Hoe kan ik het beste afkicken?

Ja precies

Bewuste gebruiker
Speed is stom. Het zorgde voor een harde buitenkant, die ik vroeger wel nodig had, maar nu allang niet meer. Ik ben de speed ontgroeid, en zie mezelf er niet meer aan beginnen. Ben veel te blij dat ik er van af ben. Okee, het is pas 2 weken maar het gaat zo makkelijk, dat ik het gewoon lekker volhou, no problemo :rock: :rock: :rock:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed om te horen dat het zo goed gaat! :)

Ik weet niet of je al iets voor de conditie doe, maar dit is wel erg aan te raden. Je hart heeft het behoorlijk te verduren gehad, en daarbij krijg je bij wat extra cardio een veel fitter gevoel overdag :wink: .

JaNee

Newbie
Nou andere ja, hoe gaat ie nu.?!

Ik zit er na ongv. 3weken er heeeeeeeelemaaaaaaaal doorheen, ik wil naar de klote en zo hard mogelijk ook. bah walgelijk het lijkt wel alsof ik nu wakker wordt en inzie hoeveel er naar de klote is door de drugs. Met drugs had ik het niet en maakte niks uit. alles was goed en alle zorgen kwam later wel. En idd die komen nu en keihard ook
Het lijkt wel alsof ik de liefde van mn leven kwijt ben. het doet zo PIJN en ik wil weer zo hard gaan gebruiken :(

Morgen is het weekend en ik weet niet of de maandag wel clean haal :(

Ja precies

Bewuste gebruiker
Met mij gaat het gelukkig super goed. Met GHB ben ik ook gestopt, af en toe een buisje als ik er echt even zin in heb, maar de fles is bijna op en dan koop ik geen nieuwe meer. Ik blijk over een goeie conditie te bezitten, want ik doe veel met mijn kindjes te voet en op de fiets, en dat gaat prima, veel beter dan toen ik nog op de pep zat. Ik voel me steeds gelukkiger worden. Met speed dempte ik negatieve emoties, maar duidelijk dus ook de positieve en ik word er blij van dat ik weer kan genieten van het leven. Ik zit niet meer zo in mijn eigen wereldje, word er socialer van. Ik vind speed WEL stom, het maakt je hard en voor verslavingsgevoelige mensen is het echt wel gevaarlijk. En ik wist niet dat ik zwaar verslavingsgevoelig ben, toen ik er aan begon. Het is bijna een wonder hoe makkelijk ik van de pep af ben, ZONDER afkickverschijnselen. Geweldig toch?!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ja precies zei:
Met GHB ben ik ook gestopt, af en toe een buisje als ik er echt even zin in heb, maar de fles is bijna op en dan koop ik geen nieuwe meer. !

ik ben het er niet mee eens, heb me klote tekst weggehaald omdat ik wil dat Ja Psies nieot terugvalt door mij.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Af en toe een buisje in het weekend als de kindjes er niet bij zijn moet kunnen vind ik. Door de weeks ben ik hartstikke clean en dat is best knap hoor, na zo'n lange tijd. Word er een beetje moe van om kritiek te krijgen, ik ben fucking eerlijk op dit forum en na jarenlang speedverslaafd te zijn en om dan zo er mee te stoppen, verdient toch wel respect. Ik weet waar ik vandaan kom, hoe moeilijk ik het heb gehad in mijn leven tot nu toe en de weg die ik heb moeten bewandelen om tot dit punt in mijn leven te komen dat ik met alles stop.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Maakt me niet uit of jij wel/niet respect voor mij hebt met jouw negatieve shit allemaal, ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik na zo lange tijd geen drugs meer gebruik.

Carlitos

Badass junkie
Je gebruikt nog wel. (ghb dan)
Doet het je dan niet pijn, dat je gebruikt terwijl je kinderen hebt ook al zijn ze er even niet bij.
Maar mams moet wel even gebruiken.
Je bent goed op weg maar stop gewoon..
Als ik vader was wist ik het wel,ik kan dat niet eens.. (maargoed iedereen is anders)

martin van nu

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
Ja precies zei:
Met GHB ben ik ook gestopt, af en toe een buisje als ik er echt even zin in heb, maar de fles is bijna op en dan koop ik geen nieuwe meer. !

dit is junken praat, schaam je ....
gooi die kankerzooi nu weg voordat je kinder je blauw aangelopen zonder ademhaling op de vloer vinden.
:angry:
en wij maar denk en dat je echt fukking clean bent ... en wij allemaal vol lof over je cleanheid.
die STOMME GHB nee das gezond !!

Als de moeite had genomen om ff goed te lezen had je gezien dat ze in der eerste post al aangaf dat ze GHB gebruikte en van plan was dat daar nog wel ff mee door te gaan.
Dat gaat niet werken, maar het is ook erg wel naief van je, om te verwachten dat iemand die 12 jaar verslaafd is geweest aan pep, zichzelf van de een op de andere dag niet meer voor de gek probeert te houden.

Je hoeft zoiemand niet te vertroetellen, maar lekker gemakkelijk en ongenuanceert diegene afblaffen help je ook niemand mee.

martin van nu

Belezen gebruiker
Persoonlijk vind ik het helemaal niet knap dat je gestopt bent.
Zo moeilijk is dat namelijk niet.

Het was zwak van je om 12 jaar te gebruiken, maar om nou te zeggen dat het knap is om te stoppen.
Het moeilijke is niet het stoppen.
Het moeilijke is te leven in een wereld die nu eenmaal van tijd tot tijd zwaar kut is. Dat is de realitijd.

Die realitijd , maakte je meer draagelijker door drugs te gebruiken. (of je ontvluchte hem volledig door af en toe wat meer te nemen)
In het begin was dat ook geen probleem en had je dat ook prima onder controlle.
Niks aan het handje en een mens mag toch ook wel eens lol in het leven hebben.

Heel langzaam sluipte er na verloop van tijd echter een besef bij je binnen en op een bepaalt moment dacht je "wat ben ik toch eigenlijk zwak bezig"
Je had door je moeilijke verleden waarschijnlijk zowiezo al niet een ideaal zelfbeeld en dit maakte het niet beter.
Dat maakte het leven nog minder makkelijk, met als gevolg ..... enz.

Nou moet iedereen voor zichzelf uitmaken of hij of zij het leven in al zijn kilheid wil accepteren en ervaren zoals het werkelijk is.
Al doe je dat wel, dan is de keerzijde dat je ook de leuke dingen in het leven ervaart, zoals ze werkelijk zijn.
en als je een eindje op weg bent, zul je merken dat een leven zonder die eeuwige zelfmedelijde, ook een stuk minder onaangenaam is.

In principe moet iedereen dat zelf uitmaken ........ ,maar JIJ hebt nu geen kueze meer.
Ik zal je niet beoordelen op het verleden.
Je geeft aan dat je altijd heb geprobeert een zo goed mogelijke moeder te zijn ......... en dat je dat ook bent.
Ik ken je niet, dus ik heb geen enkele feitelijke reden om daar aan te twijfellen.
Ik ben op zijn minst bereid om te geloven, dat jij al die tijd hebt geloofd, dat je je je kinderen er geen kwaad mee deed.
Moederliefde kan vrij heftig zijn en geen mens is perfect. Aan elk gezin mankeert wel iets, dus wie ben ik dan ...
Maar je geeft in je posts zelf al aan, dat je nu stopt, omdat je je beseft dat het zo nu echt niet meer kan. (onderandere omdat ze ouder worden)
Vanaf nu is er geen weg meer terug!

Het leven is zwaar en door drugs te gebruiken, maak je het jezelf makkelijker, maar besef je goed dat je vanaf nu, elke keer als je drugs gebruikt, het leven van je kinderen zwaarder maakt.
Omdat je nu dit besluit hebt genomen, zul je vanaf nu, elke keer als je toch weer drugs gebruikt, met steeds meer moeite in de spiegel (en in de ogen van je kinderen) kijken.
En een moeder die haar eigen kinderen niet in de ogen kan kijken, dat kan nooit goed zijn voor een kind.

Over de manier waarop je moet stoppen ben ik heel kort.
Zoals ik in het begin al zij : zo moeilijk is het niet.
Je had het zelf al gedaan. Tegen jezelf zeggen "ik stop", shit weggooien, klaar.
Als die dealer chick echt een echte vriendin van je is (ben ik wel scepties over, maar het zou kunnen. Jij koos ervoor om wel of niet te kopen), kun je daar theoretisch nog steeds mee omgaan.
Je kunt de kat wel op het spek binden maar zelfs een kat zal, als ie uit ervaring weet dat ie van die spek ziek wordt, er mooi afblijven.
Het is een keuze die je maakt. Als je aan jezelf gaat twijfellen zogauw je die dealer ziet, of ergens anders kans ziet om te scoren, dan heb je die keuze dus nog niet gemaakt.

En stoppen is ook echt gewoon stoppen. Geen lulsmoesjes van "ik kan het niet als ik het niet geleidelijk afbouw", of "ik maak het makkelijker, door nu even GHB te gebruiken".
Cold turkey is ff doorbijten, maar dat hoort erbij. Achteraf moet je naar jezelf kunnen kijken en zeggen "dat heb ik helemaal zelf gedaan"
Als je allemaal hulpmiddellen en therapien en omwegen gebruikt, heb je achteraf nog steeds het gevoel dat je er zelf niet sterk genoeg voor was.
Bullshit. Je neemt die snuif, of die slok, of die haal, OF JE DOET HET NIET.
Niks meer, niks minder.
Als je nu iets gaat gebruiken om het makkelijk te maken hou je jezelf voor de gek. Of het nu GHB is, of wiet, of drank. Het komt allemaal op hetzelfde neer en dat weet je zelf ook. Vluchten voor de realiteit.
Je zult dus of die vervanging voor dat vluchten gebruiken, of na een tijdje denken "tja ik hou mezelf alleen maar voor de gek. Wat ik nu doe is precies hetzelfde als ik deed met pep, dus dan kan ik net zo goed weer aan de pep gaan"
Maar dat wist jij zelf ook al. Iemand die al 12 jaar gebruikt weet dit soort dingen donders goed.
Clean is clean. Niet een beetje clean. Niet clean van dat ene maar.... Gewoon helemaal clean van alles 365 dagen per jaar volkomen helder in je hoofd.
Je zal ook wel roken als een ketter? (gokje) Zou ik ook mee stoppen. Vlucht je wel niet mee uit de realiteit, maar het is wel constand toegeven aan een verslaving en dan zie je jezelf nog als zwak.

Al die adviezen met "je moet naar een afkick-kliniek want je kunt het niet alleen" Fuck dat. JIJ moet JOUW leven ondergaan zoals het is, daar kan niemand je bij helpen.
Je zou met een psychiater, of een hulpverlener, of een vriend, of lotgenoten< kunnen praten over je problemen. (das in principe ook wat je doet in een kliniek)
Dat zal opluchten en je mischien krijg je van mensen tips om beter met moeilijke situaties om te gaan, maar je zult je verleden altijd in meer of mindere mate met je mee dragen en in de toekomst zullen er nieuwe problemen bijkomen.
Daar zul je mee moeten leven.(niet leren leven, nee gewoon leven) Je zult het moeten ondergaan en je zal proberen om het te accepteren zoals het is Je zult sterk moeten zijn. Het gaat namelijk niet om jouw geluk in het leven. Het gaat om het geluk van je kinderen. Daar zul je je eigen gelukzaligheid voor op moeten offeren. Dat is moederliefde.

Stoppen is niet moielijk. Het is een heel simpelle keuze. JA of NEE
Er is geen grijs gebied. Je kunt jezelf niet voor de gek houden met verhaaltjes van "het is zo zwaar" en "ik ben zo bang dat ik in de verleiding kom als zus of zo"
Jij kiest. Geen gelul van ik kon er niks aan doen, of ik had mezelf niet in de hand.

Je vertelt overtuigt hoe je tijdens je zwangerschap bent gestopt.
Je wist dat als je kind verminkt zou worden geboren, je bij jezelf niet aan had hoeven komen met smoesjes van "het was zo zwaar om te stoppen, dus ik heb alleen maar af en toe gebruikt" of "ïk wist het niet"
Je moest kiezen. De noodzaak was overduidelijk, dus je deed dat. klaar.
Je bent weer begonnen omdat ...... hmm, mischien omdat je er niet van overtuigd was dat het nodig was om altijd maar clean te zijn.
Maar het was wel een keuze die jij hebt gemaakt.

Nu moet je weer kiezen. En je weet dat er, nu je kinderen ouder zijn, een opnieuw een noodzaak is.

Dus je kiest voor A - Zelfmedelijde, meer zorgen en ernstige gezondheids problemen op korte of middellange termijn.

Of B - Je kinderen, jezelf en het leven.

Je gaat kiezen voor B en zeker in het begin, vanwege het dopamine gebrek, zal alles zwaarder aanvoelen dan het werkelijk is.
Ik ben zelf licht manisch depresief. Dat is aangeboren. Ik zou daar medicijnen voor kunnen nemen, maar daar is het niet ernstig genoeg voor, vind ik en ik geloof niet zo in de wonderbaarlijke effecten van anti deprisiva.
(net als dat ik er niet meer in geloof dat je leven, op de lange termijn, leuker of beter wordt door XTC gebruik)
Wat bij mij (en volgens de wetenschap zowiezo bij alle vormen van depresieve klachten) wel heel erg goed helpt is gezond eten en veel sport.
Het geneest niks, maar je wordt er wel heel veel minder depresief van. Als ik een week of 2 slecht eet en niet sport voel ik serieus dat ik weer wegzak.

Vitaminen kunnen nuttig zijn maar het beste is om gewoon heel erg gezond te gaan eten. Klinkt raar, want overgewicht zal wel geen probleem zijn, maar koop dat boek van sonja bakker.
Niet om af te vallen, maar omdat het een heel goede handeiding is voor gezond eten, je moet alleen niet van die kleine proties nemen als zij aangeeft.

Voor sport ga ik regelmatig naar de sportzaal, maar dat boeit me niet echt. Ik ga me er lekkerder door voelen en het is goed voor me, dus daarom doe ik het.
Wat ik wel leuk vind zijn extreme sports. Ik ben nu al jaren super fanatiek snowboarder (ja zo'n indoor stakker). Gruwelijk zoals de adreline door me lijf heen raast als ik met mach10 van een berg af kom, over een 15m schans spring, of door een bos sjees.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat daar geen dope tegenop kan. Dope is het lekkerste wat er is en nog een beetje extra. Voor dope hoef je niks te doen. Je neemt het .... instand satisfaction. Achteraf voel je je alleen zwaar klote en een vette lozer.
Terwijl,als je die ene trick doet waar je enorm voor in je broek scheet, dan voel je je de rest van de week een superheld. Dat is wel ff een verschil.
Als ik naar de jochies kijk die ik ken en die echt goed kunnen boarden. Dat zijn stuk voor stuk zware adreline junkies. Als die niet die uitlaatklep hadden, dan hadden ze die kick wel ergens anders gezocht.
Ik flip er zo van dat ik in mijn jeugd niet zoiets heb ontdekt. Dan was al die dope en criminaliteit ellende op ze minst stukken minder geweest.
Sinds kort Kitesurf ik ook. weer een nieuwe uitdaging.

Hmm, het is een wat langer verhaal dan ik eigenlijk van plan was.
Tis hier en daar een beetje prekerig, maar het is geloof ik wel goed bedoelt
Goed idee trouwens om een boek over je verslaving te schrijven.
Hoop dat er nog iemand is die het heeft kunnen volgen. Of der wat aan gehad heb ofzo. Weet ik veel.

Laters

Martin

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
martin van nu zei:
Je hoeft zoiemand niet te vertroetellen, maar lekker gemakkelijk en ongenuanceert diegene afblaffen help je ook niemand mee.

Nee je hebt gelijk was een ADHD glitch ......
Ik neem geen tampon in de mond het vloeit er zo uit.

Jouw verhaal zegt het zelfdfe maar dan wat liever, zo wou ik het ook brengen maar ik ben niet perfekt. Na de behandeling komt dat wel goed.

Bonie

Ja precies

Bewuste gebruiker
Lieve :grin: Martin, wat een goed verhaal van jou, je ziet het precies zoals het is, ik kies uiteraard voor optie B. Met gezond eten ben ik al bezig, veel fruit en groente. Mijn kinderen zijn mijn alles en ze doen het hartstikke goed op school, zitten goed in hun vel en we zijn gek op elkaar. Ze zeggen wel 10 x per dag dat ze me zo lief vinden, en ik zeg dat uiteraard ook tegen ze. Daar put ik alle kracht uit om nu echt door te zetten en vol te houden. Ik zeg jullie, vanaf vandaag ook geen GHB meer, geen druppel, gewoon geen enkele drug meer. Liefde is de beste drug, dat wordt ook de titel van mijn boek! Ik heb gelukkig ook een super lieve vriend, die me heel erg steunt. Morgen moet ik naar mijn voormalige dealer en tevens goede vriendin. Ze krijgt nog geld van me, en ik kan dat maar beter netjes afhandelen. Ze weet al dat ik gestopt ben, en ze vindt het super tof voor mij. Ik ben absoluut niet bang om weer in de verleiding te komen, het gaat helemaal goed komen. Ik ben sowieso een super gevoelig meisje, dus de manier waarop jij mij schrijft Martin, waardeer ik zeer. Ik heb er nu niets aan om totaal afgebrand te worden, werkt niet echt stimulerend en dit forum heeft meer zin als mensen goede ondersteuning en adviezen krijgen, thanx :hearteyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
@ Martin:
Sporten kan heel verslavend zijn en overmatig sporten is ook niet gezond meer. Dit geldt ook voor die extreme sporten, ik begrijp dat mensen een enorme kick ervaren bij zulke dingen, maar het kan toch ook een keer echt verkeerd aflopen. Er zijn zat mensen die de rest van hun leven verlamd in een rolstoel terecht komen, omdat ze zo nodig voor de kick levensgevaarlijke capriolen uit moesten halen. Dan voel je je niet zo'n held meer denk ik..... Om maar niet te spreken over al die doodsbange moeders die iedere weer machteloos moeten toekijken hoe hun kind steeds grotere risico's neemt!
Je weet zelf ook donders goed dat het een keer goed mis kan gaan en dat je dan behalve jezelf, ook je omgeving met flink wat (onherstelbaar) leed opzadelt. Sterker nog: de "adrenaline junkie" kan eigenlijk niet zonder deze (egoistische) gedachten, want dat gaat anders ten koste van de kick. Prima, als je die extreme sporten wilt beoefenen, maar ga alsjeblieft niet lopen preken over vluchtgedrag, verstandige keuzes, vervangende drugs, de omgeving ed. Je voelt jezelf een held nadat je weer zo'n gevaarlijke stunt hebt overleefd, maar hoe ver wil je nog gaan om diezelfde ultieme kick te blijven ervaren? Net als bij de meeste andere drugs, heb je ook hierbij steeds meer nodig voor hetzelfde effect! Jouw "heldendaden" worden op deze manier in stand gehouden door je eigen zwakheid. Die preek gaat dus eigenlijk meer voor jezelf op dan voor de TS! Ik keur haar GHB gebruik ook niet goed, maar clean worden gaat meestal ook stap voor stap. Ze is er nog lang niet, maar ze is wel op de goede weg. Ik heb respect voor haar eerlijkheid, het is verder aan haar of ze er al klaar voor is om te laten zien dat stoppen met GHB ook niet moeilijk is.

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
Ja precies zei:
Ik gebruik al 12 jaar elke dag speed en wil daar vanaf NU mee kappen. Maar ik vraag me af, kan ik het beste van het ene moment op het andere moment stoppen of moet ik het afbouwen? En welke afkickverschijnselen kan ik verwachten? En wat kan ik het beste doen op zwakke momenten als ik heel erg verlang naar een snuif? Ik probeer de afkickverschijnselen nu op te vangen met GHB, maar dat is natuurlijk ook niet alles.

ja,precies. ben zelf ook 13 jaar verslaafd geweest aan de pep en weet dat het moeilijk is. maar heb er respect voor dat je de keuze hebt genomen om te stoppen. want dat is de eerste stap.Maar afbouwen gaat bijna niet als je echt wilt stoppen moet je eerst eerlijk naar je zelf kijken of je sterk genoeg bent om het op eigen houtje te gaan doen. Want stoppen met gebruik is makkelijk maar er vanaf blijven is de kunst. Want wat er allemaal bij komt kijken na gebruik denken de mensen niet bij na want het is een deel van je leven geweest en dat zul je merken je zult je hele leven om moeten gooien en dat is heel zwaar. want je omgeving,vrienden,uitgaan etc. Zijn allemaal trigger momenten voor jou. En regel 1: denk er niet te makkelijk over 2: schaam je niet als het niet wil om hulp te gaan zoeken. Ik ben 26kr in mijn speed tijd teruggevallen tot dat ik hulp ging zoeken. 3: ga geen vervanging zoeken helemaal geen GHB want ik heb 3 vrienden zien afkicken van de GHB en 2 van hen zijn opgenomen in een Psychiatrisch ziekenhuis omdat ze psychotisch zijn geworden na stoppen met GHB en ik denk niet dat je daar ook nog op zit te wachten. Dus ga dr voor en ga je een keer op je bek denk niet dat alles verloren is maar pak gewoon de draad weer op en kijk wat er verkeerd ging en probeer het de volgende keer op een andere manier te doen want je bent ook maar mens en mensen leren door fouten te maken.
Je moet gewoon een midden weg zien te vinden waar jij je prettig bij voelt.

Dus go for it en je kunt altijd hier op het forum je ei kwijt.
Want hier zijn genoeg mensen die weten hoe het voelt.

En nog een tip: Als je trek hebt ga in contact want er over praten helpt en je kunt misschien dan ook nog goeie tips en adviezen van andere mensen krijgen die je helpen.

Veel succes en respect

:smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hmmm, ik was er volgens mij niet helemaal bij met mijn hoofd, toen ik reageerde op dat stuk van Martin. Op een of andere manier had ik gelezen dat hij hele extreme sporten deed en er verslaafd aan leek, maar dat valt eigenlijk wel mee, bij nader inzien. Sorry, als het een beetje hard overkomt... :rolleyes:

martin van nu

Belezen gebruiker
@Marla Singer

Ik krijg de neiging om in de verdedeging te springen door te vertellen dat ik, ontdanks dat het een extreme sport is, ik helemaal niet zoveel van die extreme risico's neem etc.
Maar ik snap dat ik na zo'n preek niet raar op moet kijken, als ik wat tegengas krijg.
Je hebt ook wel een punt. Ook ik ben niet perfect.
Moet wel zeggen dat als ik kinderen zou hebben, ik die egoistische risico's anders in zou schatten.

Ben het niet eens met het idee dat ze er nog lang niet is en dat het begrijpelijk is als zoiets stap voor stap gaat.
Iemand die 12 jaar verslaafd is geweest, weet donders goed hoe de vork in de steel zit.
Elke terrugval is een bewuste keuze.
Daar zou ik geen sympatie voor hebben en waneer ik die sympatie wel zou hebben, dan zou ik dat diegene zowiezo niet bij voorbaat alvast gaan vertellen.

(en dat komt dan weer over als een aanval op jouw Marla, maar is niet zo bedoelt. Is meer een reactie op een aantal van de eerdere posts in dit topic)

honingolie

Bewuste gebruiker
@Marla Singer

Je doet nu alsof elke snowboarder, of beoefenaar van 'extreme sports' continu enorme risico's neemt en zijn leven op het spel zet. Dat is natuurlijk onzin. Een fanatieke tenisser loopt meer kans op blessures dan iemand die skateboard (ja, dat is onderzocht).

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
honingolie zei:
@Marla Singer

Je doet nu alsof elke snowboarder, of beoefenaar van 'extreme sports' continu enorme risico's neemt en zijn leven op het spel zet. Dat is natuurlijk onzin. Een fanatieke tenisser loopt meer kans op blessures dan iemand die skateboard (ja, dat is onderzocht).

Zie mijn bericht daarna, ik gaf toen al aan dat het eigenlijk wel een beetje een overdreven van me was... :wink:

Ja precies

Bewuste gebruiker
Alles gaat goed, was gisteren bij mijn voormalige dealer om nog geld te geven en ik kwam totaal niet in de verleiding.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
netjes!! hoelang ben je nou precies clean??
iig nog heel veel succes!! hoop dat er op langere termijn zo min mogenlijk opstacels je richting zulle veranderen!!
Gr
Psycho,-*

Ja precies

Bewuste gebruiker
Ik gebruikte 3 buisjes per dag, nu sinds een paar dagen niks meer. En bijna 3 weken zonder speed. Ben soms heel moe, en heb dan opeens weer super veel energie, dat schommelt nogal. Ik ben verder druk bezig met mijn boek over oa de verslaving. Als het af is allemaal kopen he!!!

Ja precies

Bewuste gebruiker
Absoluut. En ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld. Het voelt alsof ik aan het begin sta van mijn nieuwe leven, mijn leven ZONDER drugs. En daar verheug ik me heel erg op!!!

martin van nu

Belezen gebruiker
Zeg, dat boek? Kunnen we daar al een voorproefje van krijgen?
Een soort van teaser, of dat je ons als test-publiek gebruikt ofzo?
Via hier, of een nieuw topic of een eigen blog-site ofzo?

Bovenaan