Hoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

fffffffffffffff

Belezen gebruiker
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Sommige staan reeds op lijst I van de Opiumwet.
Van andere raak je ook al stevig afhankelijk, ofwel flink fucked up.
quick goole search, klinkt alsof je niet echt weet waar je over praat. verder zecht Power plant; Er zijn sjamanen, ceremonies en er is bufo.
klink alof hij is goede handen is en in een perfecte plek om dit soort drugs te gebruiken, en hopelijk iets te leren en jezelf te verbeteren.

5-MeO-DMT is thought to have been used as an entheogen by South American shamans for thousands of years.[citation needed] In modern times, both the extracts of the toad venom as well as synthetic powder form are used, primarily via vaporization. Its synthesis and psychoactive effects were documented in Alexander Shulgin's 1997 book TiHKAL ("Tryptamines I Have Known and Loved"). Recent studies have demonstrated its capacity to induce mystical experiences[1] and there is interest in its potential therapeutic effects.

Subjective effects include unity and interconnectedness, time distortion, conceptual thinking, euphoria, and ego loss. 5-MeO-DMT's psychedelic effects are best compared to DMT in intensity (extreme) and duration (very short). However, it differs in that it generally lacks a visual component, is significantly more tactile and euphoric, and produces even stronger transpersonal effects like unity and interconnectedness and ego loss. Additionally, both mental and physical side effects are more often reported with 5-MeO-DMT, which is sometimes described as overwhelming and capable of producing panic attacks, dysphoria, as well as significant nausea and bodily discomfort.

Like other serotonergic psychedelics, 5-MeO-DMT is considered to be non-addictive with a low abuse potential. There are no literature reports of successful attempts to train animals to self-administer 5-MeO-DMT — an animal model predictive of abuse liability — indicating that it does not have the necessary pharmacology to either initiate or maintain dependence.

De Zandman

Badass junkie
Bovengenoemde stof, 5 Meo DMT heeft ook een andere naam, Ayahuasca.
Verboden in Nederland iig.
Nu moet ik even nakijken waar deze stof op welke lijst staat..
Ik heb met dit goedje nooit iets gedaan.
Behalve eea bekijken in een documentaire .

De Zandman

Badass junkie
Dan dit nog even.
Hoe kom je erbij, "dat het klinkt, alsof hij in goede handen is"?
Bij sjamanen??!
Er zijn ceremonies.
Wat is dit dan voor ceremonie.. ?door een rondspringende verklede halve zot?!
Waar is een werkelijk deskundige op al deze gebieden??
Niets lees ik daarover.
En dan in 1 x met alle stoffen, waaraan je lichaam inmiddels volledig op ingesteld is??
Ik lees niets over de aanwezigheid van een ARTS nondeju. Nul, komma nul!
Verder, als iemand schrijft met een woordgebruik als "zecht" ipv "zegt",
Dat geeft mij een zekere indruk....
Even Googlen zeg je..
Gelul van de bovenste plank!
Ik blijf erbij, dat i k vind, en ik heb verschillende klinieken voor ontwenning gezien, en binnen geweest, dat hier op de omschreven manier zeer gevaarlijk gehandeld wordt.
Hier gaat het om meerdere Jomanda's.
En we weten wat dat " ingestraalde" water plus de behandeling van borstkanker bij wijlen Silvia Millecam, opgeleverd heeft....
Dit is mijn mening, hier sta ik blijvend achter.
Ik kan me zeer kwaad maken over deze vorm van "genezing". Jazeker!

Dit zegt niet, dat ik meteen gelijk heb, maar het is zoals ik dit zie.
C'est ca.
Camerone!

Flualhamdulillam

Wijs gebruiker
Bovengenoemde stof, 5 Meo DMT heeft ook een andere naam, Ayahuasca.
Verboden in Nederland iig.
5-MeO-DMT is geen ayahuasca. Ayahuasca is de benaming van de thee die gemaakt wordt met een soort boomschors en een klimplant, allebei te vinden in de Amazone. In de boomschors zijn verschillende psychoactieve alkaloïden te vinden in verschillende verhoudingen, maar het betreft hier voornamelijk n,n-DMT. n,n-DMT heeft oraal een hele lage biobeschikbaarheid omdat dit door speciale enzymen (monoamine oxidase, MAO) wordt afgebroken. Daarom de klimplant, die bevat een andere stof die de werking van dat enzym remt, een monoamine oxidase-remmer ookwel MAOi (i van inhibitor).
Twee heel verschillende dingen dus.

EDIT: voor de duidelijkheid nog, 5-MeO-DMT is geen verboden stof in Nederland.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Tegenwoordig is iedereen wel sjamaan, een heilige, wijze, ceremoniemeester, therapet en professionele tripsitters zonder cursussen, enorme ervaring of opleiding. Maar wel goed geld verdienen aan een groepkwetsbaren.

.
Dat soor titeld zonder benodigd papier ids ronduit fraude. Maar dan komen ze ermee weg door de therapeut te omschrijven als 'iemand met therapeutische kwaliteiten die jou. gehele trip kundig zal begeleiden en waarnodig je helpen en bijsturen..

Ik geloof dat er echt goede bestaan. Maar vooral bij imheemsere stammen hebben veel rituelen erbij. Placebo of niet, het heeft er zeker invloed op.

Idealiter moet het uit het kwakzalverhokjje
Ze durfen het nu toch ook aan ketsmine per infuus voor depressie in te zetten.

In Amerika zijn er proeven geweest met exveteranem. 1 had zulke extreme PTSS 2 jaar nikd gezegd geen woord.
In een kliniek met arts oa en monitor MDMA toegediend.

En tien kwam hij los emoties en verhalen. Door ontredderd schuldgevoel was zijn stem geblokkeerd, tot de MDMA 0
Petje af hoe professioneel het verliep. Moet ok wel met zulke trauma's moet te weten hoe bij te sturen indien nodig

Laatst bewerkt:

Flualhamdulillam

Wijs gebruiker
Tegenwoordig is iedereen wel sjamaan, een heilige, wijze, ceremoniemeester, therapet en professionele tripsitters zonder cursussen, enorme ervaring of opleiding. Maar wel goed geld verdienen aan een groepkwetsbaren.
Ja het lijkt me sterk dat hij is opgenomen door mensen die niet weten wat ze doen… Vind het onnodig om er zo snel maar vanuit te gaan dat het onprofessionele lui zijn.
Wat is dit dan voor ceremonie.. ?door een rondspringende verklede halve zot?!
Zo bekrompen dit..! Een bufo ceremonie & goeie begeleiding vooraf en erna kan mensen enorm helpen met tal van innerlijke problemen. Het kan ook dienen als hulp bij zelfontwikkeling en spirituele verrijking.
Dat jij daar niet in gelooft mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik merk aan de manier waarop je erover praat dat je je er totaal niet in verdiept heb.

PowerPlant

Experimenterende gebruiker
De discussie die hier nu ontstaat is in principe prima mits beleefd gevoerd natuurlijk! Ik zal ook wat meer duidelijkheid geven over de situatie hier. Wil alleen niet al teveel info geven ivm mijn privacy. Op de achtergrond werken allerlei goed opgeleide psychiaters en psychologen mee uit het reguliere circuit. Ik ben een nuchter type (lol) en ben op een goeie manier sceptisch. Ja er komen visies voorbij waarmee ik minder heb maar ik leer ook veel nieuwe dingen waar ik wel wat aan heb die je in een reguliere kliniek niet zo snel zou leren denk ik. De mensen die mij hier opvangen doen het niet voor het geld. Ik betaal er ook helemaal niks hiervoor. Bufo en Aya zijn intense middelen en inderdaad zeer verschillend. Deze middelen gebruik je niet op recreatieve manier en zijn in mijn visie terecht plant medicijnen en geen drugs. Mijn eerste Ayahuasca ceremonie staat dit weekend gepland! Bufo is iets voor later.

Verder gaat het goed met me. Ik slaap beter en de cravings worden minder. Ik wandel graag met de hond van hier, lees veel boeken en werk in de tuin. Voer gesprekken en kan altijd ventileren wat me bezig houdt. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier kan zijn en haal het beste uit twee verschillende werelden.

De Zandman

Badass junkie
Dat jij daar niet in gelooft mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik merk aan de manier waarop je erover praat dat je je er totaal niet in verdiept hebt.
Welaan.
Dat is nogal een conclusie, die je hier trekt.
En, nog eens volkomen de plank misslaat.

Behandeling met Ayahuasca, is om te beginnen al verboden.
Deze stof mag niet worden ingevoerd al ben je de oppersjamaan zelf.
Er is een "counselor" en sjamaan geweest, die
Ayahuasca heeft willen invoeren, met het doel om ceremonies te kunnen organiseren voor groepen mensen, waarvan hij dacht, dat ze op deze manier van hun klachten af zouden komen...

Helaas pindakaas.
geen toestemming.
Opm : Waarom zou die "verboden clausule" er zijn.? Voor de lol?
Of voor mensen met last van zweetvoeten?!

Verder heb je totaal geen idee, of, en op welke wijze ik ervaren heb, adhv waar ik mijn visie op dit punt gebaseerd hebt.

Sjamanisme, en counselors, waar blijft in deze betreffende kwestie de reguliere, medische verantwoordelijkheid?
Ik vind niets van deze behandeling in casu waarin een bevoegde reguliere medicus, een arts dus, aanwezig is, en die de hele zaak controleert. Zie jij die arts? Ik dus niet.

Ik heb toen ik in (verschillende) klinieken zat, met meerdere mede cliënten gesproken, over deze aanpak, sjamanen, ceremonies e.d.

Iedereen moet zelf weten, wat hij doet.
Als je daarin gelooft, prima! Maar houd dan wel in de gaten, per dagdeel, hoe je je voelt, en welke ontwenning verschijnselen je hebt.
Als je die niet hebt, uitstekend!
8Ik vrees alleen, dat dit maar bij weinigen gebeurt..

Maar nu dit,
mbt deze ontwenningsmethode. Iedereen weet, dat je nooooit ineens moet stoppen met het innemen van anti depressiva, en de andere medicatie waaraan het lichaam gewend is geraakt.

Enig idee, hoe gevaarlijk dat dit is??!

Kennelijk heb je niets daarover gelezen, alvorens jij met commentaar komt...dus kaats ik de bal terug.
Dit in die zin, dat je over deze zaak eerst zelf zou moeten lezen, wat er kan gebeuren als je bovenstaande punten die ik genoemd heb, niet goed in acht neemt.
Er rijst nu bij mij de vraag, wie er nou het meest "bekrompen" is...

Nogmaals, ik heb in veel verslavings zaken en zaakjes, uit eigen ervaring daarin, mijn mening/visie uit gekristalliseerd.
Bon! C'est ca!

Alle sterkte toegewenst aan de TO!
Daar draait het om...!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan