hoe schadelijk is xtc?

J0rrit

Badass junkie
de schadelijke effecten bij veel gebruik, zoals geheugenstoornissen, vage schokken, nachtmerries, verdwijnen deze als je zou stoppen met x?

caatje

Badass junkie
kheb de laaste tijd ook weer een beetje vaak gebruikt en al een paar nachten nachtmerrie's gehad. Of t verband houdt? denk t wel. Ik ga nu ff een paar weken niet gebruiken dan is dat wel over. Wat betreft mn geheugen: die was al slecht en wordt niet beter meer dit doordat ik in n coma heb gelegen maar werd daarna verergert door mn xtc gebruik en ook dit is niet meer verbeterd. Of het echt specefiek aan mn xtc gebruik ligt?? ik denk van wel

J0rrit

Badass junkie
als je geen afdraaiers krijgt de dag erna en ook geen " dinsdag dip" van schijve betekent het dan dat het minder schadelijk is? klinkt logisch want als je t wel krijgt is je lichaam harder gegaan

J0rrit

Badass junkie
DarkScope zei:
als je geen afdraaiers krijgt de dag erna en ook geen " dinsdag dip" van schijve betekent het dan dat het minder schadelijk is? klinkt logisch want als je t wel krijgt is je lichaam harder gegaan

iemand?

Jetjepretje

Experimenterende gebruiker
caatje zei:
kheb de laaste tijd ook weer een beetje vaak gebruikt en al een paar nachten nachtmerrie's gehad. Of t verband houdt? denk t wel. Ik ga nu ff een paar weken niet gebruiken dan is dat wel over. Wat betreft mn geheugen: die was al slecht en wordt niet beter meer dit doordat ik in n coma heb gelegen maar werd daarna verergert door mn xtc gebruik en ook dit is niet meer verbeterd. Of het echt specefiek aan mn xtc gebruik ligt?? ik denk van wel

heb ik ook, de paar dagen erna slaap ik super-onrustig, echt klote :(

caatje

Badass junkie
DarkScope zei:
DarkScope zei:

iemand?

Ik denk dat dat ligt aan "verstandig"gebruik. Als ik een tijdje niet gebruik en maar heel afen toe iets neem dan heb ik er ook bijna of geen last van. Het zal denk ik te maken hebben met het feit dat je lichaam sneller herstelt omdat je weinig gebruikt.

Bal0n

Badass junkie
In het begin heeft bijna niemand last van die dip. Naarmate mensen langer gebruiken wel. Zeker als je met regelmaat blijft gebruiken krijg je daar last van.

Echt, doe er alsjeblieft verstandig mee. Je voorkomt zoveel ellende ermee, en bovendien ben je dan niet nog een van de weet-ik-het-hoeveel mensen die drugs zo'n slechte naam bezorgen :(.

cunt

Wijs gebruiker
dallandra zei:
ik moet ook rustig aandoen.
heb vreselijke nachtmerrie en angstaanval gehad van8
zoow das kut!
ik heb de laatste tijd ook meer last van kater omdat ik teveel gebruikte, komende paar maanden ook geen x meer voor mij :)
het effect kan echt niet meer tippen aan de 1e paar keren waarbij ik een paar maanden er tussen had.

Flashing Moments

Belezen gebruiker
dallandra zei:
ik moet ook rustig aandoen.
heb vreselijke nachtmerrie en angstaanval gehad van8
slaapverlamming?
werd je wakker terwijl je je niet kon bewegen, niet kon gillen en hoorde je vaag gesuis? en leek je droom levensecht?
of droomde je meerdere malen hoe je vermoord werd?

datsoort dingen kreeg ik er altijd van :smoke:
en mn geheugen is ookwel achteruit gegaan geloof ik :openmouth:

dameij

Newbie
ik heb in 1 jaar genoeg pille geahd voor de rest van mn leven.. even een toelichting hoe ik ermee in aanraking kwam :

Toen ik 16 was-2,5 jaar geleden- gingen we met de plaatselijke jeugdverening op kamp.. Bij ons in de groep z\at een jonge die xtc en speed bij had. Van te voren had ik het nog nooit gehad en rookte alleen af en toe een blowtje.

Toen we de eerste avond op stap gingen, zag ik dat die jonge en nog een andere maat ontzettend wazig waren, wat m.i. niet door de zeup kom komen.

De volgende avond wist ik inmiddels dat zij hadden gepakt, en besloot ik die avond ook mee te doen. In de week dat we op kamp waren heb ik in totaal 12 pillen gebikt.

Daarna een week niks, maar vond de drugs zo geweldig dat ik ze nog vaker ging halen bij die jongen. Dit werd een wekelijks gebruik, en dit ging zo een jaar door.

In de tussentijd ben ik sterk afgevallen en ook zien mijn armen nu uit als luciferstokjes.

toen ik de jongen na afloop van een jaar pillenbikken vroeg hoeveel ik er ongeveer had gekocht schatte hij dit op ongeveer 250 pillen.. daarvan schrok ik toen pas echt omdat dit er echt te veel zijn (= 68% van het jaar pillenj geslikt) nu ben ik er helemaal; vanaf op 1tje na met de jaarwisseling dan en hoef er ook geen meer.. dus ik denk datt de lichamelijke en mentale ongemakken zich de komende jaren zullen openbaren.. nu gebruik ik in het weekend sos en dat probeer ik zo te houden tot na MoH, waarna ik wil kappen met harddrugs en nog af en toe wil blowen

Jetjepretje

Maar wat zijn die schokken in je hoofd dan?
Dat van die nachtmerries en vergeetachtig herken ik wel 'n beetje, maar die schokken? Bah :(

caatje

Badass junkie
dallandra zei:
ik droomde dat ik me heel moeilijk kon bewegen ja..
ik heb dat ooit gehad terwijl ik heel hard lag te gaan terwijl ik op de kamervloer lag. kon mn benen niet meer bewegen omdat ik het gevoel had dat er beugels over mn enkel zaten. Erg benauwend, ik moest mezelf echt dwingen om t tegendeel te bewijzen.

Hempy

Bewuste gebruiker
nope, volgens mij waren het nog niet eens pillen, ik had ze nog nooit gezien :grin: mja, ik dacht tis het proberen waard, twaren hondjes die eropstonden, een volledige hong langs de zijkant, tamelijk zachte pillen die als je ze brak bijna poeder werden, dus dikke rommel

caatje

Badass junkie
Hempy zei:
nope, volgens mij waren het nog niet eens pillen, ik had ze nog nooit gezien :grin: mja, ik dacht tis het proberen waard, twaren hondjes die eropstonden, een volledige hong langs de zijkant, tamelijk zachte pillen die als je ze brak bijna poeder werden, dus dikke rommel
had je beter aan je moeder voor in de vaatwasser kunnen geven :grin:

Hempy

Bewuste gebruiker
hhhmm, een vriend van me vertelde me jusit dat hij ff geleden voor de eerste keer xtc had geslikt, ganse avond niets gevoeld, 6 à 7 uur later thuis aangekomen en toen begon hij te werken :openmouth: wtf, kan zoiets, bij die site van pillreports staan ook enkele reports waar ze zeggen dat ze het 5 uren later pas voelden

Flashing Moments

Belezen gebruiker
Jetjepretje zei:
Dat van die nachtmerries en vergeetachtig herken ik wel 'n beetje, maar die schokken? Bah :(
Dat zijn zenuw-errors
t betekent dat je hersenen/zenuwen beschadigd raken!!!!
ik kreeg er ook last van toen ik veel xtc gebruikte.. meestal op donderdag en vrijdag tot ik weer xtc nam... en als ik moe was ookwl op dinsdag en woensdag..
tis iig geen goed teken als je die schokken krijgt..! dan moet je zeker gaan minderen! anders hou je t misschien je hele leven

Hempy

Bewuste gebruiker
weet ik neit meer, ik heb ff gezocht naar de pil maa rheb geen zin om nog 40 pagina's te doorzoeken

Jetjepretje

Flashing Moments zei:
Jetjepretje zei:
Dat zijn zenuw-errors
t betekent dat je hersenen/zenuwen beschadigd raken!!!!
ik kreeg er ook last van toen ik veel xtc gebruikte.. meestal op donderdag en vrijdag tot ik weer xtc nam... en als ik moe was ookwl op dinsdag en woensdag..
tis iig geen goed teken als je die schokken krijgt..! dan moet je zeker gaan minderen! anders hou je t misschien je hele leven

Bah, eng :(
Gelukkig geen last van, wil ik graag zo houden..

Psykaholik

Wijs gebruiker
Jeller zei:
1 tot 1.5mg per kilo lichaamsgewicht.. dus als je 70 kg weegt mag je 70-105mg mdma gebruiken op een avond.. en dit één keer om de 2 maanden ongeveer
oei oei oei
ik weeg maar rond de 60 kg dus zou ik maar zo een 60 mg mdma mogen pakken op ne avond
denk da ik aan het 5 a 6 dubbele kom ZEKER als ik op stap ga !!!!!!!!!

Flashing Moments

Belezen gebruiker
ik weeg maar rond de 60 kg dus zou ik maar zo een 60 mg mdma mogen pakken op ne avond
maar laat je je pillen wel testen dan?
dealers zeggen bijna altijd dat er 200mg in een pil zit, terwijl een pil van 50-60mg gemiddeld is
gewoon niet meer dan 2pillejtes nemen, dan komt het allemaal wel goed :smoke:

cunt

Wijs gebruiker
Flashing Moments zei:
dealers zeggen bijna altijd dat er 200mg in een pil zit, terwijl een pil van 50-60mg gemiddeld is
ja 300mg is erg veel hoor! test ze eerst maar is voordat je uitspraken gaat doen idd.

Frisko

Badass junkie
cunt zei:
Flashing Moments zei:
ja 300mg is erg veel hoor! test ze eerst maar is voordat je uitspraken gaat doen idd.
300mg veel mijn aars!!!!,wij nemen pure mdma(schranziewanzie is een maat van me) + we wegen alles af dus 300mg komen we zeker wel aan op een avond...en deze die we nu hebben is 1 vd beste mdma die ik ooit gehad heb(in 5j tijd)...

cunt

Wijs gebruiker
Frisko zei:
Bal0n zei:
Ja, en dan sloop je dus je hersenen :wink:. Meer zegt cunt niet :)
naar mijn mening bedoelt ie dat nou net niet :smilingimp: :stoned:
bedoelde toen ik die post neerzette dat die mensen die uitspraken doen over hoeveel mdma ze pakken op een avond soms een beetje overdrijven imo.

maar ben het wel met balon eens hoor. ik kan met 1 of 2 pillen me ook heel goed vermaken, beter zelfs nog dan met 5 achter m'n kiezen want dan weet ik niet meer wat voor en achter is!

Frisko

Badass junkie
cunt zei:
Frisko zei:
Bal0n zei:
Ja, en dan sloop je dus je hersenen :wink:. Meer zegt cunt niet :)
naar mijn mening bedoelt ie dat nou net niet :smilingimp: :stoned:
bedoelde toen ik die post neerzette dat die mensen die uitspraken doen over hoeveel mdma ze pakken op een avond soms een beetje overdrijven imo.

maar ben het wel met balon eens hoor. ik kan met 1 of 2 pillen me ook heel goed vermaken, beter zelfs nog dan met 5 achter m'n kiezen want dan weet ik niet meer wat voor en achter is!
voila,net dat wat ik bedoel,zeg niet dat het niet gaat...(ik zeg helemaal niet dat het dan nog fijn is,soms wel ok maar kom...) hehe

mzzl :grin:

Psykaholik

Wijs gebruiker
Flashing Moments zei:
pure mdma he kerel
en ben er 99% zeker van dat hem puur is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en da van uw brein kan nie zeggen da ik er niks aan merk mijn kortetermijn geheugen is blur :wink: :wink:

Bovenaan