• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Mijn laatste drankje was een..

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

John Trap

Experimenterende gebruiker
Gisterenavond een Zatte van Brouwerij 't IJ (8%) in de trein naar huis vanaf een feestje.

En vanaf vandaag Dry January!

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mijn laatste drankje was een leffe blond. Ondertussen meer dan een maand terug!!

#trots #dryjanuarigehaald

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mijn laatste alcoholische drankje was geloof ik een glas witte wijn rond kerst 2018 🧐😏

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Kenmerkend was wel, dat vele cliënten in de afkickkliniek alvorens daar in te worden opgenomen, er nog eens een laatste keer nog eens heel stevig tegenaan gingen!
Sommigen kwamen binnenkort meer dan 2 promillealcohol in het rode lichaamssapje!
Deze mensen kregen vaak direct een een dag kamerarrest, dit om te voorkomen dat andere cliënten onrustig zouden kunnen worden door de drankkegel die uitgeademd werd.
Ik vond dit wel erg, erg ver gaan.
Maar ja.
In dit soort instellingen moet je erg ver gaan...

Laatst bewerkt:

Naam

Zooo lang geleden.. niet lekker of iets anders??

Voor mij was het een applebandit tijdens een potje poolen exact een week geleden
Toch niet zo bizar? Mijn laatste keer lijm snuiven was op mn 8e, meer ervaring met betere drugs zorgen wel dat je die troep links laat 😂😂 Alcohol, bah.. Jaren aan gezeten net als al mn vrienden ieder weekend opnieuw, ik weet wel beter nu..

TripJess

Belezen gebruiker
Toch niet zo bizar? Mijn laatste keer lijm snuiven was op mn 8e, meer ervaring met betere drugs zorgen wel dat je die troep links laat 😂😂 Alcohol, bah.. Jaren aan gezeten net als al mn vrienden ieder weekend opnieuw, ik weet wel beter nu..
Nee zeker niet te bizar maar was wel benieuwd naar de reden :)

Wanneer is de laatste keer geweest dat jij dronk en hoe besloot je dat dat de laatste keer was?

Naam

Nee zeker niet te bizar maar was wel benieuwd naar de reden :)

Wanneer is de laatste keer geweest dat jij dronk en hoe besloot je dat dat de laatste keer was?
Een dik jaar ook, daarvoor was het enkele maanden gewoon heel weinig drinken in een poging te stoppen, en ik dacht dat vnl de kater me zou tegenvallen die laatste keer echt doorzakken: maar de gehele roes was eentje waar ik gewoon ellendig van werd. (Na jaren alcoholverslaving te hebben merkte ik voor het eerst wat die drug echt doet en hoe ‘lame’ het effect eig is)
Ik moest dus reeds stoppen voor mijn mentale en fysieke gezondheid, maar die dag bedacht ik me: ik heb helemaal geen tijd voor die onzin waar ik me ellendig van voel: hoe de fuck kan ik nu wekelijks mijn hersenpan er af trippen, praten met planten of een intergalactische vergadering meevolgen bij de reptielpaus als ik rondloop met een boel aangerande hersencellen..??
Alcohol combineren met eender welke andere drug de dag zelf of dagen rondom is een no-go, dus waarom zou je? Ik train ook al mijn hele leven en iedere keer doorzakken had ik weer 2-3 dagen herstelwerk fysiek.. veel teveel minpunten en niet echt felle plus.

Ik zie het nu dus echt als een B middel (zoals lijm snuiven id basisschool, bij gebrek aan beter) dat sociaal gepusht wordt door vnl mensen die weinig ervaring hebben met andere middelen, en heb ontdekt waarom ik het uit reflex bestelde eender waar ik kwam. Nu lijkt koffie bestellen in de kroeg mij heel normaal, waar ik me het vroeger niet kon inbeelden.
En wat me vnl geholpen heeft zijn :
- mijn eigen drang erkennen, zien voor wat ze is en waar ze van komt.
-voldoende ervaring met andere drugs, alsook opzoekwerk omtrent bijwerkingen enz. Zodat een eigen keuze niet uit naïviteit komt en ik nu makkelijk tegen de sociale druk van anderen in kan praten eens ik geconfronteerd wordt ivm niet-drinken of drugsgebruik.(wat als 16jarige een pak moeilijker is)

TripJess

Belezen gebruiker
Een dik jaar ook, daarvoor was het enkele maanden gewoon heel weinig drinken in een poging te stoppen, en ik dacht dat vnl de kater me zou tegenvallen die laatste keer echt doorzakken: maar de gehele roes was eentje waar ik gewoon ellendig van werd. (Na jaren alcoholverslaving te hebben merkte ik voor het eerst wat die drug echt doet en hoe ‘lame’ het effect eig is)
Ik moest dus reeds stoppen voor mijn mentale en fysieke gezondheid, maar die dag bedacht ik me: ik heb helemaal geen tijd voor die onzin waar ik me ellendig van voel: hoe de fuck kan ik nu wekelijks mijn hersenpan er af trippen, praten met planten of een intergalactische vergadering meevolgen bij de reptielpaus als ik rondloop met een boel aangerande hersencellen..??
Alcohol combineren met eender welke andere drug de dag zelf of dagen rondom is een no-go, dus waarom zou je? Ik train ook al mijn hele leven en iedere keer doorzakken had ik weer 2-3 dagen herstelwerk fysiek.. veel teveel minpunten en niet echt felle plus.

Ik zie het nu dus echt als een B middel (zoals lijm snuiven id basisschool, bij gebrek aan beter) dat sociaal gepusht wordt door vnl mensen die weinig ervaring hebben met andere middelen, en heb ontdekt waarom ik het uit reflex bestelde eender waar ik kwam. Nu lijkt koffie bestellen in de kroeg mij heel normaal, waar ik me het vroeger niet kon inbeelden.
En wat me vnl geholpen heeft zijn :
- mijn eigen drang erkennen, zien voor wat ze is en waar ze van komt.
-voldoende ervaring met andere drugs, alsook opzoekwerk omtrent bijwerkingen enz. Zodat een eigen keuze niet uit naïviteit komt en ik nu makkelijk tegen de sociale druk van anderen in kan praten eens ik geconfronteerd wordt ivm niet-drinken of drugsgebruik.(wat als 16jarige een pak moeilijker is)
Ja dat wilde ik ook als reactie geven, als je jonger bent zul je sneller alcohol blijven pakken dan andere middelen, het is sowieso bij de meeste het eerste waar ze mee in aanraking komen. Denk dat vooral de ouderen met met ervaring van verschillende middelen sneller een keuze maken om niet meer te drinken

• Like
Waarderingen: Naam

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Mijn laatste drankje was een :
Erg lang geleden. Maar omdat het een afschuwelijk smerig vieze vuile drank was, weet ik het nog.
Het was een glas rode wijn, Francia Corta, vino Tavolo.
Dat uiterst smerige glas wijn kwam uit een halve literkaraf. Zo eentje die je tijdens een maaltijd neemt. Overigens, die maaltijd was ook al totaal niet te vreten, dus dat paste allemaal wel bij elkaar.
Een wijn, die zó ongelooflijk zuur was, dat deze beter gebruikt had kunnen worden, om groene algen aanslag op terastegels te kunnen doden, en te verwijderen.
Gegarandeerd dat die algen minstens 5 jaar niet meer terugkomen.
Het zou zelfs kunnen dat er door deze wijn ( althans wat daarvoor door had moeten gaan ) tot gaten in die terrastegels had kunnen leiden. Acuut wegbranden van stenen, dus.
Ergo, dit vergeet je dus nooit meer.
En zo zij het.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Grappa.....De spiritusdrank uit Italië!
Het ruikt zo, de smaak daarentegen, als je tenminste een goede hebt, kan vergeleken worden met het bekende engeltje dat over je tong piest.
Bijvoorbeeld de grappa, vervaardigd door " le fratelli Berlucchi" !
Boterzacht van smaak.
Krachtig zoals de de trap van een hoef van een galopperende Appaloosa hengst met peper in zijn reet.
De prijs van een fles (je) van 500 ml daarentegen, daar va l je meteen van je stoel af.
Jazeker!
Ik weet niet of ik deze prijs hier mag noemen volgens de regels op dit Forum, dus laat ik deze dan maar achterwege...

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Een blend, nee toch?! :)
Het is echt 1 van de lekkerste Whisky's die er bestaat. Mijn favoriet! By Far!!

Op de site van Masters of malt staat dan ook, ik citeer:
"The award-winning Nikka Whisky From The Barrel blend is absolutely full of flavour. Bottled at 51.4% ABV. The blend combines both single malt and grain whiskies from the Miyagikyo and Yoichi distilleries, which are then married in a huge variety of casks, including bourbon barrels, sherry butts and refill hogsheads. A huge depth of flavour in this stunning Japanese whisky. We can't recommend this enough."

Zo kan ik ook niks anders dan deze whisky aanbevelen. Opzich niet eens een hele dure whisky maar de dat is niet aan de smaak te merken. Voor zijn 51,4% alcohol is hij best zacht met mega veel smaak dat je lekker lang proeft.

Edit: Toevallig vandaag Nikka Pure Malt Black binnengekregen. Wilde eigenlijk Nikka from the barrel maar die konden ze zomaar niet leveren. Ik mocht wel deze Nikka Pure Malt voor dezelfde prijs. Nou dat vond ik wel een goede service en ik weet dat de Pure malt ook lekker is dus komt vast ooit een keer op :yum:

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan