Info Het veilig gebruiken van Ghb

• Onderwerp starter Revolutionair
  • Startdatum
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
R

Revolutionair

Gast
Ten eerste bepaal ik zelf waar ik op reageer en wat ik deel. Je bent geen moderator hier dus daar heb je niks over te zeggen. Ten tweede zijn er weinig topics over speed waarin iemand de drug zo ophemelt als jij over GHB doet. Dus daar vind ik het niet nodig. Maar wijs me anders in de goede richting, happy to help.

Ik gaf bij het begin aan dat dit topic is bedoeld voor veilig gebruik van ghb en dat er genoeg topics zijn waar alle misbruik gedeeld word en dat we hier gaan discussiëren over het veilige gebruik en lees meteen terug. Daar zijn wel regels voor op dit forum!

Dat gaat weer offtopic een heel verhaal over een gruwelijke verslaafde.
Weer bangmakerij voor mensen die dit lezen.
Dat je er weer tussendrukt.
Zijn gebruik en outgaan heeft niks te maken met veilig gebruik.

Dus ik zeg daar wat van!

En kan iedereen dat even lezen.
Daarnaast zijn wij met onze eigen ervaringen er ook nog niet helemaal uit in combinatie met ons gebruik en de officiële rapporten waar ze ook nog niet alles weten, proberen wij deze 2 bij elkaar te brengen, discuseren wij onze ervaring om in dit topic elkaar te helpen met veilig gebruik.
En dat is dus al ingewikkeld genoeg.
Een onervaren gebruiker heeft geen vergelijkings matriaal met de rapporten te combineren en zijn bevindingen te delen. Wat iedereen voor de rest doet.
Want die officiële instanties toe geven dat ze ook nog niet alles weten. En ze veranderen dingen nog steeds elke keer als informatie.
En beginnen wij te delen dat ik het niet ervaarde toen ik het deed en iemand anders wel.
En zo komen we aan meer info.
Daar heb jij dus niks in te brengen want je weet het niet.
En dan maar gissen omdat je iets op een site hebt gelezen dat past niet in dit topic.
Snap je het nu?

R

Revolutionair

Gast
Niet combineren met alcohol, benzo''s en ketamine!!

Ja vergeten! Had het alcohol stukje maar benzo's en keta vergeten..
Ook super belangerijk!

Daarbij kon ook nog dat Diazepam een halfwaardetijd heeft van 100 uur dus dat je het beste pas na 2 dagen dat je Diazepam weer ghb kan gebruiken.

Good!

Ganggang💯

Badass junkie
Ik gaf bij het begin aan dat dit topic is bedoeld voor veilig gebruik van ghb en dat er genoeg topics zijn waar alle misbruik gedeeld word en dat we hier gaan discussiëren over het veilige gebruik en lees meteen terug. Daar zijn wel regels voor op dit forum!
Het is een openbaar forum. Als niet tegen tegengas kunt dan kun je beter geen berichten plaatsen hier.
Dat gaat weer offtopic een heel verhaal over een gruwelijke verslaafde.
Weer bangmakerij voor mensen die dit lezen.
Dat je er weer tussendrukt.
Zijn gebruik en outgaan heeft niks te maken met veilig gebruik.

Dus ik zeg daar wat van!
Dat artikel gaat over een verslaafde inderdaad. Maar het stuk wat ik bedoel gaat specifiek over out gaan. Dus niet over een extreme verslaafde maar out gaan in het algemeen, wat er dus gebeurt als je out gaat. Ik zal het nog een keer plaatsen hier, misschien heb je er over heen gelezen:
"Neurowetenschapper Kortekaas vertelt waarom: ‘Bij ‘out’ gaan, is er sprake van een overdosering GHB. Eigenlijk is bewusteloosheid een soort ingebouwd beschermingsmechanisme van het brein. Bepaalde hersenfuncties worden uitgeschakeld, omdat er meer energie nodig is voor primaire levensfuncties als de ademhaling, het hart en andere basale functies.’ Zonder die mechanismen kun je niet leven, dus is bewusteloosheid van belang voor de overleving. ‘Hersencellen kunnen door zuurstofgebrek, of stuiptrekkingen tijdens het ‘out’ zijn, afsterven."
Daar heb jij dus niks in te brengen want je weet het niet.
En dan maar gissen omdat je iets op een site hebt gelezen dat past niet in dit topic.
Snap je het nu?
Je zet jezelf een beetje voor joker met zulke uitspraken. Ben je lid van de informatiecensuurpolitie? Wees blij dat er informatie gedeeld wordt zeg. Op deze manier streef je het doel van dit topic aardig hard voorbij.
Ik zou deze bronnen spoedig toevoegen.
Hier wacht men ook nog steeds op, als we toch weer gaan moddergooien.

Ketafiene

Experimenterende gebruiker
Heerlijk weer een GHB-draadje wat ik tegenkom.

ghb wordt al heel lang veel gebruikt. Het is de laatste jaren alleen moeilijker om aan te komen. Met name de gbl.

Ghb combineren met alcohol kan best en is nog lekkerder. Maar doseren is key!

Ghb combineren met keta: geen probleem... Ook hier geldt met mate. Beter een ml te weinig, die je 30 min later aanvult, dan een te grote dosis.

Ghb blijft beste te combineren met een upper.

Ketafiene

O ja. Iedere ‘ervaren’ gea gebruiker is wel eens of meerdere keren out gegaan... Al doende leert men😅

hansje1963

Belezen gebruiker
Ik ga hier nu wat dieper over in.
Daar zit ook geen harde grens in.
Ik heb de tijd gehad om weer wat onderzoek te doen.

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met inlezen.
Nu ben ik dus weer verschillende op verschillde sites tegen gekomen dat ze die 6 weken hebben weg gehaald en dus nu zeggen.

'Een verslaving kan zich sneller ontwikkelen dan we hiervoor dachten'

Dus ze hebben weer nieuwe ondekkingen gedaan en durven er nu geen harde grens meer aan te geven.
Toch was die 6 weken een goede indicatie.
Zoals je misschien heb meegelezen nu al zoveel mensen geholpen met het afbouwen van hun Ghb en verslaving.
In openbaren topics hier en via prive berichten en via de Whatsapp. Maar ook in kik groepjes en online en in me prive leven.

Nu net de hele tijd contact onderhouden met een meisje via hier die al een half jaar ghb gebruikt en de laatste 2 maanden 24/7 elke 2 uur.
Super heftig!
Ze zat in de afkick maar haar afkick viel harstike mee na zulk heftig gebruik.
Geen dopamine release en wakker blijven.
Zonder medicijnen.
Kwam totaal niet overeen met wat bekend is met wat ik weet en er bekend over is in klinieken en bij gebruikers.
Ook net dagelijks contact gehad met iemand en diegene helemaal heb geholpen met een afbouw schema. Na een 4 weken 24/7.
Die die een hele zware geestelijke en lichamelijke kreeg met medicijnen.
Dus het verschild zo erg per persoon.

Dus 5 jaar geleden zelf een foutje gemaakt met ghb (geen eens met 24/7 gebruik lang) 6 weken lang af en aan.

Hebben mensen mij geholpen en alles uitgelegd.
Welke medicijnen en.welke Gaba's het werkt en Dopamine.
Ook met andere mensen, die het zelfde doormaakte elkaar geholpen.
Daarna begonnen andere mensen te helpen en door blijven lezen.
Dus na tientallen mensen geholpen weet ik dat die 6 weken een goed gemiddelde is.

Dus dan houden we het op 6 weken gemiddeld.

Een officiële website durft dat niet meer te zeggen omdat ze dus hebben meegemaakt dat het bij mensen in 4 weken is ontstaan.

Je hebt dus geen echte ervaring met ghb.
En ik merk ook overal aan je opmerkingen je er geen verstand van hebt. En niet in een Ghb wereldje zit.

Natuurlijk werkt het niet zo.
Iemand die al maanden misbruikt maakt van Ghb heeft dus al schade van zijn geheugen door zijn zeer domme en onverantwoordelijke manier van gebruiken.
En dan ook nog wekelijks out gaan erbij dan krijgt zware problemen met zijn kortetermijn geheugen.

Ik ben in die jaren gebruik bij het begin wel vaker out gegaan.
Maar ik had geen enkele geheugen problemen.
Mijn vriendin vergat van alles die niet g gebruikte en ik zat altijd achter haar om haar te helpen omdat ze van alles vergat.
Op een after vergeet ik niks, geen gesprekken niks terwijl die mensen onder de mdma de helft zijn vergeten en ik aan de g niks vergeet.

Dus elke keer de meningen en uitleg hoe het werkt van jou heeft geen enkele toegevoegde waarde onder elk ghb topic met 'denk ik'

Dus zeker onder dit topic waar we met ervaren gebruikers infomatie uitwisselen over ons gebruik.
Wat even belangerijk is om uit te vinden hoe wij ons gebruik veilig kunnen stellen met een drugs die we leuk vinden, waarom bemoei je ermee terwijl je het niks aan vind...

En dan online de meest verschikkelijke verhalen opzoeken en dat overal bij ghb topics delen slaat echt nergens op.
Waarom doe je dat niet bij speed topics en heroïne topics?
Of bij topics bij drugs die iig gebruikt en nog iets verstand van hebt en niet bij een drugs waar je niks over weet.

Kijk dit is interessante informatie.
Gecombineerd met hun gebuik en informatie die wij delen kunnen hun een mening vormen omdat hun ervaring heeft met Ghb.
En delen dat hij het er niet mee eens is daar hebben we wat aan.

Wat hebben wij nou aan een mening van iemand die het helemaal niet gebruikt en alleen maar af gaat op de slechtste verhalen?
Of wat informatie dat hij kan vinden online?
Helemaal niks..

Ja wij hebben het er al een tijdje erover dat jezelf zorgen maakt om de schokjes in je vinger in prive gesprekken.
Ik had dat meer met mdma en met ghb dus niet.
Maar het is goed om uit te zoeken waarom je deze bijwerkingen hebt.
Ben nog benieuwd naar je bevindingen.

Zelf denk ik dat hier het antwoord al geeft op je vraag.
Ik denk dat het daar mee te maken heeft en daar je antwoord moet zoeken.
Dus misschien om daarop te googlen.

Wil wel zeggen dat b.v. Amerikaase sites vaak zwaar overdrijven en veel minder weten dan wij in Nederland.
Laat iemand lekker schrijven/melden wat hij/zij wil, iedereen heeft zijn eigen ervaring met ghb of wat dan ook, ik gebruik al meer dan 40jaar alle soorten drugs maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan ook alles "weet", is ook een betrekkelijk woord.

R

Revolutionair

Gast
Je zet jezelf een beetje voor joker met zulke uitspraken. Ben je lid van de informatiecensuurpolitie? Wees blij dat er informatie gedeeld wordt zeg. Op deze manier streef je het doel van dit topic aardig hard voorbij.

Okey ga het anders verwoorden.
Ik vind het jammer dat je weer een negatieve post hier plaatst over een heftige verslaving.
En je hoeven elkaar geen namen te noemen.
Mijn openings post laat zien dat ik iets probeer te bereiken en de juiste infomatie geef dat geen betrekking heeft op mijn eigen gebruik.
Nu ga je weer beginnen met Joker maar zoals ik al zei mensen die het gebruiken en inlezen kunnen zien dat het een te ingewikkelde drugs is om er alleen maar over te lezen.
Je moet het kennen en inlezen en dan kan je die informatie delen omdat het dus bij iedereen anders gaat.

Hier wacht men ook nog steeds op, als we toch weer gaan moddergooien.

Daar heb ik antwoord op gegeven staat in een post hiervoor.

Vanaf nu ga ik mijn discussies met jou staken.
Het loopt altijd uit de hand.
Jij bent bezig met een anti-g campange.
Ik ben bezig met het infomeren en het helpen van mensen die het gebruiken en misbruiken.
Laten we het daar dan bij houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
R

Revolutionair

Gast

Ja er zijn mensen die het doen.
Maar ga dit advies nou niet geven hier.
Doe je het zelf dan moet je het zelf weten.
Maar iedereen weet dat die combinatie dodelijk kan zijn en best wel snel.

Ghb combineren met keta: geen probleem..

Ook zelf gedaan maar een slecht advies 2 narcosemiddellen tegelijk gebruiken past niet bij het veilig gebruik van Ghb.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik vind het jammer dat je weer een negatieve post hier plaatst over een heftige verslaving.
Ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen voordat het doordringt maar het stukje wat ik plaatste ging over out gaan. Wat dat doet met een mens. Dus gewoon out gaan door ghb. Gaat niet over misbruik. Maar alleen out gaan. De bron was inderdaad een stuk over misbruik.
Nu ga je weer beginnen met Joker maar zoals ik al zei mensen die het gebruiken en inlezen kunnen zien dat het een te ingewikkelde drugs is om er alleen maar over te lezen.
Ik heb je niet uitgescholden voor joker. Ik heb gezegd dat je jezelf voor joker zet omdat je overdreven defensief reageert en mijn quote (bewust?) niet goed interpreerd.
Mijn openings post laat zien dat ik iets probeer te bereiken en de juiste infomatie geef dat geen betrekking heeft op mijn eigen gebruik.
Hiermee val je in herhaling. Dat is toch bekend? Goed bezig, het is zelfs een sticky post geworden!
Daar heb ik antwoord op gegeven staat in een post hiervoor.
Duidelijk, thanks voor de aanpassing!
Jij bent bezig met een anti-g campange.
Nee hoor, ik deel gewoon mijn bevindingen.

Laatst bewerkt:

Ganggang💯

Badass junkie
Volgens mij is dat best wel link. Maar misschien met de goede dosering dat het kan. Bij deze man ging het in ieder geval niet goed:

Buu

Bewuste gebruiker
Ik gebruik al zo'n 3,5 jaar GHB (op feestjes) en ben nog nooit out gegaan.

Bij elke nieuwe batch wil je sowieso de sterkte testen, hoeft niet perse bij een testcentrum maar thuis laag met een dosis beginnen. Vaak start ik met 3 en werk ik omhoog. Ik heb vier verschillende batches gehad en eigenlijk kom ik altijd uit op starten @ 4,5 en 5ml redose om de twee uur. Wanneer ik een ander schema hanteer dan ga ik rekenen.

min - factor
0 - 1,000
10 - 0,841
20 - 0,707
30 - 0,595
40 - 0,500
50 - 0,420
60 - 0,354
70 - 0,297
80 - 0,250
90 - 0,210
100 - 0,177
110 - 0,149
120 - 0,125
130 - 0,105
140 - 0,088
150 - 0,074
160 - 0,063
170 - 0,053
180 - 0,044
190 - 0,037
200 - 0,031
210 - 0,026
220 - 0,022
230 - 0,019

T= 0 = 100% actief
T = 120 (2 uur) = 0,125% actief.

Stel m'n sweet spot zit op 4 ml en ik heb op T0 4ml genomen en ik wil op T120 bijnemen dan reken je gewoon. 4 ml x 0,125 = 0.5ml actief. 3.5ml bijnemen dus om weer op 4 te komen.

Als je dit principe bij houdt kan het eigenlijk nooit mis gaan. Uiteraard zijn er nog een paar variabelen zoals maaginhoud. Altijd je tijden loggen.

Wanneer je je tijd niet bijhoudt gaat het mis en dat is waarom mensen out gaan. Vaak na zo'n minuut of 60+ voel je eigenlijk niet zoveel meer terwijl er dus nog wel 0,35% actief is van je startdosis. Wanneer je dan je initiële startdosis neemt kom je dus uit op 135% van je startdosis. Oftewel goodnight sweet prince.

R

Revolutionair

Gast
Stel m'n sweet spot zit op 4 ml en ik heb op T0 4ml genomen en ik wil op T120 bijnemen dan reken je gewoon. 4 ml x 0,125 = 0.5ml actief. 3.5ml bijnemen dus om weer op 4 te komen.

Ik hou hem altijd gewoon op 4ml elke 2 uur en soms laat ik hem langer uitwerken.
Heb bijna altijd de zelfde kwaliteit.

Als je dit principe bij houdt kan het eigenlijk nooit mis gaan. Uiteraard zijn er nog een paar variabelen zoals maaginhoud. Altijd je tijden loggen.

Na elke 3 buisjes iets eten werkt bij mij goed.
Anders neem ik en voel ik weinig meer.
Geef het elke keer weer iets om het te verbranden.

Buu

Bewuste gebruiker
Ik hou hem altijd gewoon op 4ml elke 2 uur en soms laat ik hem langer uitwerken.
Heb bijna altijd de zelfde kwaliteit.

Na elke 3 buisjes iets eten werkt bij mij goed.
Anders neem ik en voel ik weinig meer.
Geef het elke keer weer iets om het te verbranden.
Bij mij is het een beetje hit or miss. Ene keer voel ik het meer dan de andere. Ik ga denk ik in plaats van 2 uur overstappen op 1,5 uur. Alleen dat wordt dan nog meer buisjes mee nemen op een festival :')

R

Revolutionair

Gast
Bij mij is het een beetje hit or miss. Ene keer voel ik het meer dan de andere. Ik ga denk ik in plaats van 2 uur overstappen op 1,5 uur. Alleen dat wordt dan nog meer buisjes mee nemen op een festival :')

De feestje waar ik ga hoor ik meestal bij de organisaties of we hebben wel een dj die draaid.
Ook de grote festivals.
Ik zit in een bekende dj vrienden groep dus neem gewoon mijn flesje van 250ml mee ook om te delen..

Buu

Bewuste gebruiker
De feestje waar ik ga hoor ik meestal bij de organisaties of we hebben wel een dj die draaid.
Ook de grote festivals.
Ik zit in een bekende dj vrienden groep dus neem gewoon mijn flesje van 250ml mee ook om te delen..
Meh delen van GHB doe ik niet aan. Ik vertrouw andere mensen niet met GHB dat ze zo secuur zijn als ik. En ik wil het absoluut niet over m'n lijk krijgen dat iemand out gaat door mijn stuff. En ik wil ook niet dat anderen last hebben van mijn gebruik dus daarom log ik alles.

R

Revolutionair

Gast
Meh delen van GHB doe ik niet aan. Ik vertrouw andere mensen niet met GHB dat ze zo secuur zijn als ik. En ik wil het absoluut niet over m'n lijk krijgen dat iemand out gaat door mijn stuff. En ik wil ook niet dat anderen last hebben van mijn gebruik dus daarom log ik alles.

Wij zijn een vaste groep en nemen alleen ghb en coke. Geen mdma meer of keta op feestjes..
Dus dat is onze drugs...
De meeste gebruiken al 8 jaar of 7 jaar dus iedereen weet wat hij doet.
Nog nooit iemand out gegaan!
Geef op een feest niet aan onbekende!

• Like
Waarderingen: Buu

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Volgens mij is dat best wel link. Maar misschien met de goede dosering dat het kan. Bij deze man ging het in ieder geval niet goed:

Alcohol en GHB combineren is inderdaad riskant. Bij gevallen waarin het echt goed fout gaat, zie je vaak dat sprake was van deze combinatie (toch op basis van wat ik over de jaren heen voorbij heb zien komen - waarbij weliswaar soms sprake kan zijn van gekleurde berichtgeving). Maar het is ook begrijpelijk als je bedenkt wat beide middelen doen. Mij lijkt de combi persoonlijk ook hoogst onaangenaam.

Ketafiene

Alcohol en GHB combineren is inderdaad riskant. Bij gevallen waarin het echt goed fout gaat, zie je vaak dat sprake was van deze combinatie (toch op basis van wat ik over de jaren heen voorbij heb zien komen - waarbij weliswaar soms sprake kan zijn van gekleurde berichtgeving). Maar het is ook begrijpelijk als je bedenkt wat beide middelen doen. Mij lijkt de combi persoonlijk ook hoogst onaangenaam.

Je moet altijd wel weten wat je doet natuurlijk. De combi is gewoon fijn, want de G werkt sterker en je hebt minder nodig. Soms voel ik van een gebruikelijke dosis G niet eens zo heel veel, maar in combi met alcohol is het altijd raak! Altijd goed doseren rekeninghoudend met het stapeleffect.

Ganggang💯

Badass junkie
Je moet altijd wel weten wat je doet natuurlijk. De combi is gewoon fijn, want de G werkt sterker en je hebt minder nodig. Soms voel ik van een gebruikelijke dosis G niet eens zo heel veel, maar in combi met alcohol is het altijd raak! Altijd goed doseren rekeninghoudend met het stapeleffect.
De ervaren gebruiker weet hopelijk wat kan en wat niet kan maar in het kader van veilig GHB gebruiken kan dit natuurlijk niet.

Anjadebij

Ik gebruik al zo'n 3,5 jaar GHB (op feestjes) en ben nog nooit out gegaan.

Bij elke nieuwe batch wil je sowieso de sterkte testen, hoeft niet perse bij een testcentrum maar thuis laag met een dosis beginnen. Vaak start ik met 3 en werk ik omhoog. Ik heb vier verschillende batches gehad en eigenlijk kom ik altijd uit op starten @ 4,5 en 5ml redose om de twee uur. Wanneer ik een ander schema hanteer dan ga ik rekenen.

min - factor
0 - 1,000
10 - 0,841
20 - 0,707
30 - 0,595
40 - 0,500
50 - 0,420
60 - 0,354
70 - 0,297
80 - 0,250
90 - 0,210
100 - 0,177
110 - 0,149
120 - 0,125
130 - 0,105
140 - 0,088
150 - 0,074
160 - 0,063
170 - 0,053
180 - 0,044
190 - 0,037
200 - 0,031
210 - 0,026
220 - 0,022
230 - 0,019

T= 0 = 100% actief
T = 120 (2 uur) = 0,125% actief.

Wanneer je je tijd niet bijhoudt gaat het mis en dat is waarom mensen out gaan. Vaak na zo'n minuut of 60+ voel je eigenlijk niet zoveel meer terwijl er dus nog wel 0,35% actief is van je startdosis. Wanneer je dan je initiële startdosis neemt kom je dus uit op 135% van je startdosis. Oftewel goodnight sweet prince.

is dit ook iets om aan de startpost toe te voegen? Ik vind dit duidelijker dan de regel na twee uur niet meer dan helft van de startdosis te gebruiken .

R

Revolutionair

Gast
Iedereen heeft het over out gaan en dat je vergeetachtig word en dat het je korte termijn geheugen aantast. Maar Ghb samen met alcohol doet dat sws (de hippocampus) en het combineren van die 2 tast je leervermogen ernstig aan.
Elke keer als je het samen gebruikt krijg je meer POCD.
Daarnaast kan hij dus net verkeerd vallen voor iemand die overgevoelig is en met al weinig alcohol een ademhalingstilstand veroorzaken.

20200207_093331.jpg

R

Revolutionair

Gast
is dit ook iets om aan de startpost toe te voegen? Ik vind dit duidelijker dan de regel na twee uur

Na 1 uur voel je niet zoveel meer zegt hij in die post.
Maar na 1 uur zit je juist op je piek.
De meeste mensen voelen na 2 uur de ghb niet meer.

Daarnaast is het na 3 uur uit je bloed verdwenen en vrouwen zijn gevoeliger voor Ghb en zoals je hiervoor leest is bij @Natozlato het na 4 uur uit haar bloed verdwenen en dat vind je wel vaker terug.

Dus ik weet niet hoe hij daar bij komt? @Buu

R

Revolutionair

Gast
Ik zal feitjes blijven delen dat ik terug kon vinden.
Heb ook 10.000 screenshots dus soms zijn dingen lastig terug te vinden.

Maar heb nog een vreemde aanvulling.
Ghb is een raar spul de werking is apart hier een stukje onderzoek dat bij een dagelijkse lage dosis de ratten zwaar vergeetachtig werden, maar bij een hoge dosis niet.
Dus te weinig nemen is schadelijk maar teveel ook?
Maar als je goed dossert is er niks aan de hand..

Als iemand een mening hier over heeft hoor ik dat graag. Een rat is natuurlijk geen mens.

20200207_103344.jpg

Ganggang💯

Badass junkie
Ik zal feitjes blijven delen dat ik terug kon vinden.
Heb ook 10.000 screenshots dus soms zijn dingen lastig terug te vinden.

Maar heb nog een vreemde aanvulling.
Ghb is een raar spul de werking is apart hier een stukje onderzoek dat bij een dagelijkse lage dosis de ratten zwaar vergeetachtig werden, maar bij een hoge dosis niet.
Maar als je goed dossert is er niks aan de hand..

Als iemand een mening hier over heeft hoor ik dat graag. Een rat is natuurlijk geen mens.

Bekijk bijlage 5409
De proef duurde 15 dagen. Misschien dat er na meer dagen wel verandering optreedt. Heb je de bron hier van nog?

Buu

Bewuste gebruiker
is dit ook iets om aan de startpost toe te voegen? Ik vind dit duidelijker dan de regel na twee uur niet meer dan helft van de startdosis te gebruiken .
Imo is dit de meest waardige informatie die je wilt weten omtremt GHB ja.

R

Revolutionair

Gast
De proef duurde 15 dagen. Misschien dat er na meer dagen wel verandering optreedt. Heb je de bron hier van nog?

Ik heb vele screenshots.
Maar er staan bronnen in vermeld.

Imo is dit de meest waardige informatie die je wilt weten omtremt GHB ja.

Om te gaan zeggen dat het de meest waardige info is ben ik het niet mee eens.
Dit heeft iemand verzonnen en gebruikt dit als een schema voor zichzelf.
Dat het bij jou heeft gewerkt is persoonlijk.

Om al te beginnen als je ghb neemt zoals daar staat op 0 tot 10 en dat daar die afbouw al begint klopt al gelijk niet. Het duurt al 5 tot 10 minuten voor dat hij bij iemand inslaat of dat het word opgenomen door het lichaam.
Soms nog wel veel langer.
Dus bij 0 staat er 100% actief dat klopt al niet.

Daarnaast vermeld je dat je na een uur bijna niks voelt..
Dat kan als je zwaar aan het bingen bent of een upper erbij neemt.
Maar zo werkt het bij normaal gebruik niet.
Na een uur zit je op je piek.

Het geeft ook een vertekend beeld dat het steeds minder word.
In een uur gaat de werking van ghb steeds meer omhoog.
Na 2 uur begint de werking uit te werken en dat voel je dan.

Wat dan wel klopt is als je 4ml nam dat je na 2 uur 3.5 kan nemen omdat er nog resten in je bloed zitten. En omdat het gemiddeld na 3 uur uit je systeem is zorg je ervoor dat je niet teveel neemt.
Maar kan ook 4 uur zijn.

Ghb breekt snel af in je lichaam en is na 3 uur uit je bloed verdwenen. Maar na 2 uur is de roes van Ghb voorbij en kan je weer bij doseren.
Vanaf de 2.5ml/3ml kan je opbouwen naar een hogere dosis naar wens.
Het beste is om 0.5 bij te doseren tot je voelt dat je op de piek zit.
Bijdoseren van Ghb binnen de 2 uur kan resulteren op out gaan en dat is niet gewenst en ook niet de manier waarop Ghb gebruikt moet worden.
Voor beginnende gebruikers is het niet verstandig om het buitenshuis te gaan gebruiken.
Je zou het doseren eerst onder de knie moeten krijgen en bij beginnende gebruikers komt het wel vaker voor dat ze out gaan omdat het doseren een leerproces is.

Doseren is een leerproces voor iedereen en werkt bij iedereen anders.
Een schema van iemand anders hanteren werkt niet.
Je moet het zelf leren wat het beste werkt voor jou eerst in een thuissituatie.

Ik ken ook een meisje die niet binnen 3 uur moet bijnemen want dan gaat ze gewoon out of niet lekker.
Ik kan de hele tijd 4ml aanhouden om het anderhalf uur een dag lang zonder out te gaan.
Maar dat werkt dus niet voor iedereen.
Dit zijn 2 voorbeelden dus ook geen indicatie hoe je het moet gebruiken maar een ervaring uit mijn eigen gebruik en gebruik van iemand uit mijn kring.
Maar dat geeft al aan wat een verschil het is voor elk persoon die het gebruikt.

is dit ook iets om aan de startpost toe te voegen?

Nee dat is geen goed idee.
Je kan geen vast schema gaan vastleggen voor mensen.
Iedereen moet dat zelf leren.

Buu

Bewuste gebruiker
Ik heb vele screenshots.
Maar er staan bronnen in vermeld.

Om te gaan zeggen dat het de meest waardige info is ben ik het niet mee eens.
Dit heeft iemand verzonnen en gebruikt dit als een schema voor zichzelf.
Dat het bij jou heeft gewerkt is persoonlijk.

Om al te beginnen als je ghb neemt zoals daar staat op 0 tot 10 dat daar die afbouw al begint klopt al gelijk niet. Het duurt al 5 tot 10 minuten voor dat hij bij iemand inslaat of word opgenomen door het lichaam.
Soms nog wel langer.

Dus bij 0 staat er 100% actief dat klopt al niet.
Daarnaast vermeld je dat je na een uur bijna niks voelt..
Dat kan als je zwaar aan het bingen bent of een upper erbij neemt.
Maar zo werkt het bij normaal gebruik niet.
Na een uur zit je op je piek.

Het geeft ook een vertekend beeld zo, van het word steeds minder.
In dat uur gaat de werking van ghb steeds meer omhoog.

Na 2 uur begint de werking uit te werken en dat voel je dan.
Wat dan wel klopt is als je 4ml nam dat je na 2 uur 3.5 kan nemen omdat er nog resten in je bloed zitten. En omdat het gemiddeld na 3 uur uit je systeem is en daarom beter.
Maar kan ook 4 uur zijn.

Doseren is een leerproces voor iedereen en werkt bij iedereen anders.
Een schema van iemand anders hanteren werkt niet.
Je moet het zelf leren wat het beste werkt voor jou eerst in een thuissituatie.

Ik ken ook een meisje die niet binnen 3 uur moet bijnemen want dan gaat ze gewoon out of niet lekker.
Ik kan de hele tijd 4ml aanhouden om het anderhalf uur een dag lang zonder out te gaan.
Maar dat werkt dus niet voor iedereen.

Nee dat is geen goed idee.
Je kan geen vast schema gaan vastleggen voor mensen.
Iedereen moet dat zelf leren.
Dan geloof je het niet. Het is gewoon een calculatie op basis van halfwaardetijd, waar zoals ik zei er meerdere variabelen zijn zoals maaginhoud.

R

Revolutionair

Gast
Dan geloof je het niet.

Het gaat niet om geloven, ik ga er inhoudelijk op in en leg voor wat er niet klopt aan bepaalde dingen.
Vertel mij dan uit wat ik heb gepost verkeerd is of waar je het niet mee eens bent?

Buu

Bewuste gebruiker
Het gaat niet om geloven, ik ga er inhoudelijk op in en leg voor wat er niet klopt aan bepaalde dingen.
Vertel mij dan wat ik heb gepost verkeerd is of waar je het niet mee eens bent?
Dat er op T0 100% actief is is uiteraard niet waar want het heeft een paar tellen nodig voordat het in je systeem komt. Maar de piek is vrij snel en daarna werkt het relatief snel uit volgens mijn schema. Jij claimt dat je na een uur op je piek zit maar dat is gewoon niet waar. Direct na inname zit je vrijwel op je piek en dat neemt af. Na een uur voel je uiteraard nog wat, want het zit nog in je systeem maar een groot deel is al gedaan.

Iets voelen, of inslaan heeft niks te maken met hoe het daadwerkelijk in je bloed rond gaat, vandaar dat je halfwaardetijd en dit schema in acht moet houden. Zoals ik zei zijn er meerder variabelen maar dit in acht nemen is gewoon verstandig en kan het nooit mis gaan. Volgens mij baseer jij het allemaal op persoonlijke ervaringen en of je wel wat voelt. Goed voor jou, maar dit is gewoon een deftige rekensom gebaseerd op wetenschap.

R

Revolutionair

Gast
maar dit is gewoon een deftige rekensom gebaseerd op wetenschap.

Heb je een bron van dat dit wetenschap is?

Dan zou dus iemand die een buisje neemt gelijk na teveel nemen na een paar tellen out gaan want je zit meteen op je piek?
Dat gebeurd dus nooit.
Het duurt wel een half uur na inname dat iemand dan out gaat die teveel neemt, ghb bouwt zich op in het eerste uur.
Hij slaat vrij snel in maar je zit niet meteen op je piek.

R

Revolutionair

Gast
Lees je eerst goed in voor dat je klakkeloos een schema van iemand aanneemt en gaat rondverspreiden dat het wetenschap is.

Ik wist dit allemaal al door jaren in te lezen.
Jij praat over je eigen ervaring en een eigen verzonnen schema.

20200207_163810.jpg

Albedo

Wijs gebruiker

Ik denk dat het dit rapport is; https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340011001.pdf

Ik zag dat het rapport bij dierstudies nog verder gaat. Als ik het goed heb begrepen verminderde het ruimtelijk leren en geheugen bij ratten met de eerder genoemde herhaalde hogere doseringen van 100 mg/kg. Hierbij een belangrijk verschil tussen adolescente (jeugdige) en volwassen ratten. Bij volwassen ratten was er geen verminderd ruimtelijk geheugen merkbaar. Bij een eenmalige behandeling/enkelvoudige hoge dosering bij volwassenen verschillende studie uitkomsten van verminderd werkgeheugen; wel met 300 of 400 mg/kg en niet met 100 of 200 mg/kg vs niet met 100-400 mg/kg.

Ik kwam dit nog tegen in het rapport. Wellicht heb je er wat aan?
"Het is belangrijk te vermelden dat de gecombineerde toediening van alcohol en GHB (in gangbare dosering) reeds significant de hoeveelheid zuurstof in het bloed verlaagt (Thai et al., 2006). Bovendien werd aangetoond dat GHB de eliminatie van alcohol vertraagt en dit verklaart mede het verhoogde risico op ademhalingsstilstand na gelijktijdig gebruik van beide middelen (Poldrugo and Addolorato, 1999)."

Bij deze combi (met alcohol) is extra voorzichtigheid geboden. In het rapport bij humane studies (5.2.1) bleek uit een studie een synergetische werking bij deze combi wat anterograde amnesie* kan geven.

"Het is in dit verband interessant dat een enkele keer alcoholgebruik al anterograde amnesie kan geven (Mintzer and Griffiths, 2002; Soderlund et al., 2005), omdat GHB vaak samen met alcohol wordt gebruikt. De combinatie van GHB en alcohol zou een groter effect op het episodisch geheugen hebben dan dezelfde dosis van beide geneesmiddelen alleen (men noemt dit synergisme). Andere studies suggereren echter dat de interacties tussen GHB en alcohol bij knaagdieren en mensen additief zijn en niet synergistisch (Cook et al., 2006; Lamb et al., 2003; Thai et al., 2006)."

* https://nl.wikipedia.org/wiki/Anterograde_amnesie

R

Revolutionair

Gast
Ik kwam dit nog tegen in het rapport. Wellicht heb je er wat aan?
"Het is belangrijk te vermelden dat de gecombineerde toediening van alcohol en GHB (in gangbare dosering) reeds significant de hoeveelheid zuurstof in het bloed verlaagt (Thai et al., 2006). Bovendien werd aangetoond dat GHB de eliminatie van alcohol vertraagt en dit verklaart mede het verhoogde risico op ademhalingsstilstand na gelijktijdig gebruik van beide middelen (Poldrugo and Addolorato, 1999)."

Bij deze combi (met alcohol) is extra voorzichtigheid geboden. In het rapport bij humane studies (5.2.1) bleek uit een studie een synergetische werking bij deze combi wat anterograde amnesie* kan geven.

"Het is in dit verband interessant dat een enkele keer alcoholgebruik al anterograde amnesie kan geven (Mintzer and Griffiths, 2002; Soderlund et al., 2005), omdat GHB vaak samen met alcohol wordt gebruikt. De combinatie van GHB en alcohol zou een groter effect op het episodisch geheugen hebben dan dezelfde dosis van beide geneesmiddelen alleen (men noemt dit synergisme). Andere studies suggereren echter dat de interacties tussen GHB en alcohol bij knaagdieren en mensen additief zijn en niet synergistisch (Cook et al., 2006; Lamb et al., 2003; Thai et al., 2006)."

Dank je voor het delen dat legde ik ook uit in het kort.
Drank en ghb is een no go!
Het is niet alleen gevaarlijk maar ook meteen schadelijk.

Melany99

Newbie
Ik heb het gelezen!
Het ziet erg goed uit.
Als je dit nou voor mijn verslaving had kunnen vertellen :)
Ik ga het zeker nog een paar keer doornemen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan