Hoeveel voor je dronken ben?

Trippy-T

Newbie
2 flessies aangeschote, bij de 6 bier ben ik goed dronken... mja bij mij isset meestal goldstrike (50%), een halve fles komt ook goed aan

Wacky

Badass junkie
Ik snap niet hoe je het een getal kunt geven.

Ik heb wel eens 10 bier gedronken en er weinig/niets van gemerkt, en ik heb wel eens 2 bier gedronken waarna ik in de auto tot de conclusie kwam dat het toch echt niet helemaal goed ging.

jasper

Wijs gebruiker
je geeft gewoon een aantal vanaf wanneer je zeker dronken bent op een gewone situatie. Dus niet in de blakke zon,lege maag, ...

SoSSoS

Experimenterende gebruiker
over een hele dag verspreid..... drink ik meestal een biertje of 20-25
soms drink ik ook sterke drank.
maar voornamelijk bier :beer:

phy

Bewuste gebruiker
Toen ik nog wat meer dronk kwam ik redelijk ver. De fles ging altijd op! (vodka, goldstrike, etc).

Nu?
Euhhh.... 5 bier? :kots:
Mijn zuinig opgebouwde tolerantie is niet meer...

gekkehenkie

Belezen gebruiker
In halve liters bier voel ik hem tog wel hangen na 3,5 liter, en godverdomme wat moet je dan veel zeiken zeg, alsof het in 1 keer doorstroomt naar je blaas. :confused:

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Ik ben klein en weeg erg weinig, maar heb tot nu toe aardig tollerantie opgebouwd. Meestal haal ik 1 liter sterke drank (whisy/bacardi) en doe die samen met een vriend. Drink bijna nooit alles in m'n 1tje, zijn altijd wel paar mensen die een slok nemen ofzo. Als ik een halve liter sterke drank in m'n 1tje drink ben ik toch wel echt stomdronken of tegen 't puntje van kotsen aan.

Willemijn

Bewuste gebruiker
"Hoeveel voor je dronken ben?"

Dat hangt van zoveel dingen af !
ikzelf heb vandaag alleen maar wat noedels gegeten
5u later 2pinten gedronken , en al aangeschoten
en normaal zou ik er veel meer nodig hebben

Gemini

Badass junkie
Vroeger, of nou ja, vroeger.. paar jaar geleden was ik al na 3 biertjes aangeschoten.
Maar tegenwoordig lijkt het alsof ik bier kan drinken wat ik wil, ik word niet meer dronken.

Maar als ik aan de mixjes ga ofzo, ben ik na 3 glazen wel flink wasted :grin:

Flameon

Badass junkie
meisje20 zei:
Maar tegenwoordig lijkt het alsof ik bier kan drinken wat ik wil, ik word niet meer dronken.

Tolerantie is dat. Vermoedelijk drink je geregeld veel bier. Je lichaam went er dan aan en op een begeven moment heb je meer nodig, voor hetzelfde effect (aangeschoten). Dus eigenlijk is het niet gezond :)

Gemini

Badass junkie
Flameon zei:
meisje20 zei:

Tolerantie is dat. Vermoedelijk drink je geregeld veel bier. Je lichaam went er dan aan en op een begeven moment heb je meer nodig, voor hetzelfde effect (aangeschoten). Dus eigenlijk is het niet gezond :)

Zo'n idee had ik al ja, haha. :grin:
Ach, ik drink menig man onder de tafel en ik heb geen bierbuik, dus niks om me voor te schamen.

Suntablet

Bewuste gebruiker
10 tot 15 pinten denk ik, maar heb ook wel eens een bak (24 zeker?) uitgedronken op een nacht. Is dus moeilijk te zeggen. Ik drink me niet zo dikwijls zat maar gewoon voor de smaak/gezelligheid en het hangt er heel sterk vanaf in hoeveel tijd je de biertjes verzet.

Flameon zei:
meisje20 zei:

Vroeger werd ik ook sneller zat denk ik, en dan echt typisch zat zoals wankelen enzo.
Dat heb ik nu dus niet meer. Als ik nu drink heb ik op een bepaald moment echt geen zin meer om te drinken. Als ik dan verder zou drinken zou ik moeten kotsen denk ik terwijl ik dan nog niet echt zat ben zoals vroeger. Als ik vroeger moest kotsen van drank was ik echt strontzat.

Maar eigenlijk is het wel beter zo, minder aanstellen en gewoon genieten van je biertjes. Maar ik vind het gewoon raar omdat het bij mij niet echt tolerantie kan zijn volgens mij, mijn frequentie van drinken ligt lager als vroeger denk ik zelfs.

en een bierbuik is meestal niet rechtstreeks door het bier maar door onregelmatig eten door de katers.

Ewie

Belezen gebruiker
Afgelopen weekend toch al goed aangeschoten van een fles smirnoff en een restje (2 glaasjes) whiskey, soms sneller, soms kan je een stuk meer op.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Juist terug van 8 dagen kamp, op de eerste dag was ik al tamelijk dronken met 1 fles wijn en 3 halve liters (halve liters behoorlijk snel gedronken).
De laatste dag had ik voor hetzelfde effect nodig: 2 flessen wijn, 4 halve liters, halve liter ricard (pastis, en tamelijk straf), en een halve liter sangria :openmouth:

En dan nog echt zat wordt je er nietmeer van, toch niet voor je gevoel in het begin ben je zat maar na een week elke avond drink je gewoon om je beter te voelen, ik zweer dat ik toch wel een afkick heb.
Maar ik kan nog weerstaan omdat het gevoel te kut is.

Pas op met alcohol, het lijkt onschuldiger dan het is.

Flameon

Badass junkie
Inderdaad, alcohol lijkt onschuldiger dan het is.
Dat je op de laatste dag meer hebt kunnen drinken is logisch. Je lichaam is na 8 dagen kamp (neem aan 7 nachten feest haha) gewend aan alcohol, dat verklaard dus dat je de laatst dag veel meer op kunt.
Doet me denken aan mijn studententijd, feesten tot 6 uur en 7 uur in de bus om te gaan mountainbike of een speurtocht te lopen :P

aXXis

Experimenterende gebruiker
Eerste keer dat ik dronken was was denk ik op me 14e, 3 baco's en daar ging ik :)
Toen een tijd niks gedronken, naar een cafe gegaan en wel 8 bier gedronken. Flink kachel natuurlijk.

Tegenwoordig:

3/4 fles whisky en ik voel hem redelijk
Zonder te eten halve fles whisky

En toch word ik heel anders dronken als vroeger, aan het begin voel ik me helemaal top maar dit gevoel is na een uur weg en maakt plaats voor alleen de vaagheid van alcohol terwijl ik zelf nog redelijk nuchter denk te zijn. Jammer is dat.

Oom Klaas

Badass junkie
Lekkere fles cava en ik heb de avond van m'n leven, 13%
Met een biertje of 6/7 ben ik ook al eeeeerg gezellig :rolleyes:
Maar met pastis duur 't wel een shot of 10 voordat ik echt dronken ben...

In iedergeval ben ik lekker goedkoop met uitgaan :grin:

cobhc

Belezen gebruiker
er zijn 2 xen geweest dat ik veel heb gezopen in mijn leven eerste x
10 breezers 1 biertje in uhm 3 uurtjes
was lichtelijk aangeschoten

2de x was het
2 flessen passie
1 halve fles patrikov
1 fles pisang ambon en 2 biertjes over 6 uurtjes verdeeld
Was voledig nuchter
Vriend van me had minder op en was straal bezopen

Zazuu.

Bewuste gebruiker
na een 6-pack met wat jointjes voel ik me wel gezellig, vanaf daar wordt het blijft het zeker nog wel een tijdje leuk, maar na 15 - 20 bier is het dan toch wel gedaan.

Oja, en Lambrusco!

cronos

Wijs gebruiker
hangt ervan af,de 1ne keer ben ik al dronken van 15 stuks,de andere keer van 1 bak bier...gisteren heb ik gaan drinken...had 50 euro afgehaald van de bankatomaat...1 pakje s&g sigaretten gehaald(prijs 5.25 ) eten(nadien het drinken uiteraard,want ik ga niet op café met mijn eetbenodigheden hé :tearsofjoy: ),kostprijs van eten:10.34. dus sigaretten en eten is was samen 15.59 euro.50 min 15.59 is 34.41 euro,die 34.41 gedeeld door 1.50 euro(prijs van 1 bier),dus dat was 22 bierkes(25 cl).

Serenity

Badass junkie
Echt dronken misschien toch wel 4 flessen wijn van Liebfraumilch. Maar meestal word ik dronken door eerst twee flessen wijn te drinken en daarna aan het bier te gaan. Hoeveel bier het dan wordt zou ik echt niet weten.

Wirwar

Belezen gebruiker
Vanaf 9 uur s'ochtends aan het bier en dan s'avonds verder aan de whiskey tot diep in de nacht..
Toen was ik wel redelijk dronken :P
Maar hoeveel er in totaal in is gegaan? Geen idee..

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Bier en wijn word ik eigenlijk niet meer dronken van, halve fles whiskey wel maar dan ga ik ook gelijk weer nokkie enz :P ! Hou het wel lekker bij een paar pilsjes

scenemeisjeedana

Bewuste gebruiker
Ik word bijna nooit zat ik kan best veel aan. Had halve liter whisky op en toen lach ik tog wel n beetje op de grond maar ik had zoizo al de hele dag bier op en raare vieze oekrainse sterke drank..

Pintho

Belezen gebruiker
heb nu een fles schnaps 45% op..
en 5 halve liters.. in 14 uur.. dis me grens.. :sunglasses: !! jammer genoeg zuip ik nog tot morgen... vlak voor die grens door..... !! :(
ik wou dat er geen morgen was BTW

azgaza

Badass junkie
Ik denk zo'n 5 standaardglazen om licht aangeschoten te zijn, een stuk of 8 om goed aangeschoten te zijn en vanaf rond de 10-12 wordt ik volgens mij dronken, maar ik drink vrijwel nooit genoeg om dronken te worden, hou het meestal bij redelijk aangeschoten dus ik weet dat eigenlijk niet eens helemaal zeker. Ik vind mijn tollerantie voor mijn lichaamsgewicht en geslacht eigenlijk een beetje te hoog maar ik heb een vermoeden dat ik er mee geboren ben, het is altijd vrij hoog geweest.

scenemeisjeedana

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik denk zo'n 5 standaardglazen om licht aangeschoten te zijn, een stuk of 8 om goed aangeschoten te zijn en vanaf rond de 10-12 wordt ik volgens mij dronken, maar ik drink vrijwel nooit genoeg om dronken te worden, hou het meestal bij redelijk aangeschoten dus ik weet dat eigenlijk niet eens helemaal zeker. Ik vind mijn tollerantie voor mijn lichaamsgewicht en geslacht eigenlijk een beetje te hoog maar ik heb een vermoeden dat ik er mee geboren ben, het is altijd vrij hoog geweest.

Dus jou kun je niet zomaar dronken voeren en dan opeten XD ??

azgaza

Badass junkie
Nee dat is niet zo makkelijk, sowieso zou ik mij niet proberen te eten, bijna alleen maar botten en huid, smaakt denk ik voor geen meter, nee ik denk dat je bij breezersletjes moet zijn als je een goedkope lunch zoekt.

Bovenaan