1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe vertellen dat recreatief verbruik weinig schadelijk is?

Discussie in 'Cocaine' gestart door kook, 1 apr 2015.

Changes GGS Verslavingszorg
  1. kook

kook Newbie

Ik noem mezelf recreatief gebruiker. Frequentie: 1x per week. Een goede vriend van me, aan wie ik het verteld heb, mailt me nu afschuwelijke filmpjes van harddrugsverslaafden. Ik stel zijn bezorgdheid op prijs, maar dit kan ik niet waarderen. Mijn verhaal over dat de risico's van dit verbruik beperkt zijn vinden geen bodem bij hem. Weet jij een website of een goede tekst waarmee ik hem gerust kan stellen?

2. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Re: Hoe vertellen dat recreatief verbruik weinig schadelijk

Laat hem eens aanmelden op Drugsforum :wink: Misschien kunnen wij hem het een en ander uitleggen. Hij kan ook zijn bezorgdheid uiten bij Drugsinfoteam, dan kan hij een enigszins geruststellend antwoord verwachten.

Echter, onthoud wel dat je nu wekelijks gebruikt. Wekelijks gebruik is natuurlijk ook een vorm van regelmaat, en regelmaat is echt iets wat je niet wilt bij drugs. Regelmaat is namelijk vrijwel hetzelfde als gewoonte en gewoonte is het begin van een verslaving.

Als je elke zaterdag gaat stappen en je gebruikt elke zaterdag coke daarbij, is dat een vorm van verslaving. Je kunt uiteindelijk niet meer stappen zonder coke omdat het niet leuk genoeg meer is. Drugs moet je speciaal houden, als je het wekelijks gaat doen is het niet bijzonder meer, krijg je gezeur met vrienden, uiteindelijk kun je gezeur met je gezondheid krijgen en als je pech hebt een verslaving.

3. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

Volledig mee eens, cocaïne op wekelijkse basis gebruiken is vragen om proberen. Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is, maar zoals smartie al aangeeft is het al een gewoonte geworden. Vooral met een sterk verslavende drug als sos zou ik enorm uitkijken. Probeer eens 2 maanden niet te gebruiken en bekijk hoe sterk je craving in die tussentijd is. Hoelang gebruik je nu al?

4. vaarklaas

vaarklaas Belezen gebruiker

1 keer per week zie ik niet als recreatief gebruik. Je ging vroeger ook niet elke week naar de Efteling.

5. SirErick

SirErick Wijs gebruiker

Ik noem dat verslaafd (ook al zul je dat keihard gaan ontkennen dat je dat bent).

6. SkittlesAndMe

:tearsofjoy: Geniale vergelijking

Inderdaad, als je elke week naar de efteling gaat dan raakt de lol er wel vanaf. Dan ga je het meer dwangmatig doen omdat een weekend zonder efteling niet leuk is.

7. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

^ Hahaha ik moest hardop lachen.

OT: Ik vind je pas niet middelenafhankelijk (laten we verslaving even specificeren) als je bijvoorbeeld ook een weekend of feestje zonder drugs kan doen.

8. kook

kook Newbie

Pfff, geen reacties die ik verwachtte... Ik heb gedurende 3 jaar tot 2010 op deze manier gebruikt (1x pw). Daarna ben ik radicaal gestopt zonder enige vorm van craving. Die ervaring maakt dat ik ervan overtuigd was dat ik niet onverantwoord bezig ben.
    Inmiddels ben ik dus in januari van dit jaar weer begonnen.

9. MusicIsLife

MusicIsLife Wijs gebruiker

Maar je moet drugs ook niet recreatief verbruiken. Je moet ze recreatief gebruiken

10. uncoolbeatle

uncoolbeatle Experimenterende gebruiker

http://newsmonkey.be/article/37766?utm_ ... ostContent
    Had dit bijna aan mijn ouders laten lezen :grin:

Laatst ook bij de kapper een artikel gelezen over dat psilocybine zwaarmoedigheid en angst bij kankerpatiënten kan verhelpen.

Drugs is nog niet zo slecht :tearsofjoy:

11. Fool

Fool Badass junkie

Wat een tenenkrommende aandachtskreet, die titel. :rolleyes:

12. SkittlesAndMe

Gewoon geen aandacht aan besteden en rustig doorfietsen :P

13. MusicIsLife

MusicIsLife Wijs gebruiker