Nee.Maar jij gelooft et dus niet in
Ik vind leven een stuk enger dan de doodT lijkt me eng maar om te weten dat het echt kan bijvb is het ook weer minder eng
Het zoeken is in bepaalde zin leuk te noemen ja, maar zoeken leidt ook altijd juist weg van jezelf. Staak de zoektocht en dat wat je zoekt zal zich openbaren aan je.We zoeken naar iets wat we al weten. Maakt het zoeken niet minder leuk![]()
Je vind leven enger als de dood? Mag ik vragen wrm? of ik snap het verkeerd kan aan mij liggen maar.Ik vind leven een stuk enger dan de dood.. Leuker? weet ik in deze "nu" niet. Misschien in een latere
![]()
Jaa dat is ook zo dat we zoeken naar iets wat er al is. Je kunt eindeloos verder zoeken zoals ik steeds doe.en k heb ook verder niemand in de familie of naasten die een BDE hebben gehad. anders had ik het jullie 100 procent ceker kunnen vertellen/uitleggen. En was al dat zoeken niet nodig geweest. Maar t blijft soms een raadsel tenmniste bij mij.Het zoeken is in bepaalde zin leuk te noemen ja, maar zoeken leidt ook altijd juist weg van jezelf. Staak de zoektocht en dat wat je zoekt zal zich openbaren aan je.
Het is te dichtbij. We kijken er allemaal overheen omdat het té dichtbij is. En dus beginnen we een zoektocht naar dat wat hier alreeds is .
Stoppen met zoeken kan ik altijd nog. Stiekem hoef ik allang niet te zoeken. Sterker nog, dat heeft nooit gehoeven inderdaad. Maar er zijn ook vele leuke dingen in het zoeken, met vele ups (zoals nu) en downs. Dus geniet daar nog van en leer... Deel van Mezelf is niet voor niks dit leven gaan leidenHet zoeken is in bepaalde zin leuk te noemen ja, maar zoeken leidt ook altijd juist weg van jezelf. Staak de zoektocht en dat wat je zoekt zal zich openbaren aan je.![]()
Vind jij dat het leven niet beangstigend kan zijn dan? Dood is voor mij hetzelfde als wat ik was vóór dit leven/bewustzijn. Van die tijd kan ik me sowieso geen leed herinneren. Wel in dit leven... hoop angst verdriet en haat wat ik om mij heen zie. Gelukkig bestaat de liefde ook nog maar soms heb ik het idee dat die specifiek gezocht moet worden.Je vind leven enger als de dood? Mag ik vragen wrm? of ik snap het verkeerd kan aan mij liggen maar.
Dat ceker ma de dood lijkt me best n beetje eng behalve als ze echt bewezen dat er meer is wat ik ook wel denk. k zit nu al 8 maand met dingen als angst enzv door 1 foutje. Maar je geeft al aan van dat je je niks kan herinneren enzv, wat ook normaal is. Maar hoe weet je dan dat je hiervoor leven/bewustzijn hebt gehad?.Stoppen met zoeken kan ik altijd nog. Stiekem hoef ik allang niet te zoeken. Sterker nog, dat heeft nooit gehoeven inderdaad. Maar er zijn ook vele leuke dingen in het zoeken, met vele ups (zoals nu) en downs. Dus geniet daar nog van en leer... Deel van Mezelf is niet voor niks dit leven gaan leiden
Vind jij dat het leven niet beangstigend kan zijn dan? Dood is voor mij hetzelfde als wat ik was vóór dit leven/bewustzijn. Van die tijd kan ik me sowieso geen leed herinneren. Wel in dit leven... hoop angst verdriet en haat wat ik om mij heen zie. Gelukkig bestaat de liefde ook nog maar soms heb ik het idee dat die specifiek gezocht moet worden.
Over die BDE's durf ik niets te zeggen. Wat daar de vorm en inhoud van is, verschilt wellicht (subtiel of niet) per persoon. De geloofsfactor die erbij komt kijken zit me ook niet goed. Ik ben niet iemand die graag gelooft in iets, want geloven betekent dat je het niet (100%) weet. Ik denk dat je het pas 100% weet wanneer je echt dood gaat en daarom is erover speculeren ook niet zo interessant voor me.Jaa dat is ook zo dat we zoeken naar iets wat er al is. Je kunt eindeloos verder zoeken zoals ik steeds doe.en k heb ook verder niemand in de familie of naasten die een BDE hebben gehad. anders had ik het jullie 100 procent ceker kunnen vertellen/uitleggen. En was al dat zoeken niet nodig geweest. Maar t blijft soms een raadsel tenmniste bij mij.
We gaan er zo lang mee door totdat we die ups en downs zat worden denk ik. Ik ben ze (blijkbaar) ook nog niet zat. Het geeft nog een kick om te zoeken, om te verlangen.Stoppen met zoeken kan ik altijd nog. Stiekem hoef ik allang niet te zoeken. Sterker nog, dat heeft nooit gehoeven inderdaad. Maar er zijn ook vele leuke dingen in het zoeken, met vele ups (zoals nu) en downs. Dus geniet daar nog van en leer... Deel van Mezelf is niet voor niks dit leven gaan leiden![]()
Vind ik ook ja.Vind jij dat het leven niet beangstigend kan zijn dan? Dood is voor mij hetzelfde als wat ik was vóór dit leven/bewustzijn. Van die tijd kan ik me sowieso geen leed herinneren. Wel in dit leven... hoop angst verdriet en haat wat ik om mij heen zie. Gelukkig bestaat de liefde ook nog maar soms heb ik het idee dat die specifiek gezocht moet worden.
Jaa hier kun je wel uuuren over discussiëren maar ze zeggen dat het ook behalve eng is ook n heele mooie ervaring moet zijnMisschien een vreemde uitspraak, maar men gedachten kunnen dat niet aan.
De meningen hieromtrent blijven boeiend en fascinerend.
De dood, de uiterste grenservaring van de mens. Wie zal het weten...
Kan er niet dieper over nadenken.
We zijn het ongelofelijk eens andere ik !We gaan er zo lang mee door totdat we die ups en downs zat worden denk ik. Ik ben ze (blijkbaar) ook nog niet zat. Het geeft nog een kick om te zoeken, om te verlangen.
Al denk ik toch dat we juist hier komen om te leren dat het ultieme geluk niet in de wereld is te vinden. Maar alles op zijn eigen tijd. Het heeft ook geen zin om het te forceren. Je bent pas ergens klaar mee als je er klaar mee bent, dat bepaal je zelf niet.