Kater en schade verminderen

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Geregeld zie je aanbevelingen voor allerlei spul dat een kater na XTC zou verminderen, of zelfs vermeende hersenschade zou verminderen. Multivitamines, vitamine C, alfa-liponzuur (ALA), N-acetylcysteïne (NAC), magnesium, 5-HTP. Al dat spul doet bij mij vooral mijn wenkbrauwen fronsen. Wetenschappelijk bewijs is er niet of nauwelijks, naar mijn weten. Het lijkt allemaal maar mager onderbouwd. Wat denken/vinden jullie? Persoonlijke ervaringen? Goede/slechte resultaten?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Gezond en gevarieerd eten voor en na gebruik, dan krijg je alles binnen wat je nodig hebt voor een goede weerstand voor en een goed herstel na gebruik.
Als je gelooft in zulk soort supplementen dan kan je nog voor het placebo-effect gaan en er een in huis halen. Let wel, sommigen zijn juist schadelijk rond XTC gebruik, zoals 5-HTP, die moet je niet tot 2 dagen voor en 2 dagen na gebruik van XTC nemen want dat vergroot juist de kans op problemen met je serotoninehuishouding en die tegelijk nemen is al helemaal gevaarlijk.

Bedrijven die dat soort producten verkopen geven niks om jouw dipje, die willen gewoon zo veel mogelijk geld verdienen, en dat doen ze met loze en niet wetenschappelijk onderbouwde claims.

Krullen

Belezen gebruiker
Volgens mij is het enige wat je kan doen goed slapen voor en na, goed gezond eten en eventueel pak je wat vitamine a-z pillen (al is dit nooit bewezen).

Verder kan de dag na gebruik licht sporten echt heeel veel schelen

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Gezond en gevarieerd eten voor en na gebruik, dan krijg je alles binnen wat je nodig hebt voor een goede weerstand voor en een goed herstel na gebruik.
Dat is dus precies mijn gedachte. Met een gezond voedingspatroon geloof ik niet dat je ook maar één pil nodig hebt. Die hele supplementenbusiness zie ik vooral als een verlengstuk van de farmaceutische industrie. Daar moet je het niet van hebben...

Bovenaan