ga omdat ik er om 7 uur er uit moet en vervolgens tot 5 uur wakker lig... Welbekende burnout is ook al eens langsgekomen.

Ik ben me bewust van het verslavende risico. Ik accepteer dat mijn werk zorgen etc. met zich meebrengt. Hier kan ik vaak goed mee dealen echter zitten er 3-4 dagen per maand tussen dat het te gek wordt.

Ook begrijp ik dat deze medicijnen enkel op recept worden verkocht? Hoe staat een dokter hier tegenover en wat zijn zijn/haar cirteria om dit te adviseren? Indien dit niet mogelijk is, is het verstandig om dit zelfstandig te kopen en sporadisch (3-4 per maand) te gebruiken om rustig te worden en normaal te kunnen slapen?

Spor

Wijs gebruiker
Crossfires zei:
Ik denk veel en snel, het grote nadeel is dat ik dit soms niet stop kan zetten en maar door blijf malen.

Precies dit heb ik ook ! En precies dat is de hoofdreden waarvoor ik ze ooit in eerste instantie heb gekregen. Als er namelijk iets "heel ergs" gebeurd in je leven, is dat een van de vervelendste eigenschappen die je kan hebben. Toevallig eergisteren ofzo nog iets over in een topic geschreven...

Ik denk zeker dat jij gebaat bent als je een benzo achter de hand hebt !

Ik denk, of weet eigenlijk wel bijna zeker dat een dokter je om deze reden ze niet voor zal schrijven. Je zal of met een betere "smoes" moeten komen, of ze gewoon in het illegale cirquit halen. voordeel van benzo's is dat je weet wat je krijgt, want het zit in de verpakking, in die zin geen risico dus.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
voordeel van benzo's is dat je weet wat je krijgt, want het zit in de verpakking, in die zin geen risico dus.

Ahum? Alsof er geen namaak benzo's in omloop zijn?.
JUIST op de zwarte markt moet je supervoorzichtig zijn met benzo's.
Ietwat handige jongen laat ze binnenkomen per 10 000 uit Pakistan of de Philipijnen.
Slimmer is ze per container kopen inTaiwan, weet je dan echt wel wat er in die blister zit?
Je kan ze per container invoeren en je kan zelfs kiezen in welke verpakking.

Spor

Wijs gebruiker
quotethemadraven zei:
voordeel van benzo's is dat je weet wat je krijgt, want het zit in de verpakking, in die zin geen risico dus.

Ahum? Alsof er geen namaak benzo's in omloop zijn?.
JUIST op de zwarte markt moet je supervoorzichtig zijn met benzo's.
Ietwat handige jongen laat ze binnenkomen per 10 000 uit Pakistan of de Philipijnen.
Slimmer is ze per container kopen inTaiwan, weet je dan echt wel wat er in die blister zit?
Je kan ze per container invoeren en je kan zelfs kiezen in welke verpakking.

De mediceinen die ik hier koop zijn voornamelijk van verzamelaars die hun eigen voorschrift opsparen en dat verkopen... De benzo's die ik koop zijn allemaal uit nederland voornamelijk van merken Ratiopharm en PCH. Met nederlanse beschrijving enzo. Alleen op airsealed zijn ze niet uit nederland, maar tot nu toe alleen goede ervaringen mee gehad.

Maar oke, als jij het zegt, dan kijk uit ! ik heb zelf nog nooit van iemand buitenlandse mediceinen gekocht...

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Wie kan me een erg avondje van de kaart beleven ;

Ik heb nog wat ; Whisky, paramacetamol, panadol codeine, peradol codeine(500mg para, 30mg cod), 2mg xanax, 5mg cloxacilline, dafalgan fort (1g para), wel 1000mg dxm.

A_J_

Newbie
Hola leute,

Ik heb de afgelopen tijd nogal eens wat berichtjes hier neergetypt omtrend het gebruik van verschillende benzo's vanwege mijn vlucht naar Zuid Afrika en de paniekprobleempjes. Ik zit hier ondertussen in de bush en wilde toch even laten weten hoe het is gegaan. Ik moest eerst een uur van Amsterdam naar Frankfurt vliegen, daar 3 uur wachten voordat mijn 12-urige vlucht naar Kaapstad zou vertrekken. Ik neem normaal nooit benzo's, dus was er niet helemaal gerust op hoe het zou werken. 1,5 uur voordat ik in A'dam in het vliegtuig stapte nam ik 5 mg Diazepam. Ik had ook nog Alprazolam (Xanax) mee om zo nodig bij te doseren, en Zolpidem om te slapen. De eerste vlucht ging grandioos, helemaal geen angst en ik zat in het vliegtuig te genieten van het uitzicht. De Diazepam deed zijn werk goed. Ongelooflijk hoe dat kan, een beetje van die chemische rommel en je state of mind is zo anders. In Frankfurt was ik eigenlijk helemaal niet bezorgd om de lange vlucht, wonderbaarlijk omdat ik jaren tegen zoiets op heb gekeken. Weer 1,5 uur voor de vlucht een 5 mg Diazepam genomen, en lekker rustig het vliegtuig in gestapt. De vlucht ging perfect, geen moment angst gehad. Na een uur of 7, het was toen een uur of 10 's avonds, de zolpidem gedropt. Daar viel ik wel even van in slaap, maar ik lag zo kut in dat vliegtuig dat ik na 2 uur weer wakker werd. Toen maar een beetje wazig voor me uit zitten staren de rest van de tijd, al moet ik zeggen dat ik nog behoorlijk goed bij kennis was. Heb zelfs nog een film over Nelson Mandela zitten kijken. De Xanax heb ik helemaal niet nodig gehad.

Kortom, de benzo's waren een groot succes en het biedt veel perspectief voor de toekomstige reisjes! Reizen met dat spul is sowieso prettiger, je bent veel rustiger en de tijd lijkt sneller te gaan. Ode aan de man/vrouw die dat spul heeft uitgevonden!

Flameon

Badass junkie
AJ fijn om te horen dat de benzo's je angsten hebben kunnen wegnemen en geen angstige vlucht hebt gehad. Hopelijk was de rest van je vakantie ook oke :grin:

kwezel

Experimenterende gebruiker
midazolam for the win! ik gebruik ze al een jaar regelmatig en ik ben blij dat ik ze van mijn dokter krijg. ideaal! :grin:

speeseend

Wijs gebruiker
A_J_ zei:
Hola leute,...

Geen échte proef op de som gekregen? Een luchtzak of een beetje turbulentie? Daar ben ik als de dood voor. Het idee dat je geen flikker ziet (naast eventueel een paar wolken en een verdwaalde zilvermeeuw) met turbulentie, man, Dat lijkt mij echt eng.

Maar goed te horen dat die Diazepam z´n werk gedaan heeft.

Gr.,

eend

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Beetje vreemde vraag maar heeft Diazepam ongeveer dezelfde werking als 180mg codeine.
Daar ben ik ook wel euforisch van en wat loom.

Of is Diazepam nog beter ?

A_J_

Newbie
Evil > Mooi verhaal, moest hard lachen. Opvallend hoeveel gelijkenissen er zitten in onze story.

Speeseend > ik heb geen last van vliegangst, en ik vind turbulentie of een luchtzak ook helemaal geen probleem. Turbulentie soms zelfs wel een lekker gevoel. Waar ik niet vrolijk van wordt is het gevoel opgesloten te zitten in een afgesloten ruimte, en zeker met zoveel mensen. Als je mij 12 uur in een vliegtuig zet wat je gewoon op de grond laat staan met de deur op slot, dan heb ik daar net zoveel moeite mee als in de lucht zijn. Het gaat erom dat er een angst is een paniekaanval te krijgen in zo'n situatie, zonder er uit te kunnen.

Kwezel > Midazolam, dat gebruikt die federal agent in Prison Break ook altijd. Ik had het laatst nog eens opgezocht, maar volgens mij wordt t niet echt veel gebruikt in NL. Waarom gebruik jij die benzo en niet meer voor de hand liggende?

Spor

Wijs gebruiker
Nee die gast uit prison break gebruikt iets wat niet bestaat :P

Ergens in de 2e serie als mahome en sarah ergens samen zijn zegt sarah de naam ervan, heb het eens opgezocht maar kreeg allleen entries van prison break, niet van een site waar het echt als medicein staat. Als ik me niet vergis is een merknaam "Rivotril" en heeft zei het over "Ritrovil" ofzo... net een klein verschil met een echte naam van een medicein

Bovenaan