Door de gootsteen ermee als ze zo'n risico vormen.Lief dagboek,
Ik zit nog in een 'overgangsfase'. Gisteren heb ik met de smoes "ik maak het bier nog even op", toch weer veel gedronken. Ik heb er eigenlijk wel van genoten, maar de rem was volledig weg.
Ik heb nog 2 biertjes over. Mijn oorspronkelijke plan was om over 2 dagen te stoppen, maar afgelopen week dacht ik dat dit eerder kon/moest. Dat is gisteravond dus mislukt.
Ik ga vandaag de draad weer oppakken, maar die 2 biertjes gaan misschien toch nog roet in het eten gooien. Als ik die op drink, vind ik dat niet heel erg, want dat is te overzien en dan is het maar op. Daarna zal ik niets nieuws meer in huis halen en geen bier aannemen van anderen.
Niet alleen verminder je het risico zo, maar versterk je ook je kracht tegen deze verslaving. Je zegt ermee tegen jezelf in je daden: nee tegen dit.
Je ziet het zelfs al vantevoren: "maar die 2 biertjes gaan misschien toch nog roet in het eten gooien"
Je ziet het risico dus al helder.
Zet het ook maar eens tegen over elkaar:
Nadeel van weggooien: je verliest een paar euro en een paar uurtjes van gevoelens verdoven.
Nadeel van houden: je neemt het risico toch weer meer te nemen, notabene met hét middel dat je grenzen verlegd. Daarnaast verstérk je je verslaving.