Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Flower123

Bewuste gebruiker
Herkenbaar. Heb nooit dagelijks gebruikt maar toen ik nog veel snoof had ik ook veel minder neushaar. Langzamerhand vreet het alles weg in je neus.
Dat idee heb ik ook inderdaad. Bewijst maar weer wat voor chemische troep het eigenlijk is :worried:
(maar oh zo lekker......:tonguewink:)

inner_search

Badass junkie
Haha ik heb een random vraagje; perfect topic dus. Ik heb een hele tijd speed gesnoven laatste 2 maanden bijna dagelijks (nu bijna een week nuchter🤩), maar vroeg mij af of meer mensen dit ervaren. Ik heb namelijk bijna geen neushaar meer over, hahaha. Kan dat komen door de speed? Hebben meer mensen dit en krijg je dit alleen met speed of ook bij andere 'snuif'-drugs?
(Komt goed uit nu met alle Corona die de neusharen buiten het lichaam moeten houden🙄, lol) Maar dat terzijde
Ja , links haar , recht nooit haar meer.

Walter White

Bewuste gebruiker
Ik ben er verzot op echt maar ik ga nu voor zeker een maand te stoppen sms toch maar ik besef ook dat je met pep nie veel nodig hebt om ja.....ieder keer ik een bom neem en dan denk ik 3u soms niet aan pep maar toch ga ik zeker en vast dat ritme proberen altijd te doen maar pep opgeven , dat lukt mij niemeer. Grtz. :stoned:

Walter White

Bewuste gebruiker
Soms heb je kleine vragen waar je geen heel topic voor hoeft te openen. Deponeer ze hier!

Ik begin:

Sommigen combineren Benzo’s met speed, vooral in de comedown.

Nu is mijn vraag of een benzo alleen de negatieve bijwerkingen van speed maskeren/verminderen of ook de echte speed werking en positieve effecten?

Ik heb namelijk een x Xanax na speed genomen en dat voelde best wel fijn. Het lichte gevoel van saggo-down zijn is weg, de craving ook, het eventuele (te)strak staan is weg en ook kun je sneller slapen.
Laatst las ik dat iemand standaard een benzo neemt TIJDENS de speed. Ik vraag mij dus af of een benzo ook de positieve werking van speed wegneemt?

Ja en ik weet dat het een slechte combi is hoor.
Ja en ik ga er op letten dat. Ik die vragen beter gaan indelen. Maar ik had tijdje terug gehoord dat DF-Meetings . Want vind hier wel plezante mensen en ja dat zou tof zijn niet ? Grtz

Laatst bewerkt:

HappyUser

Bewuste gebruiker
Ik weet nu niet zo goed of dit bij het kopje xtc op speed hoort.
Xtc en speed werkt allebei op je serotonine (toch?)
Als je af en toe speed neemt, gaat dat ook opgegeven moment effect hebben op xtc?
Dat je de xtc minder voelt? Of werkt dat niet zo

Ganggang💯

Badass junkie
Ik weet nu niet zo goed of dit bij het kopje xtc op speed hoort.
Xtc en speed werkt allebei op je serotonine (toch?)
Als je af en toe speed neemt, gaat dat ook opgegeven moment effect hebben op xtc?
Dat je de xtc minder voelt? Of werkt dat niet zo
Dat ligt er wel een beetje aan hoe veel en hoe vaak je speed neemt. Als je je hele dopamine receptoren kapot hebt gesnoven ga je zeker minder van xtc merken en zal de kater ook heviger zijn.

Certe

Newbie
Ik heb +-30 uur geleden 150mg speed in een bommetje gepakt, en een uur daarvoor 50mg gesnoven. Normaal gesproken zou dit al lang uitgewerkt zijn, in mijn ervaring. Alleen deze keer dus niet. Slapen is onmogelijk, en de gebruikelijke effecten (focus, motivatie, energie etc) zijn nog aanwezig. Daarnaast zit ik ook nog steeds flink te kaakschaatsen. Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt of over gehoord? Zo ja, word dit gewoon een kwestie van uitzitten of moet ik hier iets mee?

Speed is getest op 64% amfetamine , de rest caffeine.
23j, man, 95kg & 189cm. Ruime ervaring.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik heb +-30 uur geleden 150mg speed in een bommetje gepakt, en een uur daarvoor 50mg gesnoven. Normaal gesproken zou dit al lang uitgewerkt zijn, in mijn ervaring. Alleen deze keer dus niet. Slapen is onmogelijk, en de gebruikelijke effecten (focus, motivatie, energie etc) zijn nog aanwezig. Daarnaast zit ik ook nog steeds flink te kaakschaatsen. Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt of over gehoord? Zo ja, word dit gewoon een kwestie van uitzitten of moet ik hier iets mee?

Gewoon uitzitten. Probeer wat te eten en drinken. Daar word je wel moe van.

Perenijsje

Badass junkie

Dat is wel heel lang! Denk niet dat je er wat mee kunt nu behalve uitzitten. Probeer wel gewoon goed te eten en te drinken en ook al slaap je niet te ontspannen. Neem bijvoorbeeld een warme douche en ga wel in bed liggen met je ogen dicht en een audioboek aan ofzo. Dan rust je iig wel een beetje uit en misschien val je dan toch wel in slaap.

Flower123

Bewuste gebruiker
Deze vraag komt uit pure nieuwsgierigheid:laughing:
Zijn er (ex) speedgebruikers die van die 'tics' hebben ontwikkeld door/tijdens het (langdurige) gebruik? En heb je die nog steeds? Las een hele tijd geleden dat dat iets is wat wel eens voorkomt, en dat hij/ze vaak ook blijft/blijven wanneer je stopt met gebruiken. Nooit gedacht dat ik zo'n 'tic' zou ontwikkelen, naja, door de speed dan. Leek me een beetje weird, snapte niet hoe dat ineens zou kunnen ontstaan.

Eindstand dus: zit ik vervolgens alsnog de hele dag door in m'n vingers te knippen:tearsofjoy: Wat begon met een ''vinger-knipje''als een soort ''wakkerschudden'' of je iets afvragen, zegmaar als je ff kwijt bent wat je aan het zeggen of doen was, dat je dan zo in je vinger knipt om het weer ff te herinneren of iets dergelijks. Hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel hahaha. Naja, het gebeurt nogal eens, dat ik ff de draad kwijt was/ben in m'n gedachten, of ff vergeet wat ik wilde doen, maar voor ik het wist betrapt ik mezelf er inmiddels continu op, dat ik de hele tijd m'n vingers zit te knippen :tearsofjoy::facepalmwoman3:

Maar ben dus heel benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n tic hebben gekregen, en wat die tic bij jou dan is/was. Want die is natuurlijk bij iedereen anders:tongueclosed:

Laatst bewerkt:

Ganggang💯

Badass junkie
Deze vraag komt uit pure nieuwsgierigheid:laughing:
Zijn er (ex) speedgebruikers die van die 'tics' hebben ontwikkeld door/tijdens het (langdurige) gebruik? En heb je die nog steeds? Las een hele tijd geleden dat dat iets is wat wel eens voorkomt, en dat hij/ze vaak ook blijft/blijven wanneer je stopt met gebruiken. Nooit gedacht dat ik zo'n 'tic' zou ontwikkelen, naja, door de speed dan. Leek me een beetje weird, snapte niet hoe dat ineens zou kunnen ontstaan.

Eindstand dus: zit ik vervolgens alsnog de hele dag door in m'n vingers te knippen:tearsofjoy: Wat begon met een ''vinger-knipje''als een soort ''wakkerschudden'' of je iets afvragen, zegmaar als je ff kwijt bent wat je aan het zeggen of doen was, dat je dan zo in je vinger knipt om het weer ff te herinneren of iets dergelijks. Hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel hahaha. Naja, het gebeurt nogal eens, dat ik ff de draad kwijt was/ben in m'n gedachten, of ff vergeet wat ik wilde doen, maar voor ik het wist betrapt ik mezelf er inmiddels continu op, dat ik de hele tijd m'n vingers zit te knippen :tearsofjoy::facepalmwoman3:

Maar ben dus heel benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n tic hebben gekregen, en wat die tic bij jou dan is/was. Want die is natuurlijk bij iedereen anders:tongueclosed:
Heb je de film Der Untergang gezien? Daar zie je Hitler de hele tijd twitchen met zijn hand. Komt door de pervetine(meth).

Chillax

Bewuste gebruiker
Deze vraag zal vast wel eens voorbij gekomen zijn maar het lijkt wel of er alleen in Nederland speed gebruikt wordt... Klopt dat? Waarom is dat hier zo populair en elders niet? Of wordt het in het buitenland anders genoemd?

Ganggang💯

Badass junkie
Deze vraag zal vast wel eens voorbij gekomen zijn maar het lijkt wel of er alleen in Nederland speed gebruikt wordt... Klopt dat? Waarom is dat hier zo populair en elders niet? Of wordt het in het buitenland anders genoemd?
In Duitsland is het ook aardig populair in de techno en house scene.

Oost-europa wordt meer meth gebruikt dacht ik.

In USA ook veel meth maar ook wel amfetamine sulfaat.

Scandinavië wordt speed ook wel gebruikt maar wel minder dan hier.

Komt denk ik omdat er niet veel geld mee te verdienen valt en de meeste speed wordt in NL geproduceerd. Als je er dan ook nog naar een ander land mee moet voor die luttele euro's per gram. Is de moeite haast niet waard.

Op Reddit lees ik wel vaak dat het via darkweb wordt gekocht door buitenlanders.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Werkt speed anders in als je eerst veel gegeten hebt?
Omdat ik tijdens speed echt niks weg krijg eet ik vlak van te voren flink veel. Want als ik te weinig heb gegeten valt het einde van de speed echt niet fijn. Vandaag: flinke lunch en +/- 15 minuten later een bommetje speed genomen.
Het komt langzamer op en minder heftig in mijn optiek. Is dat normaal?

Bij bv mdma wacht een uur of 2 na eten anders wordt ik misselijk. Bij speed heb ik dat niet.

Chillax

Bewuste gebruiker
Ja, dat is met alles wat je inneemt. Je maag is dan niet leeg waardoor de opname langzamer gaat. Het komt dan vaak minder hard binnen maar duurt wel langer.

Neem maar eens een glas bier op een dnuchtere maag, dan wordt alle alcohol vrijwel direct opgenomen en ben je meteen aangeschoten. Als je eerst een pizza naar binnenwerk en dan een glas bier merk je er niks van.

Ganggang💯

Badass junkie
Omdat ik tijdens speed echt niks weg krijg eet ik vlak van te voren flink veel. Want als ik te weinig heb gegeten valt het einde van de speed echt niet fijn. Vandaag: flinke lunch en +/- 15 minuten later een bommetje speed genomen.

Bij bv mdma wacht een uur of 2 na eten anders wordt ik misselijk. Bij speed heb ik dat niet.
Wel logisch opzich, het moet door je maagwand opgenomen worden en daar zit nu ook allemaal eten in. Daardoor gaat het opnemen langzamer en is het effect minder heftig maar juist beter vespreidt. Ik zou altijd aanraden om 2-3 uur van te voren niks meer eten als je een bommetje neemt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wel logisch opzich, het moet door je maagwand opgenomen worden en daar zit nu ook allemaal eten in. Daardoor gaat het opnemen langzamer en is het effect minder heftig maar juist beter vespreidt. Ik zou altijd aanraden om 2-3 uur van te voren niks meer eten als je een bommetje neemt.
Ja ik weet dat de meesten een paar uur wachten na het eten. Nadeel is dat ik normaal elke dag een keer of 5 a 6 eet ipv 3 maaltijden per dag. Dit omdat ik alles zo snel verbrand en ik na een paar uur niet eten al slapjes wordt. Mijn stofwisseling is aangeboren snel.
Dus als ik pas 3 uren na het eten speed neem krijg ik veel eerder die hongerklap.

Ganggang💯

Badass junkie
Ja ik weet dat de meesten een paar uur wachten na het eten. Nadeel is dat ik normaal elke dag een keer of 5 a 6 eet ipv 3 maaltijden per dag. Dit omdat ik alles zo snel verbrand en ik na een paar uur niet eten al slapjes wordt. Mijn stofwisseling is aangeboren snel.
Dus als ik pas 3 uren na het eten speed neem krijg ik veel eerder die hongerklap.
Lastig.. misschien toch proberen tijdens de speed wat te eten. Eiwit shake, of drinkyoghurt oid. Vers fruit..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Lastig.. misschien toch proberen tijdens de speed wat te eten. Eiwit shake, of drinkyoghurt oid. Vers fruit..
Het idee alleen al.. 🤢
Aan het einde bijna, uur of 8-9+ lukt een banaan wel of een mini bakje brinta. Maar tijdens de speed lukt zelfs drinken moeilijk. Heb zo last van niet kunnen eten tijdens speed.
Bij mdma ook wel maar kan ik mezelf toch wel dwingen. Bij speed echt niet..

Laatst bewerkt:

Ganggang💯

Badass junkie
Het idee alleen al.. 🤢
Aan het einde bijna, uur of 8-9+ lukt een banaan wel of een bak brinta. Maar tijdens de speed lukt zelfs drinken moeilijk. Heb zo last van niet kunnen eten tijdens speed.
Bij mdma ook wel maar kan ik mezelf toch wel dwingen. Bij speed echt niet..
Haha ja ik snap je wel. Een dilemma. Wat vind je een belangrijker, een speedrush of eten?

8️⃣6️⃣

Badass junkie

Een lege maag is niet nodig, maar een volle is nou ook weer niet zo'n goed idee.

Overigens zet je je spijsvertering zo goed als uit als je onder invloed van speed bent, dus je eigen volproppen vlak voor gebruik heeft toch geen zin.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Een lege maag is niet nodig, maar een volle is nou ook weer niet zo'n goed idee.

Overigens zet je je spijsvertering zo goed als uit als je onder invloed van speed bent, dus je eigen volproppen vlak voor gebruik heeft toch geen zin.
Toch krijg ik echt minder snel een hongerklap of mentale dip als ik heel goed heb gegeten voor speedgebruik. Mijn humeur wordt erg beïnvloed door genoeg eten of te weinig eten. Als ik te weinig heb gegeten of te ver van te voren dat krijg ik eerder vervelende comedown effecten dan wanneer ik veel heb gegeten of vlak er voor.
Ook zonder drugs kan mijn humeur mega slecht worden als ik niet genoeg heb gegeten. Daarom eet ik altijd een keer of 5 a 6 per dag. Schijnt sowieso wel gezond te zijn zeggen ze, vaker op een dag eten.
Als ik iets gegeten heb is het zo HOP weer uit mijn lijf en verbrand. Ben geboren met een (te)snelle stofwisseling. Ook heb ik een erg hoge mate van natuurlijke NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis).

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Toch krijg ik echt minder snel een hongerklap of mentale dip als ik heel goed heb gegeten voor speedgebruik. Mijn humeur wordt erg beïnvloed door genoeg eten of te weinig eten. Als ik te weinig heb gegeten of te ver van te voren dat krijg ik eerder vervelende comedown effecten dan wanneer ik veel heb gegeten of vlak er voor.
Ook zonder drugs kan mijn humeur mega slecht worden als ik niet genoeg heb gegeten. Daarom eet ik altijd een keer of 5 a 6 per dag. Schijnt sowieso wel gezond te zijn zeggen ze, vaker op een dag eten.
Als ik iets gegeten heb is het zo HOP weer uit mijn lijf en verbrand. Ben geboren met een (te)snelle stofwisseling. Ook heb ik een erg hoge mate van natuurlijke NEAT (Non-Exercise Activity Thermogenesis).
Eerlijk.
Als ik een pil (alles , niet alleen xtc) neem , bvb een benzo of iets in een bommetje.
Komt het sneller opzetten Als ik het tijdens men ete of na een goede maaltijd neem , dan op een lege maag.
En nee dat is geen illusie.
Ik heb een enorm snel metabolisme en spijsvertering dus ook.
Mss heeft dat er wel iets mee te maken dan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Speed met of zonder cafeïne? Ik lees dat sommigen speed met cafeine fijner vinden. Waarom is dat? Wat is het verschil qua gevoel en werking tussen met en zonder cafeine?
Ik heb tot nu toe alleen goed gewassen speed met hoog % op. Ik vraag me dus af wat de eventuele meerwaarde is om cafeine met je speed te nemen?

Ganggang💯

Badass junkie
Speed met of zonder cafeïne? Ik lees dat sommigen speed met cafeine fijner vinden. Waarom is dat? Wat is het verschil qua gevoel en werking tussen met en zonder cafeine?
Ik heb tot nu toe alleen goed gewassen speed met hoog % op. Ik vraag me dus af wat de eventuele meerwaarde is om cafeine met je speed te nemen?
Er is geen meerwaarde. Cafeïne snuiven zorgt alleen maar voor meer bijwerkingen. Ze doen het erbij om meer product te krijgen.

Perenijsje

Badass junkie
Ik snuif niet maar bom. Toch lees ik dat sommigen met cafeine prefereren. Ik vraag me dus af waarom.

Ik zou het iig echt niet weten. Ik snuif alleen en wil het liefst gewoon zo puur mogelijk. Ik heb wel een paar keer pep van andere dan mn eigen dealer meegesnoven die minder puur was en ik vond juist echt kut dan. Veel meer last van lichamelijke bijwerkingen (1x leek wel alsof vermengd was met plaspillen, bleven allebei naar wc lopen bijvoorbeeld )

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik zou het iig echt niet weten. Ik snuif alleen en wil het liefst gewoon zo puur mogelijk. Ik heb wel een paar keer pep van andere dan mn eigen dealer meegesnoven die minder puur was en ik vond juist echt kut dan. Veel meer last van lichamelijke bijwerkingen (1x leek wel alsof vermengd was met plaspillen, bleven allebei naar wc lopen bijvoorbeeld )
Het lijkt mij zonder ook beter. Heb wel eens alleen cafeine pillen genomen en dat werkte wel. Energie en fut maar meer niet.

Limbo2000

Experimenterende gebruiker
Vanavond wouden ik en een vriend pep doen vanavond. Nu is het zo dat wij die pep hebben gekregen van een vriend die dit bij een dealer (die hij zegt betrouwbaar is) te hebben gekocht. het is dus niet getest. Kan een sleutelpuntje dan kwaad om te proberen of het wel pep is of kun je het aan een aantal kenmerken herkennen? Het was wel helemaal nat dus heb het laten drogen op een a4'tje en nu is het dus wel wit poeder wat een chemische geur heeft. Wou het toch ff voor de zekerheid vragen of t een "veilige" manier was om de pep te testten.

Ganggang💯

Badass junkie
Vanavond wouden ik en een vriend pep doen vanavond. Nu is het zo dat wij die pep hebben gekregen van een vriend die dit bij een dealer (die hij zegt betrouwbaar is) te hebben gekocht. het is dus niet getest. Kan een sleutelpuntje dan kwaad om te proberen of het wel pep is of kun je het aan een aantal kenmerken herkennen? Het was wel helemaal nat dus heb het laten drogen op een a4'tje en nu is het dus wel wit poeder wat een chemische geur heeft. Wou het toch ff voor de zekerheid vragen of t een "veilige" manier was om de pep te testten.
Laten testen bij een testcentrum of een zelftest maar die moet je kopen dus dat wordt lastig voor vanavond.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan