Zow, dat zal vast flink schrikken zijn geweest! Je hebt een hoop vragen in dit topic gegooid en het is me niet helemaal duidelijk welke je nog beantwoord wilt hebben, dus heb ik de meeste relevanten geciteerd.
20min na mijn laatste drankje waarvan ik me achteraf vaag herinnerde dat die laatste slok nu echt wel bitter smaakte ben ik beginnen halucineren.
Kan het ook dadelijk werken, direct na je eerste slok dat je veel minder tot geen grenzen meer hebt? Of duurt het standaard een uur?
Als je drugs als MDMA(=de actieve stof van 'XTC') of methamfetamine oraal inneemt duurt het meestal zo'n 30a60 minuten voordat de drugs begint met werken.
Als het eerste effect eenmaal 'ingeslagen' is heb je meestal nog een periode van een minuutje of 10 waarin de effecten steeds sterker worden. Als je het je dosering over een langere periode inneemt (slokjes drinken), zullen bovenstaande tijden ook langer worden.
Bizar!
Crystal meth is als je het niet rookt een soort superspeed, daar ga je als het goed is niet zo een twee drie van hallucineren of je vaag voelen of zo, je wordt er juist heel helder van.ik sta er van te kijken dat jullie de effecten kregen die je beschrijft, maar ja, als je je ineens anders voelt terwijl je niet bewust gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat dit een gigantische paniek geeft.
Dat dacht ik inderdaad ook direct! Het lijkt me waarschijnlijker dat mimi echter MDMA(=methyleen-dioxy-
methamfetamine) gebruikt had. Een urinetest zou hiermee ook methamfetamine aangeven (en ook amfetamine, afhankelijk van de kwaliteit test/dosis MDMA).
Ik herinner me de lichtshow die mega fel en geweldig was, de zaal die paars was en scherp, goudkleurige mensen. Dan claustrofobisch...het was ook uitverkocht. Dus ik dacht een bloeddrukval,
Kleurrijke hallucinaties, een overwelmeld gevoel(claustrofobisch) en symptomen denken te ervaren van lage bloeddruk(ik neem aan dat je dat dacht door lichthoofdigheid/duizeligheid?). Dat zijn allemaal typische kenmerken van MDMA, en komen veel minder voor bij methamfetamine.
ik heb cola gedronken en water en dan besloot mijn man me naar de ziekenboeg te brengen. Hij heeft me moeten half buitendragen/duwen want mijn benen werkten niet. Ik begreep toen nog steeds niet wat er was. Het enige dat ik zei was: ik voel me raar, dees is niet normaal. En bleef het maar herhalen. Enfin, dat weet ik van mijn man, herinner me het nog vaag. Het volgende moment lig ik in de ambulance en het volgende ben ik in’t ziekenhuis. Aan’t trillen en beven, mijn kaken opeen geplakt, ik kon niet praten en toch bleef ik praten. 1000x hetzelfde.
Extreme spierspanning/tremors(=trillen) en vastgeroeste trillende kaken zijn ook kenmerkende effecten van XTC. Al krijg ik wel het idee dat je een te hoge dosering hebt ingenomen, waardoor de bijwerkingen veel sterker werden.
Het bier zat in flesjes, dus aan de toog worden deze geopend en in een bekertje gegoten voor je neus.
Dit klinkt in mijn oren alsof er geen kans is om er drugs in te gooien? Weet je zeker dat één van jullie een fles drinken (met drugs erin) heeft verward met zijn eigen, en die vervolgens heeft gedeeld met de rest?
Het kan niet anders dat het om een groep ging. Misschien om ons zo snel mogelijk out te krijgen en te beroven. Waarom steek je drugs in iemand zijn beker? Dat kost geld.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit een beroving moest zijn. Als iemand de drugs begint te merken gaat hij óf weg(en dan is zijn portemonnee ook weg), óf iemand gaat out en dan valt het ineens op als je de portemonnee van iemand die KO op de grond ligt jat. Vanuit een beroving-oogpunt is een festival vol met aangeschoten feestgangers al een ideale locatie om te zakkenrollen.
Ondertussen zijn we enkel nog mentaal en fysiek uitgeteld. De spierpijn is weg, het speelsel is terug, de dwaasheid in ons hoofd is er nog.
Dat klinkt alsof je de 'dinsdagdip' aan het ervaren was. XTC-gebruikers ervaren gemiddeld 3 dagen na gebruik een zogeheten 'dinsdagdip' waarop je vooral mentaal, maar ook deels fysiek erg uitgeput bent. Na die dag raak je (als het goed is) steeds beter te pas.
Het heeft me heel veel geholpen om mijn verhaal te doen. Ik dacht mss eerst naar een psycholoog te gaan maar ja dan komt dat weer in een dossier en god weet wanneer dat dan weer boven komt en tegen mij gebruikt wordt....
Vergeet niet dat jij hier het slachtoffer bent, niet de overtreder! Als je het gevoel blijft houden dat je met aan psycholoog wilt praten moet je je vooral niet laten tegenhouden door een dossier. Je kunt de situatie toch prima verantwoorden?
Mijn enige zorg is nu dat er geen blijvende schade zal zijn en of ik nog iets extra kan doen om de chemische middelen uit mijn lijf te krijgen. Iets om te ontgiften.
Nah, je zult prima herstellen als je je gewone leven gewoon blijft volgen. Blijvende schade wordt eigenlijk pas een issue bij levensgevaarlijk hoge doseringen of frequent gebruik.
Buiten 1 iemand die zijn beker over ons morstte. Dat is lang het idee geweest dat het een sterk middel was dat we over ons heen kregen of verneveld in onze buurt.
Dat is onmogelijk, je kunt de benodigde doseringen niet zomaar inademen uit wolken met drugs, en MDMA kan je ook niet verdampen.
Bedankt allemaal, de hevige eerste emoties, woede, angst en verdriet zijn reeds zo goed als vergeten. En ik ben blij te horen dat het allemaal niet zo erg is, buiten dan gewoon een onverstaanbare & onverklaarbare maffe actie van een idioot.
En dit klinkt dan alsof je de dibsdagdip inderdaad achter de rug hebt, en weer een wat helderder perspectief hebt.
mijn biertje smaakte, zeker het laatste teugje énorm bitter, vies eigenlijk, ik dacht meer, bweik dit wordt echt mijn laatste pintje, dat Duits bier trekt op geen zak
Als je drankje echt drugs bevat had dan had elke slok even vies gemaakt. MDMA is namelijk een zout die razendsnel oplost in water, en zich door de vloeistof verspreid.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat iemand geprobeerd zou hebben om een hele XTC-pil op te lossen, en dat de bindmiddelen die niet oplossen op de bodem van je glas zouden drijven. Maar dan had je troep op de bodem van je glas gezien, en prut in je mond geproefd.
Ik denk dat je tijdens die laatste slok al de eerste effecten van de MDMA begon te merken: verhoogde zintuigperceptie. Smaken (net als lichten, geur, gevoel en geluid) worden erg versterkt onder invloed van MDMA, en het is vaak ook één van de eerste effecten die je merkt. Als ik zelf MDMA gebruik vindt ik bier ook behoorlijk bitter, en heb ik er na een stuk of 3/4 ook genoeg gehad.
We hebben bericht gekregen van de organisatie aangezien er geruchten waren over problemen met barmannen en bendekes etc.
Wat voor geruchten?
Kortom, mogen we zo kort door de bocht gaan dat ons eerste vermoeden, een vermoeden wat ik absoluut niet wou of kon aannemen, dat het toch onze vriend is???
Dat lijkt me een nogal ongefundeerde beschuldiging. Is dat enkel gebaseerd op het feit dat hij drugs gebruikt, en dat rondje gehaald had? Waarom zou hij bewust zijn eigen festivalervaring verneuken en jullie vergiftigen?
Wij stonden kort tegen de bar. 3 drankjes vermengelen en nog eens 2 verschillende substanties indoen....lijkt ons niet simpel. 2 biertjes, 1 water
MDMA in water is zo verschrikkelijk vies met een extreem chemische smaak dat je bij de eerste slok al proeft,
dokter denkt dat het xtc was en ik wss gewoon erg gevoelig voor die stof. Vandaar ook de 2 substanties bij de ene en de andere niet omdat een deel wordt afgebroken door je lichaam en het andere niet of moeilijker.
MDMA wordt door je lichaam hoofdzakelijk methamfetamine-achtige stoffen, en voor zo ongeveer 7% in MDA(een amfetamine). Het lijkt me dat de urinetest alleen amfetamine aangeeft als je zoveel MDMA gehad hebt dat de 7% MDA meer is dan de ondergrens van de urinetest is.