Hoe kan ik het beste afkicken?

Ja precies

Bewuste gebruiker
Wow, dat is fucking toevallig! Ben al een tijdje niet meer actief hier en nu ik weer eens een kijkje nam, wordt er net iets aan me gevraagd!

Inmiddels is er bij mij door de huisarts de diagnose ME/CVS geconstateerd, waar ik al 8 jaar last van blijk te hebben, sinds mijn 1e zwangerschap. ME wil zeggen dat je ALTIJD, echt ALTIJD moe bent, en nog veel meer klachten. Zó moe, dat je 20 uur per etmaal in bed ligt bijvoorbeeld, en simpele dingen als de afwas, douchen, tanden poetsen je heel veel moeite kosten. Toen ik te horen kreeg dat ik ME heb, snapte ik meteen waarom ik zo lang aan speed verslaafd ben geweest. ZONDER speed heb ik namelijk geen leven, lig ik constant in bed, kan ik niet voor mijn kinderen en het huishouden zorgen, enz. Maar speed is natuurlijk geen medisch verantwoord medicijn, en het lullige is dat er geen enkel medicijn voor ME bestaat, en dat speed wel goed werkt bij ME! Ik ben niet meer verslaafd aan speed en ben nu op zoek naar een gezond alternatief voor speed. Dat kan jarenlang gaan duren volgens de arts, want er is dus eigenlijk geen medicijn.. behalve speed. Maar speed is drugs en DUS slecht volgens velen, die niet begrijpen dat er ook mensen zijn die bepaalde drugs pakken uit noodzaak, niet uit verslaving of voor de lol. Omdat mensen je zo veroordelen, zeker als je kinderen hebt, wil ik geen speed meer pakken. Maar eerlijk gezegd; mijn leven is sinds het stoppen met speed gigantisch achteruit gegaan en ik hoop snel een alternatief te vinden, want op deze manier ( nuchter, met ME ) ben ik doodongelukkig!!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik kan me wel een beetje in je verhaal herkennen. Ik heb zelf een belapperde concentratie en ben veel moe (heb ADD). Ik ben toen zelf pep en dex gaan gebruiken voor zelfmedicatie, dit werkte een lange tijd goed, maar toen wat ik het ook zat. Ik vond het heerlijk dat ik meer energie had en dan mijn concentratie acceptabel was. Ik vond alleen de dalen zo klote en ik wilde er op een gegeven moment vanaf.

Toen ben ik L-tyrosine gaan gebruiken, en dit verhoogd ook de dopamine in je hersenen, alleen voegd dit dopamine toe in plaats van dat het afbreekt. hierbij krijg je dus niet die dip, maar heb je wel meer energie en concentratie :) Volgens mij had ik het al eens tegen je gezegd, heb je dit al geprobeerd?

anoni

Newbie
Je zou Ritalin kunnen vragen bij de dokter. Is eigenlijk om mensen met ADHD te kalmeren maar als je dat niet hebt geeft het juist energie. Geen wondermiddel maar het kan helpen net dat beetje puf te geven om wat te ondernemen. Verder moet je je bewust zijn dat die middelen, ook pep en alle andere rommel zoals medicijnen vaak een effect hebben op je persoonlijkheid. Zelf merk je dat niet maar anderen wel. En als je daar later op terugkijkt kun je je afvragen of je dan blij bent met die ontwikkeling of dat je liever, met "handicap" dicht bij jezelf wilt blijven zodat je alles nuchter ervaart. Waarschijnlijk zul je pas jaren later zelf het verschil zien, maar dan ben je dus wel al die jaren kwijt. Niet dat dit altijd dramatische gevolgen heeft maar besef dat met de leeftijd ook de kijk op jezelf en het leven verandert. En aangezien je kinderen hebt is het misschien wel extra lullig als je daar niet over hebt nagedacht. Ik wens je succes!

Elfquest

Bewuste gebruiker
@ Ja Precies:

Respect dat je hebt kunnen stoppen ondanks je ME klachten. Dat getuigt van een enorme wilskracht! Het is zo makkelijk om gebruikers te veroordelen, maar er zijn zoveel mensen die drugs gebruiken omdat ze wanhopig op zoek zijn naar een medicijn tegen hun ziekte, waarvan ze misschien nog niets afweten of waar misschien niet eens medicijnen tegen zijn. Zoals bv ADHD-ers vaak ook op zoek zijn naar een middel om maar binnen de maatschappij te kunnen functioneren en juist om de dingen te kunnen doen die je moet doen, heb jij dat ook gedaan.

Ik herken me heel erg in je verhaal. Heb zelf borderline en een angst- en slaapstoornis. Er is geen medicatie voor. Binnen de psychiatrie is er alleen maar antidepressiva en antipsychotica en benzo's en dat helpt me allemaal niet. Het weinig energie hebben en bij iedere tegenslag lang moeten bijkomen belemmert je enorm in je leven. Het is daarom volgens mijn psychiater helemaal niet zo gek dat ik GHB heb gebruikt omdat dat me rust en energie tegelijk gaf. Sterker nog er wordt veel onderzoek gedaan naar medicatie die op GABA A en B receptoren werkt tegen angst en slaap-stoornissen. Alleen die medicatie is er waarschijnlijk pas als ik er niets meer aan heb..

Ook ik ben gestopt omdat het leven zoveel fijner is als je je niet 'zwak en verslaafd' voelt. Je zelfbeeld word er zoveel beter van, maar als ik dan zie hoe een vriend met een chronische depressie wel medicatie krijgt en niet verslaafd wordt genoemd, terwijl ook hij een stofje neemt om beter te kunnen functioneren bij ziekte, word ik soms wel verdrietig. Ik zou willen dat er een medicijn was voor ons dat kon helpen. Heel veel succes en hou vol!

Flaffie

Wijs gebruiker
Ja precies zei:
Wow, dat is fucking toevallig! Ben al een tijdje niet meer actief hier en nu ik weer eens een kijkje nam, wordt er net iets aan me gevraagd!

Inmiddels is er bij mij door de huisarts de diagnose ME/CVS geconstateerd, waar ik al 8 jaar last van blijk te hebben, sinds mijn 1e zwangerschap. ME wil zeggen dat je ALTIJD, echt ALTIJD moe bent, en nog veel meer klachten. Zó moe, dat je 20 uur per etmaal in bed ligt bijvoorbeeld, en simpele dingen als de afwas, douchen, tanden poetsen je heel veel moeite kosten. Toen ik te horen kreeg dat ik ME heb, snapte ik meteen waarom ik zo lang aan speed verslaafd ben geweest. ZONDER speed heb ik namelijk geen leven, lig ik constant in bed, kan ik niet voor mijn kinderen en het huishouden zorgen, enz. Maar speed is natuurlijk geen medisch verantwoord medicijn, en het lullige is dat er geen enkel medicijn voor ME bestaat, en dat speed wel goed werkt bij ME! Ik ben niet meer verslaafd aan speed en ben nu op zoek naar een gezond alternatief voor speed. Dat kan jarenlang gaan duren volgens de arts, want er is dus eigenlijk geen medicijn.. behalve speed. Maar speed is drugs en DUS slecht volgens velen, die niet begrijpen dat er ook mensen zijn die bepaalde drugs pakken uit noodzaak, niet uit verslaving of voor de lol. Omdat mensen je zo veroordelen, zeker als je kinderen hebt, wil ik geen speed meer pakken. Maar eerlijk gezegd; mijn leven is sinds het stoppen met speed gigantisch achteruit gegaan en ik hoop snel een alternatief te vinden, want op deze manier ( nuchter, met ME ) ben ik doodongelukkig!!

Dat is wel vervelend.
Maar je bent dus nog wel steeds gestopt? Ondanks dat het heel lastig is?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flaffie zei:
Ja precies zei:

Dat is wel vervelend.
Maar je bent dus nog wel steeds gestopt? Ondanks dat het heel lastig is?

@ Flaffie: Is dit nou echt een serieus bedoelde vraag? :rolleyes:

Haar post eindigt nog letterlijk met:

Ja Precies zei:
Maar eerlijk gezegd; mijn leven is sinds het stoppen met speed gigantisch achteruit gegaan en ik hoop snel een alternatief te vinden, want op deze manier ( nuchter, met ME ) ben ik doodongelukkig!!

Ik denk zelf dat het antwoord "Ja" is, wat denk jij?

@ Ja Precies: wat erg om te horen dat je zo'n nare ziekte blijkt te hebben! Ik ken iemand met narcolepsie en die krijgt daar dexedrine voor. Eigenlijk in eerste instantie een middel voor ADHD'ers, maar zij slikt het dus gewoon puur om er voor te zorgen dat ze niet zomaar om de haverklap in slaap dondert. Het helpt! Zijn er voor jou ook niet zulke alternatieven misschien??

Paddo100

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
stap 4 : Geef je dealer aan ?

OMG :angry:

Hoe kan je zoiets doms zeggen?!

Dealer aangeven doe je alleen als hij je keihard heeft genaaid oid.

De topicstarter is verslaafd, dat is ze eigen probleem. Hij moet niet van zijn probleem, het probleem van de dealer maken. Plus dat het getuigt van zwakheid en dat je een matennaaier bent als je degene aangeeft wie jou dagelijks heeft voorzien voor een lange tijd.

Als je echt wilt stoppen maakt het niet uit of de dealer nog op vrije voeten is. Wil je het niet ga je zowiezo op zoek naar een andere dealer.

hey ik gebruik al 5jaar niet iedere dag maar het scheelt de laatste tijd niet veel en met 10gr kom ik maar net men weekend door dus het moet stoppen ! ik heb ondervonden dat als ik wil stoppen zeker een maand in huis moet blijven want hier kom ik het overal tegen en geen alcohol meer drinken want dat gaat bij mij goed samen en ik denk als vervanging ik ga sporten voor bezig te blijven en vooral breken met men "vriendekring" al een goeie stap is .
het is niet de eerste keer dat ik probeer ervan te blijven maar men vriendin geeft een spontane klaplong gekregen dat en onrechtstreeks toch met het langdurig gebruik te maken heeft en het enige waar ik bang voor ben is dat ik men hele leven mij er tegen ga moeten tegen vechten om clean te blijven .
john.

marko

Experimenterende gebruiker
Het beste middel tegen gebruik is het noooooooooit te hebben gebruikt, want dan weet je ook niet hoe lekker die shit was...dus aan wie ligt het dan? (ik spreek voor diegenen die pas komen kijken en zich afvragen wat die shit allemaal doet) Wees verstandig en ga niet expirimenteren met je leven, maar lees erover. Want die ellende is je niet gegund!!!! Hoie. :smoke: :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
marko zei:
Het beste middel tegen gebruik is het noooooooooit te hebben gebruikt, want dan weet je ook niet hoe lekker die shit was...dus aan wie ligt het dan? (ik spreek voor diegenen die pas komen kijken en zich afvragen wat die shit allemaal doet) Wees verstandig en ga niet expirimenteren met je leven, maar lees erover. Want die ellende is je niet gegund!!!! Hoie. :smoke: :wave:

en bedankt weer voor je waardevolle toevoeging... :rolleyes:

r@r@

Wijs gebruiker
Het beste afkicken?

Als je echt gemotiveerd bent, ben je ook bereid de juiste behandeling te zoeken die voor jou het beste resultaat oplevert.

Het begint met motivatie, maar dan een échte op de langere termijn!

Groetjes,
R@ :wave:

unique

Experimenterende gebruiker
Petrovic zei:
L-tyrosine kan je helpen, dit kan je gewoon in de apotheek/ smartshop krijgen. Dit is een precursor van L-dopa en dopamine, en het stimuleert de dopamine aanmaak net als 5-htp dat voor serotonine doet. Ik heb zelf speed ongeveer 2 maanden misbruikt, en dit helpt me goed om we wat fitter te voelen. Ik had zelf na 2 weken geen last meer van die vermoeidheid, ik gebruik nu niet meer elke dag, maar 1keer in week, of 1 keer in de 2 weken.

Waar een wil is is een weg :) .
Heel veel succes :wave: .

Echt raar he. Dat had ik ook. Ik was altijd super moe. Toen even speed gebruik een maand en daarna gestopt en veel energie en veel meer actief doen en opruimen etc. Omdat je dat dan gewend ben. Het helpt je wel dus om op bepaalde vlakken geconditioneerd te worden.

Bovenaan