Houdbaarheid lachgas (N2O)

westergas

Belezen gebruiker
Hallo!

Net even geregistreerd en meteen al een vraag, lekker bijdehand :mrgreen:

Ik heb via marktplaats een partij lachgas patronen geklocht voor in een slagroomspuit. Nu zijn die dingen echt antiek, sommige zijn al licht verroest. Als ik dat wist had ik ze mooi laten liggen natuurlijk.

Ik vraag me af of er uberhaupt een houdbaarheidsdatum op die patronen zit. Ze zitten natuurlijk helemaal "ingeblikt" dus ik neem aan luchtdicht. En stel ze zijn niet goed meer, ga ik er dan gewoon niets van voelen of zou dit schadelijk kunnen zijn?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Ps zijn die patronen te koop bij de Makro?

Psykaholik

Wijs gebruiker
westergas zei:
Hallo!

Net even geregistreerd en meteen al een vraag, lekker bijdehand :mrgreen:

Ik heb via marktplaats een partij lachgas patronen geklocht voor in een slagroomspuit. Nu zijn die dingen echt antiek, sommige zijn al licht verroest. Als ik dat wist had ik ze mooi laten liggen natuurlijk.

Ik vraag me af of er uberhaupt een houdbaarheidsdatum op die patronen zit. Ze zitten natuurlijk helemaal "ingeblikt" dus ik neem aan luchtdicht. En stel ze zijn niet goed meer, ga ik er dan gewoon niets van voelen of zou dit schadelijk kunnen zijn?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Ps zijn die patronen te koop bij de Makro?
in de makro zijn die wel te koop jah
of er een houdbaarheidsdatum opzit zou ik nie kunnen zeggen

spacekonijn

Badass junkie
zijn ze van het merk tefal?? dat zijn wat oudere met zon snuitje bovenop het patroon.
die zijn stukken minder sterk dan die van makro.

verder denk ik geen houdsbaarheidsdatum/

westergas

Belezen gebruiker
spacekonijn zei:
zijn ze van het merk tefal?? dat zijn wat oudere met zon snuitje bovenop het patroon.
die zijn stukken minder sterk dan die van makro.

Nee ze zijn niet van Tefal. Op het doosje staat een onbegrijpelijke taal. Na even Googelen kwam ik erachter dat het Hongaars is. Ik sta dus op het punt antiek-oostblok gas te inhaleren :openmouth:

caatje

Badass junkie
ik denk niet dat er een tht voor staat. Als je het zeker wil weten bel je toch gewoon met de tefal of een andere fabriekant?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij is er ook geen houdbaarheidsdatum.

Maar je moet wel 100% lachgas hebben, maar je zegt dat je niet kunt lezen wat erin zit. Lijkt me niet ideaal.

westergas

Belezen gebruiker
HDA zei:
En wat staat er op dan ?
Ik ga mijn beste hongaars bovenhalen !

Geintje zeker (toch??) :P

Er staat met grote letters "szfison" op de verpakking. Toen ik dat door de google-afbeelding-zoeker gooide kreeg ik afbeeldingen van slagroomspuiten dus dat lijkt me op zich wel ok. Er staat ook een hoop andere text op maar zover was ik nog niet.

westergas

Belezen gebruiker
Nou mensen deze kan op slot.
Gisteren toch maar geprobeerd en wat blijkt....ze passen niet in mijn slagroomapparaat :angry:

Nou ja zonde van mijn tientje....

Ik lul wel verder in het bestaande topic over N2O :wave:

Bovenaan