Leven na de dood?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Zandman

Badass junkie
Ik denk dat de dood een harde overgang is van het bestaan van het concept 'ik' naar een collectief bestaan. Het 'ik' houdt vrij plotseling op met bestaan. Een dergelijke ervaring kun je ook meemaken bij een heftige psychedelische ervaring; een ego-dood. Bij het daadwerkelijk doodgaan verdwijnen ook alle andere vormen van bewustzijn. Daarna volgt een langzaam proces waarbij alle onderdelen van je lichaam langzaam onderdeel worden van het grote geheel. Het is dus een samensmelting met de rest van de wereld. In het begin is dat misschien even beangstigend. Maar uiteindelijk is het juist een vereniging met al het andere wat is. Dat ook best wel weer mooi.
Ik hoop, dat dit niet dit is, wat mij te wachten staat.
Ik leef solitair, ben solitair, en wil dit blijven.
Dus: vwb mijn restant: niet samensmelten met wat dan ook!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.

De Zandman

Badass junkie
Jaa ik ook op dit moment maarja, waarom eigelijk?
In mijn geval:
Het is allemaal genoeg geweest.
Ik heb zeer waarschijnlijk net zoveel beleefd als 3 standaard burgers.
Het is wel mooi zo.
Ik ga kapot van de rugpijn, mijn lijf laat me steeds meer in de steek.
C'est fini pour moi.
Bien sur!

De Zandman

Badass junkie
Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.
Ik ga de oven in....geen gebalsem aan mijn lijf...
Ik heb een serie gevolgd over de mummies van het Oude Egypte, en tssja hoe deze eruitzien na 4000 jaar...en, erger nog, je zadelt anderen op met het verzorgen van jouw stoffelijk overschot...
Dat ken je toch niet maaaken!
Die onzin moet je staaaken!
Nee.
Ik wil gewoon in de anderhalve kilogram as in zee worden verstrooid, en dan is het:
Dat was dat.
De cirkel is rond.

Jbruinsma

Bewuste gebruiker
In mijn geval:
Het is allemaal genoeg geweest.
Ik heb zeer waarschijnlijk net zoveel beleefd als 3 standaard burgers.
Het is wel mooi zo.
Ik ga kapot van de rugpijn, mijn lijf laat me steeds meer in de steek.
C'est fini pour moi.
Bien sur!
Ooh zo jaa is ook niet best ik dacht door wat anders het is raar dat ik het zeg maar ik wou maar dat het zoiets was want mischien kun je dr nog wat aan doen(weet niet of dat in jou geval kan ) maar de mijne niet meer en wie weet denk je morgen al heel anders weer je weet maar nooit

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het meermaals meegemaakt. Met psychedelica dan uiteraard: ego-oplossing.

Ik wou ook niet gaan, maar je gaat. Althans, alles dat niet echt jou is gaat. En je komt er "aan de andere kant" weer uit en ziet dat je nooit datgene bent geweest dat niet wou gaan. Dat waren slechts gedachten die zich voordeden/doen als jou. Wat je altijd bent geweest ís het geheel. Er is geen sprake van samensmelten met iets. Alleen wegvallen van dat wat niet jou is, wat illusie is.

Geloof me, eenmaal in aanraking met dat, wil je dat. Geen grenzen meer, betekent geen ander meer. Geen ander meer betekent einde conflict. Maar de boodschap voor mij is ook altijd geweest: dat is de onderliggende realiteit. Niet iets dat je "krijgt" na je fysieke dood. Wellicht heb je hier niet geleerd waarvoor je hier kwam om te leren en krijg je nog een ronde. Niet als straf, maar voor jezelf om uit vrije wil terug te keren naar het geheel. Het lijkt alsof het universum absoluut consistent is in het geven van die vrije wil.

De Zandman

Badass junkie
Zoals ik al zei...ik w i l niet terugkomen hier..
Want mijn redenatie is, dat dit terugkomen alleen maar in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn, als het al mogelijk is.
En om dan te moeten aanzien wat voor een enorme teringzooi het hier op aarde geworden is, vol met egoïstische, materialistische, keiharde mensen, dan zeg ik: nee dank u beleefd, deze ronde sla ik over..
Ga gerust uw gang maar ik doe niet mee!
Mijn laatste diepgaande trip ( zie report 2fdck, de K.K. ,) heeft mij ook laten zien en ervaren, hoe dat proces gaat verlopen.
Prima en o.k.
Waar blijft die Hein nou..

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan