^^
En ik moest er vooral mee kappen omdat het op een gegeven moment een gewoonte word om een lijn te leggen als je wakker word, gewoon het eerste wat je doet ..
6gr per week best veel...geen hartsteken ofzo?ja ,die trillende handen heb ik soms meestal alsk net lijntje naar binne heb gejaagd
Maar zoveel doe ik dus niet ,jij leeft nog dus ik zal het ook wel overleven;d
JOY!:d
Ik schrik me hier te pletter. Ik ben pas af en toe speed beginnen gebruiken na misbruik van Concerta. Ik nam er 7 a 10 per dag.
Toen ik terug naar 1 concerta ging per dag en niet meer aan meer geraakte ben ik na een maand in speed hervallen die ik kreeg van iemand. Dan een paar maanden later es zelf gehad en direct 10 gram erdoor op 7 dagen ofzo en dat was redelijk goeie...
Aangezien ik niet samen gebruik met anderen normaal gezien (t is immers begonnen met voorgeschreven medicatie voor ADD dus geen partydrug) was ik me totaal niet bewust van wat voor hoge dosis speed ik nam...
Dat is wel effe heel erg schrikken....ik merk ook hoeveel mensen hier maar af en toe nemen of kunnen thuis laten liggen.
Krijg ik nu echt een vertekend beeld hier omdat ik nog niet elke post heb gelezen wat ik gauw es verder doe of ben ik zo enorm schadelijk bezig?
Als ik es herval in speed vind ik van goed spul 3/4de gram per dag heel normaal...ik probeer nu te minderen en dat gaat moeizaam, probeer max 300mg per dag maar ben mss al wat gestegen terug.
Ik vind t ook totaal onverantwoord dat de pipo die me voor de eerste keer gaf en dat goed wist me zoveel liet nemen voor iemand die haar eerste keer nam, niet eens zei dat dat erg veel was voor beginner. Ok, ik had gewenning door Concerta, maar met deze Concerta was ik dus ook gevaarlijk bezig...3 dagen achter elkaar 7 a 10 concerta s van 54 of 36 mg...
En dit is zo n ongelooflijk verslavend spul dat ik het wel weet maar het echt niet doordringt. Daarnaast is mijn begeleider van drughulpverlening ervan overtuigd dat ik dit alleen kan doorbreken...🤔, zegt me ook niet: "jij neemt veel".
Zijn jullie erg voorzichtig of ben ik razend gevaarlijk bezig? K ben er mee akkoord dat erg voorzichtig hiermee omgaan t beste is en gewenning te mijden, voor mij is dit echter te laat. Hoe komt t dat ik iemand kende die vertelde 5 gram op een dag te hebben gebruikt gedurende bijna een jaar geloof ik? Ik bedoel: kan dit 5 gram/dag?
En vooral de vraag, is mijn hulpverlener wel juist bezig? Hij vraagt nooit hoeveel, wat, neem je. Ik zeg t altijd zelf en hij vraagt dan gewoon niet door...als hij niet zegt: "je bent gevaarlijk bezig" en ik heb ook geen referentie om dat te weten en me niet richting opname werkt, eerder er niet voor is tenzij ik bijna kwaad word dat t echt wel nodig is...
Ik weet t effe echt niet meer, maar ik vind dat mijn hulpverlening mij op t gevaar moet wijzen en weten hoeveel ik neem...wanneer ik herval enzo...en t zou fijn zijn als ze (bv huisarts) inzagen dat verslaving echt geen keuze is...en sommigen niet alleen kunnen stoppen. Zonder drugsforum wist ik dus echt niet dat ik zo veel nam. En mijn omgeving kent niks van drugs dus zal me er ook niet op wijzen.
Voor alle duidelijkheid: speed zijn hervallen van 5 a 10 dagen (komt nu vaker voor bij me, waren voordien maanden of minstens maand tussen), voor de rest gebruik Ik 1 tot 4 soms nog concerta s per dag of 8 a 20 vasocedines per dag.